Zaujimave video od Koenigsegg
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Zaujimave video od Koenigsegg
Mercdes C cdi
Housing je obal turbiny, v tomto pripade je dvojkomorovy s klapkou.... Turbo sa chova ako dve turba v jednom, jedno mensie a druhe vacsie, je to ich patentovany sposob variability
A turbo vyrabaju na "3d tlaciarni" a "tlacia" ho ako uplne komplet hotovy produkt. Cize netlacia vsetky diely zvlast a potom skladaju.
Nieco som nasiel aby si si to vedel predstavit.. uplne dolu obrazok koenigsegghttp://www.autozine.org/technical_schoo ... ion_2.html
A turbo vyrabaju na "3d tlaciarni" a "tlacia" ho ako uplne komplet hotovy produkt. Cize netlacia vsetky diely zvlast a potom skladaju.
Nieco som nasiel aby si si to vedel predstavit.. uplne dolu obrazok koenigsegghttp://www.autozine.org/technical_schoo ... ion_2.html
Mercdes C cdi
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
No, rekl bych, ze tim co tisknout najednou myslel turbine housing vcetne vnitrnich pohyblivych casti (regulacni prvky), nikoliv cele turbo jakozto celek (to je i technicky prozatim nemozne).
Takhle by se daly vytisknout skvele svody, ostatne cely blok motoru.
Mimochodem toto byla jedna z prvnich veci, ktery me napadly kdyz jsem se dozvedel o 3D tiskarne na plast. Tehdy jsem byl cilem posmechu, ze je to prece nesmysl, ze pry hute, vyrobni postupy, metalurgie a ze si to predstavuju jako Bata cvicky

Takhle by se daly vytisknout skvele svody, ostatne cely blok motoru.
Mimochodem toto byla jedna z prvnich veci, ktery me napadly kdyz jsem se dozvedel o 3D tiskarne na plast. Tehdy jsem byl cilem posmechu, ze je to prece nesmysl, ze pry hute, vyrobni postupy, metalurgie a ze si to predstavuju jako Bata cvicky

TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
ano tiez sa mi to zdala prehnane ze by uz tak daleko zasli a tlacili to komplet a clovek uz dnes nevie.....Forest píše:No, rekl bych, ze tim co tisknout najednou myslel turbine housing vcetne vnitrnich pohyblivych casti (regulacni prvky), nikoliv cele turbo jakozto celek (to je i technicky prozatim nemozne).
Takhle by se daly vytisknout skvele svody, ostatne cely blok motoru.
Mimochodem toto byla jedna z prvnich veci, ktery me napadly kdyz jsem se dozvedel o 3D tiskarne na plast. Tehdy jsem byl cilem posmechu, ze je to prece nesmysl, ze pry hute, vyrobni postupy, metalurgie a ze si to predstavuju jako Bata cvicky
Inak je to inovator ten Koenigsegg, su tam aj dalsie zaujimave videa
Mercdes C cdi
Ale on na tej tlaciarni vytlacil iba kopyto na vyrobu formy do ktorej to nasledne odliali. On na nej nevytlacil turboForest píše:No, rekl bych, ze tim co tisknout najednou myslel turbine housing vcetne vnitrnich pohyblivych casti (regulacni prvky), nikoliv cele turbo jakozto celek (to je i technicky prozatim nemozne).
Takhle by se daly vytisknout skvele svody, ostatne cely blok motoru.
Mimochodem toto byla jedna z prvnich veci, ktery me napadly kdyz jsem se dozvedel o 3D tiskarne na plast. Tehdy jsem byl cilem posmechu, ze je to prece nesmysl, ze pry hute, vyrobni postupy, metalurgie a ze si to predstavuju jako Bata cvicky

- NEVO
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 976
- Registrován: 07 kvě 2008, 20:44
- Bydliště: Or.Polhora-Slovensko
Odpovědi: 0
ahaTDI tech píše:Ale on na tej tlaciarni vytlacil iba kopyto na vyrobu formy do ktorej to nasledne odliali. On na nej nevytlacil turboForest píše:No, rekl bych, ze tim co tisknout najednou myslel turbine housing vcetne vnitrnich pohyblivych casti (regulacni prvky), nikoliv cele turbo jakozto celek (to je i technicky prozatim nemozne).
Takhle by se daly vytisknout skvele svody, ostatne cely blok motoru.
Mimochodem toto byla jedna z prvnich veci, ktery me napadly kdyz jsem se dozvedel o 3D tiskarne na plast. Tehdy jsem byl cilem posmechu, ze je to prece nesmysl, ze pry hute, vyrobni postupy, metalurgie a ze si to predstavuju jako Bata cvicky



nafta je dobra, benzin este lepsi, ale radsej by som to nepil
On na nej "vytlacil" turbo housing a este nieco comu som nerozumel. Ten housing je tak zlozity ze by sa nedal odliat, tak ho urobili 3D tlaciarnou ( kovovy prasok laserom zvarany)... a hovori ze ho urobil komplet s pohyblivymi castami ( ktorymi presne nevieme) takze nemuseli byt nasledne vkladane..
Mercdes C cdi
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
A proto mi moje twinturbo trvalo tak dlouho a stalo me tolik penez.Vesnican píše:Od nápadu k funkčnímu prototypu je dost dlouhá cesta. To v automotive platí dvojnásob![]()
Mimochodem, na druhou stranu: k cemu jsou Ti technologie kdyz nejsi vizionar s inovativnimi napady? Jen k tomu, abys pro nekoho vyrabel.
Mylis se. Ve videu je zcela jasne receno (cituji):TDI tech píše:Ale on na tej tlaciarni vytlacil iba kopyto na vyrobu formy do ktorej to nasledne odliali. On na nej nevytlacil turbo
Shodou okolnosti, je o tom dalsi video, kde zminuje, ze:
1) jsou schopni tisknout hlinik, titan a ocel (i nerezavejici)
2) zminka o tisteni turbine housingu
3) vysvetleni postupu a ukazka ... velice zjednodusene receno, funguje tak, ze nanesou kovovy prach, laserem svari, nanesou dalsi prach, svari ... a takto to vrstvi a utvareji postupne celek
4) nejake video k 3D tiskarne
5) tyto formy byly vytisteny take
@dolar100: Onemi pohyblivymi prvky jsou "klapky", ktere definuji pomyslne A/R housingu tim, ze oteviraji/zaviraji (chapejme zpristupnuji) jednotlive komory ... proste genialni myslenka aneb kam se hrabe VNT, ktere se po maximalnim otevreni stava restriktivnim prvkem.
Mimochodem, tady to ma jeden zakaznik protoze se zivi kovovyrobou, resp. specificteji vyrobou forem pro tlakove vstrikovani plastu a zjistil, ze je z celkoveho hlediska narocnejsi vyrobit to obrabenim kusu materialu (zajistit material, zohlednit vyrobni moznosti a postupy, nekolikrat upinat, pouzivat ruzne stroje a nastroje) nezli to proste "jen" vytisknout a pak lehce zacistit ... nevyhoda je jen a pouze jedina: cena (ikdyz obcas je ta uspora casu, odpadniho materialu, znehodnoceni nastroju ale i mzdy) ... nicmene, to si bohate firmy mohou dovolit a za rozdil doby mezi casem potrebnym k vyrobe obrabenim a vytisknutim jsou schopny tento rozdil zhodnotit ve forme pruznosti dodani jejich vyrobku, spokojenosti zakaznika apod.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Ja tomu rozumiem aj tomu co on hovori aj ako to jeho turbo funguje, ale jasne to nehovori co mysli tym pohyblive casti to sa len ty domnievas... ale nehovorim ze nemas pravdu ale moze toho byt viac okrem tej klapky
Ale vrtule a osku tym asi nemysli, najpravdepodobnejsia bude len ta klapka
Ale vrtule a osku tym asi nemysli, najpravdepodobnejsia bude len ta klapka

Mercdes C cdi
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
@Vesnican: "Jak jsem nakoupil tak prodavam", budu uprimne rad, kdyz mi to vysvetlis. Ja se o to blize nezajimal protoze to pro me nema vyznam, nicmene, pokud nam to tu "v kostce" vysvetlis, rad si to se zajmem prectu.
Predem diky.
Predem diky.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)