Zaujimave video od Koenigsegg

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Odpovědi: 0
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Bydliště: Bratislava

Zaujimave video od Koenigsegg

Příspěvek od dolar100 »

Mercdes C cdi
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1728
Odpovědi: 0
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

vo co de česky?
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Odpovědi: 0
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

Šikovní ludia z koenigsegg si vymysleli turbo ktore ma dva housingy turbiny regulovane klapkou, a cele turbo tlacia na 3d tlaciarni komplet naraz aj s pohyblivymi castami ak som dobre rozumel
Mercdes C cdi
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1728
Odpovědi: 0
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

díky, ale ještě na vysvětlení:
* co je to "housingy"
* tlaci na 3d tlaciarni komplet naraz

? Díky
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Odpovědi: 0
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

Housing je obal turbiny, v tomto pripade je dvojkomorovy s klapkou.... Turbo sa chova ako dve turba v jednom, jedno mensie a druhe vacsie, je to ich patentovany sposob variability
A turbo vyrabaju na "3d tlaciarni" a "tlacia" ho ako uplne komplet hotovy produkt. Cize netlacia vsetky diely zvlast a potom skladaju.
Nieco som nasiel aby si si to vedel predstavit.. uplne dolu obrazok koenigsegghttp://www.autozine.org/technical_schoo ... ion_2.html
Mercdes C cdi
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

No, rekl bych, ze tim co tisknout najednou myslel turbine housing vcetne vnitrnich pohyblivych casti (regulacni prvky), nikoliv cele turbo jakozto celek (to je i technicky prozatim nemozne).

Takhle by se daly vytisknout skvele svody, ostatne cely blok motoru.

Mimochodem toto byla jedna z prvnich veci, ktery me napadly kdyz jsem se dozvedel o 3D tiskarne na plast. Tehdy jsem byl cilem posmechu, ze je to prece nesmysl, ze pry hute, vyrobni postupy, metalurgie a ze si to predstavuju jako Bata cvicky
:roll:
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Vesnican
Přispěvovatel
Příspěvky: 182
Odpovědi: 0
Registrován: 24 lis 2014, 15:29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vesnican »

Od nápadu k funkčnímu prototypu je dost dlouhá cesta. To v automotive platí dvojnásob ;) :)
Dovoz aut ze zahraničí.
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Odpovědi: 0
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

Forest píše:No, rekl bych, ze tim co tisknout najednou myslel turbine housing vcetne vnitrnich pohyblivych casti (regulacni prvky), nikoliv cele turbo jakozto celek (to je i technicky prozatim nemozne).

Takhle by se daly vytisknout skvele svody, ostatne cely blok motoru.

Mimochodem toto byla jedna z prvnich veci, ktery me napadly kdyz jsem se dozvedel o 3D tiskarne na plast. Tehdy jsem byl cilem posmechu, ze je to prece nesmysl, ze pry hute, vyrobni postupy, metalurgie a ze si to predstavuju jako Bata cvicky
:roll:
ano tiez sa mi to zdala prehnane ze by uz tak daleko zasli a tlacili to komplet a clovek uz dnes nevie.....
Inak je to inovator ten Koenigsegg, su tam aj dalsie zaujimave videa
Mercdes C cdi
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Forest píše:No, rekl bych, ze tim co tisknout najednou myslel turbine housing vcetne vnitrnich pohyblivych casti (regulacni prvky), nikoliv cele turbo jakozto celek (to je i technicky prozatim nemozne).

Takhle by se daly vytisknout skvele svody, ostatne cely blok motoru.

Mimochodem toto byla jedna z prvnich veci, ktery me napadly kdyz jsem se dozvedel o 3D tiskarne na plast. Tehdy jsem byl cilem posmechu, ze je to prece nesmysl, ze pry hute, vyrobni postupy, metalurgie a ze si to predstavuju jako Bata cvicky
:roll:
Ale on na tej tlaciarni vytlacil iba kopyto na vyrobu formy do ktorej to nasledne odliali. On na nej nevytlacil turbo (LOL)
Uživatelský avatar
NEVO
Přispěvovatel
Příspěvky: 976
Odpovědi: 0
Registrován: 07 kvě 2008, 20:44
Bydliště: Or.Polhora-Slovensko

Příspěvek od NEVO »

TDI tech píše:
Forest píše:No, rekl bych, ze tim co tisknout najednou myslel turbine housing vcetne vnitrnich pohyblivych casti (regulacni prvky), nikoliv cele turbo jakozto celek (to je i technicky prozatim nemozne).

Takhle by se daly vytisknout skvele svody, ostatne cely blok motoru.

Mimochodem toto byla jedna z prvnich veci, ktery me napadly kdyz jsem se dozvedel o 3D tiskarne na plast. Tehdy jsem byl cilem posmechu, ze je to prece nesmysl, ze pry hute, vyrobni postupy, metalurgie a ze si to predstavuju jako Bata cvicky
:roll:
Ale on na tej tlaciarni vytlacil iba kopyto na vyrobu formy do ktorej to nasledne odliali. On na nej nevytlacil turbo (LOL)
aha (LOL) (LOL) (LOL)
nafta je dobra, benzin este lepsi, ale radsej by som to nepil
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Odpovědi: 0
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

On na nej "vytlacil" turbo housing a este nieco comu som nerozumel. Ten housing je tak zlozity ze by sa nedal odliat, tak ho urobili 3D tlaciarnou ( kovovy prasok laserom zvarany)... a hovori ze ho urobil komplet s pohyblivymi castami ( ktorymi presne nevieme) takze nemuseli byt nasledne vkladane..
Mercdes C cdi
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Vesnican píše:Od nápadu k funkčnímu prototypu je dost dlouhá cesta. To v automotive platí dvojnásob ;) :)
A proto mi moje twinturbo trvalo tak dlouho a stalo me tolik penez.

Mimochodem, na druhou stranu: k cemu jsou Ti technologie kdyz nejsi vizionar s inovativnimi napady? Jen k tomu, abys pro nekoho vyrabel.
TDI tech píše:Ale on na tej tlaciarni vytlacil iba kopyto na vyrobu formy do ktorej to nasledne odliali. On na nej nevytlacil turbo (LOL)
Mylis se. Ve videu je zcela jasne receno (cituji):

Shodou okolnosti, je o tom dalsi video, kde zminuje, ze:
1) jsou schopni tisknout hlinik, titan a ocel (i nerezavejici)
2) zminka o tisteni turbine housingu
3) vysvetleni postupu a ukazka ... velice zjednodusene receno, funguje tak, ze nanesou kovovy prach, laserem svari, nanesou dalsi prach, svari ... a takto to vrstvi a utvareji postupne celek
4) nejake video k 3D tiskarne
5) tyto formy byly vytisteny take

@dolar100: Onemi pohyblivymi prvky jsou "klapky", ktere definuji pomyslne A/R housingu tim, ze oteviraji/zaviraji (chapejme zpristupnuji) jednotlive komory ... proste genialni myslenka aneb kam se hrabe VNT, ktere se po maximalnim otevreni stava restriktivnim prvkem.

Mimochodem, tady to ma jeden zakaznik protoze se zivi kovovyrobou, resp. specificteji vyrobou forem pro tlakove vstrikovani plastu a zjistil, ze je z celkoveho hlediska narocnejsi vyrobit to obrabenim kusu materialu (zajistit material, zohlednit vyrobni moznosti a postupy, nekolikrat upinat, pouzivat ruzne stroje a nastroje) nezli to proste "jen" vytisknout a pak lehce zacistit ... nevyhoda je jen a pouze jedina: cena (ikdyz obcas je ta uspora casu, odpadniho materialu, znehodnoceni nastroju ale i mzdy) ... nicmene, to si bohate firmy mohou dovolit a za rozdil doby mezi casem potrebnym k vyrobe obrabenim a vytisknutim jsou schopny tento rozdil zhodnotit ve forme pruznosti dodani jejich vyrobku, spokojenosti zakaznika apod.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Odpovědi: 0
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

Ja tomu rozumiem aj tomu co on hovori aj ako to jeho turbo funguje, ale jasne to nehovori co mysli tym pohyblive casti to sa len ty domnievas... ale nehovorim ze nemas pravdu ale moze toho byt viac okrem tej klapky
Ale vrtule a osku tym asi nemysli, najpravdepodobnejsia bude len ta klapka ;-)
Mercdes C cdi
Vesnican
Přispěvovatel
Příspěvky: 182
Odpovědi: 0
Registrován: 24 lis 2014, 15:29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vesnican »

Foreste ten Váš zákazník to pravděpodobně používá především kvůli možnostem chlazení těch forem. Pak taky doporučuju si něco přečíst o dosahovaných přesnostech a drsnostech povrchu a v neposlední řadě i o ceně.
Dovoz aut ze zahraničí.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@Vesnican: "Jak jsem nakoupil tak prodavam", budu uprimne rad, kdyz mi to vysvetlis. Ja se o to blize nezajimal protoze to pro me nema vyznam, nicmene, pokud nam to tu "v kostce" vysvetlis, rad si to se zajmem prectu.
Predem diky.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“