E60 530D - Chip?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
E60 530D - Chip?
Dobrý den,
Chystám se brzy koupit BMW E60 530D, rád bych sehnal manual.
Hned po koupení vozu bych chtěl provést zaslepení vířivých klapek, výměna svodů za litinové, popřípadě i odendat PDF filtr.
Rád bych nechal udělat na autě i chip, ale na jednom webu jsem četl, že chip se důrazně nedoporučuje na tyto auta, že tyhle motory to nevydrží dlouho.
Co je na tom pravdy?
Vím, že chip nepřidá životnosti auta, ale aby to bylo tak zásadní?
Chystám se brzy koupit BMW E60 530D, rád bych sehnal manual.
Hned po koupení vozu bych chtěl provést zaslepení vířivých klapek, výměna svodů za litinové, popřípadě i odendat PDF filtr.
Rád bych nechal udělat na autě i chip, ale na jednom webu jsem četl, že chip se důrazně nedoporučuje na tyto auta, že tyhle motory to nevydrží dlouho.
Co je na tom pravdy?
Vím, že chip nepřidá životnosti auta, ale aby to bylo tak zásadní?
160Kw verze vydrží nesmysl, já měl na své odbržděno 196Kw a najel s tím přes 100tis bez problémů. Standartní věci jako vstřiky, dvouhmotu a řemenici sem samozřejmě dělal, ale to bych musel i bez úpravy. Od 170Kw dál už ty motory trpí na rozvody, ale pokud se udělají, zvládají v klidu 200Kw dlouhodobě, spodky ani hlavy neodchází. Btw. nejlepší co se spolehlivosti vs výkon týká je stejně první 535d 200Kw, má ještě litinový blok a turba bez el. regulace, ale není v manuálu (což je ale u 5er jen výhoda)..
Původní 200Kw verze 535d je spíš spolehlivější, než klasika 530d. Jediná věc navíc je jedno turbo, jinak vše nastejno s tím, že turba nemají el. regulaci, což se na 30d dost sere. Nejvíc blbuvzdorná je 160Kw verze 30d, první kusy, kdy měly ještě taky turbo řízené podtlakem, nebyl tam DPF ani EGR chladič a splňovali jen Euro3, ale těch je docela málo a většinou dost holoty..
Každopádně 35d je úplně jinde jak průběhem výkonu, tak celkovým projevem (i má o něco menší komprese, tak jde ten motor, na to, že se jedná o naftu, hodně kultivovaně) a je jednodušší sehnat vybavenej kus. Problém je, že u nás je 80% všech E60/61 hrůza na kolech, tyhle auta hodně trpí na dementní majitele..
Každopádně 35d je úplně jinde jak průběhem výkonu, tak celkovým projevem (i má o něco menší komprese, tak jde ten motor, na to, že se jedná o naftu, hodně kultivovaně) a je jednodušší sehnat vybavenej kus. Problém je, že u nás je 80% všech E60/61 hrůza na kolech, tyhle auta hodně trpí na dementní majitele..
Právě je to vždy sázka do loterie.
Vím, že je to zde forum hlavně kolem nafty, ale co takova benzinova e60 545i v LPG? Mam nějaké nabídky docela pěknych aut. Aždy jsem byl zastancem nafty a řikal že nic jineho nechcu. Ale posledni rok jsem najezdil zakovych 10-12tis km a huntovat naftu na takové couračky. ...
Vím, že je to zde forum hlavně kolem nafty, ale co takova benzinova e60 545i v LPG? Mam nějaké nabídky docela pěknych aut. Aždy jsem byl zastancem nafty a řikal že nic jineho nechcu. Ale posledni rok jsem najezdil zakovych 10-12tis km a huntovat naftu na takové couračky. ...
545i je jízdně samozřejmě jinde, než nafta. S lpg si N62 rozumí dobře, jen plynaři to moc nezvládají - tenhle motor nemá klapku ale valvetronic, tzn bez podtlaku nefungují u lpg autokalibrace, prostě to musí dělat někdo, kdo umí.. Ale s nájezdem 1000km za měsíc bych klidně jezdil na benzín, dá se kolem 11l. A určitě bych neuvažoval o naftě..