Haldex funguje jak se mu zachce.

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Cpt._hunter
Přispěvovatel
Příspěvky: 205
Odpovědi: 0
Registrován: 26 srp 2009, 19:48
Bydliště: Ostrava

Haldex funguje jak se mu zachce.

Příspěvek od Cpt._hunter »

hledal jsem odpovědi, ale nic jsem nenašel, všichni řešili bud stále sepnutou nebo nefunkční spojku haldex.

můj problém je, že se mu funguje jak se mu zachce, a za jízdy nelze předvídat jak se auto zrovna bude chovat... :(

Někdy je Haldex stále sepnutý- při plném rejdu se zadní kola začnou hádat, nepomůže ani zatašení ruční brzdy a je to to opravdu nepříjemné když musím "násilně" někde manévrovat... mám strach abych něco neurval.
A zdá se mi že tam něco stále cvaká když jedu pomalu na 2.st i za jízdy rovně

Někdy Haldex nefunguje (rozepnutý)- auto při plném rejdu jede krásně a plynule jak by mělo, ovšem na druhou stranu zase nesepne zadek když je potřeba- přední prohrabnou a zadek nic...

kdyby měl někdo tip nebo už jste to řešili byl bych rád, nechce se mi kupovat třeba ŘJ haldexu když může být problém někde jinde.

test akčních členů funguje- čerpadlo vrčí spojka na povel přes VAG zdá se pracuje správně, chyby žádné nejsou.

nápln i olej jsem nedávno měnil a chování beze změny.

díky předem za rady (jedná se o VW Golf IV 2003 R32)
Golf IV 1,9 TDI PD 96kW ASZ
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

cerpadlo vrci...ale ktovie ako a aku ma silu ;) Casta zavada byva ze motorcek je uz proste zodraty a nema silu. Vymena motorceka v haldexe ;)
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
Cpt._hunter
Přispěvovatel
Příspěvky: 205
Odpovědi: 0
Registrován: 26 srp 2009, 19:48
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cpt._hunter »

ale to by zase nebyl občas sepnutý? :?
Golf IV 1,9 TDI PD 96kW ASZ
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

prečo nie :) samozrejme ze ano..cerpadlo je obycajny elektromotor. Obcas ide, obcas nie..obcas ma tlak a obcas nie :)
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
woody.7
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Odpovědi: 0
Registrován: 28 říj 2010, 21:29

Příspěvek od woody.7 »

Zkus svorkovnici u Haldexu. Mě to zlobilo obdobně, vyhodil jsem svorku a zatím OK.
Golf Variant AGR 4x4, GT 1749VA, 120 kW. Prodáno.
Seat Cordoba Vario GT, GT 1749VA, 125 kw. Sešrotováno
Audi A4 Avant Quattro 81KW, GT 1749 VA. Naše rezerva
Caddy 2.0 TDI 4x4 125 kw. Rodinné
kubima
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Odpovědi: 0
Registrován: 25 bře 2014, 21:47
Bydliště: Deštné v Orlických horách

Příspěvek od kubima »

Kdyby čerpadlo KO tak mu to nezůstává vyset zapnutý. Leda dvě poruchy naráz.
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

jaj tak, som neprecital ze sa zasekava....hm..no tak to vidim na jednotku.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Marek67
Přispěvovatel
Příspěvky: 463
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2007, 22:38
Bydliště: Vyškov

Re: Haldex funguje jak se mu zachce.

Příspěvek od Marek67 »

Cpt._hunter píše:hledal jsem odpovědi, ale nic jsem nenašel, všichni řešili bud stále sepnutou nebo nefunkční spojku haldex.

můj problém je, že se mu funguje jak se mu zachce, a za jízdy nelze předvídat jak se auto zrovna bude chovat... :(

Někdy je Haldex stále sepnutý- při plném rejdu se zadní kola začnou hádat, nepomůže ani zatašení ruční brzdy a je to to opravdu nepříjemné když musím "násilně" někde manévrovat... mám strach abych něco neurval.
A zdá se mi že tam něco stále cvaká když jedu pomalu na 2.st i za jízdy rovně

Někdy Haldex nefunguje (rozepnutý)- auto při plném rejdu jede krásně a plynule jak by mělo, ovšem na druhou stranu zase nesepne zadek když je potřeba- přední prohrabnou a zadek nic...

kdyby měl někdo tip nebo už jste to řešili byl bych rád, nechce se mi kupovat třeba ŘJ haldexu když může být problém někde jinde.

test akčních členů funguje- čerpadlo vrčí spojka na povel přes VAG zdá se pracuje správně, chyby žádné nejsou.

nápln i olej jsem nedávno měnil a chování beze změny.

díky předem za rady (jedná se o VW Golf IV 2003 R32)
problém bude v převodovce ani ne v uhlovém převodu já tohle řešil na octavii zkusil bych upustit trochu oleje jestli tam nejsou špony
Uživatelský avatar
Cpt._hunter
Přispěvovatel
Příspěvky: 205
Odpovědi: 0
Registrován: 26 srp 2009, 19:48
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cpt._hunter »

- právě, že někdy je sepnuté a někdy rozepnuté :/
- špony tam nejsou, měnil jsem nedávno nápln a byla jen trochu zakalená. (po 110tkm)

- ještě zkusím prostříkat konektor u ŘJ kontaktsprejem

- jinak kdyby měl někdo ŘJ na zapůjčení na odzkoušení tak budu rád
Golf IV 1,9 TDI PD 96kW ASZ
kubima
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Odpovědi: 0
Registrován: 25 bře 2014, 21:47
Bydliště: Deštné v Orlických horách

Příspěvek od kubima »

Ted nevim jestli v merenych hodnotach je to videt, ale potrebujes udelat signalizaci kdy sepne haldex cerpadlo. Pokud to neni ve vagu tak zarovku na drat seriove k motoru a jezdit s tim. Tim rozlisis elektrickou a mechanickou zavadu. Pul hodky prace a vis na cem ses.
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

motorcek na haldexe ide stále, po zapnuti klucika.

Motorcek vyraba tlak....a regulacny motorcek v jednotke otvara/zatvara ventil. Podla mna ti ostava zaseknuta regulacia v jednotke, ale otazka je prečo to nepise chybu hm....

Skus akčne členy na zdvihaku čo to povie.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
Cpt._hunter
Přispěvovatel
Příspěvky: 205
Odpovědi: 0
Registrován: 26 srp 2009, 19:48
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cpt._hunter »

no musim to ještě zkusit pichnout na VAG a vypozorovat detaily, nejlepe s autem ve vzduchu asi
Golf IV 1,9 TDI PD 96kW ASZ
kubima
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Odpovědi: 0
Registrován: 25 bře 2014, 21:47
Bydliště: Deštné v Orlických horách

Příspěvek od kubima »

octaviask píše:motorcek na haldexe ide stále, po zapnuti klucika.

Motorcek vyraba tlak....a regulacny motorcek v jednotke otvara/zatvara ventil. Podla mna ti ostava zaseknuta regulacia v jednotke, ale otazka je prečo to nepise chybu hm....

Skus akčne členy na zdvihaku čo to povie.
Pochybuju že to hlídá funkci akčního členu - ventilu. Povely dává ale co se děje je jednotce ukradený, proto žádná chyba.
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

kubima píše:
octaviask píše:motorcek na haldexe ide stále, po zapnuti klucika.

Motorcek vyraba tlak....a regulacny motorcek v jednotke otvara/zatvara ventil. Podla mna ti ostava zaseknuta regulacia v jednotke, ale otazka je prečo to nepise chybu hm....

Skus akčne členy na zdvihaku čo to povie.
Pochybuju že to hlídá funkci akčního členu - ventilu. Povely dává ale co se děje je jednotce ukradený, proto žádná chyba.
spravne ;) je tam klasicky motorcek bez spetnej kontroly.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
Cpt._hunter
Přispěvovatel
Příspěvky: 205
Odpovědi: 0
Registrován: 26 srp 2009, 19:48
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cpt._hunter »

tak jsem zvedl auto do vzduchu a nejsem z toho chytrý.... :?


1) po nastartování a zařazení rychlosti se zataženou ručkou (1 zub) se roztočily jen přední kola

2) po uvolnění ruční brzdy se připojil i zadek

v tuto chvíli to bylo ještě standartní chování tak jak by to ělo fungovat

3) po znovu zatažení ručky zadek fungoval dále (asi by měl ale vypnout)

4) vyřadil jsem a znovu zařadil s ručkou a stáje jely všechny 4 kola

zadek se rozpojil až vechvíli, kdy jsem znovu vypnul a zapnul motor zařadil rychlost s ručkou, po povolení zase jely všechny 4 kola a na další zatažení auto nereagovalo

5) pak mi přestala komunikovat ŘJ ale kola byly stále v záběru, nezačala fungovat ano po restartu motoru, tak jsem vyčistil konektory na haldehu kontakt sprejem a pak to zase začlo komunikovat, nicméně chování stále stejné jak popisuji výše.

6) začal jsem testy akčních členu se zařazenou rychlostí a pořád jely všchny kola (přdpokládám že když testuju akční člen rozpojení spojky haldexu tak by měl zadek vypnout, ale nestalo se tak).

7) po ukončená testu akčních členu se najednou zadek zastavil

(pořád mám zařazenou rychlost a točí se předek)

8) po ukončení komunikace s ŘJ jednotkou se zase rozběhl i zadek

celý postup jsem několikrát opakoval o vše probíhalo stejně...

tímto bych asi logicky vyloučil mechanickou závadu a viděl bych to na problém s ŘJ.

co vy na to? (hm)

kdyby byly ještě nejaké tipy tak budu rád...


mimochodem jsem zjistil že je asi KO nebo před rozpadem hardy spojka a něco se ozývá z uložení kardanu... každpádně to si vyměním ale stále je mi záhadou co s tím haldexem
(crazy) :?
Golf IV 1,9 TDI PD 96kW ASZ
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“