2260v vs. 2260vklr

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Dymák
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Odpovědi: 0
Registrován: 01 bře 2016, 22:58
Bydliště: Praha

2260v vs. 2260vklr

Příspěvek od Dymák »

Prosím o vysvětlení - Jaký jsou rozdíly mezi "v" a "vklr"? Konkrétně se mi jedná o turbo z cdi 350... a6420909580 vodou chlazený
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Odpovědi: 0
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

Vklr oznacenie znamena,ze ma gulickove loziska je vodou chladene a ma elektricku regulaciu (rea) v skratke.
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Dymák
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Odpovědi: 0
Registrován: 01 bře 2016, 22:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dymák »

Každý vodou chlazený má kuličkový ložisko, nebo ne?Obrázek
Uživatelský avatar
mecKo
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2014, 15:39

Příspěvek od mecKo »

ak je turbo chladene len vodou, tak je na gulickach, ak je chladenie (mazanie) dualne (olej, voda) tak klasika na mosadznom lozisku
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@Dymák: Nikoliv, spis to je jak je zmineno z prispevku nad timto. Napriklad takove GT2559V ma klasicka loziska.

Detailnejsi popis oznaceni:
Obrázek

Jinak co se samotneho diskutovaneho turba tyce, tak se jedna o raritu, ktera se nejspis nebude jen tak opakovat (protoze nyni "je v mode" VZK a tendence jsou takove, ze turba nebudou repasovatelna).

Toto turbodmychadlo se montovalo omezene do "luxusnejsich" modelu E350 a R350, hlavne svou dobou montaze a bylo pomerne zahy (kvuli lepsim emisim) nahrazeno GTB2060VKLR.

Diky sve konstrukci a pouzitym materialum zvlada narocnejsi provoz, ostatne, koncepcne bylo vyvinuto a pote s uspechem pouzito u zavodniho okruhoveho specialu Audi R10 v zavode Le Mans.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Dymák
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Odpovědi: 0
Registrován: 01 bře 2016, 22:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dymák »

Děkuji Forestovi za vysvětlení
Pokud jsem to správně pochopil, tak toto turbo z cdi350 je na kuličkových ložiskách a mělo by být lepší, než 2260vk. Je to tak?
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Dymák píše:Děkuji Forestovi za vysvětlení
Pokud jsem to správně pochopil, tak toto turbo z cdi350 je na kuličkových ložiskách a mělo by být lepší, než 2260vk. Je to tak?
Prosim, jsem rad, ze to nekdo dokaze ocenit.

Ano, je lepsi nezli 2260VK, dokonce i nezli verze z BMW. Ma vetsi turbinu (nezli Audi) housingy, navic ma vodni chlazeni, vyssi odolnost vuci EGT a sirsi spektrum otacek (o nabehu a reakci na plyn nemluve).

Jinak velky pozor: 350CDI je siroky pojem, asi jako "1,9 PD".

Paklize prahnes po GTB2260VKLR, je treba hledat motor s vykonem 265 koni. Duvod je prosty: ani na oznaceni motoru se nemuzes spolehnout, protoze OM642 (350CDI) se delalo predevsim v provedeni o vykonu 231 koni s turbodmychadlem GTB2056VK, ktere s VKLR nelze porovnavat.

Paklize by nekomu slo o GTB2060VKLR, musel by se poohlednout po motoru OM642LS o vykonu 248 koni, pricemz tento byva oznacovan jako E350 CDI Blue.

Obe turbodmychadla lze najit (alespon co je mi znamo) pouze v luxusnich vozech W212.

Ja budu predpokladat, ze nejen ta chytrejsi cast zdejsiho osazenstva si uvedomi realnou hodnotu toho turba. V to, ze to neodradi nektere "otrle", pripadne zoufale jedince doufat v nizkou cenu asi nelze.

Ostatne, staci se mrknout na ebay, kde jich jeste pred rokem bylo vzdy alespon 10 kousku - nyni jsou totiz dostupna uz jen bud ze starych zasob a nebo bouranych (ci rozebiranych) vozu kterych je jako safranu :roll:
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Dymák
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Odpovědi: 0
Registrován: 01 bře 2016, 22:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dymák »

Původně jsem samozřejmě sháněl vklr a myslel jsem si, že na tomto motoru, vytaženýho z bouraný S-klasse bude právě vklr... Proto jsem se úplně vylekal, co to je? Doposud jsem to 2260v neviděl... Asi proto, že se dávaly krátkou dobu, jak si říkal.
Bylo za celkem rozumný koruny, tak jsem ho vzal, jako náhradu za 2260vk, který mám teď - snad bude znát nějaký zlepšení náběhu.
Ještě jednou Ti Foreste moc děkuji za hodnotný informace a za tvůj čas!
A poslední otázka: toto turbo by mohlo snést i vyšší tlak, než vk, počítám.. Nemáš představu, kam až se nechá naladit?
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Prosim, rado se stalo. Ja jsem na druhou stranu rad, ze je mozne na konkretnim pripadu ukazat jakym je turbodmychadlo VKLR vzacnym exemplarem.

No, samozrejme, ze si necha libit vice, nicmene, vzdy je to primarne zalezitost otacek a efektivity, nikoliv maximalniho tlaku. Resp. ano, maximalniho tlaku v danych otackach. Tim chci naznacit, ze si necha delsi dobu (chapej spektrum otacek motoru) libit pozadavek na udrzeni pozadovaneho maximalniho efektivniho tlaku.

Co se konkretniho tlaku tyce, je to zavisle na objemu a hltnosti motoru. Hodnota, ktera bude na 1,9 8V v poradku nebude u 3,0 24V pripadat v uvahu.

PS: napis mi prosim oznaceni toho turba, mrknu se o jake turbo se jedna, predem diky
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Dymák
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Odpovědi: 0
Registrován: 01 bře 2016, 22:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dymák »

To budeš hodnej, díky

AL 0053
GTB2260V
A 642 090 95 80
794877-4
S/N OCQ00866 R
shima
Přispěvovatel
Příspěvky: 355
Odpovědi: 0
Registrován: 18 led 2011, 15:17

Příspěvek od shima »

kto nemal VKLR nikdy nepochopi o com to je ...
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@Dymák: No, mohu Te potesit: podle cisel se to jevi jako VKLR, gratuluji, mas stesti ... zvlaste, pokud to bylo za dobrou cenu. Hlavne se nezachovej jako trouba a neprodavej to prvnimu kolemdoucimu za pusinku. Verim, ze jejich cena bude rust vic nezli akcie Lufthansy ;)
shima píše:kto nemal VKLR nikdy nepochopi o com to je ...
Souhlas, komplexne lepsi uz muze byt jen sekvencni twinturbo ... jen s tou zivotnosti si nejsem u twina jist, na VKLR proste nemuze mit.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Dymák
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Odpovědi: 0
Registrován: 01 bře 2016, 22:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dymák »

Foreste, lepší zprávu jsi mi ani nemohl říct :)
díky moc za identifikaci a prodávat ho fakt nechci.... sám jsem rád, že ho mám
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“