BMW 530d E39 - teply nebo zahraty motor obcas nestartuje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
BMW 530d E39 - teply nebo zahraty motor obcas nestartuje
Za posledniho pul roku jsem uz nekolikrat nenastartoval - starter motorem toci, ale ten odmita naskocit. Vysledoval jsem, ze tato situace nastava nepravidelne, ale vzdy u zahrateho ci tepleho motoru nebo taky kdyz nekam dojedu a necham auto stat na primem slunci. V prubehu prazdnin a zari se mi to stalo uz 6 krat, usoudil jsem ze na to ma vliv teplota motoru, tak jsem vzdy zvednul kapotu, sejmul horni kryt rozvodu a cekal, cekal, mezi tim zkousel startovat,... a pak motor zase naskocil. Uz jsem z toho mel divny pocit, nekam dojet a trapit se pri odjezdu, tak jsem se rozhodl problem resit, zavadu odhalit a odstranit.
Nejprve teorie: vstrikovaci system u techto motoru BMW je common rail a za predpokladu, ze motor je mechanicky O.K. a je zajistena doprava nafty do vysokotlakeho cerpadla a railu, tak ECU potrebuje pro start motoru jedinou nejdulezitejsi informaci, a to, ktery valec se prave nachazi v kompresnim zdvihu, aby byl sepnut prislusny vstrikovaci ventil. K teto identifikaci jednotlivych valcu pri startu slouzi signal snimace polohy vacky, tento snimac pracuje na Hallove principu. Vacka je osazena 1 zubem, kdy pri jejim otaceni a pruchodu zubu kolem Hallova snimace se vytvari napetovy signal obdelnikoveho tvaru (Hallovo napeti) a ten sdeluje ECU, ze 1.valec motoru se nachazi v kompres. zdvihu. ECU pak synchronizuje vstrik nafty na zaklade signalu ze snimace polohy vacky a snimace refer. znacky (snimac otacek motoru) na klikovce. Pokud za chodu motoru dojde k poruse snimace polohy vacky a tim k vypadku informace o jeji poloze, motor se nezastavi, protoze ECU pracuje jen se signalem snimace otacek na klikovce. ECU uz ma totiz urceno poradi zapalovani. Po vypnuti motoru uz vsak neni mozne znovu nastartovat !!! Dale jsem zjistil, ze Hallovy snimace jsou sice velmi presne, ale starnou a podlehaji degradaci vlivem teplotnich zmen a soku, coz se na spalovacich motorech deje. Takze jsem zkusil privolat zavadu nasimulovanim podminek. Vymontoval jsem snimac polohy vacky a doma jej poradne zahral horkym vzduchem pomoci fenu. Mezi tim jsem si pripravil alobal, do ktereho jsem jej rychle zabalil, aby prilis nevychladnul pri transportu a montazi zpet na motor. Zahraty snimac jsem tedy namontoval zpet a zkusil startovat - motor nenaskocil ani po nekolika pokusech. Znova jsem snimac vymontoval, zanesl domu a vlozil do lednice ke zchlazeni. Pockal cca hodinu a namontoval zpet na motor - motor nastartoval po prvnim protoceni klikovky - teorie overena - zavada nalezena.
Musim koupit novy snimac. Stejne priznaky a problemy uvadeji majitele vozu BMW, Rover s motory od BMW a take Opel na polskych diskuznich forech.
Nejprve teorie: vstrikovaci system u techto motoru BMW je common rail a za predpokladu, ze motor je mechanicky O.K. a je zajistena doprava nafty do vysokotlakeho cerpadla a railu, tak ECU potrebuje pro start motoru jedinou nejdulezitejsi informaci, a to, ktery valec se prave nachazi v kompresnim zdvihu, aby byl sepnut prislusny vstrikovaci ventil. K teto identifikaci jednotlivych valcu pri startu slouzi signal snimace polohy vacky, tento snimac pracuje na Hallove principu. Vacka je osazena 1 zubem, kdy pri jejim otaceni a pruchodu zubu kolem Hallova snimace se vytvari napetovy signal obdelnikoveho tvaru (Hallovo napeti) a ten sdeluje ECU, ze 1.valec motoru se nachazi v kompres. zdvihu. ECU pak synchronizuje vstrik nafty na zaklade signalu ze snimace polohy vacky a snimace refer. znacky (snimac otacek motoru) na klikovce. Pokud za chodu motoru dojde k poruse snimace polohy vacky a tim k vypadku informace o jeji poloze, motor se nezastavi, protoze ECU pracuje jen se signalem snimace otacek na klikovce. ECU uz ma totiz urceno poradi zapalovani. Po vypnuti motoru uz vsak neni mozne znovu nastartovat !!! Dale jsem zjistil, ze Hallovy snimace jsou sice velmi presne, ale starnou a podlehaji degradaci vlivem teplotnich zmen a soku, coz se na spalovacich motorech deje. Takze jsem zkusil privolat zavadu nasimulovanim podminek. Vymontoval jsem snimac polohy vacky a doma jej poradne zahral horkym vzduchem pomoci fenu. Mezi tim jsem si pripravil alobal, do ktereho jsem jej rychle zabalil, aby prilis nevychladnul pri transportu a montazi zpet na motor. Zahraty snimac jsem tedy namontoval zpet a zkusil startovat - motor nenaskocil ani po nekolika pokusech. Znova jsem snimac vymontoval, zanesl domu a vlozil do lednice ke zchlazeni. Pockal cca hodinu a namontoval zpet na motor - motor nastartoval po prvnim protoceni klikovky - teorie overena - zavada nalezena.
Musim koupit novy snimac. Stejne priznaky a problemy uvadeji majitele vozu BMW, Rover s motory od BMW a take Opel na polskych diskuznich forech.
idv, BMW 530d, steptronic
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 840
- Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Auto ma poctivych cca 122500 km, jsem celkove 2. majitel (1.majitel v CR), auto ma jasnou historii servisu. Nepochopil jsem souvislost mezi teplotou motoru cca 40°C pri startu a stavem motoru ? Kdyz tak vysvetli blize. Jste neco k me zavade. Na foru polskeho BMW klubu uvadi jeden clovek, ktery provozuje BMW 730d, ze ma najeto cca 250000 a tento snimac polohy vacky uz vymenil 2x. Dalsi lide uvadeji, ze jej menili okolo 150000km z duvodu stejnych problemu, ktere jsem popsal. Zivotnost snimacu asi nelze obecne predpokladat, asi je to kus od kusu, nevim.frantisek28 píše:U akelhokolvek diesel motoru je kriticka teplota na start okolo 40 st. . Podla toho sa da poznat v akom stave je ten motor. Skoda ze nepises kolko mas najazdene a kolko je asi realita.
idv, BMW 530d, steptronic
Ano, přesně o to mi šlo. Podělit se s ostatními příznivci těchto vozů o zkušnosti. Diagnostika aneb "napíchnutí na počítač" jak se s oblibou říká, neukáže vůbec nic v případě, že auto zrovna startuje !!!barvas píše:Co by řešil?, dělí se s ostatními se zkušenostmi a o to přece tady jde. A diagnostika také není vševědoucí.
Závada se zapíše do paměti závad v ECU pouze tehdy pokud je snímač totálně K.O. ECU pak "vidí" tzv. "zkrat na kostru nebo zkrat na plus", což je v praxi rozpojený nebo přerušený obvod. Už jsem to vyřešil, dnes mám zapůjčen snímač od kolegů z vrakáče a uvidíme zda identifikace závady bude přesná. Pokud bude klid, tak koupím nový, originál stojí cca 2500 s DPH. U nového mám "jakou-takou" záruku, že by mohl posloužit delší dobu.
idv, BMW 530d, steptronic
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1871
- Registrován: 02 dub 2006, 11:19
- Bydliště: třebíč
- Kontaktovat uživatele:
nemáš pravdu.. závada se zapíše jak ti to auto nebude chtít chytnout..většinou jako sporadická chyba, ale vždy se uapíše.. a ty snímače u 3.0d odchází běžbně ale zase ne tak že by každých 150000.. vým o autech co mají kolem 400000 a mají původní a pak auta co mají 150000 a mění se.. není to dané kilometrama..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi
BMW R1150GS
BMW R1150GS
Ano, souhlasim, mas pravdu, zapise se jako sporadicka chyba, to jsem zapomnel dodat v minulem prispevku. Jenze ja ctecku nemam a nechci nikoho otravovat o zapujceni na buhvi jak dlouhou dobu, vozit ji sebou a cekat az mi motor nebude startovat. Uz to mam vyresene, koupil jsem novy snimac, vymenil a je klid. Pro info vsem novy originalni snimac stoji 2538,- s DPH a znackove servisy jej maji bezne skladem. Mel jsem sice nabidky starsi z vrakaren od 800 do 1200, ale vzhledem k tomu, ze davaji zaruku tzv. "na vyzkouseni" a auto nehodlam v nejblizsi dobe prodavat, tak jsem sel radeji do noveho. Rikal jsem jim v tom znackovem servise, ze jak odejde v 2-lete zaruce, tak jim to prijdu "otriskat o hlavu". Proste potrebuji spolehlivy start a ne abych co chvili snimac vytahoval, chladil jako blb nekde na parkovisti nebo u krajnice. Souhlasim, ze zivotnost neni exaktne dana ujetymi km, jen jsem volne citoval nazory a zkusenosti jinych majitelu stejnych aut: Zivotnost snimacu asi nelze obecne predpokladat, asi je to kus od kusu, nevim.go.vojta píše:nemáš pravdu.. závada se zapíše jak ti to auto nebude chtít chytnout..většinou jako sporadická chyba, ale vždy se uapíše.. a ty snímače u 3.0d odchází běžbně ale zase ne tak že by každých 150000.. vým o autech co mají kolem 400000 a mají původní a pak auta co mají 150000 a mění se.. není to dané kilometrama..
idv, BMW 530d, steptronic