Hybrid 220, padá tlak
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Hybrid 220, padá tlak
Ahoj, mám dotaz, dal jsem hybrida 220 na zdi arl.
Turbo se nafoukne ve špičce na 1.9, ustálí se na 1.8b, ale kolem 3200otacek začne tlak postupně padat až se před omezovačem dostanu na 1.7...Vstriky jsou pomalu naplno, ale na požadovaný tlak se prostě neudrží. Kde by mohl být problém, diky
Turbo se nafoukne ve špičce na 1.9, ustálí se na 1.8b, ale kolem 3200otacek začne tlak postupně padat až se před omezovačem dostanu na 1.7...Vstriky jsou pomalu naplno, ale na požadovaný tlak se prostě neudrží. Kde by mohl být problém, diky
díval sem se ted na svoje logy a mám to podobný, od 3600ot začne trochu padat tlak, takový je i požadavek. Max mám 1,6b a ve 4300ot mám už jen 1,45b.Toledos píše:Podle logu, pak jsme podle upravovali i požadavek...No to pravé nevím, ptám se zkušených
Takže za mě je to normální........navíc turbo ten tlak prostě neudrží pořád na max. hodnotě, myslím si.
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 3364
- Registrován: 25 črc 2011, 23:22
- Bydliště: B.Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
plny tlak až do obmedzovača...a ked nejde tak to dotlačime naftou..
auto treba odniest ku profikovi naladit ked si sám nevieš pomôct

Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Dovolim si polopaticky vysvetlit, zkuseni snad budou tolerovat (pripadne doplni):
Plnici tlak turbodmychadla a nasledny vykon nejsou v prime umere. V urcity moment mene znamena vice. Potrebou neni dostat do motoru vzduch, ale jen jeho cast, kterou je kyslik (zastoupen ~21%). Jak je znamo, pri stlacovani vzduchu dochazi ke zahrivani a pri zahrivani se zastoupeni kysliku v jednotce objemu snizuje.
Vykon ziskas uvolnenim energie paliva a to pouze jeho efektivnim spalenim (chapej prohorenim), coz bez okyslicovadla (v pripade vzduchu tedy kyslik) nemas sanci.
Co se udrzeni plniciho tlaku tyce, je treba si uvedomit, ze turbodmychadlo udrzuje tlak v sani, ktere muzeme brat jako pomyslny zasobnich stlaceneho vzduchu s tim, ze pres sani ventily dochazi k jeho ubytku (chapej poklesu tlaku), na coz se snazi turbodmychadlo (pod taktovkou ridici jednotky) reagovat doplnenim onoho ubytku, nicmene, jeho schopnosti jsou omezene poctem pracovnich cyklu, kterymi jsou otacky.
Presneji, limiterem je obvodova rychlost (mimo jine, nebot roli hraje i design a dalsi, protoze pri urcite urovni otacek/tlaku uz dochazi jen k "honeni horkeho vzduchu v compressor housingu") rotujicich casti s ohledem na pouzite materialy a jejich zpracovani.
Jinymi slovy: nekdy mene znamena vice.
Presne z toho duvodu neustale tvrdim, ze pro vyuziti maximalniho potencialu turbodmychadla v ramci celeho spektra otacek je nejlepsi vyuzit snimac otacek turbodmychadla, kterym disponuje napriklad GTB1749VK jiz v serii (pozn. ne vsechny verze).
Plnici tlak turbodmychadla a nasledny vykon nejsou v prime umere. V urcity moment mene znamena vice. Potrebou neni dostat do motoru vzduch, ale jen jeho cast, kterou je kyslik (zastoupen ~21%). Jak je znamo, pri stlacovani vzduchu dochazi ke zahrivani a pri zahrivani se zastoupeni kysliku v jednotce objemu snizuje.
Vykon ziskas uvolnenim energie paliva a to pouze jeho efektivnim spalenim (chapej prohorenim), coz bez okyslicovadla (v pripade vzduchu tedy kyslik) nemas sanci.
Co se udrzeni plniciho tlaku tyce, je treba si uvedomit, ze turbodmychadlo udrzuje tlak v sani, ktere muzeme brat jako pomyslny zasobnich stlaceneho vzduchu s tim, ze pres sani ventily dochazi k jeho ubytku (chapej poklesu tlaku), na coz se snazi turbodmychadlo (pod taktovkou ridici jednotky) reagovat doplnenim onoho ubytku, nicmene, jeho schopnosti jsou omezene poctem pracovnich cyklu, kterymi jsou otacky.
Presneji, limiterem je obvodova rychlost (mimo jine, nebot roli hraje i design a dalsi, protoze pri urcite urovni otacek/tlaku uz dochazi jen k "honeni horkeho vzduchu v compressor housingu") rotujicich casti s ohledem na pouzite materialy a jejich zpracovani.
Jinymi slovy: nekdy mene znamena vice.
Presne z toho duvodu neustale tvrdim, ze pro vyuziti maximalniho potencialu turbodmychadla v ramci celeho spektra otacek je nejlepsi vyuzit snimac otacek turbodmychadla, kterym disponuje napriklad GTB1749VK jiz v serii (pozn. ne vsechny verze).
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- acryll
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 729
- Registrován: 05 srp 2011, 17:56
- Bydliště: MT
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
nastavenie tlaku turboduchadla je vysledkom trochu zlozitejsieho procesu
je to spojenie moznosti turboduchadla a moznostami ( alebo lepsie povedane mechanickymi danostami motora, ktore sa menia v otackovom spektre)
ono to ma take zakladne pohlady v tom zmysle, ze turbo je limitovane svojim dizajnom co sa tyka mnozstva vzduchu, ktory motor dokaze nasat na jeden zdvih (pri danych otackach motora)
a dalsie hladisko je absolutny limit prietoku, jednak kompresoru ale aj vyfukovej turbiny
to znamena, ze v oblasti blizko maximalnych limitov sa turbo sprava tak, ze este relativne dokaze efektivne pracovat, ale pri malom naraste pozadovaneho tlaku sa uz vykon motora nezvysuje, ale zacne sa diat nieco ine
zacnu jednak neproporcne k zvyseniu tlaku preplnovania rast otacky turboduchadla, zacne rast teplota stlaceneho vzduchu, zacne rast tlak vyfukovych plynov, coho dosledkom je aj rast teploty vyfukovych plynov
maly vysledok na zaver, ked chces tlacit 1.7 baru na obmedzovaci, nech sa paci, mozes to mat, ale nasledok toho je, ze si ubral motoru nejaky vykon, ktory turbo spotrebovava len preto aby ti splnilo tento rozmar, ak by ti to bolo este stale malo, dotlacis to naftou a teploty poletia do vysin
je to spojenie moznosti turboduchadla a moznostami ( alebo lepsie povedane mechanickymi danostami motora, ktore sa menia v otackovom spektre)
ono to ma take zakladne pohlady v tom zmysle, ze turbo je limitovane svojim dizajnom co sa tyka mnozstva vzduchu, ktory motor dokaze nasat na jeden zdvih (pri danych otackach motora)
a dalsie hladisko je absolutny limit prietoku, jednak kompresoru ale aj vyfukovej turbiny
to znamena, ze v oblasti blizko maximalnych limitov sa turbo sprava tak, ze este relativne dokaze efektivne pracovat, ale pri malom naraste pozadovaneho tlaku sa uz vykon motora nezvysuje, ale zacne sa diat nieco ine
zacnu jednak neproporcne k zvyseniu tlaku preplnovania rast otacky turboduchadla, zacne rast teplota stlaceneho vzduchu, zacne rast tlak vyfukovych plynov, coho dosledkom je aj rast teploty vyfukovych plynov
maly vysledok na zaver, ked chces tlacit 1.7 baru na obmedzovaci, nech sa paci, mozes to mat, ale nasledok toho je, ze si ubral motoru nejaky vykon, ktory turbo spotrebovava len preto aby ti splnilo tento rozmar, ak by ti to bolo este stale malo, dotlacis to naftou a teploty poletia do vysin
powered by rb-digital.sk_____________