výmena žhavičov
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Novon: kod motora AWX 1,9tdi 96kw v audi.
Diag na starsich autach urcite zhavic nenajde. ja som skusal tak ze som dal dole fajky a prikladal drot z plusu baterky na zhavic a tie ktore zaiskria by mali byt este ok. Mne sli dva a po demontazi ked som skusal tak uz siel len jeden tak neviem ci sa medzicasom poskodil aj ten alebo pri demontazi nevydrzal. Ale start motora s novymi zhavicmi som ai pripadal ze mam benzinak ako to krasne chytilo na brnk
Diag na starsich autach urcite zhavic nenajde. ja som skusal tak ze som dal dole fajky a prikladal drot z plusu baterky na zhavic a tie ktore zaiskria by mali byt este ok. Mne sli dva a po demontazi ked som skusal tak uz siel len jeden tak neviem ci sa medzicasom poskodil aj ten alebo pri demontazi nevydrzal. Ale start motora s novymi zhavicmi som ai pripadal ze mam benzinak ako to krasne chytilo na brnk

taku skusku nedoporucujem.....hlavne pokial mozu byt v aute namontovane zhavice 5V, 4,4V atd....dokazes ich odpáliť alebo pekne nazvárať a potom je to zábavka dostať von resp. môže niečo odpadnúť do vnútra motora či už komory alebo priamo do pracovného priestoru valca....dá sa to merať merakom prepípať, ale nie je to 100% skúška, pár zhavičiek mi pípalo ale v reale nešli, to zistíš ak ich zapojíš vymontované do konektorov a priložíš na kostru...okrem toho dosť často sú odídené rj žhavenia...diagnostika chybu nevyhadzuje ale od rj nejde napajánie do žhaviča....nutné merať každý zvlášť samozrejme nie u starých aut, kde sú žhaviče prepojené dokopy na jeden prívod
napisem to zjednodusene...pokial je v poriadku rj tak ano vadný žhavič najde....ale pokial je problem aj v rj nenapise nic...casto vyhadzuje chybu aj vadna kabeláž čo je priamo v hlave.....najistejšia metóda je vybratie žhavičov, napojenie do konektorov a pridržanie na kostre vozidla....zapneš kľúč a vidíš ako žhaviče žhavia......videl som konkretne u tohto motoru že špička ostala tmavá a cca 1,5 cm sa začal červenať.....