nabijecka aku CTEK MXS 5.0

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvek od patrik.kloucek »

Jarda_6 píše:Odpověď strejdy Gůgla......

http://www.ctek.com/Archive/ProductManu ... 010_CS.pdf
no tak navod mam u ty nabijecky taky.Tak blbej ze bych ho neumel precist nejsem. Jde mi o to ze na baterce CA je napsano ze potrebuje nabijeci napeti 14.8v a kdyz na ni napojim napijecku tak vyleze na 14.4v. Tak jsem myslel jestli neni na CA baterie jinej mod nabijeni(napr.AGM).

CO me jeste vrta v hlaveje ze pokud nabijim baterii a nabijecka hlasi ze je FULL tak pokud ji zmerim hustomerem tak je nabita na 75%.To je trochu asi divny ne? Ma nekdo podobnou zkusennost? diky
Uživatelský avatar
HanZ
Aktivista
Příspěvky: 1861
Registrován: 23 led 2006, 14:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od HanZ »

Nabíječka neumí teplotní kompenzaci, proto je nabitá jen na 75%.

Doporučuji všem místo spekulací něco o akumulátorech a jejich nabíjení načíst. Použitelných materiálů je k nalezení dost.
Hele chlapi, mám auto a nejede. Můžete mi prosím někdo poradit jak to mám pokud možno zdarma opravit, aby to zase jezdilo?? :woot:
Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvek od patrik.kloucek »

HanZ píše:Nabíječka neumí teplotní kompenzaci, proto je nabitá jen na 75%.

Doporučuji všem místo spekulací něco o akumulátorech a jejich nabíjení načíst. Použitelných materiálů je k nalezení dost.

No to čidlo teploty právě že by měla mít,a nebo lžou a není tam
Uživatelský avatar
HanZ
Aktivista
Příspěvky: 1861
Registrován: 23 led 2006, 14:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od HanZ »

Je to jednoduché...dovolím si citovat z jednoho veřejného zdroje:

Teplotní kompenzace - dosahovaná napětí na svorkách akumulátoru jsou
deklarována obvykle pro 25 0 C. Pokud bychom chtěli být precizní, je vhodné
přepočítat napětí určitým kompenzačním koeficientem, přičemž čím nižší
teplota, tím vyšší napětí a naopak. Přibližně lze uvažovat, že na každých
10 0 C teplotní odchylky (teplota akumulátoru – elektrolytu), upravíme
dobíjecí napětí přibližně o cca 0,3 V (tedy asi 0,03V/1 0 C - platí v případě 12
V akumulátoru - 6 článků). Pokud pracujeme za nižší teploty, upravíme
napětí směrem nahoru, pokud za vyšší, upravíme napětí směrem dolů. Proč o
tom mluvím? Modelujme sice ne zcela obvyklou situaci, ale když si
vzpomenu na Bukvice 2007, tak ne zase až tak vyloučenou :-) Máme
akumulátor s gelovým elektrolytem, alternátor motocyklu nám dává jen 14,0
V a vyrazíme na zimní tour. Venkovní teplota je okolo nuly, akumulátor
bude prochladlý a na plné nabití potřebuje napětí, dle pravidla uvedeného
výše, cca 14,4 + 2,5 x 0,3 = cca 15,15 V. Jenže naše palubní síť nám
poskytuje jen 14,0 V, tedy akumulátor není odpovídajícím způsobem (plně)
dobíjen. Přidejte k tomu studené starty, ztrátu kapacity podchlazením
akumulátoru a můžeme mít brzy problém.
Hele chlapi, mám auto a nejede. Můžete mi prosím někdo poradit jak to mám pokud možno zdarma opravit, aby to zase jezdilo?? :woot:
golfIV
Přispěvovatel
Příspěvky: 102
Registrován: 03 kvě 2014, 16:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od golfIV »

Ahoj, trochu to tu oživím. Řeším koupi CTEKu a procházím recenze na netu. Někdo píše, že verze s teplotním čidlem je špatná, že dává moc proudu a ničí baterku, někdo píše, že to funguje jak má, protože s klesající teplotou musí dávat víc šťávy..tak jak to tedy opravdu je? Zdá se, že teď už jde sehnat jen ta s teplotním čidlem, takže je to výhoda nebo nevýhoda? Mám se pokoušet sehnat starou verzi bez čidla, nebo se nebát a koupit novou verzi s čidlem?

Díky za Vaše zkušenosti
Majklovec
Přispěvovatel
Příspěvky: 108
Registrován: 14 led 2020, 16:26
Odpovědi: 0
Bydliště: 1234567

Příspěvek od Majklovec »

Mám starou verzi, ale nevím, co si o tom myslet. Velké autobaterie jsou v pohodě, ale možná náhodou a možná ne mi vloni odešly 4ks baterek do motorek. A to dvě staré a dvě funglovky. Obě nové po zalití kyselinou fungovaly až do prvního nabíjení. Od té doby nedají ani 10V a nelze je dobít ani starou trafonabíječkou a CTEK hlásí, že jsou rozbyté. Takže nevím. Buď pech jak sviňa nebo ta elektronika není úplně super. :roll:
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“