Je to jednoduché...dovolím si citovat z jednoho veřejného zdroje:
Teplotní kompenzace - dosahovaná napětí na svorkách akumulátoru jsou
deklarována obvykle pro 25 0 C. Pokud bychom chtěli být precizní, je vhodné
přepočítat napětí určitým kompenzačním koeficientem, přičemž čím nižší
teplota, tím vyšší napětí a naopak. Přibližně lze uvažovat, že na každých
10 0 C teplotní odchylky (teplota akumulátoru – elektrolytu), upravíme
dobíjecí napětí přibližně o cca 0,3 V (tedy asi 0,03V/1 0 C - platí v případě 12
V akumulátoru - 6 článků). Pokud pracujeme za nižší teploty, upravíme
napětí směrem nahoru, pokud za vyšší, upravíme napětí směrem dolů. Proč o
tom mluvím? Modelujme sice ne zcela obvyklou situaci, ale když si
vzpomenu na Bukvice 2007, tak ne zase až tak vyloučenou

Máme
akumulátor s gelovým elektrolytem, alternátor motocyklu nám dává jen 14,0
V a vyrazíme na zimní tour. Venkovní teplota je okolo nuly, akumulátor
bude prochladlý a na plné nabití potřebuje napětí, dle pravidla uvedeného
výše, cca 14,4 + 2,5 x 0,3 = cca 15,15 V. Jenže naše palubní síť nám
poskytuje jen 14,0 V, tedy akumulátor není odpovídajícím způsobem (plně)
dobíjen. Přidejte k tomu studené starty, ztrátu kapacity podchlazením
akumulátoru a můžeme mít brzy problém.