hledal sem vlákno a nenašel sem, založil sem. Doteď sem si složil max.přehazku na kole, tak prosím o schovívavost

Jde o to, že mi nedávno při plnym za jedna a dva utek výkon. Od té doby se plazim cca 70-80km/hod(max 2000 otáček i z kopce) a víc nechce. Ale věc se změní, jakmile zastavim a na neutrál postupně točim do rudého. Otáčky jdou vždy plynule nahoru, nezávisle na tlaku plyn.pedálu. Cca ve 3OOO motor jakoby "odstřelí špunt" a částečně naskočí výkon a tah. Poté je cítit i reakce na pedál, ale jen tlumená. Pak se s nim dá jet těch 120-140, akcelerace až kolem 32OO jde, pak se postupně ztrácí tah. Tahaval sem až na 4150 se zátahem. Auto mám půl roku. Co ještě dodat?
Co jsem zkusil? Vyčistit egr, už není slyšet pískot turba. Kontrola hadiček a okolí turba(trošku oleje tam bylo, ale jen ve spoji s hadicí do váhy vzduchu). Nový pal.filtr. Žhavičky měněné před 4měsíci.
Ještě dopíšu ostatní opravy-kotouče, destičky, brzdovka, tlumiče, olej a filtr(10W40 na štítku, 5W40 řekl zkušený mechanik).
Dočetl sem se něco o N75, ale netušim co to je a jestli by to mohlo souviset.
Prosím o nápady, co zkontrolovat, vyměnit, možná závada a oprava. Chci si to dělat pokud možno všechno sám. Tak mě prosim neposílejte do servisu nebo ke kolu
