Znizenie CO2 na emisiach, benzin....

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Znizenie CO2 na emisiach, benzin....

Příspěvek od octaviask »

Chlapi ako sa da znizit CO2 na emisiach v benzine?
Pomoze uprava paliva v jednotke tak aby na merany rozsah otacok bola chudobna zmes?
Alebo doložiť 2x za sebou UNI kat do vyfuku?

Je to zavodne auto, ktore ma klasicke SPZ a musi chodit na emisie....furt su s tym problemy a poznate to...

najradsej by som bol aby to normalne prešlo... je to rok 1992 tusim EURO 2?

podla toho mi vychadza ze CO a HC su najmensie pri AFR 17 :D co je vlastne troška bohata zmes...NOx sa nemeria cize to ma nezaujima.

Obrázek
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tak zaprvé - AFR17 je chudá směs, ne bohatá (nepleť si pojmy s dojmy :-)).
Zadruhé - emisní norma Euro2 platí od roku 1996. Takže pokud máš vůz z roku 1992, určitě není podle Euro2.


No já tedy nevím, ale mně bylo vždycky technikem na emisích říkáno, že čím vyšší CO2, tím lépe, neboť to svědčí o dobré práci KATu a motoru jako takového.

Problém je, že CO2 vzniká právě tím, že odbouráváme jedovaté složky emisí (CO a HC). A paradoxně (i když logicky) čím nižšího množství CO a HC docílíme, tím víc CO2 vzniká. Takže tak.....

Pokud dáš dva KATy za sebe, bude na konci CO2 ještě víc, protože snížíš množství emisí CO a HC.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

jo pardon, ano AFR17 je chudobne... a je to teda EURO I.

Inak vlastne neviem či sa CO2 meria?? nemeraju nahodou len CO?

Ked tak citam papiere, meria sa:

HC
CO
Lambda

s lambdou bude problem ak bude AFR17,

ale podla vestniku staci aby ste splnili 2 z 3 parametrov a prejdete. cize ak bude HC a CO ok..lambda bude mimo, prejdem....
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

CO2 je plyn kromě jiného vznikající právě tím, že je motor v dobrém stavu a má správně fungující KAT. Čím lépe motor spaluje a čím má lepší a účinnější KAT, tím vyšší bude hodnota CO2. To je z principu věci správně.

Navíc vůbec nevím, co stresuješ? CO2 na emisích nikdo neřeší (asi jen Ty sám, jak je vidět).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

ok ok, neriešne CO2...


riešme CO a HC....

skusal to uz niekto takto? nanutit jednotke AFR 17 pri emisiach.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Zkoušela to přímo fabrika. Stálo jí to stovky miliard. Říká se tomu Dieselgate.

Pokud chceš snížit CO a HC, dej dva KATy za sebe. To funguje určitě.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

takze ked nanutim palivovej mape AFR cca 17, dam 2 katy..myslite ze to bude mat lepsie CO, HC? teoria vravi ze ano....
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Mirek Berger
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 07 kvě 2009, 11:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Wenclovice u FM

Příspěvek od Mirek Berger »

octaviask píše:takze ked nanutim palivovej mape AFR cca 17, dam 2 katy..myslite ze to bude mat lepsie CO, HC? teoria vravi ze ano....
Trochu jinak - na motoru euro 2 použitím katu euro 4 - vylepší se emise ? Při debatě na STK se s tím nesetkali a nemají představu o výsledku a smyslu pokusu.........
Mirek Wenclovice
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

vyskusame :D uvidime!
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

jakmile smesi snizis CO, tak automaticky zvysis NOx a budes mit problem tam.
to je duvod, proc lambda cykluje a vlastne se to aproximuje.
Ja jsem nedavno koukal jestli pridat kat na motor z r71 a naladit karburator pres lambdu to by fungovalo, vetsi kat za EU2 a tim z toho udelat EU4 asi tezko.


Katalyzatory se myslim odlisuji jen velikosti a plochou mezi EU2 a EU4 u benzinu. O dalsi rozdily se stara RJ delkou a typem vstriku a zazehem.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Mirek Berger
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 07 kvě 2009, 11:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Wenclovice u FM

Příspěvek od Mirek Berger »

lt.kubosh píše:jakmile smesi snizis CO, tak automaticky zvysis NOx a budes mit problem tam.
to je duvod, proc lambda cykluje a vlastne se to aproximuje.
Ja jsem nedavno koukal jestli pridat kat na motor z r71 a naladit karburator pres lambdu to by fungovalo, vetsi kat za EU2 a tim z toho udelat EU4 asi tezko.


Katalyzatory se myslim odlisuji jen velikosti a plochou mezi EU2 a EU4 u benzinu. O dalsi rozdily se stara RJ delkou a typem vstriku a zazehem.
Nechci z euro 2 dělat euro 4 , ale splňovat emise s rezervou např. při možné silniční kontrole v Německu nebo v Rakousku.........
Mirek Wenclovice
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

NOx sa predsa nemeria.... či? Aspon ja som to na tom monitore nikdy nezbadal..zeby bol indikator NOx
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

NOx se u zážehových motorů neměří.

Já bych to asi moc neřešil. Nechal bych motor řídit na klasickou stechiometrickou směs a se správně velkým KATem to musí projít. Pokud je optimální bohatost, není přece důvod k tomu, aby byly vyšší emise a tudíž není důvod je snižovat.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

Marek77 píše:NOx se u zážehových motorů neměří.

Já bych to asi moc neřešil. Nechal bych motor řídit na klasickou stechiometrickou směs a se správně velkým KATem to musí projít. Pokud je optimální bohatost, není přece důvod k tomu, aby byly vyšší emise a tudíž není důvod je snižovat.
je to zavodny special kde bol problem robit emisie uz v serii....nie to po 20 rokoch.. takze ..aby to prešlo emisiami..bude to chciet troška vyskumu.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“