OCTAVIA 2013 2.0 TDI 110KW CKFC - otáčky na volnoběh

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

maras
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 24 lis 2010, 12:20
Odpovědi: 0

OCTAVIA 2013 2.0 TDI 110KW CKFC - otáčky na volnoběh

Příspěvek od maras »

Zdravím všechny, měl bych na Vás chlapi prosbu. Mám cca měsíc oktávku 2013 2.0 TDI 110KW CKFC poslední dobou si všímám, že auto má na volnoběh vysoké otáčky cca kolem 1000. Stojím na křižovatce, klima vypnutá a 1000 otáček, dojíždím k baráku delší dobu na volnoběh a pořád si to drží otáčky 1000, po vypnutí motoru jede ještě cca 3 minuty sahara. Chápu, že jsou teď vedra, avšak auto nijak zvlášť nehoním a když to srovnám se starou octou co jsem teď prodal tak tam jsem saharu slyšel tak jednou za celé čtyři roky co jsem to auto měl.

Nevíte chlapi co to může způsobovat? Vody je dost, teplota na digi. ukazatelu byla za celou dobu max na 103 stupňů jinak se pohybuje 93-95stupňů, na klasické ručičce se drží a nehne po zahřáti normálně na 90 stupních
Díky všem za rady, tipy, názory.
Octavia III combi 2014 2.0 TDI
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20471
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

regenerace DPF ?
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1441
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Jak dlouhý trasy jezdíš?
Člověk se pořád učí.
maras
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 24 lis 2010, 12:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od maras »

má to najeto 70 000km, což mi přijde na regeneraci brzo, jezdím min 25 km, jinak 58-150km
Octavia III combi 2014 2.0 TDI
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20471
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

já myslím jako že probíhá ;)
Superbík
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 14 kvě 2013, 10:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od Superbík »

To je standardní aktivní regenerace DPF....

Symptomy:
zvýšený volnoběh, vyšší teplota oleje, spuštěné sahary, velmi horký výfuk)

Dělá se vždy tak jednou za 300 - 1000 km (podle toho jak člověk jezdí).Kolikrát o tom člověk ani neví. Je to úplně normální. Důležité je nechat regeneraci dokončit (klidně několik minut na volnoběh či lépe jízdou ještě kolem komína).... otáčky volnoběhu se pak zase vrátí do normálu.
Horyn
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Registrován: 03 lis 2016, 19:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 7

Příspěvek od Horyn »

mám G VII 2,0TDi, najeto 20kkm a taky regeneruju 300-800km, někdy častěji, dle servisu OK tak to neřeším
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Superbík píše:To je standardní aktivní regenerace DPF....

Symptomy:
zvýšený volnoběh, vyšší teplota oleje, spuštěné sahary, velmi horký výfuk)

Dělá se vždy tak jednou za 300 - 1000 km (podle toho jak člověk jezdí).Kolikrát o tom člověk ani neví. Je to úplně normální. Důležité je nechat regeneraci dokončit (klidně několik minut na volnoběh či lépe jízdou ještě kolem komína).... otáčky volnoběhu se pak zase vrátí do normálu.
Těma otáčkama se jen snaží udržet teplotu DPF do dalšího rozjetí. Rozhodně se to na volnoběh neregeneruje. Ano, servisní reg. je na volnoběh 1500ot., ale to není tento případ. Tudíž, pokud to necháš běžet na ten volnoběh, tak se ta regenerace stejně pozastaví a bude pokračovat až po splnění dalších podmínek. Jinak řečeno - pokud máš zvýšené otáčky, tak je lepší auto projet ideálně v ustáleném režimu >50km/h a ~2000ot...
Nebo to neřešit :)
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
maras
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 24 lis 2010, 12:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od maras »

Tak to mi přijde dobrej mazec, regenerace po každých cca 800km. Každopádně to koncern vymyslel fakt dobře, už vidím, jak jedu do nemocnice, budu chtít rychle do špitálu, při parkování si všimnu že jsou vysoké otáčky, tak pojedu udělat 10 koleček kolem špitálu ať dokončím regeneraci.
Přijde mi to úsměvné, ten bordel co se tam naskládá si to hned po 800km zas vybleje ven-na co to tam dávají....no aby zas mohli tahat z lidí prachy až se to vysere, jiné vysvětlení nemám.

A nemůže to být něco v souvislosti s přehříváním motoru, mě tam zaráží ta sahara, diky.
Octavia III combi 2014 2.0 TDI
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

On se nevybleje ven, shoří na popel při té regeneraci. Jak jsem napsal... neřeš to. Pokud nic nesvítí, neřeš to.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Horyn
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Registrován: 03 lis 2016, 19:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 7

Příspěvek od Horyn »

sahara jen odvětrává teplo z motorovýho prostoru.... a to že na místě nevypaluje je pravda
Superbík
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 14 kvě 2013, 10:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od Superbík »

dhfool píše:
Superbík píše:To je standardní aktivní regenerace DPF....

Symptomy:
zvýšený volnoběh, vyšší teplota oleje, spuštěné sahary, velmi horký výfuk)

Dělá se vždy tak jednou za 300 - 1000 km (podle toho jak člověk jezdí).Kolikrát o tom člověk ani neví. Je to úplně normální. Důležité je nechat regeneraci dokončit (klidně několik minut na volnoběh či lépe jízdou ještě kolem komína).... otáčky volnoběhu se pak zase vrátí do normálu.
Těma otáčkama se jen snaží udržet teplotu DPF do dalšího rozjetí. Rozhodně se to na volnoběh neregeneruje. Ano, servisní reg. je na volnoběh 1500ot., ale to není tento případ. Tudíž, pokud to necháš běžet na ten volnoběh, tak se ta regenerace stejně pozastaví a bude pokračovat až po splnění dalších podmínek. Jinak řečeno - pokud máš zvýšené otáčky, tak je lepší auto projet ideálně v ustáleném režimu >50km/h a ~2000ot...
Nebo to neřešit :)
Regeneruje i na volnoběh (pokud je spuštěná aktivní regenerace) ... ale trvá to o to dýl. Samozřejmě se bavíme o novější CR motorech (jen v případě sazí od 30-40g, od 40g výše je nutná jízda). PD to samozřejmě takto neumí, tam je nutná statická jízda (z důvodu výhod CR a to přesněji časovaného dodatečného vstřiku pozdní dávky paliva, která hoří až ve filtru a tím se DPF prudce ohřeje). Jinak souhlasím, zvýšený volnoběh je pro udržení horkého DPF. Jinak pokud zastavím po jízdě a motor ještě regeneruje na volnoběh, tak po chvíli výfuk i lehce pokuřuje (světlý dým) - jinak nikdy. To samé když při regeneraci zastavím na světlech a běží regenerace na volnoběh a pak se po minutě stání rozjíždím, opět si lehce foukne šedý dým. (viděno v zrcátku).

O tom, že je nejlepší pro regeneraci konstantní zatížení motoru v tahu - tedy jízdou není pochyb - regenerace tak proběhne za pár minut.

EDIT: zdroj wiki.ross-tech.com
With the newer CR-TDI engines there are 2 different types of regenerations available depending on the actual soot mass/load. If either the calculated or measured soot mass is above 30g but below 40g you can initiate a regeneration while standing (Idle will be raised etc.), a forced regeneration while driving is also possible. Once the values are above 40g (but below the max 45g) the regeneration while standing is no longer available and the regeneration while driving is the only way.
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Pleteš si servisní regeneraci s aktivní. To co jsi sem pastnul z rosstechu je vytržené z kontextu.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1441
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

maras píše:Tak to mi přijde dobrej mazec, regenerace po každých cca 800km. Každopádně to koncern vymyslel fakt dobře, už vidím, jak jedu do nemocnice, budu chtít rychle do špitálu, při parkování si všimnu že jsou vysoké otáčky, tak pojedu udělat 10 koleček kolem špitálu ať dokončím regeneraci.
Přijde mi to úsměvné, ten bordel co se tam naskládá si to hned po 800km zas vybleje ven-na co to tam dávají....no aby zas mohli tahat z lidí prachy až se to vysere, jiné vysvětlení nemám.

A nemůže to být něco v souvislosti s přehříváním motoru, mě tam zaráží ta sahara, diky.
To není jen o koncernu a to s tou nemocnicí je extrém. Úsměvné je na tom to, že si lidi koupí diesel s DPF, neví co to je, proč to tam je a pak vznikne tohle (LOL)
Člověk se pořád učí.
maras
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 24 lis 2010, 12:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od maras »

dobře chlapi, díky nebudu to řešit, jen jsem se trochu zalekl, jelikož stará octa 2009 2.0TDI BKD mi to nedělala, nejsem na to zvyklej. Přijde mi to fakt trochu extrém abych to poslouchal při každé jízdě při stání na křížovatce. Ještě jednou díky všem.
Octavia III combi 2014 2.0 TDI
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“