OCTAVIA 2013 2.0 TDI 110KW CKFC - otáčky na volnoběh
Moderátoři: šulda, Moderátoři
OCTAVIA 2013 2.0 TDI 110KW CKFC - otáčky na volnoběh
Zdravím všechny, měl bych na Vás chlapi prosbu. Mám cca měsíc oktávku 2013 2.0 TDI 110KW CKFC poslední dobou si všímám, že auto má na volnoběh vysoké otáčky cca kolem 1000. Stojím na křižovatce, klima vypnutá a 1000 otáček, dojíždím k baráku delší dobu na volnoběh a pořád si to drží otáčky 1000, po vypnutí motoru jede ještě cca 3 minuty sahara. Chápu, že jsou teď vedra, avšak auto nijak zvlášť nehoním a když to srovnám se starou octou co jsem teď prodal tak tam jsem saharu slyšel tak jednou za celé čtyři roky co jsem to auto měl.
Nevíte chlapi co to může způsobovat? Vody je dost, teplota na digi. ukazatelu byla za celou dobu max na 103 stupňů jinak se pohybuje 93-95stupňů, na klasické ručičce se drží a nehne po zahřáti normálně na 90 stupních
Díky všem za rady, tipy, názory.
Nevíte chlapi co to může způsobovat? Vody je dost, teplota na digi. ukazatelu byla za celou dobu max na 103 stupňů jinak se pohybuje 93-95stupňů, na klasické ručičce se drží a nehne po zahřáti normálně na 90 stupních
Díky všem za rady, tipy, názory.
Octavia III combi 2014 2.0 TDI
To je standardní aktivní regenerace DPF....
Symptomy:
zvýšený volnoběh, vyšší teplota oleje, spuštěné sahary, velmi horký výfuk)
Dělá se vždy tak jednou za 300 - 1000 km (podle toho jak člověk jezdí).Kolikrát o tom člověk ani neví. Je to úplně normální. Důležité je nechat regeneraci dokončit (klidně několik minut na volnoběh či lépe jízdou ještě kolem komína).... otáčky volnoběhu se pak zase vrátí do normálu.
Symptomy:
zvýšený volnoběh, vyšší teplota oleje, spuštěné sahary, velmi horký výfuk)
Dělá se vždy tak jednou za 300 - 1000 km (podle toho jak člověk jezdí).Kolikrát o tom člověk ani neví. Je to úplně normální. Důležité je nechat regeneraci dokončit (klidně několik minut na volnoběh či lépe jízdou ještě kolem komína).... otáčky volnoběhu se pak zase vrátí do normálu.
Těma otáčkama se jen snaží udržet teplotu DPF do dalšího rozjetí. Rozhodně se to na volnoběh neregeneruje. Ano, servisní reg. je na volnoběh 1500ot., ale to není tento případ. Tudíž, pokud to necháš běžet na ten volnoběh, tak se ta regenerace stejně pozastaví a bude pokračovat až po splnění dalších podmínek. Jinak řečeno - pokud máš zvýšené otáčky, tak je lepší auto projet ideálně v ustáleném režimu >50km/h a ~2000ot...Superbík píše:To je standardní aktivní regenerace DPF....
Symptomy:
zvýšený volnoběh, vyšší teplota oleje, spuštěné sahary, velmi horký výfuk)
Dělá se vždy tak jednou za 300 - 1000 km (podle toho jak člověk jezdí).Kolikrát o tom člověk ani neví. Je to úplně normální. Důležité je nechat regeneraci dokončit (klidně několik minut na volnoběh či lépe jízdou ještě kolem komína).... otáčky volnoběhu se pak zase vrátí do normálu.
Nebo to neřešit
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Tak to mi přijde dobrej mazec, regenerace po každých cca 800km. Každopádně to koncern vymyslel fakt dobře, už vidím, jak jedu do nemocnice, budu chtít rychle do špitálu, při parkování si všimnu že jsou vysoké otáčky, tak pojedu udělat 10 koleček kolem špitálu ať dokončím regeneraci.
Přijde mi to úsměvné, ten bordel co se tam naskládá si to hned po 800km zas vybleje ven-na co to tam dávají....no aby zas mohli tahat z lidí prachy až se to vysere, jiné vysvětlení nemám.
A nemůže to být něco v souvislosti s přehříváním motoru, mě tam zaráží ta sahara, diky.
Přijde mi to úsměvné, ten bordel co se tam naskládá si to hned po 800km zas vybleje ven-na co to tam dávají....no aby zas mohli tahat z lidí prachy až se to vysere, jiné vysvětlení nemám.
A nemůže to být něco v souvislosti s přehříváním motoru, mě tam zaráží ta sahara, diky.
Octavia III combi 2014 2.0 TDI
Regeneruje i na volnoběh (pokud je spuštěná aktivní regenerace) ... ale trvá to o to dýl. Samozřejmě se bavíme o novější CR motorech (jen v případě sazí od 30-40g, od 40g výše je nutná jízda). PD to samozřejmě takto neumí, tam je nutná statická jízda (z důvodu výhod CR a to přesněji časovaného dodatečného vstřiku pozdní dávky paliva, která hoří až ve filtru a tím se DPF prudce ohřeje). Jinak souhlasím, zvýšený volnoběh je pro udržení horkého DPF. Jinak pokud zastavím po jízdě a motor ještě regeneruje na volnoběh, tak po chvíli výfuk i lehce pokuřuje (světlý dým) - jinak nikdy. To samé když při regeneraci zastavím na světlech a běží regenerace na volnoběh a pak se po minutě stání rozjíždím, opět si lehce foukne šedý dým. (viděno v zrcátku).dhfool píše:Těma otáčkama se jen snaží udržet teplotu DPF do dalšího rozjetí. Rozhodně se to na volnoběh neregeneruje. Ano, servisní reg. je na volnoběh 1500ot., ale to není tento případ. Tudíž, pokud to necháš běžet na ten volnoběh, tak se ta regenerace stejně pozastaví a bude pokračovat až po splnění dalších podmínek. Jinak řečeno - pokud máš zvýšené otáčky, tak je lepší auto projet ideálně v ustáleném režimu >50km/h a ~2000ot...Superbík píše:To je standardní aktivní regenerace DPF....
Symptomy:
zvýšený volnoběh, vyšší teplota oleje, spuštěné sahary, velmi horký výfuk)
Dělá se vždy tak jednou za 300 - 1000 km (podle toho jak člověk jezdí).Kolikrát o tom člověk ani neví. Je to úplně normální. Důležité je nechat regeneraci dokončit (klidně několik minut na volnoběh či lépe jízdou ještě kolem komína).... otáčky volnoběhu se pak zase vrátí do normálu.
Nebo to neřešit
O tom, že je nejlepší pro regeneraci konstantní zatížení motoru v tahu - tedy jízdou není pochyb - regenerace tak proběhne za pár minut.
EDIT: zdroj wiki.ross-tech.com
With the newer CR-TDI engines there are 2 different types of regenerations available depending on the actual soot mass/load. If either the calculated or measured soot mass is above 30g but below 40g you can initiate a regeneration while standing (Idle will be raised etc.), a forced regeneration while driving is also possible. Once the values are above 40g (but below the max 45g) the regeneration while standing is no longer available and the regeneration while driving is the only way.
To není jen o koncernu a to s tou nemocnicí je extrém. Úsměvné je na tom to, že si lidi koupí diesel s DPF, neví co to je, proč to tam je a pak vznikne tohlemaras píše:Tak to mi přijde dobrej mazec, regenerace po každých cca 800km. Každopádně to koncern vymyslel fakt dobře, už vidím, jak jedu do nemocnice, budu chtít rychle do špitálu, při parkování si všimnu že jsou vysoké otáčky, tak pojedu udělat 10 koleček kolem špitálu ať dokončím regeneraci.
Přijde mi to úsměvné, ten bordel co se tam naskládá si to hned po 800km zas vybleje ven-na co to tam dávají....no aby zas mohli tahat z lidí prachy až se to vysere, jiné vysvětlení nemám.
A nemůže to být něco v souvislosti s přehříváním motoru, mě tam zaráží ta sahara, diky.

Člověk se pořád učí.