Po výměně 5 koleček za GTZ šla spotřeba nahoru

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

matesfox
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 29 kvě 2014, 20:13
Odpovědi: 0

Po výměně 5 koleček za GTZ šla spotřeba nahoru

Příspěvek od matesfox »

Už si stím nevím rady, nenapadá vás proč když jsem vyměnil 5 převodové kolečka se mi zvedla spotřeba o litr a půl? Jedná se o octavii agr (211hp a 430nm-2300-2800ot) rok jsem jezdil dálkovky s původním soukolím(0.756) a vždy jsem jel na tempomat (3000ot-130kmh)vždy měřeno dle gps.. A spotřeba ať se dělo co se dělo 5 litrů rovných (dle tankování, palubak ukazuje chujoviny), poté jsem koupil převod GTZ (0.658) sundal dekl na převodovce vyměnil kolca a jel, najel sem stím už 10tkm a vždy spotřeba 6az 6.2 a přitom cesta stejná, počasí stejne, výkon stejný, gumy stejné (205/55/16) a tempomat na 130kmh(2500ot),boost je 0.4b a Emp 0.5-0.6b. Jediné co se změnilo je ze mi to hází chybu rychloměru že nejspíš ukazuje blbě tachometr (asi mu nesedí otáčky).. Čím to podle vás je?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Víc zatížený motor - menší výkon, menší krouťák.

Říkám to pořád, že dlouhé kvalty nemusejí automaticky znamenat nižší spotřebu. Mnohdy je tomu přesně naopak.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
b707
Přispěvovatel
Příspěvky: 514
Registrován: 22 říj 2013, 21:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od b707 »

já mam original 66kw a převodovku drw a nějak víc to nežere
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9197
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

delší převod= větší zátěž. motor musí více zabrat aby na nižší otáčky udržel to co po něm chceš.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
matesfox
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 29 kvě 2014, 20:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od matesfox »

vždyť tento převod daly i na seriovou 81kw a žrala míň a nezvladla maximalku,to bylo vše...
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5076
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Ale já se s ASV na 5litrů nedostanu ani omylem,pro mě je normální do 6litrů od 130-150km/h. Takže jak píšou ostatní,máš víc zatížený motor a tím vyšší spotřebu,která se mi zdá v pořádku.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
venca.6
Přispěvovatel
Příspěvky: 415
Registrován: 23 říj 2014, 18:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Doma

Příspěvek od venca.6 »

Dal jsem 0,658 na fabii s ewt prevodovkou a spotreba klesla pouze pri jizde po rovnejsich usecich pri konstatni rychlosti od 90-120.. Jakmile jsou kopce nebo jedu rychle tak pokles spotreby nepozoruju. A maximalka je taky stejna 217 gps pred, 219 gps pak. Italie s klimou, tempomatem na 130, hodka v kolone, 3/4 cesty klima, 1250km 5,4l/km.
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3683
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Čím měříš ujetou vzdálenost?
Oct asv 2000, DieselPower
Velký metař
Přispěvovatel
Příspěvky: 104
Registrován: 17 led 2017, 15:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Velký metař »

Sveho casu jsem mel v O1 AHF namontovanou skrin EWT. V te dobe to byla temer modni zalezitost, nicmene spotreba mi stoupla z nejakých 4.7 na 6 .
Bylo to velke zklamani, auto to proste neutahlo, jak pisi chlapi nahore, proste vetsi zatizeni motoru =vetsi spotreba. A predelat jen 5kolecka mam uz tez za sebou a opet to bylo o hovne , skok ze 4 na 5 byl kolem 900 ot , proste hrozný skok . Leta zastavam nazor , ze je nejlepsi prestavba na 6q
O1 ASZ 96kw serie
Milda92
Přispěvovatel
Příspěvky: 160
Registrován: 01 čer 2015, 20:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Mohelnice

Příspěvek od Milda92 »

matesfox píše:vždyť tento převod daly i na seriovou 81kw a žrala míň a nezvladla maximalku,to bylo vše...
Prostě v tom zatíženi těžšším převodem to tvoje trysky krmí vic jak u serie
Wv golf IV egeneration ASZ+soft TDIfun 122kw@392nm-Prodáno
O2 rs bwa+soft motorpower 190kw@360nm
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Taky myslím zbytečně dlouhý převod, pětka 0,700 z EWT, GGU apod. by byl asi lepší kompromis.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Důkaz místo slibů.

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=45

Tedy vpodstatě menší otáčky = lepší spotřeba. Jenže to se bavíme o odladěném seriovém motoru, ne o motoru na kterém je namontováno milion věcí, které na tak malý motor nesedí a dělají stím bůh ví co.

I ve světě motorů to tenkrát zkoušeli a spotřeba jim fakt klesla, proto 1.6 tdi má ten převod origo. Že to někomu žere s delšími převody víc může být jedině stylem jízdy, málo dálnice. Ale i tak je víc ohlasů na snížení spotřeby než zvýšení.

Hospodské tvrzení "že motor musí více zabrat" je taky pěkná perla. Motor musí zabírat pořád stejně, jen na menší otáčky potřebuje více víc N.m, toho docílí větší dávkou paliva na jednu otáčku, jenže těch otáček je zase méně = menší vnitřní tření v motoru a o tom to celé je.
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Vnitřní tření v motoru je pořád stejný. Je daný materiály co se o sebe třou, s tím odstupňování převodovky nemá nic společného.
A pokud máš pocit že motor s delším převodem nemá víc práce tak si zkus na kole vyjet kopec ne nejlehčí převod a potom o jeden přeřaď níž a zkus to znovu. U motorů a převodovky to není jinačí a to do hospody nechodím.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 847
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Odpovědi: 0
Bydliště: ZR-Vysočina

Příspěvek od tiguan2 »

Ty jsi neměl ve škole fiziku? že se tak diviš
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Scala 1.6 Tdi 85kw rv22
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

favo píše:Vnitřní tření v motoru je pořád stejný. Je daný materiály co se o sebe třou, s tím odstupňování převodovky nemá nic společného.
A pokud máš pocit že motor s delším převodem nemá víc práce tak si zkus na kole vyjet kopec ne nejlehčí převod a potom o jeden přeřaď níž a zkus to znovu. U motorů a převodovky to není jinačí a to do hospody nechodím.
¨
Já ti dám taky radu. Najdi si motor startovaný klikou a toč sním 10x do minuty a pak třeba 50x za minutu, u čeho asi budeš víc zadýchaný ? (LOL)

Fakt si prostuduj ty grafy v odkazu, jestli nejsi úplně mimo, snad ti to dojde.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“