Po výměně 5 koleček za GTZ šla spotřeba nahoru
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Po výměně 5 koleček za GTZ šla spotřeba nahoru
Už si stím nevím rady, nenapadá vás proč když jsem vyměnil 5 převodové kolečka se mi zvedla spotřeba o litr a půl? Jedná se o octavii agr (211hp a 430nm-2300-2800ot) rok jsem jezdil dálkovky s původním soukolím(0.756) a vždy jsem jel na tempomat (3000ot-130kmh)vždy měřeno dle gps.. A spotřeba ať se dělo co se dělo 5 litrů rovných (dle tankování, palubak ukazuje chujoviny), poté jsem koupil převod GTZ (0.658) sundal dekl na převodovce vyměnil kolca a jel, najel sem stím už 10tkm a vždy spotřeba 6az 6.2 a přitom cesta stejná, počasí stejne, výkon stejný, gumy stejné (205/55/16) a tempomat na 130kmh(2500ot),boost je 0.4b a Emp 0.5-0.6b. Jediné co se změnilo je ze mi to hází chybu rychloměru že nejspíš ukazuje blbě tachometr (asi mu nesedí otáčky).. Čím to podle vás je?
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5076
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Ale já se s ASV na 5litrů nedostanu ani omylem,pro mě je normální do 6litrů od 130-150km/h. Takže jak píšou ostatní,máš víc zatížený motor a tím vyšší spotřebu,která se mi zdá v pořádku.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Dal jsem 0,658 na fabii s ewt prevodovkou a spotreba klesla pouze pri jizde po rovnejsich usecich pri konstatni rychlosti od 90-120.. Jakmile jsou kopce nebo jedu rychle tak pokles spotreby nepozoruju. A maximalka je taky stejna 217 gps pred, 219 gps pak. Italie s klimou, tempomatem na 130, hodka v kolone, 3/4 cesty klima, 1250km 5,4l/km.
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 104
- Registrován: 17 led 2017, 15:52
- Bydliště: Jihlava
Sveho casu jsem mel v O1 AHF namontovanou skrin EWT. V te dobe to byla temer modni zalezitost, nicmene spotreba mi stoupla z nejakých 4.7 na 6 .
Bylo to velke zklamani, auto to proste neutahlo, jak pisi chlapi nahore, proste vetsi zatizeni motoru =vetsi spotreba. A predelat jen 5kolecka mam uz tez za sebou a opet to bylo o hovne , skok ze 4 na 5 byl kolem 900 ot , proste hrozný skok . Leta zastavam nazor , ze je nejlepsi prestavba na 6q
Bylo to velke zklamani, auto to proste neutahlo, jak pisi chlapi nahore, proste vetsi zatizeni motoru =vetsi spotreba. A predelat jen 5kolecka mam uz tez za sebou a opet to bylo o hovne , skok ze 4 na 5 byl kolem 900 ot , proste hrozný skok . Leta zastavam nazor , ze je nejlepsi prestavba na 6q
O1 ASZ 96kw serie
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Důkaz místo slibů.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=45
Tedy vpodstatě menší otáčky = lepší spotřeba. Jenže to se bavíme o odladěném seriovém motoru, ne o motoru na kterém je namontováno milion věcí, které na tak malý motor nesedí a dělají stím bůh ví co.
I ve světě motorů to tenkrát zkoušeli a spotřeba jim fakt klesla, proto 1.6 tdi má ten převod origo. Že to někomu žere s delšími převody víc může být jedině stylem jízdy, málo dálnice. Ale i tak je víc ohlasů na snížení spotřeby než zvýšení.
Hospodské tvrzení "že motor musí více zabrat" je taky pěkná perla. Motor musí zabírat pořád stejně, jen na menší otáčky potřebuje více víc N.m, toho docílí větší dávkou paliva na jednu otáčku, jenže těch otáček je zase méně = menší vnitřní tření v motoru a o tom to celé je.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=45
Tedy vpodstatě menší otáčky = lepší spotřeba. Jenže to se bavíme o odladěném seriovém motoru, ne o motoru na kterém je namontováno milion věcí, které na tak malý motor nesedí a dělají stím bůh ví co.
I ve světě motorů to tenkrát zkoušeli a spotřeba jim fakt klesla, proto 1.6 tdi má ten převod origo. Že to někomu žere s delšími převody víc může být jedině stylem jízdy, málo dálnice. Ale i tak je víc ohlasů na snížení spotřeby než zvýšení.
Hospodské tvrzení "že motor musí více zabrat" je taky pěkná perla. Motor musí zabírat pořád stejně, jen na menší otáčky potřebuje více víc N.m, toho docílí větší dávkou paliva na jednu otáčku, jenže těch otáček je zase méně = menší vnitřní tření v motoru a o tom to celé je.
Vnitřní tření v motoru je pořád stejný. Je daný materiály co se o sebe třou, s tím odstupňování převodovky nemá nic společného.
A pokud máš pocit že motor s delším převodem nemá víc práce tak si zkus na kole vyjet kopec ne nejlehčí převod a potom o jeden přeřaď níž a zkus to znovu. U motorů a převodovky to není jinačí a to do hospody nechodím.
A pokud máš pocit že motor s delším převodem nemá víc práce tak si zkus na kole vyjet kopec ne nejlehčí převod a potom o jeden přeřaď níž a zkus to znovu. U motorů a převodovky to není jinačí a to do hospody nechodím.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
¨favo píše:Vnitřní tření v motoru je pořád stejný. Je daný materiály co se o sebe třou, s tím odstupňování převodovky nemá nic společného.
A pokud máš pocit že motor s delším převodem nemá víc práce tak si zkus na kole vyjet kopec ne nejlehčí převod a potom o jeden přeřaď níž a zkus to znovu. U motorů a převodovky to není jinačí a to do hospody nechodím.
Já ti dám taky radu. Najdi si motor startovaný klikou a toč sním 10x do minuty a pak třeba 50x za minutu, u čeho asi budeš víc zadýchaný ?

Fakt si prostuduj ty grafy v odkazu, jestli nejsi úplně mimo, snad ti to dojde.