VA vs VB

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2347
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

VA vs VB

Příspěvek od toby66kw »

Jak poznám VA od VB svodů kde měřit průměr :?

Nějak to nemůžu najit :P
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7022
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Vidim, ze se k tomu nikdo nema. Verim, ze je to tu nekde opakovane uvedeno, nicmene "opakovani matka moudrosti", takze:

VA
compressor 34,6/49,0
turbine 43,0/36,0

VB
compressor 36,4/49,0
turbine 43,0/37,5

pozn.: vzdy ve formatu inducer/exducer (ve smeru toku spalin a vzduchu) v mm

Obrázek

Meril bych vystup z housingu (pokud bych mel jenom svody). Nicmene, VA svody se daji na soustruhu s pripravkem upravit tak, aby bylo mozne vlozit VB stred.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7558
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

bo jsme samozřejmě čekali na tebe foreste... protože ty jediný tomu rozumíš (noteeth)

ještě mu prosím napiš, jak jsou ty turba na hovno.. a že vyrábíš daleko lepší.. prosím.. už dlouho jsem to nečetl hehe
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7022
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Vici píše:bo jsme samozřejmě čekali na tebe foreste... protože ty jediný tomu rozumíš (noteeth)

ještě mu prosím napiš, jak jsou ty turba na hovno.. a že vyrábíš daleko lepší.. prosím.. už dlouho jsem to nečetl hehe
No, nechaval jsem dostatek prostoru ostatnim na to aby poradili ... ale nebudu tu snad pranyrovan za to, ze radim, ... nebo ano? Mozna to je ten duvod proc tu lidi prestali radit ... a ono nezalezi na forme ale na obsahu. To jenom omezenci uprednostnuji formu nad obsahem.

Vici, priznej se: ze ty sis zapomnel vymenit vlozku nebo tampon? :roll:
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7558
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

ne.. já se jen dobře bavím (LOL)
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7022
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Opraveno v souladu s realitou:
Vici píše:ne.. já jen trolím (LOL)
Pokud jsi to vedel, mel jsi prostor to sem napsat. Jenze ja se obavam, ze jsi to nevedel a tak jsi jenom trolil ... taky co od tebe jineho cekat, ze? Vzdyt se zname :wink:
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7558
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

Neznáme.. respektive ty o mně nevíš nic, já o tobě dost.. ale neznáme se. Opravdu ne.
Uživatelský avatar
DanT3
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 08 pro 2007, 23:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Marjánky

Příspěvek od DanT3 »

Chlapi nešpičkujte se zas.... Občas je to zábavný číst, ale všeho s mírou, ne? ;)
Já vim, že to je asi otravný, že se to tady omílá do nekonečna, zdejší staří harcovníci už jsou otrávený a moc se jim radit nechce, to asi přijde všade, Viči asi ví z Virtu, že jo, ale ona doba pokročila a už neskýtá tolik možností, jako dřív, dneska se do tý techniky nehrabe tak snadno, jako kdysi, když stačil šroubovák a třináctka klíč, aby se přidalo na čerpadle a bruska, aby se přibrousil korektor :) , takže je to zkrátka furt o tom samým, vrtat se do těch "starších" věcí, protože pro některý z nás je to zkrátka snadnější a dostupnější.....
A peace, neberte to ve zlým 8)

Takže proto se ptám: jaký benefity jsou, když už překonám ten problém obrábění a vložím VB střed do VA obalu? Bude to mít rychlejší náběh, podobný VA, ale snese větší tlak, díky masivnějšímu středu VB?

Řeším teď dilema, jestli VA nebo VB, protože je to pro mě nejjednodušší varianta a stačí mi to, tak mě to z principu zajímá.
Když by jste mi to teda někdo třeba prosím nastínil.
BUS RULEZZ!!! VW T3 mTDI AFN, GT1749VA, PP764, Bosch 11mm
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
fero
Přispěvovatel
Příspěvky: 85
Registrován: 19 říj 2006, 06:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od fero »

Forest dakujem za info,ako si povedal-opakovanie je matkou mudrosti,este poprosim o radu/postup/,ako by som najrychlejsie a najlacnejsie dostal na motor BKD turbo VB,pripadne VC,/lezia mi doma v garazi a mam dojem,ze VA dosluhuje/dakujem vopred.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Rozdíl mezi svody VA/VB je patrný i bez měření čehokoliv.
Originál svody Garrett VB jsou vždy monolit, nemají oddělitelné mezikruží pod naklápěcím ústrojím jako VA/V.
Naopak VA je vždy s vyjímatelným mezikružím.

VA->VB je jednoduše potenciál 20 koní navíc, do BKD naprosto ideální bez úpravy čehokoliv, kromě turba samozřejmě.

Pokud někdo nechce řešit upínací přípravky a tvarové nože, nebo 3D měření a následně program pro CNC, tak s obráběním můžeme pomoci. Udělat to nějak + - je pouze škoda práce, těch svodů a času.
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2347
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

Andre píše:Rozdíl mezi svody VA/VB je patrný i bez měření čehokoliv.
Originál svody Garrett VB jsou vždy monolit, nemají oddělitelné mezikruží pod naklápěcím ústrojím jako VA/V.
Naopak VA je vždy s vyjímatelným mezikružím.

VA->VB je jednoduše potenciál 20 koní navíc, do BKD naprosto ideální bez úpravy čehokoliv, kromě turba samozřejmě.

Pokud někdo nechce řešit upínací přípravky a tvarové nože, nebo 3D měření a následně program pro CNC, tak s obráběním můžeme pomoci. Udělat to nějak + - je pouze škoda práce, těch svodů a času.

Dík mrknu do toho hlouběji, ;)

Forest, vrtule sou omleté, proto píšu o svodech .
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7558
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

danT3 : kdybys dal VB střed do VA svodů, vznikne ti stejně VB.. akorát nebude 100% jako origo, díky nepřesnosti úprav..

VA je takový kompromis proti V.. má větší kompresor, tak to dýl drží v otáčkách, ale má stejnou výfukovou turbínu jako V, tak má ne o moc horší náběh..
VB už má větší vše.. a náběh je celkem pořád v pohodě.. a víc vydrží.

kdysi někteří odborníci dělali super hybridy.. na malou výfukovku z V/VA dali veliký kompresor.. pak to fungovalo tak, že to nefungovalo, protože jsi natlačil hodně vzduchu do motoru, ale spaliny jaksi nemohly přes tu maličkou turbínu ven.. dýmovnice jako prase a výkon nikde..
(LOL)

na BKD to bude muset být nějaký hybrid.. protože 16v má jinak svody a VB, které je pro 8v tam nedáš...
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Neradí se, protože je konec s úpravami dieslů. Nikoho už to nezajímá.
b707
Přispěvovatel
Příspěvky: 514
Registrován: 22 říj 2013, 21:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od b707 »

kdo to prohlásil??:D
Uživatelský avatar
DanT3
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 08 pro 2007, 23:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Marjánky

Příspěvek od DanT3 »

2 Vici: díky za objasnění.

Radí se málo proto, že ten největší BOOM už je zkrátka za náma, lidi si nakoupili auta, který už netřeba ladit a za chvíli to dojde tak daleko, že už si na auto nedáme ani ten blbej intercooler, protože dneska po tom jdou jak slepice po flusu. Nebudou tolerovat ani jednu trubku oproti serii navíc. Přestože to ničemu nevadí, ve většině případů spíš naopak :(
Tím pádem to zůstane jen těm, kterým nevadí věčný řešení ilegality úprav a fanouškům, který chtějí i za tuhle cenu něco navíc.

Nechci bejt negativistickej, ale tímhle směrem to bohužel směřuje (wallbash)
BUS RULEZZ!!! VW T3 mTDI AFN, GT1749VA, PP764, Bosch 11mm
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“