prosím zdejší členy o kontrolu logu.
Jde mi o chvilkový pokles výkonu někdy kolem 2800-3000ot. Prostě ztratí tah a během chvilky zase jede. Regulace turba chodí hladce. EGR ventil funkční, nevyběhaný (nevydřená osa, olej neteče). Do nouze nechodí.
Díky za tip. Taky jsem si to původně myslel, nicméně jsem nedávno čistil sací koš včetně těch ventilků co v něm jsou a filtr s orig. "téčkem" také nový. Hadice z filtru k čerpadlu jsou nové.
Palivem to není. Log jasně ukazuje na "zadrhávání" regulace. Nakapat 10-20 kapek motorového oleje na táhlo vedoucí do "baňky" a snažit se to pořádně rozhýbat od dorazu k dorazu. Někdy bývá zkorodované táhlo baňky, které se v baňce přidírá a olejem se to podaří rozchodit. Většinou se však začnou u tohoto "jedenáctilopatkového" turba přidírat lopatky a regulace jde postupně až do maxima. Až je na maximu a trvá to déle než 5 seckund, tak ŘJ začne posílat motor do nouzáku. U "devítilopatkového" turba např./ AHF-81 kw/ se to stávalo jen občas. Tato jedenáctilopatková tím trpí často.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Jsou to 3 roky a nějakej ten měsíc kdy jsem byl v Turbosportu na čištění turba a montáž nové regulace.
Když ji zkusím ručně i pusou, tak chodí vcelku lehce (samozřejmě odpor cítit je, ale pusou to celkem obstojně nasaju).
Ta regulace prostě nechodí plynule. Nejvíce je to vidět u té první akcelerace z nízkých otáček /nad 1300/. Při 2136 ot. je přefuk 276 mb a v zápětí při 2814 ot. je tlak 173 mb pod požadavkem. Na kontrolních otáčkách /3 000 +- 100/ má být podle výrobce tlak maximálně +- 100 mb od požadavku. Ty ho máš při 3 027 ot. vyšší o 122 mb. Regulace musí chodit i při nasávání ústy úplně plynule. Také při pomalém snižování podtlaku. Nestačí to pouze nasát až na doraz a potom vytáhnout hadičku z pusy a vidět že se regulace vrátila. Ventil omezení tlaku N 75 totiž za jízdy nebo při akceleraci provádí změnu tlaku v baňce podstatně pomaleji.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Dobre, kdyby teda regulace nechodila uplne perfektne, tak co s tim? Od toho cisteni v Turbosportu (delano hned po koupi auta - jezdila s tim holka) tomu castokrat dam poradne za usi a kazdy mesic jezdim krome kazdodennich cest do prace taky pravidelne delsi trasy, vzdy 4x 500km. Motor je dle me v dobrem stavu, olej menim pravidelne po 10tis. km spolu s filtry, pouzivam aditiva do paliva, tankuju jen na jedne pumpe.
To bude regulaci vyndat turbo vyčistit skontrolovat baňku a máš zase klid na 3 roky , pokud stím jezdí holka tak jak má dle předpisů a na spotřebu tak ty lopatky na turbu sou určitě zatuhlí
Vyndej vyčisti a máš klid , zvládneš to sám pokud seš aspoň trochu šikovnej a nebojíš se zašpinit 😉
V predchozim prispevku jsem psal, ze se turbo cistilo a davala nova regulace hned po koupi. Predtim s tim jezdila byvala majitelka a bylo to zatuhly. Ja autu celkem slapu, nevim proc by to melo byt zase zatuhly... auto funguje normalne, jen je citit okolo 3tis ot. lehky a chvilkovy pokles vykonu, pak to zas jede. Do nouze nepada.
Já bych řekl že ano , jen jestli ten konkor rychle nevyschne , já ti to taky nastříkal wdčkem promáčkal a ještě tu tyčku lehce namazal grafitovou vazelínou kde je přidána nafta
podtlakovkou to nebude, presny jav ako u mna- variabilita, po vypodlozeni vsetko OK, vtedy som nemenil podtlakovku o rok auto v nudzakoch, tiahlo turba po vybrani segerovky pekne hladucko ako vanok, ale banka od hrdze prirastla na doraze, mal som ju
vtedy vymenit ako samozrejmu vec, ale pohladom bola ok...keby to bolo bankou bud by nedosiahol pln. tlak a nudzak. kto cisti ma aj vypodlozit