VAG chyba - rizeni vetraku chlazeni 1

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
dudo02
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 23 lis 2010, 09:14
Odpovědi: 0

VAG chyba - rizeni vetraku chlazeni 1

Příspěvek od dudo02 »

Zdravím,

Tak som si kúpil Passata. Žial od známeho a myslel som si, že to bude OK, ale mýlil som sa...

Sporadicky sa po naštartovaní rozsvieti kontrolka motora a zhasne až keď vymažem chybu súvisiacu s EGR ventilom. Ten má rozlámanú koncovku a tak to tipujem na zlé kontakty. Raz ma to hodilo aj do núdzového režimu. Potom som spravil lepši provizórny spoj a odvtedy sa núdzový režim nekonal - budem musieť konektory vymeniť.

No a ďalšie chyby:

V prvej chybe je Teplota v chladicím systému: -273.1 °C, čo je blbosť a tak to tipujem na zlé čidlo - neviete niekto kde je toto čidlo umiestnené ?
Druhá chyba súvisí s reguláciou Akumulátora, ale neviem na čo sa zamerať. Predošlý majiteľ mi vravel o výmene alternátora a je vidno že je nový.
A tretia je pravdepodobne ohľadom potreby doplnenia klímy. Jej priorita je 6, čiže to ma zatiaľ nejako extra netrápi. Horšie je to s dvomi vyššie uvedenými.

Kód: Vybrat vše

 Addresa 01: Motor       Labely: SVO\03L-906-018-CFF.clb
Objednací číslo řídící jednoky: 03L 906 018 BF    HW: 03L 907 309 N
           Systém a/nebo verze: R4 2,0L EDC   X24 9948
                      Kódování: 00190012042401080000
                   Číslo dílny: WSC 01286 386 08256
              ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018BF 003006 (VW46)
                       ROD: EV_ECM20TDI01103L906018BE.rod
                      VCID: 6FED65BEB69D0A3900-803A
1 nalezena chyba:

4527 - rizeni vetraku chlazeni 1 
          P0480 00 [039] - elektricka chyba
          Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 1
                    Kilometry: 193141 km
                    Datum: 2068.14.01
                    Čas: 13:01:34

                    Otáčky motoru: 831.50 /min
                    Normovaná hodnota zátěže: 33.3 %
                    Rychlost vozidla: 0 km/h
                    Teplota chladicí kapaliny: 55 °C
                    Teplota nasávaného vzduchu: 20 °C
                    Okolní tlak vzduchu: 960 mbar
                    Napětí svorky 30: 13.920 V
                    Čítač zapomenutí po OBD: 40
                    Hmotnostní množství vzduchu: požadovaná hodnota: 314.0 mg/stroke
                    Teplota chladicí kapaliny na výstupu chladiče: skutečná hodnota: 31.2 °C
                    Teplota v chladicím systému: -273.1 °C
                    Vnější teplota: 10.5 °C
                    Buzení ventilátoru chladiče 2: 0.00 %
                    Buzení ventilátoru chladiče 1: 10.00 %
                    Teplota paliva: 20.9 °C


Readiness: 0 0 0 0 1 

Kód: Vybrat vše

                Addresa 19: CAN Gateway       Labely: SVO\7N0-907-530-V2.clb
Objednací číslo řídící jednoky: 7N0 907 530 G    HW: 1K0 907 951 
           Systém a/nebo verze: J533  Gateway H41 1614
                      Kódování: 462006
                   Číslo dílny: WSC 30688 264 183213
                      VCID: 3467AAD2973B69E13D-8060
1 nalezena chyba:

03406 - Rídicí jednotka regulace akumulátoru 
            004 - zadny signal / komunikace
             info o závadě:
                    Stav závad: 01100100
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 1
                    Počítadlo resetů: 63
                    Kilometry: 193141 km
                    Indikace času: 0
                    Datum: 2004.14.01
                    Čas: 12:59:12

Kód: Vybrat vše

 Addresa 08: Klima/topení       Labely: SVO\5K0-907-044.clb
Objednací číslo řídící jednoky: 5K0 907 044 EA    HW: 5K0 907 044 EA
           Systém a/nebo verze: Climatronic   H17 1010
                      Kódování: 0000000003
                   Číslo dílny: WSC 00015 115 00000
              ASAM Dataset: EV_Climatronic A01010 (VW46)
                       ROD: EV_ClimaAutoBasis_VW36.rod
                      VCID: 6ED378BAB19703310B-803A
1 nalezena chyba:

13701888 - Omezení funkce prijatou chybovou hodnotou 
          U1113 00 [009] - -
          Potvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 6
                    Frekvence závad: 3
                    Počítadlo resetů: 63
                    Kilometry: 193141 km
                    Datum: 2068.14.01
                    Čas: 13:00:03

Pôvodne som chcel opravu nechať na predošlom majiteľovi, ale po príchode k jeho "mechanikovi" som sa po 15 min. otočil a išiel som si kúpiť VCDS a som tu. To čo tam tí chlapci predvádzali, radšej opisovať nebudem.

Predtým som mal Golf 3 66kW a ten som poznal naspamäť a mal som k nemu pozbieranú slušnú dokumentáciu.

Toto je však nové auto - mám ho 2 dni. Rád by som sa opýtal a zároveň poprosil o pomoc, či niekto nemá náhodou elektrickú schému zapojenia. Tá by mi pomohla nakoľko som s elektrikou a elektronikou kamarát - živím sa tým.
Možno niekto nájde aj nejaký súvis medzi chybami, popr.sa s nejakou z nich už stretol.
VW Passat Variant B7 - 2.0 TDI CR, CFFB, 103kW .
dudo02
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 23 lis 2010, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od dudo02 »

Tak som sa do toho pustil. Sťahujem si schému.

Doterajšie zistenia:

- v akčných členoch sa po spustení Buzení ventilátoru chladiče 1 nedeje vôbec nič. Predpokladám, ze tam bude nejaké relé, ale bez schémy to je len tipovanie...

-Senzor teploty chladiacej kvapaliny umiestnený vľavo na motore je v poriadku.
Ak je len jeden, nakoľko podla ETKY sú dva(ak tomu dobre rozumiem) - viď príloha. Len nerozumiem tomu ako môže senzor dávať hodnotu teploty -273 st.
Pre mňa kľúčové info - kde sa nachádza senzor, ktorého výstup je -273 st?
Obrázek
VW Passat Variant B7 - 2.0 TDI CR, CFFB, 103kW .
proxima
Přispěvovatel
Příspěvky: 689
Registrován: 07 dub 2017, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od proxima »

Teplota chladiacej kvapaliny ti píše 55 stupnov čiže je v poriadku. Teplota v chladicím systému: -273.1 °C nebude to vadný snímač teploty klímy ? prekontroluj teploty blok po bloku a uvidíš čoho sa to presne týka občas aj diagnostika píše nezmysli.
dudo02
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 23 lis 2010, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od dudo02 »

To je dosť možné, nakoľko som v schéme našiel len dva snímače teploty chladiacej kvapaliny.
Ten s tou blbou hodnotou bude pravdepodobne patriť ku klíme, tak ako píšeš. Klíma nie je dôležitá.

Zajtra sa zameriam na ventilátory.

Vďaka za pomoc.
VW Passat Variant B7 - 2.0 TDI CR, CFFB, 103kW .
dudo02
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 23 lis 2010, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od dudo02 »

Tak problém bol v prerušenom vodiči. Konkrétne medzi riadiacou jednotkou motora J623/pin90 a riadiacou jednotkou ventilátora chladiča J293/pin3. To malo za následok zobrazovanie tej blbej teploty -273st. .

Klíma je nefunkčná kvôli poruche kompresora.

A chyby CAN a Regulácia batérie sú vlastne jednou chybou - blbne komunikácia medzi riadiacou jednotkou batérie a jednotkou CAN BUS.
Zajtra sa do toho pustím.
VW Passat Variant B7 - 2.0 TDI CR, CFFB, 103kW .
dudo02
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 23 lis 2010, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od dudo02 »

Tak k oprave som sa dostal až teraz.
Problém bol alternátore - v aute bol typ alternátora, ktorý nie je určený do auta so systémom START STOP a tým pádom jeho regulátor nekomunikuje s riadiacou jednotkou auta. Pravdepodobne by stačilo vymeniť regulátor samotný, ale ja som mal k dispozícii celý alternátor a tak som ho vymenil ako celok.

Proxima vďaka za ochotu pomôcť.
VW Passat Variant B7 - 2.0 TDI CR, CFFB, 103kW .
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“