Vadné trysky - risknúť 1400km ?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

dudo02
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 23 lis 2010, 09:14
Odpovědi: 0

Vadné trysky - risknúť 1400km ?

Příspěvek od dudo02 »

Zdravím,

Rád by som poprosil o radu skúsenejších.
Nachádzam sa v DE a pri príchode pred dvoma týždňami som si všimol mierne trhanie motora. Po naštartovaní studeného bol beh nepravidelný, sem tam biely dym. Po pohnutí sa autom trhá. Robí to do nejakých 2300 ot. Potom už motor ide OK. Následné štarty už zohriateho motora a rozbehy auta sú OK.
Tak som diagnostikoval MAF, Turbo a všetko OK.
Dnes som sa zameral na trysky. V prílohe je LOG z Excelu, nakoľko je to UDS. Podľa logu to vyzerá, že trysky sú KO . Rozsah otáčok motora je do nejakých 2300 . Na vodorovnej osi je čas v sekundách a zvislej mg/zdvih. Je možné že sa mýlim, ale správanie sa motora a diagnostika vedú k tryskám. Samozrejme za predpokladu, že je to moje meranie použiteľné.
No a ja sa potrebujem dostať domov čo je 1400km. Otázka znie, či je rozumné sa na takúto cestu pustiť - aké je riziko, že niekde ostanem s nepojazdným autom. A ak sa na cestu pustiť, tak aký štýl jazdy zvoliť...
Doma by som dal auto samozrejme do poriadku.Obrázek
VW Passat Variant B7 - 2.0 TDI CR, CFFB, 103kW .
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od A6TDI »

Asi o riskni , vyhni se inkriminovaným otáčkám a dojedeš. Po dálnici best co víc chceš.
dudo02
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 23 lis 2010, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od dudo02 »

Ok, vďaka za odpoveď.

Otázka:

Prečo je tryska č.2 ,zrkadlovým obrazom trysky č.3 ? Na grafe to je pekne vidieť.
Až tak rovnako poškodené predsa nemôžu byť.
VW Passat Variant B7 - 2.0 TDI CR, CFFB, 103kW .
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Pretože to rj dorovnáva vadný vstrek, čiže vždy keď zrátaš hodnoty 1 a 4 valca a 2 a 3 mala by to byt 0
dudo02
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 23 lis 2010, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od dudo02 »

Aha, vďaka.
A je vhodné riešiť všetky vstreky, alebo stačí riešiť len ten jeden poškodený?
VW Passat Variant B7 - 2.0 TDI CR, CFFB, 103kW .
Utmir
Přispěvovatel
Příspěvky: 372
Registrován: 03 úno 2015, 10:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Utmir »

A teraz je zlý 1 alebo 4 vstrek
dudo02
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 23 lis 2010, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od dudo02 »

Vravel mi to aj automechanik - známy .
Len tomu úplne nerozumiem prečo je to tak. Pýtal som sa aj jeho a tiež som mal pocit, že v tom nemá úplne jasno...
VW Passat Variant B7 - 2.0 TDI CR, CFFB, 103kW .
13055K4
Přispěvovatel
Příspěvky: 272
Registrován: 19 zář 2015, 17:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od 13055K4 »

pokud chces menit jen jeden vstrik, tak bud muzes zkusit zamenit 1. a 2. vstrik a uvidis, ktery se dorovnava

ted nevim, jestli to na CR je stejne, ale da se taky vyzkouset prepadovy test, ne?
VW T4 2.5 TDi 65kW -> 110kW
VW LT 35 Mk2 2.5 TDi 66kW -> ?
dudo02
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 23 lis 2010, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od dudo02 »

Áno ten sa dá spraviť.
Včera som to troška študoval a je viacero druhov poškodení trysky, ktoré prepadový test neodhalí.
Ale za vyskúšanie nič nedám, tak ho spravím a uvidí sa.
VW Passat Variant B7 - 2.0 TDI CR, CFFB, 103kW .
passion
Přispěvovatel
Příspěvky: 906
Registrován: 03 úno 2006, 08:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od passion »

Zlý je ten, ktorý je do plusu - na požadované uhlové zrýchlenie mu RJ predlžuje čas vstreku. Pozor, nemusí to byť nutne vstrek. Môže to byť hocičo, čo súvisí s danným valcom - čiže okrem paliva, vzduchu aj kompresný tlak.
Skúsil by som tam naliať nejaké osvedčené aditívum na čistenie vstrekovacej sústavy. Nie je to univerzálna pomoc, ale občas to zázrak urobí.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

A jen teorie, nemůže někdy ten vstřik v mínusu být silnější třeba díky většímu opotřebení vedoucímu k většímu průtoku nafty, proto je škrcenej do mínusu a pro jeho dorovnání při běhu motoru musí být jiný normální, ale slabší při optimální dávce, doregulovaný do plusu v obráceným gardu?
Jasně, korekce zohledňují celkový stav, komprese, vstřik atd. a většinou je asi opravdu špatný ten vstřik ve výrazném plusu, ale když už se to tady řeší ;)
passion
Přispěvovatel
Příspěvky: 906
Registrován: 03 úno 2006, 08:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od passion »

Teória - myslím si, že ak je vďaka opotrebeniu väčší prietok nafty, klesne na tryske rozprašovací tlak a v konečnom dôsledku nastane nižšia účinnosť pri zhorení paliva - nedokonalé spálenie zmesi, možno až po extrém bieleho štipľavého dymu, páchnucého po nespálenej nafte. Danný vstrek sa aj tak dostane do plusu.

Keď sme pri tom, v novších CR nevidím v diag priamo hodnotu korekcie mg/zdvih, ale len injection speed injector udávanú v otáčkach/min. Je to adekvátna info ku spomínanej korekcii? Alebo len blbo hľadám info?
Napr:
Injection speed 770.00 /min
Injection speed injector 0 767.00 /min
Injection speed injector 1 765.75 /min
Injection speed injector 2 763.75 /min
Injection speed injector 3 766.00 /min
Čo sa z toho dozvedám? Všetky vstreky sú pod úrovňou Injection speed. Alebo injector 0 je na tom vďaka najvyššie udaným otáčkam najlepšie a injector 2 najhoršie?
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Auto pravděpodobně dojede, ale otázka je co na to DPF.
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
dudo02
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 23 lis 2010, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od dudo02 »

Zajtra ma čaká cesta domov, tak skúsim to aditívum. Nejaké vychytávky na lepšie prečistenie - môžem zvýšiť odporúčajú dávku? Ak áno, o koľko?

Passion:
Pokiaľ máš VCDS v CZ preklade,tak ten nie ke kompletný .Niektoré veci nájdeš pod "vstrik" a niektoré pod "injector". V meraných hodnotách pri protokole UDS.
VW Passat Variant B7 - 2.0 TDI CR, CFFB, 103kW .
dudo02
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 23 lis 2010, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od dudo02 »

nogis píše:Auto pravděpodobně dojede, ale otázka je co na to DPF.
Pripadný problém už vyriešim doma.
VW Passat Variant B7 - 2.0 TDI CR, CFFB, 103kW .
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“