Caddy 2.0 TDI (BMM) smrdí, nejede a klepe se
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 27 srp 2018, 12:44
Caddy 2.0 TDI (BMM) smrdí, nejede a klepe se
Dobrý den, jsem malinko bezradný se svým autem:
VW Caddy 2.0 TDI (typ BMM), rok výroby 2008, nájezd 310 tis, ale dovoz, takže nájezd může být v reálu vyšší.
Problém: auto má čím dál tím nižší výkon, smrdí, začal se zanášet DPF - po 60-100 km se rozsvítí kontrolka a vynutí si regeneraci, která zatím proběhne v poho. Navíc se auto při větší akceleraci při otáčkách 2000-2800 výrazně klepe. Frekvence kmitání je závislá na otáčkách motoru, nikoliv na rychlosti auta, z čehož usuzuji že se musí klepat něco od motoru po převodovku nebo něco co je na motor přímo napojené. Při 3000 ot klepání ustane. Obě poruchy přišly v podstatě současně ale nejsem si jistý jestli spolu mohou souviset?
Ad DPF: s tím mělo auto zřejmě problém od nákupu - přibývala nafta v oleji. Filtr se nechal nejdřív vykuchat a poté byl namontován nový filtr z druhovýroby (JMJ) společně se dvěma novými čidly teploty. S novým filtrem jezdilo auto v pohodě půl roku = 20 tis km.
Děkuji za chytré postřehy pokud jste se tím už někdo setkali.
VW Caddy 2.0 TDI (typ BMM), rok výroby 2008, nájezd 310 tis, ale dovoz, takže nájezd může být v reálu vyšší.
Problém: auto má čím dál tím nižší výkon, smrdí, začal se zanášet DPF - po 60-100 km se rozsvítí kontrolka a vynutí si regeneraci, která zatím proběhne v poho. Navíc se auto při větší akceleraci při otáčkách 2000-2800 výrazně klepe. Frekvence kmitání je závislá na otáčkách motoru, nikoliv na rychlosti auta, z čehož usuzuji že se musí klepat něco od motoru po převodovku nebo něco co je na motor přímo napojené. Při 3000 ot klepání ustane. Obě poruchy přišly v podstatě současně ale nejsem si jistý jestli spolu mohou souviset?
Ad DPF: s tím mělo auto zřejmě problém od nákupu - přibývala nafta v oleji. Filtr se nechal nejdřív vykuchat a poté byl namontován nový filtr z druhovýroby (JMJ) společně se dvěma novými čidly teploty. S novým filtrem jezdilo auto v pohodě půl roku = 20 tis km.
Děkuji za chytré postřehy pokud jste se tím už někdo setkali.
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 27 srp 2018, 12:44
Diagnostikou jsme to samozřejmě prošťourali. Hodnoty u vstřiků jsou v normě, přetěsňovaly se 2x -50 tis a -70 tis a problém s přibýváním nafty do oleje to nektrát nevyřešilo. To vyřešilo až vykuchání DPF.
EGR rovněž revidován a podle diagnostiky se zavírá také jak má.
Mechanik, který se mi o auta stará a vždycky všechno brilantně pořešil je z toho teď poněkud nešťastný - protože - budu ho citovat - "na to jak to auto špatně jede na sebe nepráská žádnou chybu"
... proto zkouším trochu zoufale napsat sem.
EGR rovněž revidován a podle diagnostiky se zavírá také jak má.
Mechanik, který se mi o auta stará a vždycky všechno brilantně pořešil je z toho teď poněkud nešťastný - protože - budu ho citovat - "na to jak to auto špatně jede na sebe nepráská žádnou chybu"
... proto zkouším trochu zoufale napsat sem.
A vykuchání DPF doplnila ještě uprava softu? Když se tam dalo JMJ, soft se vrátil zpět? Si nějak nedovedu představit, že pouhým vykucháním a tedy zprůchodněním výfuku a tím pádem nulovému diferenčnímu tlaku vyřeším přibývání oleje, když tedy nebudu regenerovat. To ukazuje, že ty vstřiky jasně nebudou OK, nebo to jezdilo jen kolem komína? Případně vačka jak psal Jirka.
Hodnoty vstřiků v normě, to tedy myslíš jen korekce na VAGu? Kolik je to v normě? Na to, že byly venku minimálně dvakrát, nechaly se otestovat? Jasně, o tom si myslím svý ale tady to asi jinak nepůjde ...
Hodnoty vstřiků v normě, to tedy myslíš jen korekce na VAGu? Kolik je to v normě? Na to, že byly venku minimálně dvakrát, nechaly se otestovat? Jasně, o tom si myslím svý ale tady to asi jinak nepůjde ...
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 27 srp 2018, 12:44
Pánové, děkuji za tipy a podněty a za věnovaný čas:
Další podrobnosti k historii oprav a výsledků: Začalo se přetěsněním vstřiků. Jelikož to nepomohlo, bylo mi doporučeno otestovat jejich těsnost na jakési mašině Bosh v servisu specializovaném na tyto věci: http://www.autozm.cz/
... jelikož i tam považovali nětěsnost vstřiků za nejpravděpodobnější problém, tak je vymontovali, přetěsnili znovu a otestovali vymontované na jejich zařízení. Dostal jsem k tomu stoh protokolů, které měly ukazovat že vstřiky jsou OK. Oprava tuším že za 17 tis a stejně problém s přibýváním oleje nevyřešila.
Mezi tím proběhly ještě nějaké tanečky kolem DPF, ale jelikož to také nepomohlo, tak se nechal filtr vykuchat. Ano, souběžně s vykucháním filtru proběho přečipování auta. Obojí provedeno https://www.profi-chiptuning.cz/ Brno. Pak auto jezdilo úžasně, spotřeba šla o 10% dolů, výkon skvělý. Bez filtru auto najezdilo 30 tis, smrdělo trochu víc než bez filtru, ale dýmivost nebyla nijak extrémní, okometricky neznatelná.
Před technickou jsem u stejné firmy (Profi Chip) nechal namontovat jimi doporučený DPF + výměnu dvou čidel pro jistotu, aby to chodilo jak má. Přečipování zpátky na filtr samozřejmě proběhlo. Auto jezdilo 20 tis v pohodě, než jsem se dostal do stavu, který popisuji na začátku.
Jinak auto je pracant, roční nájezd 45 tis, tzn. průměr 120 km denně, typicky D1 Praha-Brno, několikrát do roka kšeft po Evropě.
Další podrobnosti k historii oprav a výsledků: Začalo se přetěsněním vstřiků. Jelikož to nepomohlo, bylo mi doporučeno otestovat jejich těsnost na jakési mašině Bosh v servisu specializovaném na tyto věci: http://www.autozm.cz/
... jelikož i tam považovali nětěsnost vstřiků za nejpravděpodobnější problém, tak je vymontovali, přetěsnili znovu a otestovali vymontované na jejich zařízení. Dostal jsem k tomu stoh protokolů, které měly ukazovat že vstřiky jsou OK. Oprava tuším že za 17 tis a stejně problém s přibýváním oleje nevyřešila.
Mezi tím proběhly ještě nějaké tanečky kolem DPF, ale jelikož to také nepomohlo, tak se nechal filtr vykuchat. Ano, souběžně s vykucháním filtru proběho přečipování auta. Obojí provedeno https://www.profi-chiptuning.cz/ Brno. Pak auto jezdilo úžasně, spotřeba šla o 10% dolů, výkon skvělý. Bez filtru auto najezdilo 30 tis, smrdělo trochu víc než bez filtru, ale dýmivost nebyla nijak extrémní, okometricky neznatelná.
Před technickou jsem u stejné firmy (Profi Chip) nechal namontovat jimi doporučený DPF + výměnu dvou čidel pro jistotu, aby to chodilo jak má. Přečipování zpátky na filtr samozřejmě proběhlo. Auto jezdilo 20 tis v pohodě, než jsem se dostal do stavu, který popisuji na začátku.
Jinak auto je pracant, roční nájezd 45 tis, tzn. průměr 120 km denně, typicky D1 Praha-Brno, několikrát do roka kšeft po Evropě.
No JMJ je průchozí už jako nový, to se asi hned tak neucpe ...
Vrhni se na vačku, to bude asi zdroj problému.
Ta čidla, který to byly? Tak jistě asi odchylky tlaku G450, bylo to originál 076906051A? A co bylo to druhý, teplotní čidlo nebo sonda?
G488 teplotní čidlo před DPF 03G906088
G495 teplotní čidlo za DPF 03G906088F
G235 černá teplotní čidlo před turbem 03L906088BS
sonda kyslíková 1K0998262AD
když už jsem v číslech, DPF s katem, který je zásadní
Standardní verze 1K0254705MX
ECOnomy verze JZW254700MX

Vrhni se na vačku, to bude asi zdroj problému.
Ta čidla, který to byly? Tak jistě asi odchylky tlaku G450, bylo to originál 076906051A? A co bylo to druhý, teplotní čidlo nebo sonda?
G488 teplotní čidlo před DPF 03G906088
G495 teplotní čidlo za DPF 03G906088F
G235 černá teplotní čidlo před turbem 03L906088BS
sonda kyslíková 1K0998262AD
když už jsem v číslech, DPF s katem, který je zásadní
Standardní verze 1K0254705MX
ECOnomy verze JZW254700MX
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 27 srp 2018, 12:44
Originální filtr mi v autorizovaném servisu nabídli za 48 tis. Přiznám se, že jsem se v rychlém úprku zapomněl zeptat jestli byla cena s DPH nebo bez. Na druhou stranu kdybych měl jistotu že mi to přibližovadlo vyléčí na X let dopředu, možná bylo moudřejší do toho jít. Ale tu záruku že je problém v DPF mi dodnes nikdo nedal.
Ad čidla - byly to originály, které uvádíte - dohledal jsem dokoce účtenku:
G488 teplotní čidlo před DPF 03G906088
G495 teplotní čidlo za DPF 03G906088F
Přesný typ DPF mi bohužel taktně zamlčeli.
----------------------------------------------------
a ještě se zeptám - poslední hypotéza od mých lokálních "rádců":
Můj dvorní mechanik mi doporučil ať to zavezu tam co mi montovali ten filtr ať oni řeknou co tomu je. Tak jsem učinil. Auto projeli s diagnostikou a pravili že turbo dává nestabilní tlak. OK, vyhráno. Druhý den jsem jel auto projet se svým mechanikem, abychom změřili jak na tom tedy turbo je, a jemu diagnostika ukazovala že turbo dává tlaky, které odpovídají referenčním
Auto jsme huntovali v nejrůznějších situacích. Co se týče toho kmitání při otáčkách 2000-2800 - poslední hypotéza, nijak ověřená, že by to mohl dělat dvouhmotový setrvačník. Výměna spojky u Caddyny není úplně levná a jednoduchá věc. Je nějaký chytrý způsob jako rozhodnout jestli bordel dělá vačka nebo ten setrvačník?
Díky
Ad čidla - byly to originály, které uvádíte - dohledal jsem dokoce účtenku:
G488 teplotní čidlo před DPF 03G906088
G495 teplotní čidlo za DPF 03G906088F
Přesný typ DPF mi bohužel taktně zamlčeli.
----------------------------------------------------
a ještě se zeptám - poslední hypotéza od mých lokálních "rádců":
Můj dvorní mechanik mi doporučil ať to zavezu tam co mi montovali ten filtr ať oni řeknou co tomu je. Tak jsem učinil. Auto projeli s diagnostikou a pravili že turbo dává nestabilní tlak. OK, vyhráno. Druhý den jsem jel auto projet se svým mechanikem, abychom změřili jak na tom tedy turbo je, a jemu diagnostika ukazovala že turbo dává tlaky, které odpovídají referenčním

Díky
Můj dvorní mechanik mi doporučil ať to zavezu tam co mi montovali ten filtr ať oni řeknou co tomu je. Tak jsem učinil. Auto projeli s diagnostikou a pravili že turbo dává nestabilní tlak. OK, vyhráno. Druhý den jsem jel auto projet se svým mechanikem, abychom změřili jak na tom tedy turbo je, a jemu diagnostika ukazovala že turbo dává tlaky, které odpovídají referenčním ...
Komu věříš více? Tohle je typický přístup, namontujeme vám JMJ a když je problém, to víte pane, turbo vám netlačí stabilně ... Jak píše Jirka, JZW je za podobný peníz jak ten šmejd od JMJ ...
Čidla se taky nemění jen tak, před výměnou je zkontroluju ...
Jak tedy vypadaj ty korekce? Ono v normě je i +2.0 ... Zkontrolovat orientačně vačku taky není problém, Tvůj mechán by měl vědět, stačí sundat víko, BMM je ještě stará konstrukce jak 1.9 PD.
Jsi z Brna, tohle jsi tu jistě taky zahlídl, místní guru, tak budeš mít nezávisle info od někoho, kdo zná
https://dieselpower.cz/forum/profile.ph ... file&u=181
http://www.rfauto.cz/?kontakt,1
Komu věříš více? Tohle je typický přístup, namontujeme vám JMJ a když je problém, to víte pane, turbo vám netlačí stabilně ... Jak píše Jirka, JZW je za podobný peníz jak ten šmejd od JMJ ...
Čidla se taky nemění jen tak, před výměnou je zkontroluju ...
Jak tedy vypadaj ty korekce? Ono v normě je i +2.0 ... Zkontrolovat orientačně vačku taky není problém, Tvůj mechán by měl vědět, stačí sundat víko, BMM je ještě stará konstrukce jak 1.9 PD.
Jsi z Brna, tohle jsi tu jistě taky zahlídl, místní guru, tak budeš mít nezávisle info od někoho, kdo zná
https://dieselpower.cz/forum/profile.ph ... file&u=181
http://www.rfauto.cz/?kontakt,1
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 27 srp 2018, 12:44