Velmi častá regenerace DPF motor BMP

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
XXXLLL
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 27 zář 2018, 08:10
Odpovědi: 0

Velmi častá regenerace DPF motor BMP

Příspěvek od XXXLLL »

Mám takový problém , Superb II kod motoru BMP a už si přestávám vědět rady. Pokusím se to popsat , aby to bylo srozumitelné . Auto normálně jezdí po cca 100km až 300km začne pocukávat (to je znamení , že se do 30km rozsvítí DPF na palubce) pocukávání postupně zesiluje a těsně před rozsvícením DPF je toi již hodně nepříjemné . Poté se rozsvítí konrolka DPF a musím do cca 30km zajet na dálnici (když to nestihnu tak spadne do nouzáku a musím regeneraci spustit přes VAG) a spustí se regenerace ta je rychle hotová cca 5-7km a vozidlo přestane škubat a opět jede normálně . Toto se opakuje pořád dokola každých cca 200km . Vyměněn filtr DPF včetně všech čidel na něm , vyměněny vsřiky , přehrán soft v jednotce .... Nevíte někdo čím by to mohlo být popř. nesetkal se někdo s něčím podobným . Díky za nápady ...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Evidentně se DPF velmi rychle zaplňuje, to cukání je díky tomu, že přestává být DPF průchozí ...

Jaký vstřiky se tam dávaly, co za soft se přehrával, jaký DPF se tam dalo? A hlavně, kdo to před výměnama dílů četl diagnostikou?
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4287
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

dpf je neoriginál ?
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Tiež by ma zaujímalo aký filter sa dával, ak nejaká náhrada tak je to viac-menej jasné. Aká je hodnota popolčeka? Kilometre náhodou nie sú stáčané? (nezabudnúť samozrejme na stav EGR, váhy a pod)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

po výměně filtru byl popel vynulován?
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Na tom som aj narážal či nedali popolček na nulu, celkovo (a hlavne v kombinácii s neorigo filtrom) to fungovať nebude
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jj, jen jsem to chtěl potvrdit, že je to nutný, nedávno jsem řešil passata, kde to po výměně ve VW nevymazali a chovalo se to pořád jakoby byl přicpanej
michal555
Přispěvovatel
Příspěvky: 144
Registrován: 22 led 2018, 20:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od michal555 »

na bmp jsem řešil něco podobného a byla ujetá vačka
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

já sem z toho pochopil že mu to dělalo už před výměnou dpf...tak bych asi dpf ted neřešil...
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

mohlo by to dělat víc věcí, vačka, EGR, přivřený lopatky na turbu...
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

asi něco nestíha regeneraci.očividně...vačka?...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Kluci, dyť píše že když stihne zajet na dálnici, tak mu to zregeneruje a zase na 100-300km jezdí.
Ano, DPF samotný asi problém nebude, když to řešil i před jeho výměnou. Jenže, už tam toho poměnili moc na to, aby se mohlo jednoduše říct, co to asi je, dali nějaký nový vstřiky, přehrávali soft, no a nějaký nový DPF je jen třešnička na konec ... Když měnili vstřiky, jen diletant nezkontroluje vačku ...
Třeba mu netěsní EGR, prostě auto sazuje jako blázen, proto mu to se skutečným zaplněním DPF přestává jet a normální jízda to nestačí vypálit, když to musí protáhnout na dálnici (místo aby jen přeřadil na nižší kvalt na normální silnici ...) No bez diagu je to na oblíbenou křišťálovou kouli ;)
jole
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 05 úno 2009, 09:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

Příspěvek od jole »

zdravim tiez mam podobny problem auto regeneruje asi kazdych 300km kontrolka nesvietila nikdy ale smrad a dym ide poriadny je tam novy orig soft zo skodovky ako regenerovalo predtym netusim teraz tam je 300tis. z toho 100tis ho mam ja a tesne pred kupou tam dali ten soft okrem jedneho vstrekovaca je tam vsetko original auto je superb2 cffb treba to riesit alebo je to len nasledok toho noveho softu
superb combi
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4287
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

jo nový soft se takhle chová, osobně bych radši nechal vrátit starý/načipovat (hm)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Základ fyziky, aby sundali trochu NOx hodnoty, musejí výrazně více a déle recirkulovat, takže zvedají využití EGR. Jenže, to vede k větší produkci sazí, PM částic, který ucpávaj DPF, takže se musí častěji regenerovat ...

Obrázek

particle/NOx trade-off
The standard approach to NOx reduction is to lower the temperature of the burn by recycling exhaust gas to reduce oxygen content of the intake air. While reducing NOx, this process also reduces fuel economy and increases emissions of particulate matter.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“