Prasklý řemen alternátoru octavia 1 1.9 agr 2000
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Prasklý řemen alternátoru octavia 1 1.9 agr 2000
Zdravím pánové. Potřeboval bych poradit jak postupovat.Hledám na netu už hodinu ale nic jsem nenašel. Praskl mi řemen alternátoru podruhé během roku. Čím se to mohlo stát? Kde vůbec začít?Jediné moje poznání k čemu jsem se dostal je že když potočím alternátorem tak maličko šustí a po vteřině se zastaví(měl by se asi dotáčet déle). Auto bohužel není nikde garážováno a v téhle zimě se po práci nic dělat nedá. Budu rád když mě někdo navede kde začít. Děkuji.
mohou, sundej řemen a budeš vědět......nicméně altík se mi vždy volně točil...…..ted jsem dělal palubovku na zahradě v -10, nejsi v tom sámPajda077 píše:žádné jiné kladky to býti nemohou?radonzo píše:Ložiska v hajzlu, vykuchat, dat nové, přitom zhodnotit rotor jestli není vydřený a uhlíky jestli už nejsou moc sjeté když je to venku.

SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
YAMAHA YZ 450 F
Chěl sem navrhnout stočit v soustruhu, ale to každý nemá. Uhlíky plný souhlas, když to de opravit neměnitPepíček píše:Hlavně nekupuj hned celej rotor a ani regulátor.Snímací kroužky jdou vyměnit a uhlíky v regulátoru taky.Ložiska doporučuju FAG.Pak oprava vyjde na 300kč a ne na 3000

Audi 80 Avant TDI, rv. 93, A6 Avant 1.9 TDI 99'
Hele většinou už neni co stočit.Vždy jeden kroužek je sjetej skoro až na hřídel
Pro názornost se mrkni co tě kdyžtak čeká a nemine https://www.youtube.com/watch?v=f56-26I6idc

Pro názornost se mrkni co tě kdyžtak čeká a nemine https://www.youtube.com/watch?v=f56-26I6idc
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Mercedes GLK 320 CDi
Re: Prasklý řemen alternátoru octavia 1 1.9 agr 2000
Tak jsem dnes zjistil že napínací kladka je také v prdeli uplně zadřená. Už mám nový altík i kladku a bohužel si to musím zrobit sám nezbyde mi na servis. Octavii mam bez klimy takže by tam mel byt lepsí přístup že? Nemá prosím vás někdo link kde se řeší přesná montáž alternátoru a napínací kladky krok po kroku? Půjde mi vyndat altík vrchem?Nemusím nic jiného demontovat? Nejtěžší pro mě bude asi napnutí řemene nechci to podcenit aby se zase něco nezadřelo. Jak přesně dopnout?Někde jsem četl že i šroub na alternátoru by měl býti povolen před napnutím řemene...pravda?DěkujiPajda077 píše:Zdravím pánové. Potřeboval bych poradit jak postupovat.Hledám na netu už hodinu ale nic jsem nenašel. Praskl mi řemen alternátoru podruhé během roku. Čím se to mohlo stát? Kde vůbec začít?Jediné moje poznání k čemu jsem se dostal je že když potočím alternátorem tak maličko šustí a po vteřině se zastaví(měl by se asi dotáčet déle). Auto bohužel není nikde garážováno a v téhle zimě se po práci nic dělat nedá. Budu rád když mě někdo navede kde začít. Děkuji.
Nevím nad čím špekuluješ, to napnutí je přece daný silou šponováku
Takže novej šponovák s tlumičem a kladkou, altík, pořádnej řemen ( Gates,Conti,Dayco )
Ten altík tahat na zemi není nic moc...bez klimy jsem snad ještě ani nedělal,ale myslím že dolů ho nevytáhneš, nahoru pak vadí příruba termostatu,trubka na vodu a vlastní držák altíku
U tohoto pravidelně zuřím...vyvěšuju motor kterej si pak natlačím jakoby dozadu a máš víc místa na vytažení, ale to všechno na zvedáku, na zemi ani nevím odkud bych na to šel
Takže novej šponovák s tlumičem a kladkou, altík, pořádnej řemen ( Gates,Conti,Dayco )
Ten altík tahat na zemi není nic moc...bez klimy jsem snad ještě ani nedělal,ale myslím že dolů ho nevytáhneš, nahoru pak vadí příruba termostatu,trubka na vodu a vlastní držák altíku
U tohoto pravidelně zuřím...vyvěšuju motor kterej si pak natlačím jakoby dozadu a máš víc místa na vytažení, ale to všechno na zvedáku, na zemi ani nevím odkud bych na to šel

Děkuji ti.Takže altík hned normálně dotáhnout? řemen nasadit až po namontování šponováku nebo společně?roman1648 píše:Nevím nad čím špekuluješ, to napnutí je přece daný silou šponováku
Takže novej šponovák s tlumičem a kladkou, altík, pořádnej řemen ( Gates,Conti,Dayco )
Ten altík tahat na zemi není nic moc...bez klimy jsem snad ještě ani nedělal,ale myslím že dolů ho nevytáhneš, nahoru pak vadí příruba termostatu,trubka na vodu a vlastní držák altíku
U tohoto pravidelně zuřím...vyvěšuju motor kterej si pak natlačím jakoby dozadu a máš víc místa na vytažení, ale to všechno na zvedáku, na zemi ani nevím odkud bych na to šel
Jasně, altík ty dva dlouhý šrouby M8 co ho drží normálně dotáhnout, namontovat šponovák ( 3xM8), navléct řemen nahoru na servo,na altík, 16ku klíč zatlačit šponovák nadoraz,navlíct řemen na řemenici,povolit klíč,hotovo
Doufám že to na provedení bez klimy není nějaký diametrálně odlišný ale mám za to že ne...
Není tam nějaký manuální šponování řemenu ne ??
Doufám že to na provedení bez klimy není nějaký diametrálně odlišný ale mám za to že ne...
Není tam nějaký manuální šponování řemenu ne ??
Takže mám hotovo snad úspěšně. Byla to paráda když tam není klima. a servo je pod altíkem takže když jsem ho tahal ven tak to byla otázka pár vteřin. Mít dílnu mám za půl hodky hotovo,ale takhle jsem to dělal před barákem hoďku a půl. To šponování jsem provedl jak jsi psal ...šestnáctka klíč našponovat vytáhnout kolíček a pustit na řemen. Natočil jsem a tváří se to v poho. Mám z toho radost děkuji za cenné rady.Mít tam klimu jak na druhé octávce tak to nedámroman1648 píše:Jasně, altík ty dva dlouhý šrouby M8 co ho drží normálně dotáhnout, namontovat šponovák ( 3xM8), navléct řemen nahoru na servo,na altík, 16ku klíč zatlačit šponovák nadoraz,navlíct řemen na řemenici,povolit klíč,hotovo
Doufám že to na provedení bez klimy není nějaký diametrálně odlišný ale mám za to že ne...
Není tam nějaký manuální šponování řemenu ne ??
