Důvody EGR off u rotačky 1,9 TDi (Octavia I ASV 81kW)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
egr je od výroby nastavenej, aby v aktuálních podmínkách udržoval vždy dostatečnej poměr vzduchu k palivu. AFR senzor ukáže na volnoběh klidně 99:1, tudíš je značný přebytek vzduchu, tak lze operovat s tím, že se mu nějaký vzduch nedá a pustí se tam spaliny. Na výkon to nemá vliv. čím je dávka vyšší, tím i plnící tlak a i tím se přivírá egr až do úplného zavření. Vždy ale tak, aby neohrozil dostatečný poměr vzduchu k palivu.
Právě ten olej ze sání se míchá se spalinama a vytváří časem černou mňamku, která ulpívá na stěnách sání, kanálu apod. Proto se vypíná, aby nedocházelo k mísení spalin a oleje a nedocházelo k dalšímu zanášení. Olej do sání může klidně zůstat, samotnej tam nevadí
Právě ten olej ze sání se míchá se spalinama a vytváří časem černou mňamku, která ulpívá na stěnách sání, kanálu apod. Proto se vypíná, aby nedocházelo k mísení spalin a oleje a nedocházelo k dalšímu zanášení. Olej do sání může klidně zůstat, samotnej tam nevadí
Souhlasím s mirulu:
Na druhou stranu, když je jednou za 150 tkm udělá údržba sání, nepřijde mi tak tragický.
Osobně jsem jezdil v Toledu AFN s EGRem aktivním i neaktivním a na spotřebě se to nijak měřitelně neprojevilo. Výkon zrovna tak stejný.
E: na druhou stranu u novejch aut je to asi trochu jinak, protože ty tam množství recirkulovaných spalin maj obrovský a navíc mají i chlazení. Už jen úpravou režimu EGRu lze u těchto motorů dosáhnout snížení spotřeby paliva.
Na druhou stranu, když je jednou za 150 tkm udělá údržba sání, nepřijde mi tak tragický.
Osobně jsem jezdil v Toledu AFN s EGRem aktivním i neaktivním a na spotřebě se to nijak měřitelně neprojevilo. Výkon zrovna tak stejný.
E: na druhou stranu u novejch aut je to asi trochu jinak, protože ty tam množství recirkulovaných spalin maj obrovský a navíc mají i chlazení. Už jen úpravou režimu EGRu lze u těchto motorů dosáhnout snížení spotřeby paliva.
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4988
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Nemas celkom pravdu. Nie vsetky ecu slapu na smoke limitery zalozeneho na map. Tzn, na tlaku v sani. Vacsina ide stale na maf, podla toho davkuje palivo.palinator píše:Jenže to je kravina. V částečným zatížení jsi vždy v přebytku vzduchu, paliva víc nepotřebuješ, abys dosáhl potřebného točivého momentu odpovídajícímu oné částečné zátěži. V plné zátěži si zase jednotka nebere hodnotu váhy, ale tlaku plnícího vzduchu. Navíc je v tu chvíli EGR zavřený.
https://www.meckotdi.sk - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trenčín
Myslím, že by to chtělo odpovědi a né ničím nepodložený štěky.Lokotka píše:ad 1) - více kyslíku = chápu že do motoru při menším až středním zatížení (požadavek na zatížení se předpokládám bere z polohy plynového pedálu, nebo nikoli?) pomocí EGR off dostanu více kyslíku (více spalin na turbo = větší tlak na výstupu, do doby dokud ho neomezí nastavená hodnota v mapách.
ad 2) - více vzduchu přes "váhu" řídící systém motoru vyhodnotí (častý problém vyhodnocení = chybové hlášky s nutností jejich odstraňování), ale že by automaticky došlo i k přidání množství paliva? Bez nutnosti SW zásahu? Opravdu?
Pozn.: ještě otázečka. Pokud tedy ŘJ opravdu sama u dieselu (u benziňáku téměř určitě, aby šla směs vůbec zapálit) přidá i palivo, tak se sám přenastaví i okamžik vstřiku (tedy časování vstřiku), nebo to je jednou z mála pevných hodnot v mapách a musí se tedy pouze "ručně" přemapovat?
Zatím jsme opět víceméně zpátky u tý čistoty sacího traktu, která mě nezajímá, v té mám jasno.
Přínos ohledně úklidu a posun vidím hlavně v tom, že ti, co protlačují EGR OFF, tak řeší levným (tedy pokud pak nepotřebují SW úpravu ŘJ) způsobem to, že jim převážně turbo propouští do sání víc oleje, než má. Někteří maj asi zasraný i kanálky pro vracení oleje z hlavy válců dolů ke klikovce a zvýšenou měrou krměj sání olejem i odvětrávacím otvorem v hlavě válců. Takže místo aby řešili příčinu(y), tak řešej následek.
Za zarostlý sání, jak to tak vypadá, tedy nezapříčiňuje v průběhu jízdy skoro pořád otevřenej EGR (často vzpomínaná důchodcovská jízda), ale technický příčiny žádný, nebo nesprávný údržby.
Ta důchodcovská jízda, ke které je na současných přecpaných silnicích, kde téměř není prostor k předjíždění, donucen z více jak 80% jízdního času každý, tak ta zapříčiňuje zaléhání naklápěcích lopatek turba, které je dobré občas rozhýbat. A rozhýbat neznamená vypálit, což si opět valná většina zdejších přispěvatelů "znalců" plete.
Vypálit (vyhnat pavouky) je potřeba hlavně výfuk před emisema!
Přínos ohledně úklidu a posun vidím hlavně v tom, že ti, co protlačují EGR OFF, tak řeší levným (tedy pokud pak nepotřebují SW úpravu ŘJ) způsobem to, že jim převážně turbo propouští do sání víc oleje, než má. Někteří maj asi zasraný i kanálky pro vracení oleje z hlavy válců dolů ke klikovce a zvýšenou měrou krměj sání olejem i odvětrávacím otvorem v hlavě válců. Takže místo aby řešili příčinu(y), tak řešej následek.
Za zarostlý sání, jak to tak vypadá, tedy nezapříčiňuje v průběhu jízdy skoro pořád otevřenej EGR (často vzpomínaná důchodcovská jízda), ale technický příčiny žádný, nebo nesprávný údržby.
Ta důchodcovská jízda, ke které je na současných přecpaných silnicích, kde téměř není prostor k předjíždění, donucen z více jak 80% jízdního času každý, tak ta zapříčiňuje zaléhání naklápěcích lopatek turba, které je dobré občas rozhýbat. A rozhýbat neznamená vypálit, což si opět valná většina zdejších přispěvatelů "znalců" plete.
Vypálit (vyhnat pavouky) je potřeba hlavně výfuk před emisema!
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4988
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Bavíme se o rotačce a tam co jsem se díval tak se váha opře o maximální hodnotu a dále roste plnící tlak a podle něj se dávkuje. A ať by to bylo tak nebo tak, EGR je ve vysoký zátěži zavřenej a mimo vysokou zátěž platí to, co jsem psal výše.mecKo píše: Nemas celkom pravdu. Nie vsetky ecu slapu na smoke limitery zalozeneho na map. Tzn, na tlaku v sani. Vacsina ide stale na maf, podla toho davkuje palivo.
Navíc jsem měl na mysli nikoliv režim nízkejch otáček, kde se uplatňujou smoke limitery, ale režim středních otáček, kde jsou torque limitery.
Keby nemam taku rotacku ako mam a nerobim si vsetko co sa tyka sw sam, aj by som ti uveril.palinator píše:Bavíme se o rotačce a tam co jsem se díval tak se váha opře o maximální hodnotu a dále roste plnící tlak a podle něj se dávkuje. A ať by to bylo tak nebo tak, EGR je ve vysoký zátěži zavřenej a mimo vysokou zátěž platí to, co jsem psal výše.mecKo píše: Nemas celkom pravdu. Nie vsetky ecu slapu na smoke limitery zalozeneho na map. Tzn, na tlaku v sani. Vacsina ide stale na maf, podla toho davkuje palivo.
Navíc jsem měl na mysli nikoliv režim nízkejch otáček, kde se uplatňujou smoke limitery, ale režim středních otáček, kde jsou torque limitery.
https://www.meckotdi.sk - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trenčín
Mohl bych Tě poprosit spíš o pomoc?martinsidlo píše:No,tak teď jsi napsal slušný kraviny. Dělej si,jak myslíš.
Nastuduj si princip spalovacího motoru.
Třebas kdybys mě naved na konkrétní literaturu, nejlépe na tu, která popisuje tvorbu orig. SW a provázanost map v ŘJ tohoto motoru 1,9 TDi ASV od VW.
Případně bys k tomu navedení na literaturu moh možná konkretizovat a napravit (vysvětlit, jak to je správně) ty mnou napsaný kraviny, abych se poučil před tím studiem.
Tvé poznámce "Dělej si,jak myslíš." nerozumím vůbec, protože nevím co dělám špatně, když se ptám. Možná vyvozuju špatný závěry a opravdu bych byl rád, kdyby mně někdo konkrétně a nejlíp polopaticky vysvětlil, v čem jsou špatný. Heslovitý narážky mně nepomáhaj.
Děkuju předem.