Důvody EGR off u rotačky 1,9 TDi (Octavia I ASV 81kW)

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
mirulu
Přispěvovatel
Příspěvky: 191
Registrován: 09 črc 2010, 19:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od mirulu »

egr je od výroby nastavenej, aby v aktuálních podmínkách udržoval vždy dostatečnej poměr vzduchu k palivu. AFR senzor ukáže na volnoběh klidně 99:1, tudíš je značný přebytek vzduchu, tak lze operovat s tím, že se mu nějaký vzduch nedá a pustí se tam spaliny. Na výkon to nemá vliv. čím je dávka vyšší, tím i plnící tlak a i tím se přivírá egr až do úplného zavření. Vždy ale tak, aby neohrozil dostatečný poměr vzduchu k palivu.
Právě ten olej ze sání se míchá se spalinama a vytváří časem černou mňamku, která ulpívá na stěnách sání, kanálu apod. Proto se vypíná, aby nedocházelo k mísení spalin a oleje a nedocházelo k dalšímu zanášení. Olej do sání může klidně zůstat, samotnej tam nevadí
palinator
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 14 říj 2010, 18:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Chvaletice

Příspěvek od palinator »

Souhlasím s mirulu:
Na druhou stranu, když je jednou za 150 tkm udělá údržba sání, nepřijde mi tak tragický.
Osobně jsem jezdil v Toledu AFN s EGRem aktivním i neaktivním a na spotřebě se to nijak měřitelně neprojevilo. Výkon zrovna tak stejný.

E: na druhou stranu u novejch aut je to asi trochu jinak, protože ty tam množství recirkulovaných spalin maj obrovský a navíc mají i chlazení. Už jen úpravou režimu EGRu lze u těchto motorů dosáhnout snížení spotřeby paliva.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4988
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Přes váhu jde víc vzduchu,ta ti pouští palivo. Víc vzduchu je víc paliva. Víc nevymýšlej.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
palinator
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 14 říj 2010, 18:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Chvaletice

Příspěvek od palinator »

Jenže to je kravina. V částečným zatížení jsi vždy v přebytku vzduchu, paliva víc nepotřebuješ, abys dosáhl potřebného točivého momentu odpovídajícímu oné částečné zátěži. V plné zátěži si zase jednotka nebere hodnotu váhy, ale tlaku plnícího vzduchu. Navíc je v tu chvíli EGR zavřený.
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2374
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

egr off, maff off, kat off …….nevím co tady řešíte (noteeth) (noteeth) (noteeth)
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
Uživatelský avatar
mecKo
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 09 pro 2014, 15:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od mecKo »

palinator píše:Jenže to je kravina. V částečným zatížení jsi vždy v přebytku vzduchu, paliva víc nepotřebuješ, abys dosáhl potřebného točivého momentu odpovídajícímu oné částečné zátěži. V plné zátěži si zase jednotka nebere hodnotu váhy, ale tlaku plnícího vzduchu. Navíc je v tu chvíli EGR zavřený.
Nemas celkom pravdu. Nie vsetky ecu slapu na smoke limitery zalozeneho na map. Tzn, na tlaku v sani. Vacsina ide stale na maf, podla toho davkuje palivo.
https://www.meckotdi.sk - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trenčín
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Registrován: 24 úno 2018, 17:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lokotka »

Lokotka píše:ad 1) - více kyslíku = chápu že do motoru při menším až středním zatížení (požadavek na zatížení se předpokládám bere z polohy plynového pedálu, nebo nikoli?) pomocí EGR off dostanu více kyslíku (více spalin na turbo = větší tlak na výstupu, do doby dokud ho neomezí nastavená hodnota v mapách.

ad 2) - více vzduchu přes "váhu" řídící systém motoru vyhodnotí (častý problém vyhodnocení = chybové hlášky s nutností jejich odstraňování), ale že by automaticky došlo i k přidání množství paliva? Bez nutnosti SW zásahu? Opravdu?

Pozn.: ještě otázečka. Pokud tedy ŘJ opravdu sama u dieselu (u benziňáku téměř určitě, aby šla směs vůbec zapálit) přidá i palivo, tak se sám přenastaví i okamžik vstřiku (tedy časování vstřiku), nebo to je jednou z mála pevných hodnot v mapách a musí se tedy pouze "ručně" přemapovat?
Myslím, že by to chtělo odpovědi a né ničím nepodložený štěky.
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Registrován: 24 úno 2018, 17:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lokotka »

Zatím jsme opět víceméně zpátky u tý čistoty sacího traktu, která mě nezajímá, v té mám jasno.
Přínos ohledně úklidu a posun vidím hlavně v tom, že ti, co protlačují EGR OFF, tak řeší levným (tedy pokud pak nepotřebují SW úpravu ŘJ) způsobem to, že jim převážně turbo propouští do sání víc oleje, než má. Někteří maj asi zasraný i kanálky pro vracení oleje z hlavy válců dolů ke klikovce a zvýšenou měrou krměj sání olejem i odvětrávacím otvorem v hlavě válců. Takže místo aby řešili příčinu(y), tak řešej následek.
Za zarostlý sání, jak to tak vypadá, tedy nezapříčiňuje v průběhu jízdy skoro pořád otevřenej EGR (často vzpomínaná důchodcovská jízda), ale technický příčiny žádný, nebo nesprávný údržby.
Ta důchodcovská jízda, ke které je na současných přecpaných silnicích, kde téměř není prostor k předjíždění, donucen z více jak 80% jízdního času každý, tak ta zapříčiňuje zaléhání naklápěcích lopatek turba, které je dobré občas rozhýbat. A rozhýbat neznamená vypálit, což si opět valná většina zdejších přispěvatelů "znalců" plete.
Vypálit (vyhnat pavouky) je potřeba hlavně výfuk před emisema!
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4988
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

No,tak teď jsi napsal slušný kraviny. Dělej si,jak myslíš.
Nastuduj si princip spalovacího motoru.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
palinator
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 14 říj 2010, 18:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Chvaletice

Příspěvek od palinator »

mecKo píše: Nemas celkom pravdu. Nie vsetky ecu slapu na smoke limitery zalozeneho na map. Tzn, na tlaku v sani. Vacsina ide stale na maf, podla toho davkuje palivo.
Bavíme se o rotačce a tam co jsem se díval tak se váha opře o maximální hodnotu a dále roste plnící tlak a podle něj se dávkuje. A ať by to bylo tak nebo tak, EGR je ve vysoký zátěži zavřenej a mimo vysokou zátěž platí to, co jsem psal výše.

Navíc jsem měl na mysli nikoliv režim nízkejch otáček, kde se uplatňujou smoke limitery, ale režim středních otáček, kde jsou torque limitery.
Uživatelský avatar
mecKo
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 09 pro 2014, 15:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od mecKo »

palinator píše:
mecKo píše: Nemas celkom pravdu. Nie vsetky ecu slapu na smoke limitery zalozeneho na map. Tzn, na tlaku v sani. Vacsina ide stale na maf, podla toho davkuje palivo.
Bavíme se o rotačce a tam co jsem se díval tak se váha opře o maximální hodnotu a dále roste plnící tlak a podle něj se dávkuje. A ať by to bylo tak nebo tak, EGR je ve vysoký zátěži zavřenej a mimo vysokou zátěž platí to, co jsem psal výše.

Navíc jsem měl na mysli nikoliv režim nízkejch otáček, kde se uplatňujou smoke limitery, ale režim středních otáček, kde jsou torque limitery.
Keby nemam taku rotacku ako mam a nerobim si vsetko co sa tyka sw sam, aj by som ti uveril.
https://www.meckotdi.sk - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trenčín
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Registrován: 24 úno 2018, 17:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lokotka »

martinsidlo píše:No,tak teď jsi napsal slušný kraviny. Dělej si,jak myslíš.
Nastuduj si princip spalovacího motoru.
Mohl bych Tě poprosit spíš o pomoc?
Třebas kdybys mě naved na konkrétní literaturu, nejlépe na tu, která popisuje tvorbu orig. SW a provázanost map v ŘJ tohoto motoru 1,9 TDi ASV od VW.
Případně bys k tomu navedení na literaturu moh možná konkretizovat a napravit (vysvětlit, jak to je správně) ty mnou napsaný kraviny, abych se poučil před tím studiem.
Tvé poznámce "Dělej si,jak myslíš." nerozumím vůbec, protože nevím co dělám špatně, když se ptám. Možná vyvozuju špatný závěry a opravdu bych byl rád, kdyby mně někdo konkrétně a nejlíp polopaticky vysvětlil, v čem jsou špatný. Heslovitý narážky mně nepomáhaj.
Děkuju předem.
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

lokotka:popisuje tvorbu orig. SW a provázanost map v ŘJ

tak tohle seš fakt na špatném foru :-D a takové forum neexistuje,to budeš muset za vývojářema,jen jestli už nejsou v duchodu ti co vyvíjeli soft na asv :-D
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Registrován: 24 úno 2018, 17:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lokotka »

Aha, já asi žiju v bláhovým domění, že když chci něco vylepšit, tak bych měl znát nejdřív to, jak je to vlastně udělaný.
Jinak vlastně ani nevím, jestli vylepšuju, či kurv*m, ne?
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

no hodně dlouho budeš kurv*t než udělaš trochu slušnej soft,

na patnáctku si stáhni edc suite a budeš king :-D

inak winols a študovat,študovat,a študovat :-D
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“