Zdravím složil sem vršek axr po zadreni na 4tem válci na vejfuku vačka úplně prodrela hydru a soupala o ventil.Hlava byla taky ko.
Takže sem dal jinou hlavu srovnanou.
Fungl vačku ocel kolbenshmidt
Šály taky
Hydra černý od iny
Vyčistil vanu sací koš
Merenej tlak oleje v hlavě na volnoběh je něco lehce přes 4bary což je ok.
Olej q8 5w40 s normou pro PD.
A tady jsou fotky po 20ti km
Je to normální? Mám docela strach že se to zas zadře mrdka.
Diky
Normální to určitě není, ale zeptám se takto, jseš si jistý, že všechny mazací kanály jsou volně propustný a není v nich třeba zapečený olej a nesnižují propustnost ?
Při studených startech, klepou Ti hydra prvních pár vteřin, nebo je klid hned od startu ?
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Jj hlava byla přuchodná všude 100% to sem vše profukoval.
Měl sem to nastartovene i bez víka a pěkně litá olej jakoby za turbo Z kanálů od hyder když jsou dole stlacene.
Hele ven jsem to dal do zimy až včera dnes bude studený start tak uvidím ale motor jde krásně.Diky za reakci
Naposledy upravil(a) Olsák dne 07 úno 2019, 14:47, celkem upraveno 1 x.
Když se dívám na ty fotky tak mi to připomnělo moji noční můru. Absolvoval jsem to samé s obdobným výsledkem. Měl jsem to rozebráné několikrát, kontroloval jsem všechno možné i nemožné a na nic jsem nepřišel. Teď mám najeto pár tisíc a nemám odvahu se pod víko podívat. Škoda že jsem nenechal změřit i tvrdost vačky, kdo ví z čeho to dělají.
Pokud motor maže a před focením to jen třeba vyfoukal, tak potom zbývá otázka co je ten olej Q8 zač. Vím že to je značka, ale normu pro PD 505.01 splňuje podle etikety kde co, ale realita je taková, že PD nemá rádo bezpopelné oleje určené pro motory s DPF a i ty podle etiket splňují normu 505.01 skoro všechny.
Pro PD je nejlepší buď originál olej VW určený přímo pro PD motory a nebo prý i oleje 5W 50 určené pro závodní benzíňáky.
Já osobně už po všech problémech s vačkou jezdím originál olej VW. Před výměnou dělám proplách a od té doby mi hydra nezaklepou ani chvilku po startu, prostě klid. Dřív klepala i 5 vteřin než ztichla a to olej měním od začátku co auto mám po 10 až 12 000 km, jen jednou nebo dvakrát jsem ho měnil až po 15 000 km.
Výměna vačky a všeho kolem mě teprve čeká, ale zatím je vačka pořád ve stejným stavu jako od chvíle kdy jsem zjistil, že i ta druhá už je sedřená.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Olsák píše:Měl sem to nastartovene i bez víka a pěkně litá olej jakoby za turbo
tohle vypadá zvláštně, prověřit a nebo upřesnit, každopádně to sucho nahoře je jasný problém, proč to opět žere vačku/hydra
Q8 Formula Excel 5W-40 sice nemá schválení od VW jako 505.01, každý ať se rozhodne za sebe co bude lít. Na jetým AJM s celkovýma 350tkm, kde do cca 300tkm byly kdoví odkdy vypadlý záslepky a cca 180tkm to jezdí právě na tuhle Q8 je vršek a snad i spodek bez problému, ale uznávám, to byla ještě neošizená výroba z 2001 ...
Taky do svýho tříválcovýho PD leju tento olej. Auto jsem koupil se 150 tkm a od té doby leju tuto Q8. Výměny po 12 tkm. Teď má 285 tkm a vačka je zcela OK.
Nedávno jsem přetěsňoval kabelový svazek ke vstřikovačům tak jsem měl víko dole a vačku jsem si důkladně prohlédl.
Jak píše favo , bezpopelavé oleje hůře mažou a motory který na to jezdí jsou na to uzpůsobené...To tvrdí odborníci, samozřejmě je divné že vačka vypadá jako panna , kterou ještě nezkropil olej, ale jde o to, jak dlouho motor stál, protože tyhle novodobé sračky stečou velmi rychle..Vrátil bych se k oleji, KTERÝ TAM PATŘÍ, veškeré soukromé olejové inovace jsou kontraproduktivní...
třeba olej Mobil pro PD s DPF s 507 00 - dává se třeba d BMM, je jak voda když se vypouští z horkého motoru.. Mobil 505 01 teče jako olej... viděl jsem několik BMM, kterým když se v létě pořádně naložilo do kopce, začalo i blikat mazání.....