
Vačka tdipd axr vše nové
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ono 20000km, jak píše majitel není zase málo na to , když by to šlo na sucho. Ale je fakt, že i když jsou vypadlé záslepky, tak je vačka pod olejem víc než tohle..A je třeba říci, že probroušená hydra a vše co to čítá patří k PD od začátku výroby. Možná je fakt, jak se tady píše prohlédnout hydra, protože mohou být zpracováním/tvrdostí/ nevhodná k vačce, nebo vačka nejde rovnoběžně s hydry/hlavou/ a palec vačky jde po hydru nakřivo ,proto je to také ten poslední..Ale samozřejmě jsou to jen úvahy nad možnostmi... 

nepropadat panice...
No, těžko říci, ale kvalita i známejch značek šla nejen v aftermarketu dolů, takže to může být dílama.
A na ten stáčenej olej, to bych si taky prověřil, může bejt prase prodejce ...
Divinol 5W40 nic neřekne bez konkrétního typu, a zrovna jejich VW schválená 505.01 je Low Saps C3 ...
https://www.zeller-gmelin.de/zgSite/de/ ... renoelePKW
a i ostatní doporučené jsou C3
Divinol Syntholight 03 5W-30 (49251)
Divinol Syntholight HC-FE 5W-30 (49260)
Divinol Syntholight 505.01 5W-40 (49540)
http://zellergmelin.lubricantadvisor.co ... x?lang=tje
A na ten stáčenej olej, to bych si taky prověřil, může bejt prase prodejce ...
Divinol 5W40 nic neřekne bez konkrétního typu, a zrovna jejich VW schválená 505.01 je Low Saps C3 ...
https://www.zeller-gmelin.de/zgSite/de/ ... renoelePKW
a i ostatní doporučené jsou C3
Divinol Syntholight 03 5W-30 (49251)
Divinol Syntholight HC-FE 5W-30 (49260)
Divinol Syntholight 505.01 5W-40 (49540)
http://zellergmelin.lubricantadvisor.co ... x?lang=tje
Ke stáčeným olejům řeknu toliko. Kdysi (již x let jsem tam nebyl) tady u nás na v jednom skladu který pamatuje mnoho let a budovala ho armáda a my jako pubici jsme tam jezdili nakupovat olej do fechtlů,dědům do trabiků a barkasů a zároveň pro technický benzin protože byl za babku tak tam stali kanystříky známých značek čerpacích stanic a stačeli to tam vše z jedné pistole.
K olejům všeobecně že zde a dále na východ je většina prodávaných olejů recyklatem je to jen můj osobní názor nechci zde rozpoutavat debatu o olejich je to zbytečné.
Nedávno jsem měl možnost porovnat castrol longlife 5W který byl v kufru Bmw dovezeneho z CH a porovnat s úplně stejným který jsem měl koupeny zde ( nikdo nevěděl ze tam ten olej bude) no už jen barvou se lišili oba neotevřené kanystry.
K olejům všeobecně že zde a dále na východ je většina prodávaných olejů recyklatem je to jen můj osobní názor nechci zde rozpoutavat debatu o olejich je to zbytečné.
Nedávno jsem měl možnost porovnat castrol longlife 5W který byl v kufru Bmw dovezeneho z CH a porovnat s úplně stejným který jsem měl koupeny zde ( nikdo nevěděl ze tam ten olej bude) no už jen barvou se lišili oba neotevřené kanystry.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Jak jsem už napsal mockrát, to že to má na etiketě normu 505.01 neznamená, že to tu normu splňuje a je vhodný pro PD motory. Ten názor že cokoliv bezpopelnýho do PD motorů nepatří mají hlavně lidi co se opravami PD motoru živí.tempest píše: Olej má specifikace VW505.01, takže tam patří. Navíc je 5W-40, takže autor nic nezanedbal. A to že bezpopelnaté oleje hůře mažou, platilo tak možná u ACEA C3, někdy z minulého desetiletí. Současná ACEA má stejné dané stejné max. opotřebení u C3 a i taktéž popelnatého oleje.
Testy olejů si výrobci dělají sami a nikdo na ně nedohlíží a jejich oleje nepřekontrolovává, takže Ti jako zájazníkovi nezbývá než věřit.
Ják já říkám papír a tužka snesou všechno.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Tak co vlastně říkáš, jaká je ta realita?favo píše:normu pro PD 505.01 splňuje podle etikety kde co, ale realita je taková, že PD nemá rádo bezpopelné oleje určené pro motory s DPF a i ty podle etiket splňují normu 505.01 skoro všechny.
https://erwin.skoda-auto.cz/erwin/downl ... _50501.pdf

Ta tabulka je pro mě španělská vesnice.Rayx píše: Tak co vlastně říkáš, jaká je ta realita?
Ale pořád je to jen tabulka, kterou někdo napsal. Nic neříká otom jak danej olej bude v motoru fungovat.
Realita je taková, že většina z nás do motoru leje co tam dle norem patří a přesto řeší problémy se zničenými vačkami.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Já už jsem psal několikrát, liju mobil 507 do všech pd a vačku jsem nedělal ani jednu. Každopádně je to spíš tím že všude všem jsem zavařil zaslepky a nevěřím že je to jen o oleji. Jsou kluci co do pd lijou olej z náklaďáku a problém s vačkami nemají. Pokud se problém opakuje, zdroj bude jinde.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
K tej tabulce, porovnejte hodnoty pro Sulphated ash u 502.00/505.00 vs 505.01 ...
Podle té 505.01 bychom do těch motorů právě neměli lít ty High Saps ACEA A3/B3 ale nějakou C3 ... Jenže už nevíme, jak norma byla průběžně upravovaná.
K tej vačce u Olsáka, byl to skutečně díl 50 006 304 KolbenSchmidt (EAN 4028977620744) a nebo třeba díl HV0285 ET Engineteam (EAN 8592779006946)?
Podle té 505.01 bychom do těch motorů právě neměli lít ty High Saps ACEA A3/B3 ale nějakou C3 ... Jenže už nevíme, jak norma byla průběžně upravovaná.
K tej vačce u Olsáka, byl to skutečně díl 50 006 304 KolbenSchmidt (EAN 4028977620744) a nebo třeba díl HV0285 ET Engineteam (EAN 8592779006946)?