Regulace plniciho tlaku regulacni mez překročena
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Úplně to tak nefunguje. Časem ( po 100tis) se to zatáhne a vázne Ale je to lepší než nic.. Ale v 99% baňka turba nebo N75.Huml píše:když čistím regulaci, rovnou ji podkládám a žádný pavouky není potřeba vyhánět, když už to začne váznout, možná se to na chvíli spraví jak se udělá teplo, ale přijde ochlazení a je to zpět, vždycky na konci roku jak se ochladí, pravidelně se zvyšuje nárůst aut se zatuhlou regulací, neřešil bych žádný čističe, ale nechat to rovnou vyčistit, nebo to dát opravit někam, kde dovedou závadu identifikovat a opravit to co je potřeba
Ale já mám od té doby už o 400tis víc.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Nechci zbytecne nicit turbo jizdou v nizkych otackach ale zaroven by byla fajn spotreba cca 5.5 nebo tak nejak. Ldyz to nekdy vytahnu na 3ku ke 4tis ot zvedne se mi dlouhodoba na 6.co se tyce toho ventilu n75 jak vymenit? Jen odpojit hadicky a konektor a dat novy ventil a zapojit? Koukal sem na metu pierburg do 900kc tak ze bych vymenil sam nez jet do servisu
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Vyfoukat,vyčistit příp.trochu fouknout WDéčke ten N75. Vše se zapráší,rez z baňky atd.
Dělám každé jaro.
Na protažení stačí akcelerace tak,aby regulace se broběhla. Je na to dobrý budík tlaku turba,tam je to hezky vidět.
Dělám každé jaro.
Na protažení stačí akcelerace tak,aby regulace se broběhla. Je na to dobrý budík tlaku turba,tam je to hezky vidět.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Když se čistí regulace,nic se nevyvažuje. Zároveň jsou tam vůle a musí se to dotěsnit ( "dozasr.."), aby to těsnilo a neutíkalo okolo lopatek.
Takže pojezdit.
Koukám ale,že se nedržíš rad a děláš zbytečné věci a pak si s nimi nevíš rady.
Takže pojezdit.
Koukám ale,že se nedržíš rad a děláš zbytečné věci a pak si s nimi nevíš rady.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Mnoho servisů nabízí vyčištění dmychadla různými způsoby, ale my z praxe víme, že málokdy je taková operace ku prospěchu věci a proto takovou službu nenabízíme. Jednak proto, že pokud auto už nějakou dobu jezdilo s touto závadou, tak to znamená, že už má nějaké kilometry a turbo obvykle už má alespoň malou axiální vůli. Vzhledem k tomu, kolik si mechanik řekne za demontáž, následnou montáž a vyčištění regulace je to celé nesmysl. Už jen z důvodu, že se mu obvykle nepodaří turbo správně nastavit, protože to složí tak jak to rozebral a vůbec nepřemýšlí nad tím, jak princi VNT regulace přesný, totiž i malá vůle v šroubech držáku pohonu může způsobit nesnáze. Turbo má velký regulační překmit nebo dofukuje pozdě. Nicméně do nouze už nepadá, takže závada byla odstraněna, jenom teď trochu víc píská... je totiž zhola nemožné takové turbodmychadlo rozebrat bez "násilí" a tedy tak, aby nedošlo ke kontaktu rotoru se skříní turbíny. (Krásně viditelné při pokusu vyvážit takovou hřídel.) Litinová část totiž je precizně zarezlá a ložisková skříň v potrubí drží jako přivařená. V cca 50% případů je nutné potrubí nahřát autogenem aby vůbec šlo rozebrat. Mechanik to pravděpodobně rozebere, protože do toho tím kladivem prostě víc bouchne. Navíc takové čištění nemá dlouhodobý účinek, protože vyčištěná regulace sice běhá, ale hřídelky jednotlivých lopatek jsou již zanesené sazemi, které už odtud nikdo nedostane a pokud ano, např. ultrazvukem, tak za odměnu vznikne vůle a tím dřív se zase zanesou. Navíc velice často bývá příčinou nepatrný únik oleje na straně turbíny, který se neustále "napéká" v podobě karbonu v celém VNT mechanismu a tedy původní příčina problému se stejně neodstraní. Ať tak či onak je to polovičatá práce o kterou my nestojíme a doporučujeme kompletní repas, vyvážení a seřízení tak, jak se to má dělat.
https://www.janousek-motorsport.cz/cast ... ulace-tdi/
No nevím co tím myslíš,že se nedržím rad.Já jsem to turbo nechal dělat u automechanika tři roky zpátky,bohužel jsem tehdy nevěděl,že tento způsob opravy je špatný.Dnes bych dělal repas.
https://www.janousek-motorsport.cz/cast ... ulace-tdi/
No nevím co tím myslíš,že se nedržím rad.Já jsem to turbo nechal dělat u automechanika tři roky zpátky,bohužel jsem tehdy nevěděl,že tento způsob opravy je špatný.Dnes bych dělal repas.
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
