Seat cordoba - olej
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Seat cordoba - olej
Měl bych dotaz ohledně oleje. Koupil jsem seata cordobu 1.9 TDI 74kW (r.v.12/02 - úplně poslední model cordoby). Bohužel jsem nikde v aut¨ě nenašel štítek s typem použitého oleje v motoru. Zkoušel jsem několik autorizovaných servisů jestli tam dávaj minerál, polo nebo plnou syntetiku. Pokaždé jiná odpověď. Dík
origos> Ackoli si velmi cenim tvych zkusenosti a znalosti, tak si dovolim nesouhlasit.
Neverim totiz, ze v roce 2002 se delaly oleje (je jedno jestli 10W40, 5W40 nebo 0W40), ktere by tvorily nejake usady. Respektive takove, ktere by najednou z niceho nic 0W40 rozpustila. To podle mne hrozi u skodovky nebo auta z let 90 - 95, ale u novejsich tezko.
Neverim totiz, ze v roce 2002 se delaly oleje (je jedno jestli 10W40, 5W40 nebo 0W40), ktere by tvorily nejake usady. Respektive takove, ktere by najednou z niceho nic 0W40 rozpustila. To podle mne hrozi u skodovky nebo auta z let 90 - 95, ale u novejsich tezko.
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Když někdo ví, že bude auto prodávat, tak šetří každou korunu. Praxe to potvrzuje. Viděl jsem už mnohokrát, že při použití levného oleje zn. Trysk byl motor doslova zaneřáděn a síto sacího koše bylo téměř neprůchpzí. Pokud se do takhle "oštřeného" motoru dá plná synthetika, tak to znamená velký problém, který může končit velkou lágrovačkou. Uvědom si, že dost lidí se řídí pravidlem po mně potopa a každá koruna dobrá. Moje rada je taková, aby i když koupíš auto z těchle rukou, tak aby nebyl průšvih. Pokud měl auto rozumný člověk, tak je vše v pořádku, ale jsme v Čechách a žádné překvapení není dost velké. Já, když radím, tak se snažím poradit dobře. Pokud by auto koupil ode mne, tak tam s klidem může nalít olej, jaký si bude přát. Já na oleji nešetřím. Nevyplácí se to.
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Že se k tomu ještě vracím, minulý týden jsem opravoval Fafii z autoškoly a majitel si doslova vynutil použití "sračkového oleje", s tím, že auto prodává. Když jsem seřizoval ventily, ten humus se ani nedá popsat, co pod deklem bylo. Na moji námitku co když se motor vysype mi bylo řečeno, že to smlouvou ošetří autobazar. Auto jinak pěkné, běda tomu, kdo to koupí. Když auto najíždí třeba 20 000km měsíčně, tak může být úspora na oleji pro někoho zajímavá. Pro mne je to rok a půl a vidím to úplně jinak. Navíc jsem mechanik a né "uživatel".
Tak to tam bude buď long life 0w30 (pokud to má altertanativní intervaly) nebo 0w40 popř. 5w40, nic jiného do toho němci určitě nedali. Takže záleží jen na tobě, osobně bych do toho nalil 5w40.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW

Nevím proč by měli longlife oleje vydírat vačky, když jsou právě konstruované přesně na to, aby se tak nedělo, viz. motory PD. Většina současných olejů SAE xW-40 je střihově méně stabilní než oleje xW-30 a při provozu se viskozní rozdíly mezi nimi smazávají. Pěkně je to vidět na přiloženém obrázku. Nechtěl bych tu vytrhávat něco z kontextu, takže doporučuji přečíst článek v časopise Autoexpert č.3, kde je vše důkladně popsáno.


To huml me tim fakt nepresvecis ja je trosinku vydrene mam (sice to ani vydreni neni je to spise chyceny) a je to tim ze se tam lil ten long life. A to je fakt!!! to ze je konstruaovan je sice pravda ale u dizlu se brzo zakarbonuje(( a mazaci schopnost je tu tam.
myslim ze je lepsi lejt 0w40 Mobil 1
nez long life castrol 0w30
ja to beru z vlasni zkusenosti.
myslim ze je lepsi lejt 0w40 Mobil 1
nez long life castrol 0w30
ja to beru z vlasni zkusenosti.