Seat cordoba - olej

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
ladis0001
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 10 bře 2006, 11:31
Odpovědi: 0

Seat cordoba - olej

Příspěvek od ladis0001 »

Měl bych dotaz ohledně oleje. Koupil jsem seata cordobu 1.9 TDI 74kW (r.v.12/02 - úplně poslední model cordoby). Bohužel jsem nikde v aut¨ě nenašel štítek s typem použitého oleje v motoru. Zkoušel jsem několik autorizovaných servisů jestli tam dávaj minerál, polo nebo plnou syntetiku. Pokaždé jiná odpověď. Dík
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

5w40 - ideální olej.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Fox-CZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 led 2006, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fox-CZ »

Kornout píše:5w40 - ideální olej.
no a pokud je to tve TDI PD tak musi plnit normu 505.01
Passat 2002 TDI96KW
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Dal bych tam polosynthetiku, protože nevíš, co tam kdo lil. Není nic horšího, než když se začnou uvolňovat úsady v motoru.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

origos> Ackoli si velmi cenim tvych zkusenosti a znalosti, tak si dovolim nesouhlasit.
Neverim totiz, ze v roce 2002 se delaly oleje (je jedno jestli 10W40, 5W40 nebo 0W40), ktere by tvorily nejake usady. Respektive takove, ktere by najednou z niceho nic 0W40 rozpustila. To podle mne hrozi u skodovky nebo auta z let 90 - 95, ale u novejsich tezko.
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Když někdo ví, že bude auto prodávat, tak šetří každou korunu. Praxe to potvrzuje. Viděl jsem už mnohokrát, že při použití levného oleje zn. Trysk byl motor doslova zaneřáděn a síto sacího koše bylo téměř neprůchpzí. Pokud se do takhle "oštřeného" motoru dá plná synthetika, tak to znamená velký problém, který může končit velkou lágrovačkou. Uvědom si, že dost lidí se řídí pravidlem po mně potopa a každá koruna dobrá. Moje rada je taková, aby i když koupíš auto z těchle rukou, tak aby nebyl průšvih. Pokud měl auto rozumný člověk, tak je vše v pořádku, ale jsme v Čechách a žádné překvapení není dost velké. Já, když radím, tak se snažím poradit dobře. Pokud by auto koupil ode mne, tak tam s klidem může nalít olej, jaký si bude přát. Já na oleji nešetřím. Nevyplácí se to.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Že se k tomu ještě vracím, minulý týden jsem opravoval Fafii z autoškoly a majitel si doslova vynutil použití "sračkového oleje", s tím, že auto prodává. Když jsem seřizoval ventily, ten humus se ani nedá popsat, co pod deklem bylo. Na moji námitku co když se motor vysype mi bylo řečeno, že to smlouvou ošetří autobazar. Auto jinak pěkné, běda tomu, kdo to koupí. Když auto najíždí třeba 20 000km měsíčně, tak může být úspora na oleji pro někoho zajímavá. Pro mne je to rok a půl a vidím to úplně jinak. Navíc jsem mechanik a né "uživatel".
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Tak to by mi prask! Kolik ušetřil za olej 400kč?!!! :x
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
ladis0001
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 10 bře 2006, 11:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od ladis0001 »

No pro auto jsem byl v německu. Problem je právě v tom, že nevim co tam kdo dal. V servisní knížce je sice výměna oleje psaná cca před dvě tisíci, ale typ jsem nikde (ani v knižce ani samolepa) nenašel. Nerad bych pak někde dojel.
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Tak to tam bude buď long life 0w30 (pokud to má altertanativní intervaly) nebo 0w40 popř. 5w40, nic jiného do toho němci určitě nedali. Takže záleží jen na tobě, osobně bych do toho nalil 5w40.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Nechápu přesně co tady řešíte, ale PD chce buď 505.01 pro pevné intervaly nebo 506.01 pro longlife. Značku si zvol jakou chceš, důležité je, aby splňoval některou z výše uvedených norem.
Uživatelský avatar
monty
Přispěvovatel
Příspěvky: 378
Registrován: 02 bře 2006, 23:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Sever

Příspěvek od monty »

:D Přesně tak pane huml,máte recht. důležitá je přeci norma.
Uživatelský avatar
avatar
Aktivista
Příspěvky: 1322
Registrován: 23 led 2006, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Cambridge

Příspěvek od avatar »

long life nedavej vydrou se ti vacky (vlasni zkusenost) nebo neco horsiho long life je olej na hovno at us je jakej koliv. Pokud mas 100 tis tak v pohode ale az budes mit 200 tis najeto tak si na me slova vzpomenes
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Nevím proč by měli longlife oleje vydírat vačky, když jsou právě konstruované přesně na to, aby se tak nedělo, viz. motory PD. Většina současných olejů SAE xW-40 je střihově méně stabilní než oleje xW-30 a při provozu se viskozní rozdíly mezi nimi smazávají. Pěkně je to vidět na přiloženém obrázku. Nechtěl bych tu vytrhávat něco z kontextu, takže doporučuji přečíst článek v časopise Autoexpert č.3, kde je vše důkladně popsáno.
Obrázek
Uživatelský avatar
avatar
Aktivista
Příspěvky: 1322
Registrován: 23 led 2006, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Cambridge

Příspěvek od avatar »

To huml me tim fakt nepresvecis ja je trosinku vydrene mam (sice to ani vydreni neni je to spise chyceny) a je to tim ze se tam lil ten long life. A to je fakt!!! to ze je konstruaovan je sice pravda ale u dizlu se brzo zakarbonuje(( a mazaci schopnost je tu tam.

myslim ze je lepsi lejt 0w40 Mobil 1
nez long life castrol 0w30

ja to beru z vlasni zkusenosti.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“