problém el. pohonu

Diskuze pro nadšence do elektrických aut - technika a vše o nich bez rozlišení značky

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Problém je v tom, že než se to stačí vrátit, tak se účinnost tohoto zařízení sníží natolik, že to nebude použitelné a bude potřeba to koupit znovu. A samozřejmě v létě to fungovat může, v zimě kdy svítí pár hodin týdně jsi stejně závislý na síti. Po roce se můžeme bavit kolik to udělalo, ale ze sítě to dnes koupíš daleko levněji. A k autu za 2 miliony koupit ještě domácí elektrárnu za 300 tis, nevím, je to samozřejmě ideální stav, ale tohle opravdu investuje málokdo, to musím uznat a smekám před tebou. :worthy:
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Bylo to tu zmíněno, ale zjevně to někteří nečetli, takže ti preventivně napíšu znovu a zvýrazním:

U nás, v České republice NENÍ LEGÁLNĚ MOŽNÉ používat solární energii jako přímý zdroj náhrady za zdroj ze sítě, tedy k přímé spotřebě.

Pakliže někdo bude mít solár (fotovoltaiku) a bude vzniklou energii používat napřímo ke spotřebě, jedná tak nelegálně, tedy v nesouladu s legislativou naší země. Ale třeba mají na Slovensku jiné zákony.

Mimochodem, jeden můj dodavatel má střechu plnou solárních panelů. Na můj dotaz zda se to vyplatí tak se jen usmál a řekl že jenom v tom smyslu že člověk touto investicí snížit daňový základ a následně dejme tomu šetří. Ale že pokud jsi myslím, že jsi to na sebe vydělá takže mě může ujistit že rozhodně ani náhodou.

A kdyby to chtěl náhodou někdo tvrdit že je to zelená energie ve smyslu ekologická tak nechť si zjistí podrobnosti ohledně možnosti solární panely recyklovat případně likvidovat. Ty fotovoltaiky které u nás v rámci toho lumpenproletariátu vznikly, které mnohdy pokrývají celé lány kvalitní černozemě tak jsou jen časovaná bomba a průser budoucnosti. Ostatně, jeden fotovoltaický baron, mimochodem, majitel EV od BMW (jak jsem zmiňoval a Andre nevěřil) tak už začíná být značně nervózní neboť efektivita těchto fotovoltajek klesla o desítky procent a on si je vědom nejen nižších zisků,ale že jakmile klesne na určitou úroveň tak je bude muset nechat zrepasovat nebo ekologicky zlikvidovat a koupit nové. A navzdory tomu že je to miliardář tak je to pro něj zdroj špatného spánku.
Naposledy upravil(a) Forest dne 14 říj 2019, 17:37, celkem upraveno 1 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
ivuso
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Registrován: 02 kvě 2010, 11:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od ivuso »

Forest píše:Bylo to tu zmíněno, ale zjevně to někteří nečetli, takže ti preventivně napíšu znovu a zvýrazním:

U nás, v České republice NENÍ LEGÁLNĚ MOŽNÉ používat solární energii jako přímý zdroj náhrady za zdroj ze sítě, tedy k přímé spotřebě.

Pakliže někdo bude mít solár (fotovoltaiku) a bude vzniklou energii používat napřímo ke spotřebě, jedná tak nelegálně, tedy v nesouladu s legislativou naší země. Ale třeba mají na Slovensku jiné zákony.

Mimochodem, jeden můj dodavatel má střechu plnou solárních panelů. Na můj dotaz zda se to vyplatí tak se jen usmál a řekl že jenom v tom smyslu že člověk touto investicí snížit daňový základ a následně dejme tomu šetří. Ale že pokud jsi myslím, že jsi to na sebe vydělá takže mě může ujistit že rozhodně ani náhodou.
Tak uisťujem ťa, že v Čechách máte ten najblbší zákon o akom som kedy počul. Na Slovensku môžeš mať fotovolt do 10kw na čo len chceš. Môžeš ho používať sám alebo vracať do siete. Je to na tebe
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Nyní se musím omluvit: nedalo mi to a vypadá to, že to možné a legální je. Vím, že když jsem se o to zajímal, tak to nebylo možné.

V době, kdy jsme jezdívali lyžovat do Švýcarska, většina chatek měla vlastní solární elektrárnu s přímou spotřebou. Když jsme to po návratu prověřovali zde v ČR, bylo nám sděleno, že to není možné.

Je to velice milé překvapení.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

ivuso, máš pravdu , Čechy, to je vlastně takový Kocourkov, větší shluk čehůnů s určitostí vymyslí vždy jen hovadiny a kraviny..Je nutno je buď rozehnat nebo naředit..A co také funguje, je tvrdá ruka, to potom poslouchají jako hodiny.. :(
nepropadat panice...
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

ivuso píše:
Forest píše:Bylo to tu zmíněno, ale zjevně to někteří nečetli, takže ti preventivně napíšu znovu a zvýrazním:

U nás, v České republice NENÍ LEGÁLNĚ MOŽNÉ používat solární energii jako přímý zdroj náhrady za zdroj ze sítě, tedy k přímé spotřebě.

Pakliže někdo bude mít solár (fotovoltaiku) a bude vzniklou energii používat napřímo ke spotřebě, jedná tak nelegálně, tedy v nesouladu s legislativou naší země. Ale třeba mají na Slovensku jiné zákony.

Mimochodem, jeden můj dodavatel má střechu plnou solárních panelů. Na můj dotaz zda se to vyplatí tak se jen usmál a řekl že jenom v tom smyslu že člověk touto investicí snížit daňový základ a následně dejme tomu šetří. Ale že pokud jsi myslím, že jsi to na sebe vydělá takže mě může ujistit že rozhodně ani náhodou.
Tak uisťujem ťa, že v Čechách máte ten najblbší zákon o akom som kedy počul. Na Slovensku môžeš mať fotovolt do 10kw na čo len chceš. Môžeš ho používať sám alebo vracať do siete. Je to na tebe
Je to dost podmiene sse musia ti dať iné hodiny a nemôžeš stále čerpať elektriku len z článkov ale musíš brat aj od nich keď máš veľa dávaš do siete im alebo si to tam ukladas reálne cerpas z foto iba nejaké percenta, ak to prepocitamm teda u mňa lebo už mi to ponúkali asi 3x pri dvocb domoch tak návratnosť je za 20r tak som sa na nich vieš čo a to mám na elektriku skoro vsetko.Ak to teda nemáš na čierno
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14442
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

MirekX píše:Zkus si to skoro zadarmo spočítat a myslím, že budeš plakat.. :D Nevím kolik je to teď, ale dřív se výkupní cena z fotovoltaiky pohybolala nad 10Kč kWh, jeden čas snad i 14Kč. A ostatní "obnovitelné" zdroje jsou na tom podobně, cena zemědělcům za kWh z bioplynu je 4Kč atd. Pak si spočti náklady...
To záleží, kdy se FVE ať již "velká" na poli, nebo "malá" na domě uvedla do provozu, nejvyšší výkupní cena ( garance státu na 20let ) byla někdy v roce 2009, pak to kleslo na rok 2010 a citelné snížení o cca 5kw na KWh bylo na rok 2011, proto taky FVE na střeše a pozemku válcoven trub Chomutov se zprovoznila ( aspoň papírově ) na Silvestra 2010 někdy v půl osmé večer :D
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

jo a někde na to v noci svítí... :D :D
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

MirekX píše:jo a někde na to v noci svítí... :D :D
To bylo v počátcích a byl to velký průser v Německu.

Prostě to je ta dnešní "ekologie". Jako to zmiňované kácení lesů kvůli větrným elektrárnám. A stejně to dopadne s elektromobilama. Akorát se staneme smetiště ojetých elektromobilů které nestojí za repas...ale hrozně rád bych se mýlil, tuze rád.

V rámci hesla "zabij bobra, zachráníš strom".
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

jericho-3 píše:ivuso, máš pravdu , Čechy, to je vlastně takový Kocourkov, větší shluk čehůnů s určitostí vymyslí vždy jen hovadiny a kraviny..Je nutno je buď rozehnat nebo naředit..A co také funguje, je tvrdá ruka, to potom poslouchají jako hodiny.. :(
Jo a vládne jim ješitný děda a slovenský agent.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

rudy5 píše:To je zaujímavé lebo v nedeľu som pozeral autosalón a tam bolo auto ktoré je ešte hudba budúcnosti a to bolo celé polepené fotoclankami a za 24h vyrobí elektriku čo sa spotrebuje za deň na Tom aute .
V reportáži jen zmínili že denně získáš ze slunce desítky kilometrů navíc, je ale otázka co jsou ty desítky a zda denně v létě nebo i v zimně.
A propo už vidím jak takový auto každý den umýváš aby ti solární kolektory fungovaly jak mají.
Víte každý týden čtu články otom jaký průlom nastal ve vývoji bateriíí a jak bude toto či ono jednou fungovat, ale pořád nic naco bychom si mohli šáhnout už teď.
Já popravdě elektrickým autům fandím, už jen proto že se nebudu muset bát kde třeba koncern co na úkor ceny ojebal a kdy se mi můj předražený motor posere. Odpadnou předražený servisní opravy motorů který vlastně ani školený technik opravit neumí, ale jen mění díly protože to už ani jinak nejde. I do toho zmíněného obchodu bych jel raději el. autem než si na tak krátké trase huntovat diesel, ale pořád mi el. auto nenabízí to co od auta očekávám.
Narozdíl od bruselských úředníků a rádoby ekologů chápu, že něco takovýho nejde udělat přes noc, konečně ani Řím nepostavili přes víkend.
Jen se ale obávám toho, že Evropa je v tomto ohledu dost osamocená a navíc se snaží být papežtější než papež a v globálu to nebude mít takřka žádný efekt, protože se zaměřili jen na jeden jediný problém z mnoha, ale u sebe nechcou začít ani ti "ekologové".
Vzali si do hlavy že za všemy problémy stojí dieselový motor a hned po něm benzínový motor, ale dnešní auta jsou tak čistý že nepředstavují žádný problém, ale místo toho aby umožnili i obyčejným lidem si pořídit ekologičtější vozidlo se rozhodli ho udělat nedostupným i pro ty kteří s tím zatím takový problém neměli, takže lidi nutí svými činy k tomu, aby si nechávali svoje starý a neekologický auta a raději zkupovali ojetiny a výsledkem toho všeho bude jen to čemu se snaží teď všemožně zabránit.
Bohaté země jako Norsko či Dánsko jsou v klidu, protože stát tam el.auta masivně podporuje, ale třeba ani bohatí němci se svými dotacemi na el. auta o ně nemají zájem a co teprve češi, kde jediná podpora ze strany státu je, že vám umožní parkovat zadarmo, když není kde zaparkovat a nebo dálnice bez známky, když vlastně ani žádný dálnice nemáme, protože třeba na D1 musím jezdit pomaleji než na okrskách, pokud vůbec jedu.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Stejně trochu nechápu tu honbu za "emisema" . Když se dotlačí spalovací motory do stavu, kdy produkují téměř výhradně CO2 a další škodliviny téměř vůbec, (což byl vždycky sen), tak jim omezí i produkci toho CO2. Je to sice už nějaký pátek co jsem vylezl ze školy, ale učili nás, že přece CO2 rostliny fotosyntézou přemění na kyslík, ne?
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

To hej ale keď už aj tých lesov a rastlín je málo veď koľko za rok ubudne len pralesa čo je najväčšia zásobáreň ,teraz všade u nás príde nejaká spúšť a pol lesa zrovnaneho ,vysadzaju sa síce malé stromčeky ale kým to vyrastie sú roky.a zastavujú sa územia rýchlym tempom ,určite to má veľký dopad .
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

MirekX píše: Auto na elektřinu je supr, jednoduchý, tichý, výkonnější, s menší spotřebou energie, obrovské plus je rekuperace při zpomalování, ALE - zatím neumíme levně vyrobit dost energie z obnovitelných zdrojů a to co se tváří jako čistá energie moc čistá není, bohužel. A dokud se nezmění toto, nemůže se změnit ani pohled lidí na elektroauta.

Stejně trochu nechápu tu honbu za "emisema" . Když se dotlačí spalovací motory do stavu, kdy produkují téměř výhradně CO2 a další škodliviny téměř vůbec, (což byl vždycky sen), tak jim omezí i produkci toho CO2. Je to sice už nějaký pátek co jsem vylezl ze školy, ale učili nás, že přece CO2 rostliny fotosyntézou přemění na kyslík, ne?
MirekX píše:To jsou ty demagogie pouštěné mezi lidi

Souhlas, to je solidní demagogie, to už překonáváš i Foresta :roll:
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Forest píše:Nyní se musím omluvit
Už tě vystrašili i vlastní fantasmagorie co? Ale to je v pohodě, on tě tu stejně už dávno nebere nikdo vážně ;)
Odpovědět

Zpět na „Auta na elektriku“