rotačka ASV rozdíl mezi ventily EGR

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
alex.333
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Odpovědi: 0
Registrován: 23 dub 2009, 08:30

rotačka ASV rozdíl mezi ventily EGR

Příspěvek od alex.333 »

Mám netěsný EGR (flustá olej na motor) a řeším výměnu. Zjistil jsem podle VIN na skoda-dily.cz, že bych měl mít EGR ventil 038 131 501 AR nebo M, který se dával od 3/2003.
Moje auto je MY2004, ale ventil v motoru (i když nevím jestli je původní) je s kódem E, který by tam být neměl.
A můj dotaz - v čem je u těchto EGR ventilů rozdíl? A jsou navzájem zaměnitelné - případně jaký to může působit problém?
Ventil E, který by tam být neměl je jinak funkční a dle logu otvírá i zavírá předpisově.
Octavia 1,9 TDI 66kW ALH r.v. 2001...skoro veterán, ale jedna z posledních poctivek...
Octavia 1,9 TDI 81kW ASV r.v. 2003...voňavka 326Nm-142PS by TDIFun...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jediné co jsem dopátral je to, že firma Wahler, což byl dodavatel do OE v dobách kdy tyhle motory frčely a ventily do aftermarketu měly vybroušené logo výrobce / asi ještě mají, v roce 2017 jsem na VW Bora dával nový / prodáva samotný pneumatický ventil chcípací klapky a kupodivu je také rozlišuje pro egr ventil 7293D do 02/2003 je pneumatika 710608 a pro egr ventil 7283D od 03/2003 je pneumatika 710612.

Že by byl rozdíl jen v tomhle, v konstrukci chcípací klapky?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33529
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: rotačka ASV rozdíl mezi ventily EGR

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="alex.333"]Mám netěsný EGR (flustá olej na motor) a řeším výměnu.

a když ten egr otevře tak neflusá????? :?
Uživatelský avatar
alex.333
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Odpovědi: 0
Registrován: 23 dub 2009, 08:30

Příspěvek od alex.333 »

Flustá olej tou dírkou (odvětrání membrány) na dekl rozvodů a hlavy.
Je zapojený. Zkoušel jsem ho narychlo odpojit (kulička 6mm do hadičky) a zavřený flustal taky, možná trochu méně, ale rozsvítila se mi ponorka a emise do dílny. Tak jsem ho zapojil zpět a chybu smazal.
Holt bude asi vychozené pouzdro osky ventilu.
Octavia 1,9 TDI 66kW ALH r.v. 2001...skoro veterán, ale jedna z posledních poctivek...
Octavia 1,9 TDI 81kW ASV r.v. 2003...voňavka 326Nm-142PS by TDIFun...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“