Passat BMR problem s DPF filtrom

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3641
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

To je stejně banda borců tady. By ses asi pěkně potrápil, než bys na to přišel.
Ale ač znám rozdíl mezi DPF a neDPF vačkou, podle fotky bych si netroufnul tvrdit, co je to za vačku.
Přecijen takový opravdický ošahání rukama nic nenahradí. :)
Oct asv 2000, DieselPower
Eresak
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 30 pro 2019, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvek od Eresak »

Dneska jsem šel zase na chvíli k autu a zkusil jsem se podívat na kabeláž která vede k snímači diferenčního tlaku a objevil jsem poškozenou izolaci na více místech.

Měla by tato poškozená izolace nějaký vliv na tuto chybu co mi vyskakuje?

008194 - filtr pevnych castic rada valcu 1
P2002-006 - efektivita na spodni mezi

Obrázek
Obrázek

Tady taky..
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14426
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

No určitě bych tu kabeláž opravil a ještě preventivně zkontroloval ohyb kabeláže u startéru, ale myslím si, že by to spíše psalo chyby snímačů nebo akčních členů.

Každopádně koukal jsem na googlu zběžně na nějaké fotky vaček 03G 109 102 F, ty fotky samozřejmě nejsou přesně na ty hupy, ale nějak tam taky plošku pro dpf nevidím, chtělo by to aby fotky tvé vačky posoudil Huml nebo jiný specialista.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no podle mě je to vačka na motor bez DPF, proto všechny ty problémy
Eresak
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 30 pro 2019, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvek od Eresak »

Kabeláž budu chtít určitě vyměnit..

Jinak podle čeho zjistím jestli se jedná opravdu o váčku bez DPF? Nikde jsem tam tu plošku nenahmatal a kdyby tam byla jiná vačka tak jaká? BKD?

Byl jsem zase venku u auta, nedalo mi to a zkusil jsem každý drát zaizolovat zvlášť. Přes diagnostiku mi zase vyskočila tato chyba kterou jsem už tady hodně krát psal.

008194 - filtr pevnych castic rada valcu 1
P2002-006 - efektivita na spodni mezi

Napadlo mě odpojit přívodní kable od diferenčního snímače tlaku. Odpojil jsem ho a na palubovce mi přestala svítit spirála.

Může to byt ten problém že mi nejde smazat ta chyba? Špatná kabeláž, vadný diferenční snímač tlaku? Nedávno jsem ho koupil nový..

Po odpojení.. Obrázek
Obrázek
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Chyba dpf ti nejde smazat, protože je zaplněný nad nějakou mez. Chyba zmizí nebo jde vymazat jakmile se dpf dostane pod tu mez.

Vačka to dle mě může být za jekéhokoliv 16V motoru.
Zkrátka - vačka s dpf musí mít na první válci dva výstupky. Pokud má jen jeden, je to vačka bez dpf. O tom žádná.

Kabely opravit. Pokud by byl mezi nimi zkrat nebo byly přerušené, tak to hodí chybu čidla.
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

https://auto.bazos.cz/inzerat/112900952 ... 09102F.php

Třeba se s tímto pánem domluvíš, aby ti ji půjčil na zkoušku.
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
Eresak
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 30 pro 2019, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvek od Eresak »

Když tu chybu nesmažu a spirála bude svítit tak DPF vypálit nepůjde ne?

Zkusím se zítra ještě na ní podívat, když tak pak ještě napíšu.
Na ten inzerát jsem se už díval, zkusím mu napsat.

Poradil bys mi to namalovat ty výstupky? Vím že chci moc, ale kdyby to šlo byl bych rád..
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Pokud tam bude jen chyba dpf, tak by to nemuselo vadit. To nevím přesně.
U mě to jde, ale já už mám commonrail a 3.0tdi.

U dpf vačky tam musí být dva vrcholky a mezi nimi odhadem 1cm rovná plocha.
Ta plocha tam je, aby se prodloužil vstřik nafty, jestli se nemýlím.

Obrázek
Obrázek
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Už to tu dříve napsal nejen Tomas.cz., potom i venca.6, Huml a další ví taky. Je to stejná výfuková vačka jak pro podélné tak příčné zástavby motoru 2.0TDI PD 125kW s DPF, musí tam být 03G109102F, nic jiného.

Z těch Tvých fotek bych nepoznal, zda je správná nebo ne, ale z toho jaks to tu popisoval to vypadá, že od výměny hlavy to pořádně neregenerovalo, pomohlo tomu jen prohnání po rozsvícení DPF a stejně to po nájezdu opět spadlo do stavu, kdy se ta kontrolka rozsvítila ...

Myslím, že neznalý oko tam na profilu vačky nepozná moc, červená je profil pro DPF, modrá je profil bez DPF, ale je to jen orientační info z SSP pro 8V, nevím, jak moc se to liší u 16V.
Obrázek

Takže jedině kontrola ze strany od tandemu na bok první vačky na výfukovém hřídeli řekne, jestli je to ta správná pro DPF nebo ne. Vsadím se, že ta co tam je dva kruhy nemá, takže je tam analog vačky 03G109102B, co tam nemá co dělat ... Ono to ale bude spíše celá hlava, kterou vzali jako kus a frkli jí tam bez výměny vačky výfuku ...

Tohle má být 03G109102F
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Eresak
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 30 pro 2019, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvek od Eresak »

Děkují moc za vaše odpovědi a rady. Nezbývá mi nic jiného, budu to muset rozebrat a zjistit jestli se jedná o váčku BMN..
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14426
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Rayx píše: Takže jedině kontrola ze strany od tandemu na bok první vačky na výfukovém hřídeli řekne, jestli je to ta správná pro DPF nebo ne. Vsadím se, že ta co tam je dva kruhy nemá
Na tuto fotku jsem koukal taky, tam je tedy hlavní markanta dva kruhy, bohužel na její profil moc vidět není aby se to dalo porovnat s fotkou vačky která je na autě.
Nicméně jak jsem psal, podařilo se mi dohledat i vačku pro ty 125kw motory kde jí nabízejí pod oe číslem 03G 109 102 B nikoli však 03G 109 102 F.

Obrázek
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Se obávám, že podle fotek by ten profil vačky pro vstřik zkontroloval leda Copperfield :) To bys musel mít oba hřídele vedle sebe a pak možná, jinak je to lotynka. No prodejci jetých a někdy i nových dílů v tom maj guláš, tak zas je to o informacích a nutnosti si to prověřit ;)

Pokud jde o origo VAG díl, 03G 109 102 F musí mít ty dva kruhy, aftermarket to asi někdy nepochopil, ale jak to pak rozliší ... :) V tom je ten princip stejný jak na 8V motorech, kde s tím značením začali.

Ta 03G 109 102 B vypadá asi takto

Obrázek
Obrázek
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Eresak
Pokud bys chtěl být 100% přesvědčenej o jakou vačku se jedná, tak se zkus zeptat tdifuna z Těšína. A když by to on nepoznal, tak určitě bude znát někoho z okolí, kdo tomu rozumí a pohledem ti řekne.
Já na té fotce ale vidím vačku bez dpf. Ikdyž větší jistota by byla udělat fotku o 90 a 180st.
Nebo případně video, pokud dokážeš otočit motorem.
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
Eresak
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 30 pro 2019, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvek od Eresak »

Zdravím pánové

Omlouvám se že jsem byl nějakou dobu neaktivní, ale neměl jsem čas odepsat.

Dneska jsem s bráchou zkoušel sundat víko váček abychom ověřili jestli se jedná o váčku BMN.

Zde máte fotky a podle toho co píšete tam mám jinou váčku než bych měl mít. Můžete to potvrdit?
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“