VW Sharan 1.9 AUY - netěsný přívod oleje do turba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
pex
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2012, 09:12

VW Sharan 1.9 AUY - netěsný přívod oleje do turba

Příspěvek od pex »

Zdravím,

prosím o radu.
Na Sharanu 1.9 - 85kw PD,kód motoru AUY,r.v.2003 mi teče olej z přívodní trubky mazání turba.
Trubku jsem demontoval,konec pod převlečenou maticí očistil.Žádné mechanické poškození jsem na ní nenašel.Namontoval zpět a dotáhl.
Nastartoval a po chvíli kapal olej dál.
Následovala demontáž trubky i šroubovaného mezikusu s měďěnou podložkou z turba.Vyčištění,zalapováno jemným smirkem.Po montáži opět kape olej.
V další fázi jsem sundal i spodní hadici,zkontroloval průchodnost hadice i díry v bloku+turba.Znovu namontováno a opět teče.
Turbo již bylo měněno.
Zdá se mi,že kónus na trubce a na šroubovité redukci má úplně jiný úhel,navíc těsní cca.3 mm od vrchu redukce.
Je možné,že je více druhů trubek(s jiným kónusem),a zde to někdo zaměnil?
Popř.trubka je správně,ale při výměně turba,dali špatnou šroubovitou redukci?

Díky za každou radu.


Pex
Naposledy upravil(a) pex dne 11 zář 2020, 02:30, celkem upraveno 1 x.
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Odpovědi: 0
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

Je jen jeden "druh" konusu. Je to prostě vymačkané... Pokud nechceš kupovat origo novou trubku, tak vymontuj stávající a zaběhni někam kde dělají panceřové hadice...
S2 CFGB DSG
pex
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2012, 09:12

Příspěvek od pex »

Stačí jen nová trubka nebo musí být nová i šroubovitá redukce?
Nemůžu najít v nabídce autodílů ani jedno:-(
Jaká je přibližná cena za novou trubku?

Díky
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No píší tam ještě kroužek režný N0208292 mezi převlečnou matici a hrdlo se závitem ;) že by bordel v ETKA?

Trubka 038145771AA
Hrdlo se závitem na AUY s Garrettem 028145786 (M10x1/M14x1,5)
pex
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2012, 09:12

Příspěvek od pex »

Díky za čísla dílů.
O tom těsnícím kroužku jsem vůbec nevěděl.Resp.když jsem to rozdělal,tak tam nic nebylo.
Objednal jsem ho a zkusím to.
Tom.s
Přispěvovatel
Příspěvky: 711
Odpovědi: 0
Registrován: 20 srp 2008, 17:27
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Tom.s »

jestli myslíš ten kroužek režný N0208292, tak ten ti bude k prdu, to není žádné těsnění, to je řezný kroužek který se používá při výrobě trubky
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

N0208292 je ten omačkaný konus, co je na trubce máčklý při prvním dotažení a nyní už v protikusu netěsní díky přetažení ;)
Jde o to, jak ta konkrétní trubka nyní vypadá a jestli půjde novým kroužkem opravit i za cenu drobných úprav.

Cutting ring fitting
https://www.youtube.com/watch?v=fHQS51h1Vew
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20282
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Já skoro vždycky tu trubku ukroutím, na OI TDi pravidelně, takže dávám novou i s tím protikusem do turba, vyjde to na 1000,- trubka origo Škoda X a jsem i klidnější protože na 20 let starým autě což dneska ti auta vesměs mají může být ta trubka přicpaná dost
pex
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2012, 09:12

Příspěvek od pex »

Trubku jsem vymontoval,uříznul starý kónus,nasadil nové futro za 140kč a už to těsní.
Dík všem za rady a info.

Pex
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“