Zadretý kompresor

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

VerTom
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 09 kvě 2019, 12:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od VerTom »

Diky za tip :) určite to skúsim...nový kompresor tam určite dávať nebudem, takže ako provizórny výplach ok.
VerTom
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 09 kvě 2019, 12:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od VerTom »

Woko_O píše:Zdravý to samozřejmě není, na novej kompresor bych byl opatrnější, ale jinak je to víceméně jedno. Když se to něčim profoukne a dlouho vyvakuuje, tak to většinou potom funguje..
Páni, v práci nám montovali novú klímu do kanclu a chlapík vyzeral solídne, tak som sa ho spýtal, či by mi nevedel pomocť s odsatím chladiva. Vraj žiadny problém, po výmene kompresoru mi to spať naplní.
Avšak o vakuovaní nepadlo ani slovo, je nevyhnutné pre zbavenie vlhkosti alebo funguje len ako test tesnosti.

Diky.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20327
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

V systému nesmí být vzduch, tak proto
Ale pokud to dělá tak má určitě i vývěvu na vyvakuovani
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

VerTom píše:Páni, v práci nám montovali novú klímu do kanclu a chlapík vyzeral solídne, tak som sa ho spýtal, či by mi nevedel pomocť s odsatím chladiva. Vraj žiadny problém, po výmene kompresoru mi to spať naplní.
Avšak o vakuovaní nepadlo ani slovo, je nevyhnutné pre zbavenie vlhkosti alebo funguje len ako test tesnosti.

Diky.
obojí. Ono to v průběhu vakuace děla i test těsnosti. Ne nijak super užasnej test, protože to zkouší jen chvíli a malej unik to neodhalí ale aspoň orientačně se ví, že to nebude v řiti.

Jinak jak píše roman. Nesmí tam bejt vzduch a tedy i vlhkost, plnička to dělá automaticky ale obvykle se dá i nastavit jak dlouho. Když je systém dlouho bez media, nebo byl otevřenej víc než je třeba, nechá se to vakuovat (vysávat) dýl. Potom se tam naplní chladivo. Možná to nedostane ven všechnu vlhkost, ale pomůže to.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

hlavně by se tam bez vakuování dost obtížně dostávalo chladivo ale pokud je chlapík chlaďař tak to bude mít vývěvu určitě
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

A co původní klima z roku 1991 na voze, může vůbec ještě fungovat? :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9203
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Může akorát záleží jestli je opravdu původní.


Mám auto rok 1992 v ČR od 1998 jeden majitel ( já jsem druhej) ten jeden majitel s tím 100% nic nedělal a klima funguje. (Resp loni fungovala) ale co bylo mezi 1992-1998 nevím.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33716
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

mám 97 klima drží akorát kompresor se zadřel, mi to nevadí, z klimy mě stejně štípou oči a to je mám ošlehlé z motorky i v zimě,
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Já mám ten nesmysl v kabrouši MX-5 a v podstatě je to teď díl, který má riziko problémů. Mám nové rozvody a tenhle pro auto nesmyslný přídavek je abonent na zadření. Minulý týden jsem auto testoval a protahoval a samozřejmě jej nebudu zapínat , ale to ložisko v řemenici může říci dost, a třeba se zadírat potichu.. :)
nepropadat panice...
VerTom
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 09 kvě 2019, 12:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od VerTom »

Včera odsáta náplň, demontovaný kompresor a na stole zistím, že sa v pohode pretáča (LOL) vylial som olej ten tiež čistý....ani stopa po kovových pilinách.
Takže dovod zadrenia je v nebesiach....fakt neviem, čo ďalej, rozobrať ho pre istotu alebo nový olej a nahodiť ho.... (hm)
jirka cordoba GT TDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 617
Registrován: 16 úno 2006, 01:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Roky

Příspěvek od jirka cordoba GT TDi »

Kdyz nejsou piliny je to ok a kdyz jo....
tak ho musis nechat vycistit, provrtat expanzni ventil napojit na cisticku a cely system procistit a dat novy expanzni ventil.
Spravne bys mel jen vycistit vyparnik a dat novy onen expanzni ventil nadice klimakompresor a kondenzator s vysousecem...
Co nam rikali na skoleni kazdy rok bys mel chladivo odsat i s olejem doplnit a kolik oleje jsi vycuc tolik doplnit... To vis ze to nikdo nedela.. A hlavne v novych kompresorech by se nemel nechavat olej ktery v nich je je trasportni mel by se vylit a stejne mnozstvi doplnit.
VerTom
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 09 kvě 2019, 12:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od VerTom »

Práveže žiadne piliny, tak mi to nedalo a rozobral som ho. A keďže moje auto mi nič neuľahčuje, tak žiadny problém som nenašiel :? takže som objednal aspoň set tesnení a gufero hriadele + nový olej a uvidíme. Pravdaže vymením aj expanzný ventil a dehydrátor.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3763
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

A jak jsi teda na začátku přišel na to že se zadřel?
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Třeba se mu jen zadřelo volnoběžný ložisko v řemenici ;)
Taky je mi to divný. Když se zadře, tak se zadře. Buď se kompresor zastaví, nebo se vymele vnitřek a točí se dál za velkeho rachotu ale to by po rozborce určitě poznal.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3763
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

No na začátku psal že je to na B5 Passatu. Tam odcházejí ty kladky spíš jak kompresory. A ta umí udělat taky pořádný randál.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“