Jak je to s protitlakem turba?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Ondra_TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 144
Registrován: 22 lis 2014, 15:43
Odpovědi: 0

Jak je to s protitlakem turba?

Příspěvek od Ondra_TDI »

Zdravím,
dal jsem si na auto repas turbo 2260VK a mi ukazuje 0,15bar protitlak. Z jedné strany mi bylo řečeno, že turbo má mít prý 0,2 bar minimum, a z druhé strany zase že těch 0,15 bar je prý dobrý a že stačí i 0,1bar, že ten dotyčný má taky 0,15bar a v pohodě mu to jezdí.

Teď jsem z toho jelen a vůbec nevím co si mám myslet. Jsem v tomhle celkem dost neznalý, rozsoudí mi to někdo?
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

Ideální protitlak je shodný s tím co tlačí turbo do motoru. Tak že třeba 2 bary vs 2 bary.
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
krejča
Aktivista
Příspěvky: 1032
Registrován: 04 úno 2008, 23:13
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od krejča »

A co když máš pak v točkách tlak řekněme 2.4bar a protitlak leze přez 3.co stím pak.samotného mě to zajímà...
SEAT LEON FR ARL TDIFUN 271PS/521NM ,EGR,KAT OFF,MAF OFF,HDS,SACHS PERFORMACE,HP Sporting,BRZDY 330x30 4píst\288x22,WEBASTO R+,"R" komplet paket,sedáky RECARO 4(polokůže),...takže vlastně naftový Rko :-)
Daily-T4 mulťák acv
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

znizit teplotu
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
krejča
Aktivista
Příspěvky: 1032
Registrován: 04 úno 2008, 23:13
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od krejča »

Takže lepší coooler nebo míň ropy...dik
SEAT LEON FR ARL TDIFUN 271PS/521NM ,EGR,KAT OFF,MAF OFF,HDS,SACHS PERFORMACE,HP Sporting,BRZDY 330x30 4píst\288x22,WEBASTO R+,"R" komplet paket,sedáky RECARO 4(polokůže),...takže vlastně naftový Rko :-)
Daily-T4 mulťák acv
Traker
Přispěvovatel
Příspěvky: 525
Registrován: 19 lis 2008, 21:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Traker »

A jaká je tedy povolená špička protitlaku??? Při 2.5 bar tlaku a 4 až 5 tis otáče.
VW Golf IV 1.9,race 520,12mm hlava,hybrid turbo+chip MV,sání ARL,FMIC,,jednohmota spojka VR6,výfuk 60mm.MAHA 220PS

Seat Leon Cupra 1.9 ARL 4x4,GTB2264VK,Firad 80%.vyfuk 60mm,FMIC,soft MV

VW Golf VI,2.0 TDI GTD-125kw.úprava profituning--209PS
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

idealny protitlak je tak ako píšu, tlak vs. protitlak, podľa mňa nikto nevie určite nejakú maximálnu špičku protitlaku,skôr keď už motor nevladze hltat ten vzduch,čím väčšia špička ti napovedá tomu,že tým viac musíš znižovat teplotu.
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
nejsem-naivka
Přispěvovatel
Příspěvky: 541
Registrován: 25 dub 2011, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od nejsem-naivka »

Ty jsi fakt ucho :-D
:-@
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

tak sa vyjadri ty sam či niesi naivka :)
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

UchoTD píše:idealny protitlak je tak ako píšu, tlak vs. protitlak, podľa mňa nikto nevie určite nejakú maximálnu špičku protitlaku,skôr keď už motor nevladze hltat ten vzduch,čím väčšia špička ti napovedá tomu,že tým viac musíš znižovat teplotu.
Pepa Ti chtel svym neotrelym zpusobem kterym se snazi konkurovat me (:P) naznacit, ze protitlak nesouvisi s hltnosti motoru ale turba, tedy schopnosti propoustet spaliny skrz housing do vyfuku a tuto energii predavat prostrednictvim osicky na kompresor. A dost mozna Ti chtel naznacit, ze teplota pred turbem s tim souvisi jen tak, ze vicemene cim vyssi je teplota na turbo (ma to sve limity), tim lepe turbodmychadlo funguje (a plyny proudi/siri se) ... najdi si pojem termokineticka energie a velice zahy pochopis.

... a pokud jsi myslel teplotu nasavaneho vzduchu tak ten je potreba snizovat neustale (snad jen v pripade studeneho startu muze byt nizka teplota nasavaneho vzduchu nezadouci).
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7558
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

Svého času (2010) mi jistý pán z jisté firmy z Holic tvrdil, že na jeho hybridu je velký protitlak v pořádku a je na to stavěný ... už se nepamatuju přesně, ale při tlaku snad 1,6 baru byl protitlak asi 4 bary....
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

SPRAVNE: Jak je to s tim EMP?

Příspěvek od Forest »

Nejprve si musime ujasnit zakladni terminologii:
1) EMP (Exhaust Manifold Pressure) - tlak ve vyfukovych svodech za hlavou/pred turbodmychadlem
2) IMP (Intake Manifold Pressure) - tlak v sacich svodech pred hlavou motoru
3) protitlak turbodmychadla neboli tlak, ktery je vytvaren vyfukovym potrubim za turbodmychadlem

... takze soude dle vyse uvedeneho textu v tematu predpokladam, ze je rec o EMP:
Vici píše:Svého času (2010) mi jistý pán z jisté firmy z Holic tvrdil, že na jeho hybridu je velký protitlak v pořádku a je na to stavěný ... už se nepamatuju přesně, ale při tlaku snad 1,6 baru byl protitlak asi 4 bary....
Vici, paklize to mel byt Oleg z Turbopoweru u Holic tak tu zase, nelzi! On mohl rict jedine: ze pri vysokem IMP je vysoky EMP v poradku (chapejme, ocekavatelny). A tim vysokym EMP rozhodne nemyslel 4 bary. Takze tu nelzi a neuvadej lidi v omyl!

Co je vsak pravda je, ze me prekvapuje Oleguv klid co se tlaku generovanem dmychadlem tyce. V nekterych pripadech se mi to nezda mozne, ale kdyz to bylo vyzkouseno, proslo to ... tak asi vi.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Ondras83
Přispěvovatel
Příspěvky: 642
Registrován: 12 říj 2008, 17:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u HK

Re: Jak je to s protitlakem turba?

Příspěvek od Ondras83 »

Pánové, na 1752vb turbo tlačí 1,6bar, ve výfuku před turbem je 3bar (měřeno na přírube z EGR). Otáčky motoru cca 1500rpm
Měřím ti správně a co s tím? Děkuji auto hodně kouří
felda 1,3 72 koní ;-)..ex
OI 1,9TDI 66kW ALH>mrtvá
OI 2,0MPI LPG - top stav - prodano
favo 64kw
Fabia RS ASZ - KO - duchodce z vedlejsi
OI 1,9TDI ASV LaK
OII 2,0TDI CEGA RS
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“