Jak je to s protitlakem turba?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jak je to s protitlakem turba?
Zdravím,
dal jsem si na auto repas turbo 2260VK a mi ukazuje 0,15bar protitlak. Z jedné strany mi bylo řečeno, že turbo má mít prý 0,2 bar minimum, a z druhé strany zase že těch 0,15 bar je prý dobrý a že stačí i 0,1bar, že ten dotyčný má taky 0,15bar a v pohodě mu to jezdí.
Teď jsem z toho jelen a vůbec nevím co si mám myslet. Jsem v tomhle celkem dost neznalý, rozsoudí mi to někdo?
dal jsem si na auto repas turbo 2260VK a mi ukazuje 0,15bar protitlak. Z jedné strany mi bylo řečeno, že turbo má mít prý 0,2 bar minimum, a z druhé strany zase že těch 0,15 bar je prý dobrý a že stačí i 0,1bar, že ten dotyčný má taky 0,15bar a v pohodě mu to jezdí.
Teď jsem z toho jelen a vůbec nevím co si mám myslet. Jsem v tomhle celkem dost neznalý, rozsoudí mi to někdo?
A co když máš pak v točkách tlak řekněme 2.4bar a protitlak leze přez 3.co stím pak.samotného mě to zajímà...
SEAT LEON FR ARL TDIFUN 271PS/521NM ,EGR,KAT OFF,MAF OFF,HDS,SACHS PERFORMACE,HP Sporting,BRZDY 330x30 4píst\288x22,WEBASTO R+,"R" komplet paket,sedáky RECARO 4(polokůže),...takže vlastně naftový Rko 
Daily-T4 mulťák acv

Daily-T4 mulťák acv
A jaká je tedy povolená špička protitlaku??? Při 2.5 bar tlaku a 4 až 5 tis otáče.
VW Golf IV 1.9,race 520,12mm hlava,hybrid turbo+chip MV,sání ARL,FMIC,,jednohmota spojka VR6,výfuk 60mm.MAHA 220PS
Seat Leon Cupra 1.9 ARL 4x4,GTB2264VK,Firad 80%.vyfuk 60mm,FMIC,soft MV
VW Golf VI,2.0 TDI GTD-125kw.úprava profituning--209PS
Seat Leon Cupra 1.9 ARL 4x4,GTB2264VK,Firad 80%.vyfuk 60mm,FMIC,soft MV
VW Golf VI,2.0 TDI GTD-125kw.úprava profituning--209PS
-
- Aktivista
- Příspěvky: 3364
- Registrován: 25 črc 2011, 23:22
- Bydliště: B.Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
idealny protitlak je tak ako píšu, tlak vs. protitlak, podľa mňa nikto nevie určite nejakú maximálnu špičku protitlaku,skôr keď už motor nevladze hltat ten vzduch,čím väčšia špička ti napovedá tomu,že tým viac musíš znižovat teplotu.
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 541
- Registrován: 25 dub 2011, 21:21
- Bydliště: Karlovy Vary
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Pepa Ti chtel svym neotrelym zpusobem kterym se snazi konkurovat me (:P) naznacit, ze protitlak nesouvisi s hltnosti motoru ale turba, tedy schopnosti propoustet spaliny skrz housing do vyfuku a tuto energii predavat prostrednictvim osicky na kompresor. A dost mozna Ti chtel naznacit, ze teplota pred turbem s tim souvisi jen tak, ze vicemene cim vyssi je teplota na turbo (ma to sve limity), tim lepe turbodmychadlo funguje (a plyny proudi/siri se) ... najdi si pojem termokineticka energie a velice zahy pochopis.UchoTD píše:idealny protitlak je tak ako píšu, tlak vs. protitlak, podľa mňa nikto nevie určite nejakú maximálnu špičku protitlaku,skôr keď už motor nevladze hltat ten vzduch,čím väčšia špička ti napovedá tomu,že tým viac musíš znižovat teplotu.
... a pokud jsi myslel teplotu nasavaneho vzduchu tak ten je potreba snizovat neustale (snad jen v pripade studeneho startu muze byt nizka teplota nasavaneho vzduchu nezadouci).
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
SPRAVNE: Jak je to s tim EMP?
Nejprve si musime ujasnit zakladni terminologii:
1) EMP (Exhaust Manifold Pressure) - tlak ve vyfukovych svodech za hlavou/pred turbodmychadlem
2) IMP (Intake Manifold Pressure) - tlak v sacich svodech pred hlavou motoru
3) protitlak turbodmychadla neboli tlak, ktery je vytvaren vyfukovym potrubim za turbodmychadlem
... takze soude dle vyse uvedeneho textu v tematu predpokladam, ze je rec o EMP:
Co je vsak pravda je, ze me prekvapuje Oleguv klid co se tlaku generovanem dmychadlem tyce. V nekterych pripadech se mi to nezda mozne, ale kdyz to bylo vyzkouseno, proslo to ... tak asi vi.
1) EMP (Exhaust Manifold Pressure) - tlak ve vyfukovych svodech za hlavou/pred turbodmychadlem
2) IMP (Intake Manifold Pressure) - tlak v sacich svodech pred hlavou motoru
3) protitlak turbodmychadla neboli tlak, ktery je vytvaren vyfukovym potrubim za turbodmychadlem
... takze soude dle vyse uvedeneho textu v tematu predpokladam, ze je rec o EMP:
Vici, paklize to mel byt Oleg z Turbopoweru u Holic tak tu zase, nelzi! On mohl rict jedine: ze pri vysokem IMP je vysoky EMP v poradku (chapejme, ocekavatelny). A tim vysokym EMP rozhodne nemyslel 4 bary. Takze tu nelzi a neuvadej lidi v omyl!Vici píše:Svého času (2010) mi jistý pán z jisté firmy z Holic tvrdil, že na jeho hybridu je velký protitlak v pořádku a je na to stavěný ... už se nepamatuju přesně, ale při tlaku snad 1,6 baru byl protitlak asi 4 bary....
Co je vsak pravda je, ze me prekvapuje Oleguv klid co se tlaku generovanem dmychadlem tyce. V nekterych pripadech se mi to nezda mozne, ale kdyz to bylo vyzkouseno, proslo to ... tak asi vi.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Re: Jak je to s protitlakem turba?
Pánové, na 1752vb turbo tlačí 1,6bar, ve výfuku před turbem je 3bar (měřeno na přírube z EGR). Otáčky motoru cca 1500rpm
Měřím ti správně a co s tím? Děkuji auto hodně kouří
Měřím ti správně a co s tím? Děkuji auto hodně kouří
felda 1,3 72 koní
..ex
OI 1,9TDI 66kW ALH>mrtvá
OI 2,0MPI LPG - top stav - prodano
favo 64kw
Fabia RS ASZ - KO - duchodce z vedlejsi
OI 1,9TDI ASV LaK
OII 2,0TDI CEGA RS

OI 1,9TDI 66kW ALH>mrtvá
OI 2,0MPI LPG - top stav - prodano
favo 64kw
Fabia RS ASZ - KO - duchodce z vedlejsi
OI 1,9TDI ASV LaK
OII 2,0TDI CEGA RS