FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
kaad:
dovolím si vstoupit do diskuse s jedním inspirativním návodem, který jeho autor sdílí na jiném fóru, ale je to pro motor RHW. Pokud Fiat k tomuto motoru dal vysokotlaké čerpadlo Bosch CP1, udělej tuto kontrolu: zkontroluj volnost pohybu pojistného ventilu na vstupu nafty do CP1. Vysvětlím proč. Je to obyčejný pístek s kalibrovaným otvorem. V uzavřené poloze ho drží malá pružina. Při tlaku nafty nad 0,8 baru mezi filtrem a CP1 se musí tento pístek tlakem nafty proti pružince začít posunovat a tím otevírat cestu naftě do vysokotlaké části čerpadla. Stává se, že ten pístek je přidřený a neotevře ho ani provozní tlak mezi filtrem a čerpadlem. Pokud se pístek nevysune, kalibrovaným otvorem v pístku teče nafta přímo do zpětné větve a vysokotlak není zaléván naftou. Pokud je ten pístek přidřený, někdy pustí, někdy nepustí naftu do vysokotlaké části čerpadla. A teď, jak to zkontrolovat: sundej palivovou hadici ze vstupní trubičky na vysokotlakém čerpadle (je to ta blíže k oběžnému kolu-řemenici čerpadla). Zasuň do vstupní trubičky tyčku vhodného rozměru a tyčku zatlač dovnitř, dokud nedovolí pružinka posunout tím pístkem. Síla na otevření ventilu musí být vždy stejná. Když to bude pokaždé jinak, pístek drhne a musíš ho rozchodit několikerým zatlačením a uvolněním. Smysl existence tohoto pojistného ventilu je, že když už nestíhá elektrické palivové čerpadlo, nejde nastartovat motor, aby se vysokotlaké čerpadlo nezadřelo.
dovolím si vstoupit do diskuse s jedním inspirativním návodem, který jeho autor sdílí na jiném fóru, ale je to pro motor RHW. Pokud Fiat k tomuto motoru dal vysokotlaké čerpadlo Bosch CP1, udělej tuto kontrolu: zkontroluj volnost pohybu pojistného ventilu na vstupu nafty do CP1. Vysvětlím proč. Je to obyčejný pístek s kalibrovaným otvorem. V uzavřené poloze ho drží malá pružina. Při tlaku nafty nad 0,8 baru mezi filtrem a CP1 se musí tento pístek tlakem nafty proti pružince začít posunovat a tím otevírat cestu naftě do vysokotlaké části čerpadla. Stává se, že ten pístek je přidřený a neotevře ho ani provozní tlak mezi filtrem a čerpadlem. Pokud se pístek nevysune, kalibrovaným otvorem v pístku teče nafta přímo do zpětné větve a vysokotlak není zaléván naftou. Pokud je ten pístek přidřený, někdy pustí, někdy nepustí naftu do vysokotlaké části čerpadla. A teď, jak to zkontrolovat: sundej palivovou hadici ze vstupní trubičky na vysokotlakém čerpadle (je to ta blíže k oběžnému kolu-řemenici čerpadla). Zasuň do vstupní trubičky tyčku vhodného rozměru a tyčku zatlač dovnitř, dokud nedovolí pružinka posunout tím pístkem. Síla na otevření ventilu musí být vždy stejná. Když to bude pokaždé jinak, pístek drhne a musíš ho rozchodit několikerým zatlačením a uvolněním. Smysl existence tohoto pojistného ventilu je, že když už nestíhá elektrické palivové čerpadlo, nejde nastartovat motor, aby se vysokotlaké čerpadlo nezadřelo.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33701
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
na té rejlové liště asi žádný přepad nafty není co?
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Pokud jsi dal jiné čerpadlo a vstřiky a nějakou dobu to fungovalo a opět se to zhoršilo, koluje v systému bordel který opět vydírá vstřiky a čerpadlo, si myslím
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33701
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Díky za vaše příspěvky a začnu postupně. takže na railové liště opravdu žádný přepad není. Další bod čerpalo a vstřiky. Čerpadlo jsem dal rapasované a ani po této výměně motor nestartoval, takže jsem v podstatě vyhodil 8tis. Motor začal startovat až jsem opravil zpětný ventil na obalu palivového filtru. Resp. opravil a upravil. Na starém obalu byl ten ventilek ulomený a velké množství nafty šlo zpět do nádrže. Dal jsem tedy nový obal pal. filtru a navíc jsem zpětný ventil upravil tak, abych si mohl nastavovat tlak před čerpadlem. Ventil původně otvíral při cca 1,8bar já ho nastavil na 2,8bar. Motor startoval studený perfektně a teplý na pár otáček. Nicméně fungovalo to asi měsíc a jsem tam kde jsem byl předtím. Z toho důvodu mě zaujal příspěvel s tím přidřeným pístkem. Když jsem zvýšil tlak z filtru do čerpadla je možné, že ten tlak prostě ten pístek stlačil, ale teď na něj opět nestačí. Ale je tu druhá strana mince a to, že čerpadlo je po repasi a ten pístek dle popisu je součást čerpadla. Ano? Pokud jo tak po výměně čerpadla to mělo startovat, ale nestartovalo. každopádně se na to hned mrknu a dám vědět. Než koupím druhé vstřiky chci se ujistit, že to není ničím jiným, protože už jsem do toho naházel tolik prachů, že to bude mudet jezdit ještě deset let, aby se to vrátilo. V zásadě ten největší problém spočívá b tom, že je to pářené z francouzema a ten motor je Peugot. Frantíci mají všechno tak složitě udělané až je to blbě. Třeba tady\ konkrétně tu zpátečku. Odkud onu ji všude berou to člověk až žasne.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Ještě jedna drobnost. Ikdyž je motor teplý a nejde nastatrovat při rozjetí z kopce na třetí rychl. stupeň to lapne na dvou metrech.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33701
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
ti to roman píše na začátku jestli ti motor převaluje jak zdechlina tak stím něco dělej baterka kabely starter nebo to dávej na kopeček, troječka dva metry,
já měl pragu valník RND to sem měl kopec asi 100 metrů a a tu mlhu za mnou by mně ukrajinská armáda při útoku mohla jen závidět, 100 metrů neš chytla a rozvody jsi musel polévat olejem nebyly mazány
já měl pragu valník RND to sem měl kopec asi 100 metrů a a tu mlhu za mnou by mně ukrajinská armáda při útoku mohla jen závidět, 100 metrů neš chytla a rozvody jsi musel polévat olejem nebyly mazány

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Startér i baterka jsou cca dva měsíce nové a motor točí dobře. Kdyby netočil nechytilo by to ani studené. Studené to nastartuju ikdyž až tak po 15s. teplé to nelapne ani za hovno. Jinak díval jsem se na ten pístek, který má být údajně v přívodu čerpadla. Nic tam není. Zkoušel jsem to tyčinkou a narážím na tvrdou stěnu kanálku. Nic co by mělo pružit tam není. Ostatně podle mně by to postrádalo význam, protože zpětný ventil je na tom palivovém filtru. Když měřím tlak z paliváče do čerpadla při zapnutí klíčku tlak je 3,6bar. V momentě kdy vypnu spínačku tlak okamžitě klesne na nulu. Myslím, že by měl držet, ne?
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33701
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
já bych ted T kus a budík minimálně na 1000 atm a zkusil jestli si z tebe ten piezák na liště nedělá prdel, jestli ten tlak bude lítat při startu, ten má tangenciálně narůst na startovací hodnotu a držet 400 když to nechytá
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Teď jsem tam měl Boxera 2.2HDi 88kw, špatný starty, jako na ucho ten starter Bosch celkem motal ale dal jsem nový Valeo a auto chytá jak divý, je to přímá úměra - otáčky motoru - nárůst tlaku v railu - start
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Manometr mám pouze do 600bar, ale to by mělo stačit. Zkusím to. Mě udivuje spíše to že když el. čerpadlo z nádrže dá při zapnutí klíčku tlak téměř 4bar, tak ten tlak po vypnutí během sekundy zmizí.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33701
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
ještě taková blbost máš tlak pliva před startem v řj motoru 0 ????, sem si vzpoměl na jedno auto bylo v jednom servisu, nevěděli si několik měsíců rady, měnili čerpadlo, vstřiky, a tam byl tlak už nevím přesně 2300 atm, majitel auto vzal a přijel ke mně asi 800 m na starter, ten bohužel nepřežil,
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33701
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
kaad v jednom příspěvku jsem četl že ti ten tlak před startem pěkně skáče nahoru dolu, to sem měl taky, už nevím na čem, lanostarter a někdy motor i chcípl, proto ten tlakoměr!! pokud nepřidáš tak 600 neskurvíš
řešili to čerpadlo ve zlíně asi tři dny, na nic nepřišli, pak postupně začali měnit hlavy na čerpadle z druhého čerpadla a tlak naskočil, čerpadlář musí být ověřený, vživotě jsem měl už dva typu baron prášil a někdy i ten nejlepší není pravdou třeba u rencka mám papír že vstřik prošel testem na jedničku a řj motoru má jiný názor ani prd
řešili to čerpadlo ve zlíně asi tři dny, na nic nepřišli, pak postupně začali měnit hlavy na čerpadle z druhého čerpadla a tlak naskočil, čerpadlář musí být ověřený, vživotě jsem měl už dva typu baron prášil a někdy i ten nejlepší není pravdou třeba u rencka mám papír že vstřik prošel testem na jedničku a řj motoru má jiný názor ani prd

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Miloši ano, než začnu startovat je tlak 0bar. Při startu u studeného motoru kolísavě nabíhá až na hodnotu cca 280bar kdy naskočí. Pak za chodu motoru na volnoběh cca 314bar. Po zhasnutí motoru a opětovném startu už tlak nepřekročí právě těch 55bar. To co ášeš o tom čerpadle: myslíš jako, že je špatně zrepasované? Jenže, žeby dvě čerpadla po sobě měla stejnou závadu? S tím prvním byl totiž úplně stejný problém jako s tímto po repasi. Proto si také myslím, že jsem vyhodil osm litrů zbytečně.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33701
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
kaad furt tam ale nečtu žes dal z filtru do čerpadla průhlednou hadičku z pincka, jestli náhodou nepouštíš do čerpadla nějaký bublifuk, jakákoliv bublina na rail ti zblbne tlak pliva
to jsem si vzpoměl za komárů jak jsem jednou řešil dva týtny tisícovku embéčko, na lano na drb a na startér ani za kokot vole, řešili před tím dva domácí opraváři, už jsem z toho byl pološílený, nakonec starter z trosky on točil s motorem opačně,
, jen vzpomínka to není tvůj případ 
to jsem si vzpoměl za komárů jak jsem jednou řešil dva týtny tisícovku embéčko, na lano na drb a na startér ani za kokot vole, řešili před tím dva domácí opraváři, už jsem z toho byl pološílený, nakonec starter z trosky on točil s motorem opačně,



