Stav zaplnění DPF filtru

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jimmmik
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 29 kvě 2020, 19:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Broumov

Příspěvek od jimmmik »

Řídicí jednotka si bude myslet na základě diferenčníh hodnot, že je pořád zanesený, tak bude pálit, kdežto, kdyby věděla, že má 0,14l jak měla, tak si dopočte, že ten odpor je z části popel a z části saze, viď.

Takže by bylo fajn, tam zadat hodnotu 0,14l pres vcds? Jde to? Asi by mělo.

Jen mě napadá, proč to mechanik dělal, připravoval si práci s DPF na příště?

Nebo to mám sledovat a pokud regenerace bude 500 až 1000 km, tak to neřešit?
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Přesně tak.

Ne u každý řj to jde (jednoduše/pomocí vcds), každá diag. má svoje specifika a různě zdokumentovaný různý kanály u různých jednotek, ať už adaptací nebo zákl.nastav. ..., chce to občas trošku pátrat...

Záleží co měl mechanik za diag. a jak s ní umí, občas i pro diagnostika/elektrikáře je leccos oříšek(i s orig.diag., v tomhle případě Odisem), mechanici od těchhle věcí čím dál častěji dávaj ruce pryč, takže z přípravy práce bych ho úplně nepodezíral...

Sledovat to není od věci a jak píšeš, pokud bude vzdálenost mezi regeneracema víc jak 500km (v případě krátkých tras lze přimhouřit oko...), tak bych to neřešil...
pašíkombi AFN B597
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

FandaTDI píše:Přesně tak.

Ne u každý řj to jde (jednoduše/pomocí vcds), každá diag. má svoje specifika a různě zdokumentovaný různý kanály u různých jednotek, ať už adaptací nebo zákl.nastav. ..., chce to občas trošku pátrat...

Záleží co měl mechanik za diag. a jak s ní umí, občas i pro diagnostika/elektrikáře je leccos oříšek(i s orig.diag., v tomhle případě Odisem), mechanici od těchhle věcí čím dál častěji dávaj ruce pryč, takže z přípravy práce bych ho úplně nepodezíral...

Sledovat to není od věci a jak píšeš, pokud bude vzdálenost mezi regeneracema víc jak 500km (v případě krátkých tras lze přimhouřit oko...), tak bych to neřešil...
No zalezi, o jaky motor se jedna, ja si mohu o 500km+ intervalu nechat jen zdat. Regeneruji kazdych cca 180km, ale jedna se o OIII 2.0TDI Euro 6 a tam je tech 180km OK.
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Jasne, ze se to podle motoru ruzni, ale beznejsi je, ze s novejsima normama(tim spis uz se chcankama ci jinejma aditivama) jsou ty intervaly spis delsi... Uz jsem videl i euro6 s prumerem kolem 1500km mezi regeneracema, tech 180km mi prijde malo na jakejkoliv motor, i kdyz je fakt, ze nektery novejsi mivaj ty ("mikro-")regenerace mirnejsi a kratsi, aby probehly/dokoncily se treba i v mestskym provozu/pri kratsich trasach.
pašíkombi AFN B597
jimmmik
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 29 kvě 2020, 19:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Broumov

Re: Stav zaplnění DPF filtru

Příspěvek od jimmmik »

Ahoj, na delší čas jsem se odmlčel ale mám zkušenosti ohledně DPF, když se vyresetoval.

V servise mi přes Delphi udělali servisní vypálení do kalkulované 0g a zároveň vynulovali množství OIL ash na 0g, respektive 0L.
Auto táhlo jako za mlada... První regeneraci jsem prošvihl, ale již nějakou následnou už nikoliv. Poslední byla dnes při 650 km a vypálíla do cca 9 g. Tak jsem dal přes Carista vypalování vynucené a šla až do 2g.

Takže suma sumárum. Budu cca počítat, že i předchozí regenerace byla do 8 - 9 g a pálí při 24g, takže 650 km je slušná vzdálenost .
Když jsem sledoval zaplnění DPF při vypálení do nuly, zaplňoval se lineárně a měl by pálit až při 900-1000 km, což by odpovídalo i tomu, jak vypaloval teď při 650 km a plnil se od cca 9g.

Takže se nic nezhoršilo... zajímavé

Jinak je to dvoulitr CFFB.
Alex18
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 26 lis 2024, 19:37
Odpovědi: 0

Re: Stav zaplnění DPF filtru

Příspěvek od Alex18 »

Ahoj, nemůžu načíst data dpf filtru u S3 2.0tdi 110kw dfga r.v. 2018. Nemáte někdo zkušenosti? Diagnostika napíše nepodporovano vozidlem
IvanHrozny
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 04 kvě 2021, 21:23
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Re: Stav zaplnění DPF filtru

Příspěvek od IvanHrozny »

Ja ked diagnostikujem dpf filter test termickej stalosti a tepelny,tlakovy spad spravim regeneraciu na stojacom aute pri kontrole hodnot teploty a tlaky senzorov pri zapnitom kluci dalej studeny start a narast teplot nasledne regeneracia, po vychladnuti jazda obvykle 300km kde pozeram kolko sa plni dpf v gramoch a to vypocetna a skutocna vsetko si zapisujem do tabulky pripadne robim logovanie za jazdy u vag vozidiel s vcds, poslednych 100km to prezeniem dialnicou ci vobec je filter schopny pasivnej regeneracie, po testoch vyhodnotenie a poucenie zakaznika v akom stave je dpf
Přílohy
20241006_102848.jpg
20241006_102848.jpg (1.71 MiB) Zobrazeno 1490 x
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Re: Stav zaplnění DPF filtru

Příspěvek od FandaTDI »

Alex18: Nepíšeš ani jakou diag., atd.

Jimmmik: Když už to Alex oživil, co dlouhodobější zkušenost? ;)
pašíkombi AFN B597
dujamoja
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 02 pro 2024, 20:14
Odpovědi: 0

Re: Stav zaplnění DPF filtru

Příspěvek od dujamoja »

Mohu mít dotaz taky jsem tet dával DPF a EGR a údajně se to musí vynulovat. Ale nemám Diagnostiku. Otázka zní mohu stím dojet do servisu.?
IvanHrozny
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 04 kvě 2021, 21:23
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Re: Stav zaplnění DPF filtru

Příspěvek od IvanHrozny »

FandaTDI píše: 02 pro 2024, 22:58 Alex18: Nepíšeš ani jakou diag., atd.

Jimmmik: Když už to Alex oživil, co dlouhodobější zkušenost? ;)
Ahoj diagnostikou takou co dokáze zobrazovat živé dáta a aj nahravať za jazdy , na vw používam vcds na iné autocom alebo icarsoft , v podstate program aky kolvej co vie čítať živé dáta z jednotky ojladne dpf filtra pripadne tabulka v exeli a zpisujem si hodnoty a pod, niekedy hodiny to trva mravenčia práca ešte ak mam zaradit do toho osciloskop na nejake paralerne meranie tak to uz je tažko odhadnúť keďže diagnostika a hladanie závady nie je časovo ohraničený úsek.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“