Peletové kamna - komín
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Peletové kamna - komín
Ahoj všem. Je tu někdo znalý oboru? Můžou automatická peletová kamna byt instalovaná na starý ( plně funkční používaný ) zděný komín nebo musím vyvložkovat? Google někde tvrdí jedině vložky někde “nic”
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Re: Peletové kamna - komín
Já teda nejsem z oboru ale nenapadá mě proč by to byla nutnost ? Když teda pominu to že nechám vydělat kominíka 
Re: Peletové kamna - komín
Jestli to není tak, že nový kotel může být instalován pouze na komín splňující aktuální normy.
Oct asv 2000, DieselPower
Re: Peletové kamna - komín
Volal sam kamošovy kominar/revizak a je to kuli novej vyhlaske norme . Stary tehlový komin hlavne na rodinom dome dechtuje nesplna normy po novem musi byt trojzlozkový/trojvrstvový. U revizie sa ti pod to nikdo nepodpíše a napiše ti to do závad take som dostal info
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Re: Peletové kamna - komín
Pokud je starý komín v pořádku, tak nevidim důvod, proč by to nešlo. Samozřejmě musíš mít potvrzení od kominika, že je vše v pořádku.
Nicméně, dnes nikdo moc nechce ručit za staré komíny. Bývají v nich zazděné stropní trámy, elektroinstalace a podobné věci, které dříve nikdo neřešil. Na druhou stranu mají dnešní kotle nižší teplotu spalin a tím potom ve větší výšce může docházet ke kondenzaci a následnému dehtování. A také mají moderní kotle nějaké požadavky na tah komína. A k veškerým revizim a kontrolam je toto vše potřebné doložit. Ruku na srdce, je lepší a bezpečnější starý komín vyvložkovat, případně vyfrezovat, pokud je to nutnost a máš následně veškeré potřebné dokumenty. Takhle by jsi musel nechat měřit zvlášť tah komína atd. Pokud se nedejbože něco stane, všechny tyto dokumenty se pak hodí k nějakému pojistnému plnění atd. Pokud chceš ten peletový kotel využívat primárně, tak doporučuju nechat vyvložkovat.
Nicméně, dnes nikdo moc nechce ručit za staré komíny. Bývají v nich zazděné stropní trámy, elektroinstalace a podobné věci, které dříve nikdo neřešil. Na druhou stranu mají dnešní kotle nižší teplotu spalin a tím potom ve větší výšce může docházet ke kondenzaci a následnému dehtování. A také mají moderní kotle nějaké požadavky na tah komína. A k veškerým revizim a kontrolam je toto vše potřebné doložit. Ruku na srdce, je lepší a bezpečnější starý komín vyvložkovat, případně vyfrezovat, pokud je to nutnost a máš následně veškeré potřebné dokumenty. Takhle by jsi musel nechat měřit zvlášť tah komína atd. Pokud se nedejbože něco stane, všechny tyto dokumenty se pak hodí k nějakému pojistnému plnění atd. Pokud chceš ten peletový kotel využívat primárně, tak doporučuju nechat vyvložkovat.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
Re: Peletové kamna - komín
Mňo stav našeho starýho statku …… tam nikdo nepodepíše ani to že stoji

přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Re: Peletové kamna - komín
tak komin opticky skontroluj a čachni to tam 
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Re: Peletové kamna - komín
komín jsem si vyvložkoval sám, pokud tam teda vložka vleze a nemusí se frézovat, mám průlezák, tak nebyl problém, jen si to vymyslet, já jsem si třeba přidal na půdě čistící otvor, abych nemusel lézt po střeše. Namontoval , pozval kominíka, ten zkontroloval a dal papír.
Re: Peletové kamna - komín
Konzultuj s tím kdo ti pak na komín bude dělat revizi.
Obecně ale bude peletkáč fungovat s jakýmkoliv komínem který je ok.
Mně z toho jde do komína kouř o teplotě max 100 stupňů
Obecně ale bude peletkáč fungovat s jakýmkoliv komínem který je ok.
Mně z toho jde do komína kouř o teplotě max 100 stupňů