Megane 2 K9K732

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10355
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Megane 2 K9K732

Příspěvek od Marek77 »

Chlapi, už nějaký čas řeším svoje auto. Netuším, co to způsobuje a sere mě to pekelně. Popíšu problém.....

Auto má díru v plynu, pedál prakticky nereaguje v otáčkách od volnoběhu do cca 1200. Při rozjíždění se lze rozjet buď pouze bez plynu, anebo s plynem tak, aby otáčky byly přes těch 1200, čili vlastně jak s benzínem. Chci-li si při rozjezdu přidat plyn jen maličko, chová se to tak, jako by to motor spíš dusilo a často se otáčky dostanou i pod volnoběžné. Pokud se při popojíždění, třeba po parkovišti u nákupáku, snažíte jet pomalu, ale ne na volnoběh a otáčky se v tu chvíli dostanou mezi volnoběžné a cca 1200, začne to silně cukat, přirovnal bych to jak když vám dochází benzín, a v tu chvíli musím buď víc přidat plyn, což způsobí silné škubnutí a zrychlení, anebo pustit plyn úplně, čímž motor spadne do volnoběhu a auto jede pomaleji.
Při běžné jízdě je citelná díra v plynu, čili když po deceleraci přidám, auto cukne - jak když u škodovky byla ucpaná tryska pumpičky v karburátoru. Řekl bych, že motor má ve volnoběhu tvrdší chod a má maličko nižší výkon.

A pozor!!! Když provedu výmaz adaptačních hodnot EGR ventilu, chová se to naprosto bez problémů, všechny potíže zmizí. Ale bohužel jen na pár stovek km, třeba na 300-500, pak se to opět objeví.

EGR jsem měl před časem venku, byl úplně čistý, jen jsem ho prostříkl benzínem a šel zpátky.

Motor má 300 tisíc, je v technicky skvělém stavu, ovšem tohle mě už cca 80 tisíc km fakt pekelně krká.

Nápady?

Díky......
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5796
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Re: Megane 2 K9K732

Příspěvek od ROMEK »

neskušal si ten egr na skušku zaslepit/vyradit. Može zadrhávat
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10355
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Megane 2 K9K732

Příspěvek od Marek77 »

Zaslepit je problém, je součástí sacího potrubí a není to klapka, ale servo. Vyřadit bych ho klidně zkusil, ale nevím, v jakém okamžiku je ventil úplně uzavřený, abych ho v té pozici odpojil. Jakmile ho odpojím v pozici otevřené, bude zle.
Předpokládám správně, že EGR je úplně uzavřený těsně před startem?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5796
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Re: Megane 2 K9K732

Příspěvek od ROMEK »

tam je takový ten válec našrubovaný v sání? Možeš ho skusit elektricky odpojit len či to nepujde hned v nudzaku
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Odpovědět

Zpět na „Renault / Dacia“