volnoběh 1,9D

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Luke
Přispěvovatel
Příspěvky: 308
Registrován: 26 led 2006, 20:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíčsko

volnoběh 1,9D

Příspěvek od Luke »

Ahoj, nemůžu pořád naladit volnoběh. Když už se mi to podaří, druhý den to stojí zase za prd. Je to manuální čerpadlo se šroubem na páce plynu co je v čerpadle. Včera to bylo dobrý, cca 900ot/min a dneska to zase drží asi 1000 i zahřátý. A nedaří se mi to stáhnout. Jindy, když se mi to podaří stáhnout a je to dobrý, tak pak zase po chvíli to drží zase moc nízkej, asi 800 tak to zvednu, je to dobrý a pak zase najendou třeba druhý den zase 1000. A pořád dokola. Sytič je automatickej a když to zlobí, tak je vždycky vypnutej. Co to může být, něco vychozenýho v čerapdle? Prosím poraďte. Seat Toledo 1,9D 50kW 1995, 190 000 najeto.
Volkswagen Jetta 1.9 TDi PD 77kW r.v.07
Jakmile dořeším leasing, bude Jetta na prodej
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Něco podobnýho jsem řešil a byla volná hřídelka páky plynu. Ve víčku čerpadla je takový futro, to stačí vyměnit a na hřídelku hodit novou gumku. Mě to pomohlo a volnoběh to mělo takovej jak popisuješ.
zdenace
Aktivista
Příspěvky: 1172
Registrován: 23 led 2006, 22:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Přerov

Příspěvek od zdenace »

Přesně jak píše Huml, musíš to udělat poctivě, atˇti potom nepadá nafta.
Uživatelský avatar
Luke
Přispěvovatel
Příspěvky: 308
Registrován: 26 led 2006, 20:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíčsko

Příspěvek od Luke »

Dokázal bych takovou opravu provést sám doma nebo se do toho radši nemám pouštět? Kolik stojí přibližně ty díly?
Volkswagen Jetta 1.9 TDi PD 77kW r.v.07
Jakmile dořeším leasing, bude Jetta na prodej
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Pokud je to Bosch,
ložisko hřídelky plynu čerpadla BOSCH (30,6 mm) 333 cena 120 Kč

Ten nestabilní volnoběh způsobuje netěsný "O" kroužek na hřídelce. Stačí vyměnit, ale lepší je dát i to futro. Někdy je oválvá ta hřídelka a v novém futře stejně vaklá a je lepší dát novou. Při výměně nutno zajistit, aby se do čerpadla nedostaly nečistoty, je dobré vyměnit i těsnění pod víkem, nestojí majland a pokud je ztvrdlé, tak je risiko, že to budeš dělat ještě jednou.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Luke
Přispěvovatel
Příspěvky: 308
Registrován: 26 led 2006, 20:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíčsko

Příspěvek od Luke »

Doufám, že jste mě dobře pochopili, ale jak to vypadá tak asi jo. Jen pro upřesnění. Rafička se mi ani nehne, nekolísá, ale jen mám každou chvíli jinej ten volnoběh. mám třeba 900 a chvíli pojedu, zastavím a mám třeba 1000. Prostě co nastavím, to vydrží třeba den a druhej den už to stojí za prd. nevydrží tam kde byl. Myslím, že je to čerpadlo BOSCH
Volkswagen Jetta 1.9 TDi PD 77kW r.v.07
Jakmile dořeším leasing, bude Jetta na prodej
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Přisává si to vzduch kolem hřídelky. Zatím je netěsnost malá, že to ještě neteče. Podle toho, jak se "O" kroužek pootočí, tak se přisávání mění, chvíli víc, chvíli míň a tím se mění otáčky na volnoběh.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Luke
Přispěvovatel
Příspěvky: 308
Registrován: 26 led 2006, 20:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíčsko

Příspěvek od Luke »

Včera sem se na to díval, jak se do toho dostat a na to si já netroufnu. To bych musel rozhodit všechno, co je na to přišroubovaný. A vzadu je sytič k tomu přišroubovanej. Vypadá to tak, že bych to už asi nedal dokupy.
Volkswagen Jetta 1.9 TDi PD 77kW r.v.07
Jakmile dořeším leasing, bude Jetta na prodej
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“