Názor na červenou naftu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Kdybych měl 730d tak neleju červenou no nevím šetření na nesprávným místě... 
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
- Martin Kanňuch
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 15 lis 2007, 14:58
- Bydliště: Košice
Ak chcete červenu naftu odfarbyt tak ju treba dat do pet. flias na slnko a ona uplne zbledne tak trochu do žlta a ktym colnikom aspon na Slovensku ked ta snou chytia tak povies ze auto bolo pozicane a ze nakolko ho mala osoba bliska "rodina" tak odmietas vypovedat a nech si zistuju co chcu aj tak na nic nepridu, toť asi toľko ale neviem jak je to v Čechach jake mate zakony a zozeniete to na kazdom rusnovom depe a stanici ja som ju niekedy mal za 20Sk/liter ato stala nafta 38Sk tak nie je očom.
Tak na červenou už jezdím asi cca.10let, a problém jsem měl jednou.Měl jsem přidřený vstřik.Do červené se musí přidat nějaký motorový olej aby mazal čerpadlo a vstřiky.Já přidávám cca.1l M6A na cca.50l červený.
Doporučuji udělat si malý test - zkuste něco omýt normální naftou a potom červenou a uvidíte že po naftě to zůstalo dost mastný kdežto po červené je to jako když to umejete benzínem. Jinak červený topný olej je těžší uhlovodík než MN a má tedy vyžší teplotu vzplanutí(cetanové číslo).
Motor jde na ní trošku tvrdějc.Běžné motory na to bez problému jezdí, tedy až na tranzita.Ten hrozně mlátí, ale stačí lehce upravit předvstřik a je po problému.Pocitově to jede víc jak na naftu,hlavně při větší zátěži.Taháky na dálnici v německu s lafetou jedu o "kvalt" víš.
Spotřeba je trochu nižší(u 2,5TDI R5 asi 0.5),způsobeno asi větší hustotou?
Kupuju to v PL ze stojanu - jmenuje se to Olej opalowy.
Už mě jednou chytily celníci, vyřešili to bez faktury za 1000kč a láhev Absolut vodky.Teď když je potkám tak pouze vždy vesele mávají.
Doporučuji udělat si malý test - zkuste něco omýt normální naftou a potom červenou a uvidíte že po naftě to zůstalo dost mastný kdežto po červené je to jako když to umejete benzínem. Jinak červený topný olej je těžší uhlovodík než MN a má tedy vyžší teplotu vzplanutí(cetanové číslo).
Motor jde na ní trošku tvrdějc.Běžné motory na to bez problému jezdí, tedy až na tranzita.Ten hrozně mlátí, ale stačí lehce upravit předvstřik a je po problému.Pocitově to jede víc jak na naftu,hlavně při větší zátěži.Taháky na dálnici v německu s lafetou jedu o "kvalt" víš.
Spotřeba je trochu nižší(u 2,5TDI R5 asi 0.5),způsobeno asi větší hustotou?
Kupuju to v PL ze stojanu - jmenuje se to Olej opalowy.
Už mě jednou chytily celníci, vyřešili to bez faktury za 1000kč a láhev Absolut vodky.Teď když je potkám tak pouze vždy vesele mávají.
Passat B2 Syncro 1,9TDI
V polsku na to jezdí polovina náklaďáků,autobusů a všechny mercedesy 123,124
Nejhorši to maj ve Francii.Když tě chytnou kouknou na počet ujetých km a pak na základě průměrné spotřeby dopočítají daňový rozdil mezi normání naftou a červenou za celý život auta! Když máš najeto 500 000km tak to je na mašli.v německu a v polsku jsou vybavený spec.pipetama a tahaj to přímo z nádže.Když si nejsou jstí barvou (např. u mecedesu je zásadně černá-sáknoucí čerpadlo) tak mají chem. roztok,po jehož aplikaci bezpečně poznaj co to je.V polsku se dá koupit odbarbený topný olej ale je o dost daržší a tedy pro mě nezajmavý!
Nejhorši to maj ve Francii.Když tě chytnou kouknou na počet ujetých km a pak na základě průměrné spotřeby dopočítají daňový rozdil mezi normání naftou a červenou za celý život auta! Když máš najeto 500 000km tak to je na mašli.v německu a v polsku jsou vybavený spec.pipetama a tahaj to přímo z nádže.Když si nejsou jstí barvou (např. u mecedesu je zásadně černá-sáknoucí čerpadlo) tak mají chem. roztok,po jehož aplikaci bezpečně poznaj co to je.V polsku se dá koupit odbarbený topný olej ale je o dost daržší a tedy pro mě nezajmavý!
Passat B2 Syncro 1,9TDI
- Robert Grečko
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 30 pro 2007, 12:04
- Bydliště: SK-Spišský Štvrtok
Napíšem Vám len to, čo som zistil o červenej nafte:
MOTOROVÁ NAFTA
Motorová nafta je zmes kvapalných uhľovodíkov, ktorá vrie v teplotnom rozmedzí 150 - 370 °C. Na zlepšenie kvality je možné použiť vhodné prísady. Je dovolené použiť aj farbivá a označovacie látky. Motorová nafta sa vyrába v troch druhoch. Motorová nafta je horľavinou III. triedy nebezpečnosti. Z hygienického hľadiska je motorová nafta látkou, ktorá môže spôsobiť pri opakovanom alebo dlhodobom kontakte s pokožkou zjavné podráždenie.
Motorová nafta sa používa prevažne ako palivo pre pohon vznetových motorov. Môže sa používať aj ako palivo na vykurovanie miestností v spotrebičoch konštruovaných pre daný účel (naftové kachle, kotle,...). Jednotlivé druhy motorovej nafty sa používajú podľa ročných období. Motorová nafta sa vyrába v troch druhoch, ktoré sa odlišujú medznou teplotou filtrovateľnosti (MTF).
Jednotlivé druhy sa vyrábajú podľa ročných období takto:
• Diesel triedy B (letný druh) - výroba od 15.4. do 30.9.
• Diesel triedy D (prechodný druh) - výroba podľa požiadaviek odberateľov od 1.3. do 14.4. a od 1.10. do 15.11.
• Diesel triedy F (zimný druh) - výroba od 16.11 do 28./29.2.
ČERVENÁ MOTOROVÁ NAFTA
Motorová nafta rovnakých špecifikácií ako biela motorová nafta, pričom podľa platnej legislatívy v Slovenskej republike, zákona č. 98/2004 Z.z., o spotrebnej dani z minerálneho oleja, je motorová nafta označovaná indikačnou látkou, resp. červeným farbivom v stanovenej koncentrácii. Červená nafta podlieha nižšej spotrebnej dani z minerálnych olejov, obchodovanie s ňou podlieha registrácii na colnom úrade a používanie je striktne vymedzené v zákone č. 98/2004 Z.z., o spotrebnej dani z minerálnych olejov, predovšetkým sa jedná o použitie pre stroje a zariadenia v poľnohospodárstve alebo železničnú prepravu.
Indikačnou látkou je Solvent Red a ak sa pri vyprázdení nádrže a následnej kontrole látkou Solvent Yellow 124 zistí, že v nádrži sa nachádzala červená nafta, množstvo 0,2 mg/l nie je porušením ust. § 8 ods. 3 Zák. č. 98/2004 Z. z. (pozri zákon, napr. v Googli)
Čaute
MOTOROVÁ NAFTA
Motorová nafta je zmes kvapalných uhľovodíkov, ktorá vrie v teplotnom rozmedzí 150 - 370 °C. Na zlepšenie kvality je možné použiť vhodné prísady. Je dovolené použiť aj farbivá a označovacie látky. Motorová nafta sa vyrába v troch druhoch. Motorová nafta je horľavinou III. triedy nebezpečnosti. Z hygienického hľadiska je motorová nafta látkou, ktorá môže spôsobiť pri opakovanom alebo dlhodobom kontakte s pokožkou zjavné podráždenie.
Motorová nafta sa používa prevažne ako palivo pre pohon vznetových motorov. Môže sa používať aj ako palivo na vykurovanie miestností v spotrebičoch konštruovaných pre daný účel (naftové kachle, kotle,...). Jednotlivé druhy motorovej nafty sa používajú podľa ročných období. Motorová nafta sa vyrába v troch druhoch, ktoré sa odlišujú medznou teplotou filtrovateľnosti (MTF).
Jednotlivé druhy sa vyrábajú podľa ročných období takto:
• Diesel triedy B (letný druh) - výroba od 15.4. do 30.9.
• Diesel triedy D (prechodný druh) - výroba podľa požiadaviek odberateľov od 1.3. do 14.4. a od 1.10. do 15.11.
• Diesel triedy F (zimný druh) - výroba od 16.11 do 28./29.2.
ČERVENÁ MOTOROVÁ NAFTA
Motorová nafta rovnakých špecifikácií ako biela motorová nafta, pričom podľa platnej legislatívy v Slovenskej republike, zákona č. 98/2004 Z.z., o spotrebnej dani z minerálneho oleja, je motorová nafta označovaná indikačnou látkou, resp. červeným farbivom v stanovenej koncentrácii. Červená nafta podlieha nižšej spotrebnej dani z minerálnych olejov, obchodovanie s ňou podlieha registrácii na colnom úrade a používanie je striktne vymedzené v zákone č. 98/2004 Z.z., o spotrebnej dani z minerálnych olejov, predovšetkým sa jedná o použitie pre stroje a zariadenia v poľnohospodárstve alebo železničnú prepravu.
Indikačnou látkou je Solvent Red a ak sa pri vyprázdení nádrže a následnej kontrole látkou Solvent Yellow 124 zistí, že v nádrži sa nachádzala červená nafta, množstvo 0,2 mg/l nie je porušením ust. § 8 ods. 3 Zák. č. 98/2004 Z. z. (pozri zákon, napr. v Googli)
Čaute
Alhambra TDI 81 kW/AFN/1999
-
Scania V8 480
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 50
- Registrován: 30 pro 2007, 20:39
zdravim, my berem do zemedelstvi naftu osvobozenou od dane. zbarvena nijak neni, natankujete ju na kazdy pumpe - je to bezna nafta. daji vam na doklad stempl, ze je nafta osvobozena od dane, akorat co potrebujete, tak kazda prace na poli musi byt zapsana do vykazu, k tomu musi byt uvedena vymera,spotreba,atd.... to kontroluje jakasi komise, a pak vam priznaji urcity mnozstvi nafty na hektar za rok. tusim ze priznavali neco kolem 130 litru na hektar na rok, ale to strilim od boku. horsi je, ze vetsinou je ta spotreba vyssi, a co je nad tech 130 litru, zemedelci plati jako normalne zdanenou naftu. mozna na slovensku to mate jinak petrjojo píše:Cervena nafta nieje topny olej. Je to riadna motorova nafta ako na pumpe ktora je ale oslobodena od dane z uhlovodikovych paliv a maziv. A zafarbena na cerveno koli tomu aby sa dala odlisit od plne zdanovanej nafty. Stat takymto sposobom dotuje napr. polnohospodarov. Ti nato maju specialne povolenie od colnej spravy. Ze vraj sa da odfarbit tak, ze sa necha stat na slnku v cirej nadobe a slnko z nej vraj vytaha farbu, ale neviem ci je to pravda, neskusal som to. Ak ta chytia colnaci a nemas na nu povolenie, tak mas veeeeeeelky pruser! Koli tomu sa ti ju neoplati kupovat a ak tak max. po 10 KC, aby to stalo zato. Inac auto nanu jazdi fajn, povedal by som , ze aj trochu lepsie. Ak ju beries od polnohospodarov urcite ju lej cez lievik s filtrom, a castejsie men naftovy filter. Kontroluju ju tak, ze odoberu vzorku z nadrze, ale vacsina novych aut ma ajtak spatnu klapku tak to nejde. Potom maju aj taky papierik ktory prilozia k vyfuku a ak ho vyfukove plyny sfarbia, tak spaluje cervenu naftu, ale motory s EGR a FAP ho nezafarbia aj ked by spalovali cervenu naftu preto tuto metodu u novych aut neskusaju. A este otvaraju kapotu motora a pozru sa do "sklicka" ak ho auto ma, takto kontroluju hlavvne stare auta. Ale to ci ti mozu sahat do nadrze a motoroveho priestoru by trebalo prekonzultovat s nejakym pravnikom.
A mudry su jak salamunove hovno.
