PragaRND - dvojvstřik

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
gumi
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:58
Bydliště: Bukovník u Sušice

PragaRND - dvojvstřik

Příspěvek od gumi »

Našel jsem po tátovi Světy motorů z 50tých let minulého století a je tam test nové Pragy RND, zvlášť mě zaujala pasáž o motoru:
Motro Praga-RND se vyznačuje vířivou předkomorou a použitím t. zv. dvojvstřiku. Čepová vstřikovací tryska s kuželovou dosedací plochou je typu PIN-TAUX, pro usnadnění spouštění má pomocný startovací paprsek, který stříká naftu z pomocného otvoru průměru 0,2 mm, odkloněný o 35 stupňů od hlavního paprsku směrem na otvor do vířivé předkomory typu COMET-RICARDO. Tato dvoudílná předkomůrka, vsazená do hlavy válce, je zhotovena z chromniklové kované oceli Poldi-AKC.Se vzrůstem otáček motoru stoupá celkové vstřikované množství, ale přitom klesá množství, vstřikované pomocným otvorem. Tím je dosaženo kompromisu mezi nejvýhodnější polohou paprsku pro nejlepší spotřebu a pro nejsnažší spouštění. Vstřikovací tlak je normálně 115-120 atm, vyhovuje však i 90 atm, díky pomocnému paprsku a kompresnímu poměru 18:1.
To je docela vymáklý :D . Při testovací jízdě (při zatížení 3160kg) dosáhli při průměrné rychlosti 52,8km/h spotřeby 15,96 l/100km :D :D :D . Gumi
VW Transporter s MTDI, Golf III 4x4
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Na tyhle trysky se pamatuju, ta pididirka když se ucpala carbonem, tak nebyla síla to uvolnit. Měl jsem to tejden namočený v acetonu a nakonec se musela stejně koupit tryska nová. Stála 35 Kčs. Teda někdy v roce 1979.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Děděk
Přispěvovatel
Příspěvky: 672
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:18
Bydliště: Chomutovsko

Příspěvek od Děděk »

:D třeba by Reesha dodal nějaké sportovní :D
SHARAN AUY 2002
gumi
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:58
Bydliště: Bukovník u Sušice

Příspěvek od gumi »

To Origoš. To byl přímej vstřik? Nebo jak je to s tou dvoudílnou předkomůrkou? (crazy)
VW Transporter s MTDI, Golf III 4x4
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Není přímej, ta komůrka vypadala úplně stejně, jako třeba u starýho Ducata, akorát že žhavicí svíčka byla se závitem M18x1,5 a měla velikou spirálu, pro kterou tam byla taková prostora. A právě do těch míst směřovala ta pididíra.
Když měl motor dobrý tlaky, tak to chytalo bez žhavení když bylo těsně nad nulou. Tryska byla čepová, ale měla uprostřed výstupek asi 2mm o pr. asi 3mm a do toho byla z boku vyvrtaná ta pididíra. Jestli tu trysku najdu, tak ji vyfotím a dám to sem.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
gumi
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:58
Bydliště: Bukovník u Sušice

Příspěvek od gumi »

Ta žhavička bude něco podobnýho, co měl tchán u Medáka z roku tak 70sát. Svíčky byly do série a v palubní desce byla nějaká obdoba a ta se pomalu rozžhnula při žhavení :D .
VW Transporter s MTDI, Golf III 4x4
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Ano byla hodně podobná. Mercedes měl jen asi 3/4 závitu, RND asi tři závty odporového drátu.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
oliofiat
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Odpovědi: 0
Registrován: 06 kvě 2006, 09:39
Bydliště: Brno

Příspěvek od oliofiat »

Však přeplňování a 4V na válec nejsou taky žádný novinky-laborovalo se s tím už před 1,světovou. (hm)
2,4TD_HLX_week
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“