Motro Praga-RND se vyznačuje vířivou předkomorou a použitím t. zv. dvojvstřiku. Čepová vstřikovací tryska s kuželovou dosedací plochou je typu PIN-TAUX, pro usnadnění spouštění má pomocný startovací paprsek, který stříká naftu z pomocného otvoru průměru 0,2 mm, odkloněný o 35 stupňů od hlavního paprsku směrem na otvor do vířivé předkomory typu COMET-RICARDO. Tato dvoudílná předkomůrka, vsazená do hlavy válce, je zhotovena z chromniklové kované oceli Poldi-AKC.Se vzrůstem otáček motoru stoupá celkové vstřikované množství, ale přitom klesá množství, vstřikované pomocným otvorem. Tím je dosaženo kompromisu mezi nejvýhodnější polohou paprsku pro nejlepší spotřebu a pro nejsnažší spouštění. Vstřikovací tlak je normálně 115-120 atm, vyhovuje však i 90 atm, díky pomocnému paprsku a kompresnímu poměru 18:1.
To je docela vymáklý



