cvaka prevodovka?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
cvaka prevodovka?
Zdravim vsechny:
mam B6, 96kW, 2001
Nekdy v zime mi delali manzetu vnejsiho kloubu levyho kola, jen byla praskla, kloub pred vymenou necvakal proste nic. Po vymene mi to zacalo pri mirnym rejdu do leva pri akceleraci divne cvakat a hucet. Prej ze to budou plasty podbehu, nebyly, tak pak silembloky motoru, ze se pri zatahu motor neceho dotkne, tak je udelal a nic (no kazdopadne uz meli trochu dost), tak jsem rek, zkus vymenit celou poloosu, pujcil si ji na vrakaci ale porad to klape. Rikal, ze je vetsi vule v prevodovce a ze by to mohlo byt i v ní.
Se chci zeptat, nez mi bude nutit novou prevodovku, jestli je mozny, ze to v ni bude? nenapada vas nekoho neco jeste jinyho?
dela to vyhradne kdyz je auto v levy mirny zatacce pod plynem, a taky mam pocit ze to stejne zahuci kdyz jsou na dalnici nejaky hupy a v rychlosti se auto zhoupne, tak se neco ozve kdyz je auto v nejnizsim miste. to ale nevim jestli je to stejnej zvuk.
jinak na loziska se dival, resp. zkousel jestli nemaj vuli..prej ne a ze jsou cajk, řadit mi jde pomerne dobre, ikdyz je v řadicce trochu vetsi vule...
jasne, chapu, ze se takhle spatne radi, chce to videt, resp. slyset...ale....
diky Pb
mam B6, 96kW, 2001
Nekdy v zime mi delali manzetu vnejsiho kloubu levyho kola, jen byla praskla, kloub pred vymenou necvakal proste nic. Po vymene mi to zacalo pri mirnym rejdu do leva pri akceleraci divne cvakat a hucet. Prej ze to budou plasty podbehu, nebyly, tak pak silembloky motoru, ze se pri zatahu motor neceho dotkne, tak je udelal a nic (no kazdopadne uz meli trochu dost), tak jsem rek, zkus vymenit celou poloosu, pujcil si ji na vrakaci ale porad to klape. Rikal, ze je vetsi vule v prevodovce a ze by to mohlo byt i v ní.
Se chci zeptat, nez mi bude nutit novou prevodovku, jestli je mozny, ze to v ni bude? nenapada vas nekoho neco jeste jinyho?
dela to vyhradne kdyz je auto v levy mirny zatacce pod plynem, a taky mam pocit ze to stejne zahuci kdyz jsou na dalnici nejaky hupy a v rychlosti se auto zhoupne, tak se neco ozve kdyz je auto v nejnizsim miste. to ale nevim jestli je to stejnej zvuk.
jinak na loziska se dival, resp. zkousel jestli nemaj vuli..prej ne a ze jsou cajk, řadit mi jde pomerne dobre, ikdyz je v řadicce trochu vetsi vule...
jasne, chapu, ze se takhle spatne radi, chce to videt, resp. slyset...ale....
diky Pb
B5.5 07/01 96kw 6ti-kvalt
To me napadlo taky jako prvni vec,ale je mozny, ze je kloub v haji ikdyz nema vubec vuli? ani ve smeru poloosy ani pricnou?
Jinak vcera jsme zvedli celej predek, ja si pod to lehl a kdyz jsme tocili obema koly, tak v ty prevodovce opravdu křupalo, ale myslim ze jen kdyz tam byl kvalt a kola se tocily proti sobe. Kazdopadne vule v prevodovce nejaka je...
dik
Jinak vcera jsme zvedli celej predek, ja si pod to lehl a kdyz jsme tocili obema koly, tak v ty prevodovce opravdu křupalo, ale myslim ze jen kdyz tam byl kvalt a kola se tocily proti sobe. Kazdopadne vule v prevodovce nejaka je...
dik
B5.5 07/01 96kw 6ti-kvalt
- travel242fx
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 771
- Registrován: 23 led 2006, 16:28
- Bydliště: Bratislava
to cvakanie je v pohode co mas vlastne za problem? inak mal som podobny problem pri lavotocivej zakrute ked som otocil volant do polovice a viac a poriadne pridal tak sa mi ozyval strasny zvuk.problem bol v tom ze som sa hral s drziakmi motora a zle som to vycentroval.po kontrole a vycentrovani motora je kludfedes píše:To me napadlo taky jako prvni vec,ale je mozny, ze je kloub v haji ikdyz nema vubec vuli? ani ve smeru poloosy ani pricnou?
Jinak vcera jsme zvedli celej predek, ja si pod to lehl a kdyz jsme tocili obema koly, tak v ty prevodovce opravdu křupalo, ale myslim ze jen kdyz tam byl kvalt a kola se tocily proti sobe. Kazdopadne vule v prevodovce nejaka je...
dik
Naposledy upravil(a) travel242fx dne 10 kvě 2006, 12:41, celkem upraveno 1 x.
Renault KANGOO 1,5dci, 78kW , r.v.2010: najeto 388000km - OFF
Skoda octavia combi 1,6 Tdi 85kW , r.v.2017 najeto 170000km - ON
Skoda octavia combi 1,6 Tdi 85kW , r.v.2017 najeto 170000km - ON
jak pisu nahore, cvaka to, kdyz dam mirnej levej a motor je v zatahu, pri 2 a 3 jsou slyset jednotlivy "cvaknuti" za 4,5 to uz jen huci, bez plynu to nedela, stejne tak na rovine nebo pri pravim rejdu,taky si myslim ze stejne to zahuci kdyz se auto zhoupne na nejakym hupu.
dik
dik
B5.5 07/01 96kw 6ti-kvalt
S tim centrovanim motoru mi to taky uz nekdo rikal. Problem je v tom, ze nevim jak to vycentrovat a muj mechanik podle vseho asi taky ne. Ty si to nekam daval? delaj to na nejaky masine nebo to jde doma v garazi...
Vcera jsme koukali i na ulozeni motoru, konkretne u passata je vepredu takovej silentblok (rikaj tomu hribek) a ten je stelovatelnej, tak jsme pustili motor trochu niz, jestli se aspon ten zvuk trochu nezmeni, ale myslim ze je stejnej....
Vcera jsme koukali i na ulozeni motoru, konkretne u passata je vepredu takovej silentblok (rikaj tomu hribek) a ten je stelovatelnej, tak jsme pustili motor trochu niz, jestli se aspon ten zvuk trochu nezmeni, ale myslim ze je stejnej....
B5.5 07/01 96kw 6ti-kvalt
fedes píše:S tim centrovanim motoru mi to taky uz nekdo rikal. Problem je v tom, ze nevim jak to vycentrovat a muj mechanik podle vseho asi taky ne. Ty si to nekam daval? delaj to na nejaky masine nebo to jde doma v garazi...
Vcera jsme koukali i na ulozeni motoru, konkretne u passata je vepredu takovej silentblok (rikaj tomu hribek) a ten je stelovatelnej, tak jsme pustili motor trochu niz, jestli se aspon ten zvuk trochu nezmeni, ale myslim ze je stejnej....
Cawes,tak vulu v prevodovke mám aj ja (passat 96kw 6 kvalt),ale myslím,ze s tým sa nedá nic robit.
Pokud by to dělala převodovka, tak by to nebylo závislé na rejdu.
To co popisuješ, bude kloub. Vůli mít nemusí, resp jí mít bude, ale malinkatou, ucejtíš to pokud s ním budeš hýbat v ruce do stran, je to znát ale nepatrně, popsat ti to neumím, ale většinou to poznám.
Zjistíš to na 100%, když ho rozebereš, bude to na něm vidět.
To co popisuješ, bude kloub. Vůli mít nemusí, resp jí mít bude, ale malinkatou, ucejtíš to pokud s ním budeš hýbat v ruce do stran, je to znát ale nepatrně, popsat ti to neumím, ale většinou to poznám.
Zjistíš to na 100%, když ho rozebereš, bude to na něm vidět.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW

no ok, ještě kouknem na klouby, každopadně, umite někdo řict, jak spravne posadit motor v silentblocich, jak ho "zcentrovat"?
Páč si to dost nedovedu predstavit, jak se to da sestelovat, sem si myslel, ze motor jednou na silentblocich sedne a kdyz nejsou vymackany, tak se moc hejbat nemuze...no necham si poradit..
Páč si to dost nedovedu predstavit, jak se to da sestelovat, sem si myslel, ze motor jednou na silentblocich sedne a kdyz nejsou vymackany, tak se moc hejbat nemuze...no necham si poradit..
B5.5 07/01 96kw 6ti-kvalt
- Package
- Aktivista
- Příspěvky: 1586
- Registrován: 24 led 2006, 07:41
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
skus povolit skrutky na silentblokoch p+l a nejakym pajsrom posun motor
na pravu stranu.co najdalej od nosnika.zadrz ho kym nepritiahnes spet skrutky a vyskusaj.ak nieje zly homokinetak tak toto by malo odstranit to
aby sa ti motor v lavotocivej zakrute neopieral o nosnik.robil som to na zopar autach a vzdy to pomohlo.je to vcelku zaujimavy "rachot" ked to sa to tam opiera..
na pravu stranu.co najdalej od nosnika.zadrz ho kym nepritiahnes spet skrutky a vyskusaj.ak nieje zly homokinetak tak toto by malo odstranit to
aby sa ti motor v lavotocivej zakrute neopieral o nosnik.robil som to na zopar autach a vzdy to pomohlo.je to vcelku zaujimavy "rachot" ked to sa to tam opiera..
- travel242fx
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 771
- Registrován: 23 led 2006, 16:28
- Bydliště: Bratislava
nie robil som to doma,skus sa stym pohrat nastav to maximalne do jednej strany prejdi sa a uvidis ked to bude zle sus opacne alebo nieco medzi tym.A pozri aj ci mas dobre dotiahnute tie drziaky motora ja som mal jeden povoleny a pri rozjazde mi to cvakalo.fedes píše:S tim centrovanim motoru mi to taky uz nekdo rikal. Problem je v tom, ze nevim jak to vycentrovat a muj mechanik podle vseho asi taky ne. Ty si to nekam daval? delaj to na nejaky masine nebo to jde doma v garazi...
Vcera jsme koukali i na ulozeni motoru, konkretne u passata je vepredu takovej silentblok (rikaj tomu hribek) a ten je stelovatelnej, tak jsme pustili motor trochu niz, jestli se aspon ten zvuk trochu nezmeni, ale myslim ze je stejnej....
nieviem ako je to u pasika ale u GOLFA su dva postarnne drziaky a oni sa daju vycentrovat s motorom tak ze potlacis motor bud do jednej alebo druhej strany (myslim na tych silenblokoch maju nato vybratie),
neviem skusaj a mozno to prinesie aj nejaky uspech

Renault KANGOO 1,5dci, 78kW , r.v.2010: najeto 388000km - OFF
Skoda octavia combi 1,6 Tdi 85kW , r.v.2017 najeto 170000km - ON
Skoda octavia combi 1,6 Tdi 85kW , r.v.2017 najeto 170000km - ON
Pašík má silentbloky 4, dva v předu na motoru, dva vzadu na převodovce. A hlavně je tam jinak uloženej, v pašíku na silentblokách sedí, obdobně jako GII, III, u G4 atd. je motor zavěšenej, proto má akcelerační vzpěru.
A s tima silentblokama, vždy by měl být motor usazenej na silentblokách volně, aby nebyly nakřížený. než utáhnu silentbloky, tak s tím motorem vždy zahoupu, aby se uvolnilo pnutí od centrování, takže nějaký zapříčení a pak utáhnutí, není to pravé ořechové.
A s tima silentblokama, vždy by měl být motor usazenej na silentblokách volně, aby nebyly nakřížený. než utáhnu silentbloky, tak s tím motorem vždy zahoupu, aby se uvolnilo pnutí od centrování, takže nějaký zapříčení a pak utáhnutí, není to pravé ořechové.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW

Zdar, opět dotaz ohledně stejnýho problemu. Minule, v roce 2006, jsem výše popsaný problém vyřešil skutečně "novou" skříní. Hučení i cvakání přestalo, najel jsem něco kolem 80 tis.
Bohužel momentálně je problém opět zde. Už je jasný že je to difero. Když zatočim roukou koly, v diferu stašně rachtla. Při jízdě opět pouze v levym rejdu a pod plynem, hučení ale výrezný.
Umíte někdo říct, co to je? klouby jsem prohazoval, měnil. Nedá se nějak ten diferák zničit při výměně os? kloubů? manžet?. Je to motor AVF, 6 ti kvalt, 96 kW.
Jsem před rozhodnutim, jestli nekoupit celej agregat, motor už taky dost háže olej, ale jak trefit na slušnej kus.... Co vy na TO?
díky za kažkou odpověď
Bohužel momentálně je problém opět zde. Už je jasný že je to difero. Když zatočim roukou koly, v diferu stašně rachtla. Při jízdě opět pouze v levym rejdu a pod plynem, hučení ale výrezný.
Umíte někdo říct, co to je? klouby jsem prohazoval, měnil. Nedá se nějak ten diferák zničit při výměně os? kloubů? manžet?. Je to motor AVF, 6 ti kvalt, 96 kW.
Jsem před rozhodnutim, jestli nekoupit celej agregat, motor už taky dost háže olej, ale jak trefit na slušnej kus.... Co vy na TO?
díky za kažkou odpověď
B5.5 07/01 96kw 6ti-kvalt
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 147
- Registrován: 23 led 2006, 18:03
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Nedavno jsem řešil podobnou věc na Passatu stejnej motor, převodovka 6-kv., najeto 90tis.fedes píše:Zdar, opět dotaz ohledně stejnýho problemu. Minule, v roce 2006, jsem výše popsaný problém vyřešil skutečně "novou" skříní. Hučení i cvakání přestalo, najel jsem něco kolem 80 tis.
Bohužel momentálně je problém opět zde. Už je jasný že je to difero. Když zatočim roukou koly, v diferu stašně rachtla. Při jízdě opět pouze v levym rejdu a pod plynem, hučení ale výrezný.
Umíte někdo říct, co to je? klouby jsem prohazoval, měnil. Nedá se nějak ten diferák zničit při výměně os? kloubů? manžet?. Je to motor AVF, 6 ti kvalt, 96 kW.
Jsem před rozhodnutim, jestli nekoupit celej agregat, motor už taky dost háže olej, ale jak trefit na slušnej kus.... Co vy na TO?
díky za kažkou odpověď
Bylo vyštíplý to velký ložisko u diferáku. U VW stálo kolem 8.000,-
Výborná práce - převodovka vejpůl a vylisovat všechny kola z jedný hřídele.

Prej to byla nějaká špatná série.
Golf II mTDI