Kontrolka žhavení Audi 80 TDI

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Audislav
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 16 úno 2008, 11:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Kontrolka žhavení Audi 80 TDI

Příspěvek od Audislav »

Čau všem diskutujícím a radícím přispivatelům tohoto fóra. Mám takový dotázek. Mám toto auto něco přes 2 roky(Audi 80 B4, 1,9 TDI motor 1Z) a po celou dobu co vlastním toto auto mně nesvítí kontrolka žhavení. Doteď jsem na autě řešil různé jiné věci,ale teď jsem si řekl, že se těchto diskuzí účastní spousta chytrých a zasvěcených hlav, tak by mi tu někdo mohl poradit a najít příčinu. Žhavit auto určitě musí, protože startuje bez problémů, jen ta kontrolka žhavení holt nesvítí. Co zatím vím jistě, tak je to, že žárovka od té kontrolky je OK, po ničem jiném jsem zatím nešel. Chtěl bych se zeptat kde bych třeba našel to čidlo, který když odpojím tak mi to žhaví pořád? Jen tak pro informaci, abych věděl. Relé žhavení tu kontrolku asi ovlivňovat nemůže, že? Tak by mně jen zajímalo jestli se s tímto již někdo setkal. Předem děkuji za jakékoliv postřehy a rady
ex Audi 80 Avant, B4 1,9 TDI, motor 1 Z, r.v. 1994, trysky Sprint 502,

nyní VW Sharan Tour. 1,9 TDI, motor AVG 81 kW, r. v. 2000
Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Re: Kontrolka žhavení Audi 80 TDI

Příspěvek od Bugs.Bunny »

Audislav píše:..... to čidlo, který když odpojím tak mi to žhaví......
čidlo teploty chladící kapaliny- při odpojeném čidle -46°C a najdeš ho na zezadu na hlavě.
Audislav píše:......Relé žhavení tu kontrolku asi ovlivňovat nemůže....
Relé žhavení tam vůbec nemáš a kontrolku žhavení i žhavení samotné řídí řj motoru.
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Kontrolka žhavení jde přímo na jeden vývod řj. Jiný výstup řj. spíná silové relé žhavení. Asi tak :D
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
Audislav
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 16 úno 2008, 11:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Audislav »

jak to čidlo chladící kapaliny vypadá? Díval jsem se na autě a zezadu na hlavu vede taková kostka která má tuším 6 pinů a vede do takové plastové jakoby kostky. Jinak je ještě jakýsi čidlo, který je u hadice která vede od hadice na hlavu a tam jsou myslím 2 piny. Jak je tam to čidlo(na té hlavě jestli je to teda ono) připevněno? A kolik stojí nový takový čidlo?
ex Audi 80 Avant, B4 1,9 TDI, motor 1 Z, r.v. 1994, trysky Sprint 502,

nyní VW Sharan Tour. 1,9 TDI, motor AVG 81 kW, r. v. 2000
Uživatelský avatar
Audislav
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 16 úno 2008, 11:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Audislav »

Jo a pokud by bylo špatný čidlo chladící kapaliny, jak jinak to poznám?
Tedy kromě toho že mně nebude svítit ta kontrolka žhavení?Má to vliv ještě na něo jiného? Může to ukázat VAG?
ex Audi 80 Avant, B4 1,9 TDI, motor 1 Z, r.v. 1994, trysky Sprint 502,

nyní VW Sharan Tour. 1,9 TDI, motor AVG 81 kW, r. v. 2000
Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od Bugs.Bunny »

Slavkov píše:Kontrolka žhavení jde přímo na jeden vývod řj. Jiný výstup řj. spíná silové relé žhavení. Asi tak :D
Napsal jsem to špatně. (wallbash) Samo, že řj nespíná rovnou žhaviče. :)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Mělo by být umístěno pod vývěvou a je to tuším čtyřpin :)
Jinak, to, že nesvítí může způsobovat třeba i zoxidovaný kontakt na konektoru řj.. Mrkni VAG-em, kolik ukazuje :D
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
Audislav
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 16 úno 2008, 11:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Audislav »

Počkej píšeš:mrkni VAGEM kolik ukazuje(asi ŘJ) a čeho má kolik ukazovat? Jo a jeden říká že čidlo je na hlavě, druhý pod vývěvou. Já bych taky soudil že na hlavě, ale jak je tam přichycený, máte někdo tucha? Já jsem to letěl zkouknout do auta jen tak na rychlovku, takže nějaký velký zkoumání neproběhlo :-)
ex Audi 80 Avant, B4 1,9 TDI, motor 1 Z, r.v. 1994, trysky Sprint 502,

nyní VW Sharan Tour. 1,9 TDI, motor AVG 81 kW, r. v. 2000
Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od Bugs.Bunny »

Audislav píše:Jo a pokud by bylo špatný čidlo chladící kapaliny, jak jinak to poznám?
Tedy kromě toho že mně nebude svítit ta kontrolka žhavení?Má to vliv ještě na něo jiného? Může to ukázat VAG?
Kontrolka žhavení by problikla i se špatným čidlem. Hledej problém v kontrolce, ve vedení z řj ke kontrolce nebo v řj samotné. Určitě je ta žárovka OK? Vag hodnotu odporu od čidla teploty ukáže. 01 - měřené hodnoty - 001 - pole 4 myslím.
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Čidlo je tam zašroubované, ale opravdu bych v něm zatím nehledal chybu. Jak píše BB, nejprve kontrolka, kabeláž, konektor u řj apod. . :)
Jinak to čidlo je obyčejný termistor (v závislosti na teplotě mění svůj odpor), tuším v autodatech je tabulka kolik má mít při jaké teplotě....
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
Audislav
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 16 úno 2008, 11:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Audislav »

No v týdnu jsem se domlouval s Humlem že mi zvýší startovací dávku, tak když to budu mít na VAGu, tak na to zrovna mrknem a uvidíme. Ale je pravda že ta kontrolka za ty 2 roky co to mám tak ani neproblikla. Jo a pokud bych sundal ten kabel z toho čidla a kontrolka fungovala, tak by mi pořád svítila?
ex Audi 80 Avant, B4 1,9 TDI, motor 1 Z, r.v. 1994, trysky Sprint 502,

nyní VW Sharan Tour. 1,9 TDI, motor AVG 81 kW, r. v. 2000
Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od Bugs.Bunny »

Slavkov píše:Čidlo je tam zašroubované, ale opravdu bych v něm zatím nehledal chybu. Jak píše BB, nejprve kontrolka, kabeláž, konektor u řj apod. . :)
Jinak to čidlo je obyčejný termistor (v závislosti na teplotě mění svůj odpor), tuším v autodatech je tabulka kolik má mít při jaké teplotě....
Myslím, že čidlo je jen zasunuté a zajištěné ,jako u ostatních TDi, ale chybu bych v něm zatím nehledal.
Uživatelský avatar
Audislav
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 16 úno 2008, 11:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Audislav »

Já jen, že jsem si našel někde v historii tohoto fóra, že někdo psal že měl přesně stejné příznaky jako píšu já, měl i stejné auto a psal že to dělalo čidlo chladící kapaliny. A ještě jsem nedostal odpověď na otázku, jestli pokud je kontrolka dobrá a já jen odpojím konektor od toho čidla, jestli se mi kontrolka rozsvítí?
ex Audi 80 Avant, B4 1,9 TDI, motor 1 Z, r.v. 1994, trysky Sprint 502,

nyní VW Sharan Tour. 1,9 TDI, motor AVG 81 kW, r. v. 2000
Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od Bugs.Bunny »

Audislav píše:Já jen, že jsem si našel někde v historii tohoto fóra, že někdo psal že měl přesně stejné příznaky jako píšu já, měl i stejné auto a psal že to dělalo čidlo chladící kapaliny. A ještě jsem nedostal odpověď na otázku, jestli pokud je kontrolka dobrá a já jen odpojím konektor od toho čidla, jestli se mi kontrolka rozsvítí?
Odpověd jsi dostal. I když by čidlo bylo špatné tak kontrolka alespon problikne. Když odpojíš čidlo teploty tak by to mělo po zapnutí zapalování žhavit na max a kontrolka by měla svítit delší dobu.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“