Po tom, co jsem si přečetl evidentně velmi závistivé reakce mvoleska a soukmenovců, jsem trochu v šoku.
Sám nejsem velkým příznivcem závodění s nitrem (pokud se jedná o závodění takovýchto "civilních" vozů). Ovšem, nejsem to já, kdo to tady začal zavádět. Jak všichni víme, v českých končinách jej začal hojně využívat tento rok čajíček se svou fabií 4x4 již od začátku sezóny, a také se nám to moc nelíbilo.
O to víc se mě těší, že po nasazení stejných prostředků není schopen konkurovat pouhé předokolce našeho golfu II se svou předělanou fabií na pohon 4x4. Tedy abych byl přesný, konkurence je to velmi slušná, ale evidentně to na vítězství nestačilo. Jediné, co je schopen - když vidí, že nasadíme nitro, začne tvrdit, že jede bez nitra na což mám svůj velmi jasný názor. Jízda bez nitra by byla velmi s podivem, neboť celou sezonu jezdí s nitrem

Michale (mvolesko), svět nekončí. Ty třeba zvítězíš jindy - je to jen "sport"

A teď můj komentář k včerejšímu závodu a k technickým parametrům VW Golfa II a Audi A3 4x4.
VW Golf II byl stvořen velmi narychlo, protože po minulé sezóně, kdy s ním jezdil Bóďa, který jej také stvořil vpodstatě z holé karoserie, byl koncem roku celý rozebrán. Jeho "život" měl být ukončen. Tento rok jsme nějak zaspali, a nestihli nic vytvořit. Proto jsem vzal odstrojenou karoserii, která nám zde ležela, a naskládal do ní motor, převodovku a další potřebné věci (za to velké díky Láďovi z Autosklo Turnov, jenž se z velké části postaral o reinkarnaci golfa po mechanické stránce).
Snažil jsem se vše stihnout na Mimoňské války, leč bohužel, nestihl jsem přijet včas na měřený sprint. Tak jsme auto poprvé vyzkoušeli alespoň ve volných jízdách odpoledne a přišli na několik problémů (problémy typu nevracejícího se spojkového pedálu jenž mělo za následek klouzání spojky, krátké šrouby kol, škrtání gum apod...).
Většinu těchto malých problémů jsme odstranili a chtěl jsem jet do Panenského Týnce - to nějak nevyšlo z důvodu jiné nedokončené práce.
Byl jsem tedy rád, že jsem se dostal do Milovic. Protože jsem jel sám s přítelkyní, vzal jsem si svého modrého golfa s "plaťákem" a naložil zlatého golfíka. Abych umlčel zlé jazyky, vysvětlím, že to nebylo z toho důvodu, že by zlatka nedojela, nýbrž z toho důvodu, abych měl kam odložit nářadí, pneumatiky, apod. Zlatka nemusela jet na plaťáku a mohla dojet po ose zcela stejně, jako dojela do Mimoně a zpět (tedy podobnou vzdálenost). Já ovšem zvolil pohodlí.
==========================
Na srazu mě asi nejvíce potěšily 2 věci.
==========================
1) Přijel jsem včas, a dokonce(!!) ještě před lidmi, kteří obvykle na všechny srazy přijedou mnohem dřív (většinou o cca pár hodin) než já


2) Vyhráli jsme se zlatkou hned první sraz, kterého se zlatka zúčastnila!! A to je co říct, při této tvrdé konkurenci.
Nebudu se tajit tím, že to nebylo vůbec lehké vítězství v konkurenci onitrovaných čtyřkolek. Věřte, že jsem se u toho docela zapotil. Gumy jsme neměli zahřáté na provozní teplotu jak by bylo potřeba, starty na nových gumách a tomto povrchu nebyly vůbec otestované. A navíc jsem vyfasoval tu nejhorší dráhu, kterou jsem vůbec mohl (to jsem se samozřejmě bohužel dozvěděl až po odjetých sprintech) - otázka je, zda-li to bylo záměrně, či jen pouhá náhoda. A věřte, že toto je setsakramentsky znatelná nevýhoda pokud závodíte v autě s předním náhonem.
Je to velmi dobře vidět i na časech. První jízda stála úplně za nic a start jsem zkazil. Gumy nebyly ohřáté a já dával příliš mnoho plynu - velkou dobu jsem stál téměř na místě, než se vůbec golfík začal hýbat. A to už byli všichni pryč a časomíra běžela. Do cíle jsem dojel jako poslední - velká ostuda.
Další jízdy už byly lepší, gumy byly o něco teplejší (ovšem stále ne na své provozní teplotě), ale ve třetí rozjížďce se mi nepovedlo zařadit trojku a ztratil jsem tím asi půl sekundy.
Po třetím sprintu jsem si myslel, že se již končí, ale naštěstí mi čajíček ukázal, že jsou 4 rozjížďky a za to mu veřejně děkuji, i když si tim sám uškodil.
Paradoxem je, že jsem tam všechny jízdy pouštěl nitro, ale měl jsem skoro prázdnou lahev (protože pan Radim plnič nestihl dorazit!! - tím ho veřejně kárám

A proto je jsem velmi překvapen, že se mi právě BEZ NITRA podařilo zajet nejlepší čas! Zde se přesně ukázalo, že u předního náhonu extrémně záleží na rozjezdu a největším problémem je mezičlánek mezi volantem a sedačkou (tedy já). Při poslední jízdě měly mé gumy přes 60°C, tedy nejblíže provozní teplotě a rozjížděl jsem se na dvojku. Za tři auto stále hrabalo a na startu jsem nechal asi 30m dlouhé čáry po hrabání (dle očitých svědků - sám jsem je neměřil) - nicméně se mi tento start nejvíce povedl.
Zlatka má 254HP bez nitra, s nitrem cca 275HP, pokud jde správné množství nitra do motoru. "Přifukuji" tedy max. 20HP, v žádném případě ne více. (pokud je v lahvi málo náplně, dochází k mnohem menšímu nárůstu - např. pouze 5hp). Nitro pouštím až od třetího stupně, protože to dříve nemá žádný význam u našeho předohrabu.
U Kulka (audi A3) přifukujeme asi 40HP, má dvojnásobnou trysku. Tedy má v základu 227hp, s nitrem max. 265hp, opět dle stavu náplně v lahvi (na časech můžete vidět rozdíl jízdy s nitrem - 1. sprint a bez nitra poslední sprint). Počítám, že tam první jízdu měl něco okolo 255hp díky poloprázdné lahvi.
Toto je asi všechno k Milovicím, s čím bych se rád podělil. Michalovo (mvoleskovo) výlevy na forech považuju za pouhé plácání tonoucího se do vody, a jeho popis situace na mne působí, jako by skoro na sraze nebyl. Je to škoda, protože je to přeci jen legrace a prohra neznamená konec světa

Ještě okomentuji názor, že s nitrem jsou vidět velké rozdíly v časech. U zlatky se toto vůbec neprojevilo, a to z toho důvodu, že start prohrabu. U Audi A3 je to vidět velmi dobře a to díky pohonu 4x4, kde se dají zajíždět opravdu velmi podobné časy.
S výsledkem jsem velmi spokojený, i když to na časech není vůbec poznat. Cílová rychlost naštěstí vypovídá o všem. O 22kmh vyšší cílovka zlatky oporoti druhému čajíčkovi již vypovídá něco o jejím potenciálu

Mám velkou radost a děkuji všem kdo pomáhali.
Jinak jsem také zastáncem lepšího rozdělení kategorií, ať už koeficienty nebo časovými penalizacemi, protože je samozřejmě těžké konkurovat onitrovaným autům či startům čtyřkolek. Toť můj komentář k včerejšku.