To je dobrá otázka. CAN-Bus pro interní komunikaci mezi (některými) jednotkami už mají všechny faceliftované B5-Passaty tzn. 3BG (3B6) od r.v. 2001, ale už i poslední staré B5ky. Nicméně diagnostika se stejně provádí přes starý dobrý K-line.váha píše:Jkao to že maj audiny dual K-line vím,ale že to používaly ještě v roce 2003 a 2004 sem nevěděl:-)ale aspoň už to vím...Od kdy se dávla can-bus do passata?B5,5 ho myslím má,ale třeba B5 už ho taky měla?vagus píše:Audiny r. 2002-2004, konrétně některé A4 a většina A6(C5) ještě nepoužívají diagnostiku přes CAN-Bus. Jelikož ale mají příiš mnoho řídících jednotek, byly problémy s jejich připojením na jedinou K-linku, tak jak je to obvyklé. V Audi to vyřešili tak, že K-linky jsou použity současně dvě. Jedna je na pinu 7 a jedna na pinu 15, kde bývala osazena u starých aut L-linka. Pokud se použije normální K-COM nebo KL-kabel, tak jsou dostupné jen některé řídící jednotky. Ty co jsou na 2. K-line jsou nedostupné, jednoduše protože kabel druhou K-linku nemá zapojenou. Řešení s prozkratováním obou K-linek není dobré, komunikace vykazuje chyby a hrozí poškození jednotek.váha píše:...tak můžu vřele doporučit abys ještě koukl na www.motordiag.cz
audiny z roku 2002-04 nemají náhodou už CAN-bus?
Proto doporučuji kabely KKL, které mají zapojené K-linky obě dvě. Horší je, že jsem se už setkal s několika kabely (vesměs z Polska), které byly označeny jako KKL a pak se zjistilo, že jsou ve skutečnosti jen "KL", tzn. žádná druhá K-linka se nekonala.
Na www.motordiag.cz mají jak seriový tak USB kabel poctivě KKL, je to odzkoušené. Jen ty starší kabely označované jako K-COM měly K-linku jen jednu, ale ty myslím už ani nenabízejí.
Výjimkou jsou myslím modely s ř.j. EDC16, kde jde motor diagnostikovat jak přes K-line, tal přes CAN, ale osobně to nemám ověřenené.