vliv vadného čidla teploty na spotřebu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Audislav
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Odpovědi: 0
Registrován: 16 úno 2008, 11:28
Bydliště: Brno

vliv vadného čidla teploty na spotřebu

Příspěvek od Audislav »

Chtěl bych poradit od zasvěcených. Vlastním vozidlo uvedené v podpisu tohoto příspěvku a zajímalo by mě, jakým způsobem by mohlo ovlivňovat vadné teplotní čidlo spotřebu vozidla. Nedávno jsem řešil problém, kdy mi nesvítila kontrolka žhavení (tohle bylo už od začátku, co jsem auto koupil). Nakonec jsem věc vyřešil tak, že sem vyvedl drát od pojistky žhavení a kontrolka začala fungovat, ale správností její funkce si nejsem jistý. Ona totiž když kontrolka vypne a já nastartuju, tak poté se znovu rozsvítí a svítí asi ještě minutu a půl, jako by to rozepínalo, až dosáhne auto nějajké teploty. Teď zpět k tomu čidlu. Teplotu to ukazuje normálně, jen spotřebu mám teď v zimě 6,5 - 7 l. a V létě 6 - 6,5 lt. TAk nevím jestli je to normální

Předem díky za jakékoliv postřehy
ex Audi 80 Avant, B4 1,9 TDI, motor 1 Z, r.v. 1994, trysky Sprint 502,

nyní VW Sharan Tour. 1,9 TDI, motor AVG 81 kW, r. v. 2000
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

No tím že je zima a tobe se to zvedlo o 0,5L bych řek že je v zimě normální
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Uživatelský avatar
schonus
Přispěvovatel
Příspěvky: 369
Odpovědi: 0
Registrován: 25 led 2006, 09:14
Bydliště: Pilsner
Kontaktovat uživatele:

Re: vliv vadného čidla teploty na spotřebu

Příspěvek od schonus »

Audislav píše: Teď zpět k tomu čidlu. Teplotu to ukazuje normálně, jen spotřebu mám teď v zimě 6,5 - 7 l. a V létě 6 - 6,5 lt. TAk nevím jestli je to normální

Předem díky za jakékoliv postřehy
nevim co tve cidlo, ale kdyz jsem ted vynuloval budik kvuli vymene baterie a pak najezdil necelych 100km po ceste v tech super mrazech (zpusobem jaxe ohreje uz zas stoji) ukazoval budik spotrebu 7,2 a to 0,5l promeruje.

Nevidel bych ve spotrebe problem.
STOledo 1M, AHF - poladeno
Uživatelský avatar
Audislav
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Odpovědi: 0
Registrován: 16 úno 2008, 11:28
Bydliště: Brno

Příspěvek od Audislav »

a co to žhavení, co říkáte na to? Myslíte, že to může fungovat takovýmto způsobem, aniž by mně to oddělalo žhaviče?
ex Audi 80 Avant, B4 1,9 TDI, motor 1 Z, r.v. 1994, trysky Sprint 502,

nyní VW Sharan Tour. 1,9 TDI, motor AVG 81 kW, r. v. 2000
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1821
Odpovědi: 0
Registrován: 17 srp 2008, 09:11

Příspěvek od misa.89 »

vadný čidlo vody to zvedne o litr až dva. Ale v zimě je zvýšení normální. Mě šla nahoru o 1,2l...
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
yirka
Aktivista
Příspěvky: 1307
Odpovědi: 0
Registrován: 12 zář 2007, 18:46
Bydliště: Karlovy Vary už jinde

Příspěvek od yirka »

nedávno jsem si čidlo měnil a padla mi spotřeba o cca litr
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

to já taky už vyměnil čidlo i termostat a 8 když jezdim hodně hodně vopatrné a koukám kde ubrat normální jízdou 10 a při naloži 12 :( dobrý ne ?
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
kadlos
Přispěvovatel
Příspěvky: 110
Odpovědi: 0
Registrován: 08 led 2009, 16:43
Bydliště: teplice

Příspěvek od kadlos »

Ja taky menil cidlo a spotreba sla dolu asi o litr a stoji kolem 4 stovek na Oktu 66Kw
Uživatelský avatar
l3030
Přispěvovatel
Příspěvky: 229
Odpovědi: 0
Registrován: 29 říj 2008, 18:32
Bydliště: Jižní morava

Příspěvek od l3030 »

To že je to čidlo špatný ukáže vag? a ukazatel teploty ukazuje dobře i když je čidlo blbý?
VW Passat Variant BLUEMOTION TDI, 2007 /100kW,320Nm/
Seat Cordoba 1.9SDi /ASY/ r.v. 2003 + chip /53kW 150Nm/

!!! na prodej !!! - Seat Arosa 99, 1.0MPI /ANV/
Uživatelský avatar
spacewerk
Přispěvovatel
Příspěvky: 442
Odpovědi: 0
Registrován: 04 čer 2008, 19:53

Příspěvek od spacewerk »

pokud je to čidlo špatný vag píše v DTC motoru porucha čidla teploty chladici kapaliny

To čidlo je zdvojený má čtyři vývody tzn jedna část posílá informace do RJ motoru a druhá posílá info pro rafičku teplomeru v budíkách.

Stává se že máš vadnou bud část co vede do RJ a budik funguje OK nebo naopak kde do RJ jde vše OK ale budik ukazuje blaboly a nebo nechodi informace vubec jak do RJ motoru tak do budiku :-D
kamo205
Přispěvovatel
Příspěvky: 103
Odpovědi: 0
Registrován: 04 říj 2007, 13:28
Bydliště: Handlová

Příspěvek od kamo205 »

Riadiačka motora dávkuje palivo v závislosti na teplote motora,( preto tá vyššia spotreba v zimných mesiacoch) a tak isto dlžka žhavenia. Motor žhaví aj po naštartovaní určitú dobu v závislosti na teplote. Kontrolka ťa iba informuje kedy máš začať štartovať, ale žhavenie ide ďalej. Ak som správne pochopil to tvoje "prepojenie", tak teba teraz kontrolka informuje, ako dlho ti to žhaví.
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Při původním zapojení funguje kontrolka jinak, než teď. Pokud zhasla v původním zapojení, tak to byl povel ke startu a žhavilo to dál, při dožhavování už zůstala zhasnutá. Můžeš to takhle provozovat, ale nečekaj, až zhasne, protože to už to přestane žhavit. Odhadni podle teploty motoru potřebný čas a startuj. Toho, že se pak ještě rozsvítí si nevšímej, je to projev správné funkce žhavení. Myslím si, že pokud vyměníš relé žhavení, tak se obnoví původní funkce. Ještě bych to zkusil otestovat v akčních členech.
Snímač teploty na spotřebu vliv má, pokud je vadný, tak se spotřeba zvyšuje.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Audislav
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Odpovědi: 0
Registrován: 16 úno 2008, 11:28
Bydliště: Brno

Příspěvek od Audislav »

tak jsem se díval na všechny příspěvky k tomuto tématu a jsem rád, že jsm si určité věci ověřil, za to všem přispivatelům děkuji. Jen se chci zeptat, jestli má někdo představu kolik může nový snímač na tento motor stát. Viděl jsem že přispivatel kadlos psal, že na Octávku ho ten snímač vyšel asi na 400 kč. Nevím jak moc je tohle čidlo unifikovaný v koncernu VW. Tak možná, jestli by pasoval snímač např. z Golfa III nebo z Passatu B4,apod? Jo a taky jsem se chtěl zeptat těch, co už to čidlo měnili. Jak jste poznali, že bylo špatný. Tedy mimo to, že jste napojili auto na VAG?
ex Audi 80 Avant, B4 1,9 TDI, motor 1 Z, r.v. 1994, trysky Sprint 502,

nyní VW Sharan Tour. 1,9 TDI, motor AVG 81 kW, r. v. 2000
yirka
Aktivista
Příspěvky: 1307
Odpovědi: 0
Registrován: 12 zář 2007, 18:46
Bydliště: Karlovy Vary už jinde

Příspěvek od yirka »

Audislav píše:tak jsem se díval na všechny příspěvky k tomuto tématu a jsem rád, že jsm si určité věci ověřil, za to všem přispivatelům děkuji. Jen se chci zeptat, jestli má někdo představu kolik může nový snímač na tento motor stát. Viděl jsem že přispivatel kadlos psal, že na Octávku ho ten snímač vyšel asi na 400 kč. Nevím jak moc je tohle čidlo unifikovaný v koncernu VW. Tak možná, jestli by pasoval snímač např. z Golfa III nebo z Passatu B4,apod? Jo a taky jsem se chtěl zeptat těch, co už to čidlo měnili. Jak jste poznali, že bylo špatný. Tedy mimo to, že jste napojili auto na VAG?
mě všechno fungovalo ale zjistil jsem, že při teplém motoru když jsem se rozjízděl a dal dvojku a nepřidal plyn, tak auto samo jelo jakoby na sytič no a samozřejmě spotřeba byla poznat,
nevím jak je to se záměnou ale je označené barvou a mělo by tym přijít stejně označené a ješte dva typy konektorů, alespon u mého ročníku 99 cca 400 kč jsem ho kupoval
Uživatelský avatar
spacewerk
Přispěvovatel
Příspěvky: 442
Odpovědi: 0
Registrován: 04 čer 2008, 19:53

Příspěvek od spacewerk »

čidlo teploty:

origo zelený = čtyřpolový cca 400 a činan taky zelený cca 100 kč :-D

ty modrý dvou polový sotji stejne skoro :-D

viz link:

http://www.cc-autodily.cz/index.php?go= ... ani=Hledej
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“