Snímač nárazu airbagu

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
m6692
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 22 lis 2007, 22:06
Odpovědi: 0

Snímač nárazu airbagu

Příspěvek od m6692 »

Ahojte
vie mi niekto múdrejší ako ja vysvetliť ako funguje snímač nárazu v RJ airbagov. Je to vyriešene nejako na elektronickom princípe, keďže RJ je opäť funkčná po vymazaní crash dát. Alebo nejako mechanicky je to vyriešené? :? :? :?


Ďakujem
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Odpovědi: 1
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peete »

a na jakym aute te to zajima, systemy jsou dost rozdilny, nekde staci smazat crash data a vymenit poskozeny bagy a pasy, jednotka si pretizeni vyhodnoti sama, jinde se musi menit snimace narazu, aby to bylo fcni... zalezi na znacce
Nissan Primera SW 1,9 DCi
Uživatelský avatar
m6692
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 22 lis 2007, 22:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od m6692 »

Len tak všeobecne ma to zaujíma akým spôsobom sa vyhodnocuje to preťaženie, v prípade že sa musia meniť snímače to asi chápem pravdepodobne sa niečo vplyvom preťaženia nejako mechanicky pohne z miesta a tým sa dajme tomu zmení magnetické pole čo potom vyhodnotí RJ, ale v prípade že v RJ nie je vidno nič mechanické (napr. fabia) ma zaujíma akým spôsobom je to možné zistiť čisto elektronickým spôsobom?
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

u novějších aut to hlídá řj, aktivace je nad 30kmh nebo přetížení více jak 8G
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
m6692
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 22 lis 2007, 22:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od m6692 »

Ďakujem za odpoveď
ale mňa skôr zaujíma ako konkrétne a na akom princípe funguje ten snímač nárazu alebo preťaženia, ak je to riešené mechanicky tak to chápem ale ak čisto elektricky tak ako môže el. prúd zistiť mieru preťaženia, však prúd tečie medzi dvomi bodmi s rôznym potencionálom (napätie). ?
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Je na to jednoúčelový šváb, který měří zrychlení (zpoždění), žádná kulička, co vyběhne z kalíšku a spojí kontakt.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
m6692
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 22 lis 2007, 22:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od m6692 »

Ďakujem toto som chcel vedieť, a o tej guličke som si tiež myslel že to tak asi nebude fungovať. :)
KARLIN80
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 22 říj 2008, 14:54
Odpovědi: 0
Bydliště: BA

Příspěvek od KARLIN80 »

origoš píše:Je na to jednoúčelový šváb, který měří zrychlení (zpoždění), žádná kulička, co vyběhne z kalíšku a spojí kontakt.
Ano ale to platí len pri snímačoch ,v RJ je presne tá gulička ktorú si spomenul a tá sa pri pretažení posunie proti pružine a strelia čelné airbagy .RJ je pevne spojená s karosériou vačšinou v stred tunely.
yary1
Aktivista
Příspěvky: 1051
Registrován: 08 říj 2007, 21:56
Odpovědi: 0
Bydliště: ZL

Příspěvek od yary1 »

Nevite jak je to presne u hondy accord 2.2 r.v.2004?
Obrázek

Autu celkem nic neni karosar rekl ze 30,000 akorat ty pytle udelali skody jako prase
Nepanikarim,v tichosti prihlizim.
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5829
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

ked sme u tých airbagu tak by mna zajímalo treba na golfIV ked RJ airbagov vyhodnotí chybu že nemá kontakt s treba s Airbagom v sedačke a na palubovke sa rozsvieti kontrolka Bagu a s tým autem to napálím čelne do stromu vystrela airbagy/šoferuv+spolujezdcuv/? alebo nevystrelí žadny lebo je tam závada a RJ airbagu ich neodpáli?
KARLIN80
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 22 říj 2008, 14:54
Odpovědi: 0
Bydliště: BA

Příspěvek od KARLIN80 »

ROMEK píše:ked sme u tých airbagu tak by mna zajímalo treba na golfIV ked RJ airbagov vyhodnotí chybu že nemá kontakt s treba s Airbagom v sedačke a na palubovke sa rozsvieti kontrolka Bagu a s tým autem to napálím čelne do stromu vystrela airbagy/šoferuv+spolujezdcuv/? alebo nevystrelí žadny lebo je tam závada a RJ airbagu ich neodpáli?
pokial je v RJ zapísaná chyba mala by ignorovať crash signál ,pretože pripadný skrat by mohol odpáliť niektorý z airbagov
acer
Přispěvovatel
Příspěvky: 129
Registrován: 05 lis 2006, 15:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Morava

Airbag

Příspěvek od acer »

Moje sksenost je takova ze v aute se 4 airbagy byla jednotka z jineho typu auta se 6ti airbagy a el pasy i vzadu jednotka psala asi 8 chyb ale pri nehode celni airbagy normalne fungovali i pasy ;)
kubba
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 28 čer 2006, 20:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od kubba »

origoš píše:Je na to jednoúčelový šváb, který měří zrychlení (zpoždění), žádná kulička, co vyběhne z kalíšku a spojí kontakt.
Ano máš uplnou pravdu, jen pro upřesnění bych doplnil že:
V těchto švábech tzv akcelerometrech se používají kapacitní snímače zrychlení v našem případě "spomalení". Kapacitní snímače se používají z důvodu velké závislosti kapacity na malé změně geometrických rozměru viz graf.Obrázek
[/img]

V akcelerometru se používají diferenční kapacitní senzory který se zkládá ze dvou povných elektrod kondenzátoru a mezi nimi je jedna pohyblivá (její dráha je ale malá tudíž kapacitní senzory nabízejí jednoznačnou závislot viz graf), která se pohybuje v závislosti na zrychlení, a představuje tak část na kterou půsoví setrvačné síly. Pohybem elektrody se mění rozdílová kapacita senzoru a tu pak vyhodnocuje elektronika na čipu (ve švábu).
V akceleromeru se používa těchto senzorů více, řádově desítky až stovky.

Jako běžný uživatel vozidla, sem rád, že jsem vám mohl přispět i svou troškou do mlýna, když tu čerpám spoustu vašich užitečných rad a postřehů.
Uživatelský avatar
m6692
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 22 lis 2007, 22:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od m6692 »

kubba píše:
origoš píše:Je na to jednoúčelový šváb, který měří zrychlení (zpoždění), žádná kulička, co vyběhne z kalíšku a spojí kontakt.
Ano máš uplnou pravdu, jen pro upřesnění bych doplnil že:
V těchto švábech tzv akcelerometrech se používají kapacitní snímače zrychlení v našem případě "spomalení". Kapacitní snímače se používají z důvodu velké závislosti kapacity na malé změně geometrických rozměru viz graf.Obrázek
[/img]

V akcelerometru se používají diferenční kapacitní senzory který se zkládá ze dvou povných elektrod kondenzátoru a mezi nimi je jedna pohyblivá (její dráha je ale malá tudíž kapacitní senzory nabízejí jednoznačnou závislot viz graf), která se pohybuje v závislosti na zrychlení, a představuje tak část na kterou půsoví setrvačné síly. Pohybem elektrody se mění rozdílová kapacita senzoru a tu pak vyhodnocuje elektronika na čipu (ve švábu).
V akceleromeru se používa těchto senzorů více, řádově desítky až stovky.

Jako běžný uživatel vozidla, sem rád, že jsem vám mohl přispět i svou troškou do mlýna, když tu čerpám spoustu vašich užitečných rad a postřehů.
Kubba, ďakujem. Presne toto ma zaujímalo princíp činnosti týchto senzorov, trocha teórie nikdy nezaškkodí, ešte raz ďakujem.

:worthy: :worthy: :worthy:
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“