vie mi niekto múdrejší ako ja vysvetliť ako funguje snímač nárazu v RJ airbagov. Je to vyriešene nejako na elektronickom princípe, keďže RJ je opäť funkčná po vymazaní crash dát. Alebo nejako mechanicky je to vyriešené?
Ďakujem
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ano ale to platí len pri snímačoch ,v RJ je presne tá gulička ktorú si spomenul a tá sa pri pretažení posunie proti pružine a strelia čelné airbagy .RJ je pevne spojená s karosériou vačšinou v stred tunely.origoš píše:Je na to jednoúčelový šváb, který měří zrychlení (zpoždění), žádná kulička, co vyběhne z kalíšku a spojí kontakt.
pokial je v RJ zapísaná chyba mala by ignorovať crash signál ,pretože pripadný skrat by mohol odpáliť niektorý z airbagovROMEK píše:ked sme u tých airbagu tak by mna zajímalo treba na golfIV ked RJ airbagov vyhodnotí chybu že nemá kontakt s treba s Airbagom v sedačke a na palubovke sa rozsvieti kontrolka Bagu a s tým autem to napálím čelne do stromu vystrela airbagy/šoferuv+spolujezdcuv/? alebo nevystrelí žadny lebo je tam závada a RJ airbagu ich neodpáli?
Ano máš uplnou pravdu, jen pro upřesnění bych doplnil že:origoš píše:Je na to jednoúčelový šváb, který měří zrychlení (zpoždění), žádná kulička, co vyběhne z kalíšku a spojí kontakt.

Kubba, ďakujem. Presne toto ma zaujímalo princíp činnosti týchto senzorov, trocha teórie nikdy nezaškkodí, ešte raz ďakujem.kubba píše:Ano máš uplnou pravdu, jen pro upřesnění bych doplnil že:origoš píše:Je na to jednoúčelový šváb, který měří zrychlení (zpoždění), žádná kulička, co vyběhne z kalíšku a spojí kontakt.
V těchto švábech tzv akcelerometrech se používají kapacitní snímače zrychlení v našem případě "spomalení". Kapacitní snímače se používají z důvodu velké závislosti kapacity na malé změně geometrických rozměru viz graf.
[/img]
V akcelerometru se používají diferenční kapacitní senzory který se zkládá ze dvou povných elektrod kondenzátoru a mezi nimi je jedna pohyblivá (její dráha je ale malá tudíž kapacitní senzory nabízejí jednoznačnou závislot viz graf), která se pohybuje v závislosti na zrychlení, a představuje tak část na kterou půsoví setrvačné síly. Pohybem elektrody se mění rozdílová kapacita senzoru a tu pak vyhodnocuje elektronika na čipu (ve švábu).
V akceleromeru se používa těchto senzorů více, řádově desítky až stovky.
Jako běžný uživatel vozidla, sem rád, že jsem vám mohl přispět i svou troškou do mlýna, když tu čerpám spoustu vašich užitečných rad a postřehů.