termosnimac a otacky na lagune 2.12D r.v.1996
Moderátoři: šulda, Moderátoři
termosnimac a otacky na lagune 2.12D r.v.1996
prosba renault laguna 2.2d
potreboval bych poradit kdo ma stímto zkusenosti...zlobí mě zřejme termosytic neboli termosnimac ktery je zasroubovan v bloku motoru a znej vede lanko na vstrikovaci cerpadlo a tam hybe s takzvanou packou.kdyz tu packu rukou postrcim doprava zvisi se otacky motoru kdyz doleva,snizí se.mel sem to nastavena tak uprostred jelo to dost rychle ale spotreba pri 90 po dalnici 7l nafty.podle papiru to ma byt 4,9l...kdyz sem to vratil zpet uz to neni tak silne otacky 1000...zrejme termosnimac nefunguje a prave sem to tema dorazama rozesteloval..nevim jak ten doraz na te pacce ma vyt zasroubovanya kolik otacek ma mit...kdyz to auto sem koupil tak to drzelo 1100otacek jak se studenym motorem tak aj s teplymv zime pri tech mrazech sem zhavil 15tkrat!!!!!!!nema s tim nekdo zkusenosti?kamos rikal ze to reaguje na teplotu vody..nejprv se pri startu zvisi otacky na 1100 a jak se zahreje spadnou na 900...jenze me to dela ted opak...po ranu nastartuju,drzi 500otacek a pak se neco sepne po 7minutach a zvisi se na 1100otacek...prosim poradte mi.. nebo popripadne jestli muzete poslat detailni fotku té packy s tím dorazovím šroubkem jak a okolik má byt vysroubovany... marianhorak@seznam.cz
potreboval bych poradit kdo ma stímto zkusenosti...zlobí mě zřejme termosytic neboli termosnimac ktery je zasroubovan v bloku motoru a znej vede lanko na vstrikovaci cerpadlo a tam hybe s takzvanou packou.kdyz tu packu rukou postrcim doprava zvisi se otacky motoru kdyz doleva,snizí se.mel sem to nastavena tak uprostred jelo to dost rychle ale spotreba pri 90 po dalnici 7l nafty.podle papiru to ma byt 4,9l...kdyz sem to vratil zpet uz to neni tak silne otacky 1000...zrejme termosnimac nefunguje a prave sem to tema dorazama rozesteloval..nevim jak ten doraz na te pacce ma vyt zasroubovanya kolik otacek ma mit...kdyz to auto sem koupil tak to drzelo 1100otacek jak se studenym motorem tak aj s teplymv zime pri tech mrazech sem zhavil 15tkrat!!!!!!!nema s tim nekdo zkusenosti?kamos rikal ze to reaguje na teplotu vody..nejprv se pri startu zvisi otacky na 1100 a jak se zahreje spadnou na 900...jenze me to dela ted opak...po ranu nastartuju,drzi 500otacek a pak se neco sepne po 7minutach a zvisi se na 1100otacek...prosim poradte mi.. nebo popripadne jestli muzete poslat detailni fotku té packy s tím dorazovím šroubkem jak a okolik má byt vysroubovany... marianhorak@seznam.cz
Ahoj,má to skutečně fungovat tak,že to má po startu nahodit otáčky 1000,nebo 1100ot/min,a po mírném ohřátí mají spadnout na volnoběh +-900ot/min.
Zajel bych k čerpadlářovi,na seřízení,sám to doma nevymyslíš,navíc otáčky 500 po startu dost ničí motor,a všechno kolem,už jen těmi vibracemi odděláš silentbloky.
To,že to v zimě nechytá,to je špatným předvstřikem(opět k čerpadlářovi),a žhavičky už asi taky budou po smrti,ne?
Zajel bych k čerpadlářovi,na seřízení,sám to doma nevymyslíš,navíc otáčky 500 po startu dost ničí motor,a všechno kolem,už jen těmi vibracemi odděláš silentbloky.
To,že to v zimě nechytá,to je špatným předvstřikem(opět k čerpadlářovi),a žhavičky už asi taky budou po smrti,ne?
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"
Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
odpoved
no zhavice me funguji podle me jen 3 a po zahrati se chyti aj 4...ted resim to ze na vstrikovaci vzadu ten bazmek co ovlada predvstrik tak kdyz ho povolim tak padaji otacky ,ale jede to aj bez pridani plynu...kdyz ho utahnu tak se otacky zvisi to same u studeneho motoru ale bez pridani plynu nejede...
re
termosytič si kup nový stojí cca 900kč je to na klíč 30-32 vyměníš to sám jen to nesmíš dorvat jako zvíře protože je to vše v hliníku.zahřej motor s vyvěšeným lankem na teplém motoru 90st nechej mírně volné lanko(páčka musí být překlopena pružinkou sama na nižší otáčky(jestli ji máš přidřenou tak to oprav.po ochlazení motoru se termočlánek smrští a zapne sytič neboli předsuvník vstřiku
pokud možno nevrtej do dorazových šroubků na tom sytiči to už si žádá odbornější seřízení a to se těžko píše a hlavně se mi nechce
pokud možno nevrtej do dorazových šroubků na tom sytiči to už si žádá odbornější seřízení a to se těžko píše a hlavně se mi nechce
odpověd
tak to je v prdeli jelikoz do dorazovich srubku sem vrtal...ty mas taky lagunu 2,2d?ze by si to kdyztak zmeril posuvkou jak ten dorazovy srub mas utazeny..jo a dela me to jeste to ze kdyz jedu treba na trojku a pustim pedal plynu tak to pokracuje stale v jizde treba 20km/h jestli ten sytic neni stale nejakl otevreny..ja nikdy diesela nemellljen benzin a po pusteni plynu to ma spomalit a chcipnout ale laguna me jede furt....na dvojku vyyjedu i mensi nepatrny kopeček a spotreba by mela byt asi 5,5l a já mam furt 7 pri 90km/h po dalnici
re
tuhle lagunu nemam ale opravuji to ,nevim jak mysliš ze ti to ma chcipnout ale i na 3ku volnoběh ti diesel pojede.dále taky nevim kdo ti nalhal že bude jezdit obsah 2,2 jakékoliv značky na světě(myslím starou konstrukci motoru -pro hnidopichy) za 5,5litru???????-to asi nikdy za tohle jezdi 1,9 dti 7 litru je slušná hodnota na starší vůz.kopeček vyjdeš i větší nebot máš velký obsah a ještě dizl. protože obsah ničim nenahradíš.ani v dnešní době downsizingu kdy má 1,5ka nafta vykon 80kw.vykon jo ale jak nemáš 1500ot a nefouká turbo a elektronika nezasahuje tak je to v hajzlu.navíc to není tak že daš 3jku a jedeš furt taky můžeš zapomenout na pohodovou jizdu se zařazenou 5kou v obci i mimo ni.prostě nejlepší motory jsou o obsahu 2,0 + - protože na auta které mají všechny zhruba tunu je to idealni krouták nevytočeneho motoru.at se jedna o benzin nebo naftu.a s nadupanými 1,4kami se 2 turby ala vw můžou jít do hajzlu bo 85kw 2,0benzin nezabiješ a ani neopravuješ.a klasicke dizly jsou všechny cca 2litry a jaké to jsou držáky.s těmy malými obsahy nahoněnými elektonikou jsou jen starosti .
odpověd
když sem si četl inzeraty na laguna 2,2d 1996 co prodavaji tak pisou super spotreba 5l neboli 5,5l....takže je to v poradku když se rozjedu bez plynu na jednicku? nebo když jedu na trojku,pustim pedal,spomalí to a drží si to asi 20km/h? a ty máš servis? kdybys bydlel tak max 100km od Pardubic jestli by ses na to nemrknul... jo a ještě ten termositic,když ten dorazoví sroubek povoluju tim víc me klesají otacky a jede to líp to znamená co?že ubíram nafty? zkousel jsem ho dotahovat a zvysovalo me to otacky a dost žralo a jelo pouze max 140km/h. pokud ho povoluju tak udelam 180km/h,je to živějsí,spotreba o něco taky višši a víc to táhne...potreboval bych najit takovou polohu kdy to bude met 900otacek volnobeh a málo zralo.... kolik by to asi tak podle tebe melo žrat treba pri 120km/h?mám to teprv asi 3 mesice a vím že cca pri 90 km/h 6,5l neboli 7l.a v papírech je psane pri rychlosti 90km/h spotreba 4,9l
ostrava je trochu z ruky -osobně si nemyslim že to bude žrát tak málo,to by jsi musel jet opravdu celou dobu po dálnici 90 a to bych chtěl vidět -vždy ti vyjde kombinace studeného startu,zahřívací fáze,jízda s řazením potom těch(90)a pak to samé po zpátku mimo ten start.takže podle mě je 5,5 utopie. .........ano na jedničku se rozjedeš stejně jako na pětku v každém autě akorát to odnese spojka nic jiného,dále na trojku stejně jako jiný kvalt který dovrší svých volnoběžných otáček auto pojede určitou rychlostí rovnající se volnoběhu +převodového poměru daného kvaltu,potíž může být s 5tkou protože může být dost těžká a motor bude na volnoběh škubat.......ta páčka na termosytiči se jmenuje předsuvník vstřiku-zároven mění (předstih)a částečně také dávku paliva,dále je pak na čerpadle další přepad který po zahřátí sníží dávku paliva(toho sis zatim nevšiml) a ani ho nehledej -nemá to pro tebe význam.to co popisuješ (jede nebo pak žere a nejede.)odpovídá přesně funkci předsuvníku vstřiku.pokud to chceš skutečně seřídit tak vytáhni vstřiky nechej si je změřit cena je cca 150kč za kus pokud by jsi měnil špičky tak ber z jihlavy do 300kč za kus.dále pak nastavit přesný předvstřik řerpadla vůči rozvodu samotnému a na konec seřídit ten předsuvník co jsi rozdupal zbytečně 
re
v nahradu to nebude ale kupoval jsem to na pažouty přímo u pažouta a bylo to jak skladem tak za těch 900 se slevou.nejsem si jist jestli rencek má stějny typ(zas tolik 2,2 nejezdi) třeba by se to dalo použit ale na 100% to ma stejnou funkci ale takhle na dálku a bez křištálové koule ti nedokážu odpovědět. teoreticky to muže byt drašší nebot je to rencek.v každém případě při troše zručnosti se to dá předělat na ruční ovládání v tomhle případě bych doporučil ruční sytič z fiatu tipo nebo uno nebot samozřejmě že nová(sada) vyjde okolo 300kč(v nahradu)musel by sis vybrat z asi 10 typů těchto ručních sytičů .jsou nejlevnější proto z fiatu. tohle už jsem s úspěchem taky aplikoval. .....ak tomu seřízení -bude nejlepší v té pozici co ti to samozrejmě jede těch 180 a táhne nebot se asi trefíš nejblíže tomu správcnému nastavení-a že to žere?jistě že to žere pokud něco jede 180 tak to musí logicky taky žrát .v každem připadě si to nechej seřídit a jednou pro vždy zapomen že to pojede za 5,5
Prosímtě MARe,nehrabej se do toho,nic s tím nevymyslíš,nech si to seřídit u někoho,kdo tomu rozumí.
Jinak,ten termosytič zkus koupit radši nový,moje zkušenost je takový,že pokud je to ten parafínový hajzlík,tak ten pravidelně co 2 roky odchází,a přestává fungovat,já ho kupoval nový na xantii za 1000kč,origo citroen.
Dám ti tip na firmu,kde ho umí sehnat-www.automaxhulin.cz
Jinak,to aby 2,2D jezdil za 9 litrů je taky velmi špatně,podlě mně by se měla skutečná spotřeba pohybovat kolem šesti litrů,9 to může žrát maximálně pokud pojedeš na plný plyn.
Je to atmosférický diesel,takže na dálce by to mohlo žrát tak +-6,a po městě 6,5,maximálně 7litrů s lehkou nohou při plynulé jízdě
Ještě k těm žhavičkám-pokud si nejseš jistý žhavičkami,tak je rovnou všechny 4 kup nové,já v automaxu objednával žhavičky ISKRA,vyšly mně dohormady na 800kč,a spokojenost nejvyšší,žhaviče moc nestojej,ale hodně pomůžou při startu jak studeným,tak při teplým(pokud je to komůrkáč,jako že asi jo)
Vyměnit si ji můžeš sám,neměla by to být až taková práce ale nevím jak je to v tomhle renaultu udělané
Jinak,ten termosytič zkus koupit radši nový,moje zkušenost je takový,že pokud je to ten parafínový hajzlík,tak ten pravidelně co 2 roky odchází,a přestává fungovat,já ho kupoval nový na xantii za 1000kč,origo citroen.
Dám ti tip na firmu,kde ho umí sehnat-www.automaxhulin.cz
Jinak,to aby 2,2D jezdil za 9 litrů je taky velmi špatně,podlě mně by se měla skutečná spotřeba pohybovat kolem šesti litrů,9 to může žrát maximálně pokud pojedeš na plný plyn.
Je to atmosférický diesel,takže na dálce by to mohlo žrát tak +-6,a po městě 6,5,maximálně 7litrů s lehkou nohou při plynulé jízdě
Ještě k těm žhavičkám-pokud si nejseš jistý žhavičkami,tak je rovnou všechny 4 kup nové,já v automaxu objednával žhavičky ISKRA,vyšly mně dohormady na 800kč,a spokojenost nejvyšší,žhaviče moc nestojej,ale hodně pomůžou při startu jak studeným,tak při teplým(pokud je to komůrkáč,jako že asi jo)
Vyměnit si ji můžeš sám,neměla by to být až taková práce ale nevím jak je to v tomhle renaultu udělané
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"
Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
Jakpak blázen,v předchozím topicu jsem uváděl,že jezdím s transitem 2,5D kolem 8 litrů,jedno jestli prázdnej,nebo plnej.smitko píše:2,2 d bez t? město 6,5-7????????????????????????pane kolego vy jste opravdu blázen a za kolik pak jezdi 1,9l ve městě za 5-6 co???????
![]()
![]()
Moje 1,9TD jezdí v průměru za 6,3 litrů,jezdím skoro pořád prahu(kdybych měl 1,9D,bylo by to ještě míň,turbomotory žerou vždycky víc)
No,a HDi nám jezdí po praze tak 6,5 litrů teď v zimě,a na dálkách 5,7.
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"
Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
jenže vezmi to pro uživatele civilistu ne pro rozehřáty motor celodenním ježděním to už jsou jine podminky když jedeš trhačku 40km denně.človiček si koupil 2,2 d bo to bylo zadarmo a nikdy se na tuhle spotřebu nemuže dostat to musiš uznat.peug 306 kombi 1,9d 7až 8 l město.(krátké trasy ročně 25tis) brava 1,9 td100(ne jtd) 8l město v zimě 9 kratke trasy ročně 35tis,berle hdi prum 6 město i dálka.po dálnici 140 v plnem autě 7,5 a nezrobiš nic 
Já nevim kde ty spotřeby bereš,ale já jezdim fakt dost často město(skoro výhradně město s tím TD),a spotřeba je těch 6,5-6,8,nikdy jsem se na víc než 7 nedostal,a to jsem byl pořád v koloně,nebo jsem si v zimě topil motorem,jedno jsem měl přes 7,a to jsem čekal v noci před magistrátem,a celou noc jsem si topil motorem.
Jinak jezdím taky cukačky 7km do práce a zpět,a pak přes den nějaké pojíždky,neustále to vychládá,všechno je to o noze
Jinak je pravda,že to HDi po městě žere jak šílený,neni problém se dostat přes 7 proto ho do města netaháme,ale schováváme si ho na dálky,protože se na moje ježdění ani pořádně neohřeje,a na dálkách žere poslední dobou 5,8+-
Jinak,kdybys nevěřil,tak sem házím odkaz na spritmonitor,spotřebu si počítám.
http://www.spritmonitor.de/en/user/jirkaj.html
Myslím si že pokud je na holém dieselu,byť velký objem trvale spotřeba přes 7,tak je to moc,a něco je někde špatně,rozhodně se musí vejít do 7mi litrů,při lehké noze.
Jinak jezdím taky cukačky 7km do práce a zpět,a pak přes den nějaké pojíždky,neustále to vychládá,všechno je to o noze
Jinak je pravda,že to HDi po městě žere jak šílený,neni problém se dostat přes 7 proto ho do města netaháme,ale schováváme si ho na dálky,protože se na moje ježdění ani pořádně neohřeje,a na dálkách žere poslední dobou 5,8+-
Jinak,kdybys nevěřil,tak sem házím odkaz na spritmonitor,spotřebu si počítám.
http://www.spritmonitor.de/en/user/jirkaj.html
Myslím si že pokud je na holém dieselu,byť velký objem trvale spotřeba přes 7,tak je to moc,a něco je někde špatně,rozhodně se musí vejít do 7mi litrů,při lehké noze.
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"
Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
pane kolego vy jste opravdu blázen a za kolik pak jezdi 1,9l ve městě za 5-6 co???????