elektrické servo Fábia

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

MAX píše:Vyšší kroutící moment v širokém rozsahu otáček, pro progresivní servořízení ideální věc.
Platí pro OPEL Astra G, jak je to u Fábie jsem ještě netestoval.
Tak zpet na stromy. Neni nad to si to rozebrat a prozkoumat sam. Zadnej krokac. Uplne vobyc stejnosmerenej komutatorovej motor 2x vetsi nez starter. Na volantu je snimac otacek a ten je spojenej kabelama se servomotorem, kde je ridici elektronika. Zaroven do serva vede i signal z rychlomeru a podle toho reguluje elektronika tlak v cerpadle.

Je to cely jeden kus tzn. Nadrzka s hydroolejem, vlastni elektromotor se zubovym cerpadlem a ridici elektronika. U FRS je tenhle vehement celej umistenej pod levym prednim podbehem, resp za prednim naraznikem. Takze pristup "nadhernej".

V pondeli jdu jeste na diagnostiku, pokud nic nezjistime tak bude nasledovat reset ridici jednotky a vymazani pameti zavad, prej to muze byt taky problem, kdyz nepomuze tak vymena cidla otacek volantu a pak uz zbejva jedine cely servo.

Mam 100 chuti to dat do uhledny krabice a poslat to manazerum ze skodovky na stul, aby videli co delaj za sracku. Auto za pul mega, stary 2 roky a najetejch 80kKm. At jdou nekam kreteni. Mechanicky TDi rulezzzz.
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

To už jsem párkrát psal. Vyhoršili to. Kdyby to udělali stejně jako na Feldě, bylo by to lepší. Musíme si uvědomit, že automobilky neživí jen prodej aut, ale dost podstatně servisy a prodej ND. Tohle žádná druhovýroba nemá.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Rizeni vcudu

Příspěvek od fabiátor »

Takze opet znovu od zacatku.

1) Ve Fabii je servo s krokovym motorem. Mel jsem to rozdelany na atomy, takze zubovy cerpadlo zvlast, elektromotor zvlast a ridici elektronika zvlast. Je tam krokac jako prase, 9 civek spinanych ridici elektronikou v prislusnych sekvencich tak jak se vyhodnocuje rychlost vozidla a otaceni volantu. Cely to lezi i vcetne ty elektroniky v tom hydraulickym oleji. Da se to uplne v pohode cely rozebrat, ale je to k nicemu. Nahradni dil je jen cely servo.

2) Sehnal jsem novy servo.

3) Vymenil jsem serva.

4) Nakodoval jsem zpet ve VAGu kanal 44. (nastavuje se odezva a tuhost rizeni, kdyz prehodite jiny servo tak si RJ mysli ze je to vypnuty a je treba znovu zadat kod, dobrej for :-)

5) Vyzkousel jsem to a .......... NIC. Problem je jinde.

OK takze dal otestovat cidlo otacek volantu. Stejnym postupem jsem otestoval i cidlo volantu, taky OK.

Jebal jsem se s tim celej den, abych nakonec zjistil, ze problem je primo v RIZENI. Servo totiz tlaci tak ze pri zaberu volantu pulka nadrzky na hydraulickej olej zmizi v systemu, takze zjevne tlak vyvine a prepousti to asi uz pretlakovej ventil. Ale volant jde stuha porad stejne. Zkousel jsem i jednotlivy hadice, jestli nahodou nejsou nejak ucpany.

Nasledne jsem konzultaci s technikem znackoveho servisu zjistil, ze u Fabii celkem bezne odchazi rizeni prave timto zpusobem. Tj. z me neznamych duvodu dojde k ucpani rozvodu hydruliky primo v nekde v prevodce rizeni pres kterou to prochazi.

Reseni ? Ve znackovych servisech meni cely rizeni. Vzhledem k tomu ze za blbej servomotor chteli 25.000,- Kc jen trnu kolik budou chtit za novy rizeni.

Takze shanim rizeni na Fabia RS s timhle kodem VWAG 6Q1423051AL, pod tim je dalsi radka 043103B4051AL.

Pro ty co teprv budou resit stejnej problem. ZAPOMENTE na to, ze vam neco rekne diagnostika na VAGu nebo, nedejboze ze se vam HNED rozsviti nejaka kontrolka. Proste jednoho dne za jizdy zjistite, ze posilovac rizeni neposiluje. Cas od casu pak na vas mozna blikne zluta kontrolka s volantem a vykricnikem. Kdyz si nechate udelat diagnostiku, vyhodi to na vas nejakej nesmysl o tom ze zafungovala tepelna ochrana serva. To se totiz diky praci na max. tlak casem tak ohreje ze na nem neudrzite ruku a nasledne odejde neco v rizeni krokovyho motoru. Ano podelanym rizenim si pravdepodobne oddelate i servo aniz by jste poradne zjistili proc.

Vivat Skoda, vivat VW, bezte do riti hosi auta delat neumite.
jeansx
Přispěvovatel
Příspěvky: 203
Registrován: 21 dub 2006, 07:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od jeansx »

Tak jedno info firma škoda právě řeší problém z dodavatelem snímaču řízení. Momentálně nejsou sice kdyspozici ale prý usilovně pracují n vyřešení problemu.
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od kevino »

fabiatro kup si uato inej znacky a budes riesit ine problemy
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

kevino píše:fabiatro kup si uato inej znacky a budes riesit ine problemy
(hm) dobra rada ted kdyz uz mam FRS

jinak kdyby se to nekomu hodilo ve FRS je rizeni typ SMI KOYO. Novy stoji cca 25.000 a nebo se da sehnat repasovany z nemecka asi zapolovic, ale to je vymennym zpusobem, takze to rozbity za to repasovany + doplatek
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“