Takze opet znovu od zacatku.
1) Ve Fabii je servo s krokovym motorem. Mel jsem to rozdelany na atomy, takze zubovy cerpadlo zvlast, elektromotor zvlast a ridici elektronika zvlast. Je tam krokac jako prase, 9 civek spinanych ridici elektronikou v prislusnych sekvencich tak jak se vyhodnocuje rychlost vozidla a otaceni volantu. Cely to lezi i vcetne ty elektroniky v tom hydraulickym oleji. Da se to uplne v pohode cely rozebrat, ale je to k nicemu. Nahradni dil je jen cely servo.
2) Sehnal jsem novy servo.
3) Vymenil jsem serva.
4) Nakodoval jsem zpet ve VAGu kanal 44. (nastavuje se odezva a tuhost rizeni, kdyz prehodite jiny servo tak si RJ mysli ze je to vypnuty a je treba znovu zadat kod, dobrej for
5) Vyzkousel jsem to a .......... NIC. Problem je jinde.
OK takze dal otestovat cidlo otacek volantu. Stejnym postupem jsem otestoval i cidlo volantu, taky OK.
Jebal jsem se s tim celej den, abych nakonec zjistil, ze problem je primo v RIZENI. Servo totiz tlaci tak ze pri zaberu volantu pulka nadrzky na hydraulickej olej zmizi v systemu, takze zjevne tlak vyvine a prepousti to asi uz pretlakovej ventil. Ale volant jde stuha porad stejne. Zkousel jsem i jednotlivy hadice, jestli nahodou nejsou nejak ucpany.
Nasledne jsem konzultaci s technikem znackoveho servisu zjistil, ze u Fabii celkem bezne odchazi rizeni prave timto zpusobem. Tj. z me neznamych duvodu dojde k ucpani rozvodu hydruliky primo v nekde v prevodce rizeni pres kterou to prochazi.
Reseni ? Ve znackovych servisech meni cely rizeni. Vzhledem k tomu ze za blbej servomotor chteli 25.000,- Kc jen trnu kolik budou chtit za novy rizeni.
Takze shanim rizeni na Fabia RS s timhle kodem VWAG 6Q1423051AL, pod tim je dalsi radka 043103B4051AL.
Pro ty co teprv budou resit stejnej problem. ZAPOMENTE na to, ze vam neco rekne diagnostika na VAGu nebo, nedejboze ze se vam HNED rozsviti nejaka kontrolka. Proste jednoho dne za jizdy zjistite, ze posilovac rizeni neposiluje. Cas od casu pak na vas mozna blikne zluta kontrolka s volantem a vykricnikem. Kdyz si nechate udelat diagnostiku, vyhodi to na vas nejakej nesmysl o tom ze zafungovala tepelna ochrana serva. To se totiz diky praci na max. tlak casem tak ohreje ze na nem neudrzite ruku a nasledne odejde neco v rizeni krokovyho motoru. Ano podelanym rizenim si pravdepodobne oddelate i servo aniz by jste poradne zjistili proc.
Vivat Skoda, vivat VW, bezte do riti hosi auta delat neumite.