váha vzduchu odstranění ?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2367
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

nechcem tu rozoberat detaily ale vsetky vozy ci bmw mercedes alebo audi wv bezia podla MAP.... podn 2005 roku skoro vsetko. LMSA bolo poruchove a su staznosti na to preto MAP a korekcie k tomu. EDC16 a 17 to same. nieje rozdiel ci je to map alebo maf. diskusia myslim ze nema zmysel. ked sa to dolado dobre myslim ze nevoidim rozdiel medzi MAF a MAP... Vaha sa pouziva v hlavne na regulaciu EGR .CL regulacii
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

BH motor píše:diskusia myslim ze nema zmysel. ked sa to dolado dobre myslim ze nevoidim rozdiel medzi MAF a MAP...
Kazda diskusia ma zmysel, zase sme o cosi mudrejsi ;)
Vdaka za detailnejsie vysvetlenie.....
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2344
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

subz3ro_tdi píše:
BH motor píše:diskusia myslim ze nema zmysel. ked sa to dolado dobre myslim ze nevoidim rozdiel medzi MAF a MAP...
Kazda diskusia ma zmysel, zase sme o cosi mudrejsi ;)
Vdaka za detailnejsie vysvetlenie.....
Souhlas ;)
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

to: BH motor, vdaka za ujesnenie pojmov a dojmov. Vyssie som uviedol iba priklad ako je to napr. u Ducata JTD. EU3 (moj pripad) ma EGR (off) a ciste MAF. EU2 nema EGR a ma MAP. MAF sa pouziva hlavne koly tomu EGR (efektivnejsie riadenie).
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

to bych se divil, kdyby výrobce použil jen váhu a nezkoumal tlak turba, no všechno je možný hlavně u Fiatu
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Neviem naco narazas. Praveze plniaci tlak ide presnejsie urcit prepoctom z MAF. A Ducato nema VNT ale iba klasicky mech. obtok (ziadny N75) takze kontrolovat max. hodnotu plniaceho tlaku (ako samostatnu fyzikalnu velicinu) ani nieje nutne kedze RJ na zaklade info z MAF si ho spatne dopocita. Je to jednoducho spravene preto sa to nesere ako u VW. Ale aj tak mne osobne MAF nieje ani trochu sympaticka a radsej mam MAP.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no mě se zdá, že nejpřesnější je to, když ho přímo změřím, navíc opotřebení motoru mi hodnotu z MAF ovlivňuje, takže u vychrochtlýho motru, kterej dejchá, by mě zajímalo jak přesně určíš kolik to doopravdy tlačí, podle mě na těch starších je jen MAP a na nových je použito oboje, jak MAP, tak MAF, takhle mi to přijde logičtější
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Este raz,
1, plniaci tlak najpresnejsie zistis pomocou MAF (bez ohladu nat cije motor vyhoneny alebo nie).
2, Plniaci tlak MAP ta pri davkovani paliva ako fyzikalna velicina vobec nezaujima a RJ ju ani vobec do vypoctu zahrnat nemusi.
3, plniaci tlak RJ zaujima iba z ohladom na ochranu motora proti mech. poskodeniu a poskodeniu turba.
4, pokial vypadne signal z MAF RJ si berie hodnotu pevne definovanu v datovom poli, a ako nahradnu alebo doplnujucu hodnotu pri prepocte davky si moze brat info z MAP.
Pri urceni davky paliva ta vobec plniaci tlak nezaujima a ani ho nemusis brat pri vypocte v uvahu. Pri vypocte vhodneho mnozstva paliva (davky paliva) ta zaujima kolko toho (ake mnozstvo) vzduchu fyzicky (skutocne) v tej spalovacej komore naozaj je. To sa da zistit jedine z MAF. Niesu to ziadne cary ani magia ani veda. Je to vstetko o matematike a fyzike. Je to jednoducho rovnica kde su na zname a nezname. A RJ motora si to vsetko sku...vene rychlo prepocitava ;)
Naposledy upravil(a) TDI tech dne 18 dub 2009, 22:57, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

HUML - no, naprikad AFN riadiacka nema mapu kde sa meni vstrekovane mnozstvo paliva podla tlaku :) len podla MAF,
myslim ze AXR to uz ma aj podla MAF aj MAP
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jasný, to co tu píšeš nezpochybňuju, jen se mi nezdá že by bylo auto vybavený jen váhou vzduchu a ne i snímačem tlaku, i když nebudu s hodnotama z MAP počítat pro tvorbu směsi, slouží mi jako kontrola, že se mi to změřený množství vzduchu do motoru opravdu dostává ;), takto jsem to měl na mysli
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

Huml píše:jasný, to co tu píšeš nezpochybňuju, jen se mi nezdá že by bylo auto vybavený jen váhou vzduchu a ne i snímačem tlaku, i když nebudu s hodnotama z MAP počítat pro tvorbu směsi, slouží mi jako kontrola, že se mi to změřený množství vzduchu do motoru opravdu dostává ;), takto jsem to měl na mysli
takt o je samozrejme, ved inak by nemola fungovat elektronicka regulacia tlaku ..
tak sme sa pochopili :)
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

to je jasný, že bez toho čidla tlaku by se to třeba blbě regulovalo, ale TDItech psal, že když máš turbo, který regulaci nemá, tak ho nepotřebuješ, ne pro tvorbu směsi, ale pro bezpečnostní kontrolu by tam měl být, protože nedovedu si představit jak jinak by jednotka poznala, že mi třeba praskla hadice za turbem, jedině, že by měla přesně daný maximální možný hodnoty váhy a při jejich překročení by to musela hodit do nouzáku, protože jinak by tam vesele posílala hafo nafty a vzduch nikde a to pak asi moc ekologický není ;)
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Ono ked je prdnuta hadica za turbom tak tie hodnoty MAF aj MAP akosi obe stracaju zmysel, nakolko ani srnka netusi kolko vzduchu sa do valca dostane (noteeth) Dym z vyfuku by mal byt neklamnym znakom ze je nieco v nepodriadku... na RJ sa v tom momente spoliehat asi neda...
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

to není pravda, mám hodně na váze vzduchu a nemám tlak za turbem, tak z toho jednoduše vyvodíš netěsnost za turbem
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Huml: to bezpochyby ano,,,, ja som to skor myslel tak, ze vo vacsine pripadov na to prides podla zvysenej dymivosti, lebo pri vacsich netesnostiach to bude padat do nudzaku kvoli tomu ze sa nedosiahne plniaci tlak, ale pri mensich sa moze pretacat turbina a RJ je v klidku...
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“