váha vzduchu odstranění ?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
nechcem tu rozoberat detaily ale vsetky vozy ci bmw mercedes alebo audi wv bezia podla MAP.... podn 2005 roku skoro vsetko. LMSA bolo poruchove a su staznosti na to preto MAP a korekcie k tomu. EDC16 a 17 to same. nieje rozdiel ci je to map alebo maf. diskusia myslim ze nema zmysel. ked sa to dolado dobre myslim ze nevoidim rozdiel medzi MAF a MAP... Vaha sa pouziva v hlavne na regulaciu EGR .CL regulacii
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Kazda diskusia ma zmysel, zase sme o cosi mudrejsiBH motor píše:diskusia myslim ze nema zmysel. ked sa to dolado dobre myslim ze nevoidim rozdiel medzi MAF a MAP...
Vdaka za detailnejsie vysvetlenie.....
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Souhlassubz3ro_tdi píše:Kazda diskusia ma zmysel, zase sme o cosi mudrejsiBH motor píše:diskusia myslim ze nema zmysel. ked sa to dolado dobre myslim ze nevoidim rozdiel medzi MAF a MAP...
Vdaka za detailnejsie vysvetlenie.....
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp
G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Neviem naco narazas. Praveze plniaci tlak ide presnejsie urcit prepoctom z MAF. A Ducato nema VNT ale iba klasicky mech. obtok (ziadny N75) takze kontrolovat max. hodnotu plniaceho tlaku (ako samostatnu fyzikalnu velicinu) ani nieje nutne kedze RJ na zaklade info z MAF si ho spatne dopocita. Je to jednoducho spravene preto sa to nesere ako u VW. Ale aj tak mne osobne MAF nieje ani trochu sympaticka a radsej mam MAP.
no mě se zdá, že nejpřesnější je to, když ho přímo změřím, navíc opotřebení motoru mi hodnotu z MAF ovlivňuje, takže u vychrochtlýho motru, kterej dejchá, by mě zajímalo jak přesně určíš kolik to doopravdy tlačí, podle mě na těch starších je jen MAP a na nových je použito oboje, jak MAP, tak MAF, takhle mi to přijde logičtější
Este raz,
1, plniaci tlak najpresnejsie zistis pomocou MAF (bez ohladu nat cije motor vyhoneny alebo nie).
2, Plniaci tlak MAP ta pri davkovani paliva ako fyzikalna velicina vobec nezaujima a RJ ju ani vobec do vypoctu zahrnat nemusi.
3, plniaci tlak RJ zaujima iba z ohladom na ochranu motora proti mech. poskodeniu a poskodeniu turba.
4, pokial vypadne signal z MAF RJ si berie hodnotu pevne definovanu v datovom poli, a ako nahradnu alebo doplnujucu hodnotu pri prepocte davky si moze brat info z MAP.
Pri urceni davky paliva ta vobec plniaci tlak nezaujima a ani ho nemusis brat pri vypocte v uvahu. Pri vypocte vhodneho mnozstva paliva (davky paliva) ta zaujima kolko toho (ake mnozstvo) vzduchu fyzicky (skutocne) v tej spalovacej komore naozaj je. To sa da zistit jedine z MAF. Niesu to ziadne cary ani magia ani veda. Je to vstetko o matematike a fyzike. Je to jednoducho rovnica kde su na zname a nezname. A RJ motora si to vsetko sku...vene rychlo prepocitava
1, plniaci tlak najpresnejsie zistis pomocou MAF (bez ohladu nat cije motor vyhoneny alebo nie).
2, Plniaci tlak MAP ta pri davkovani paliva ako fyzikalna velicina vobec nezaujima a RJ ju ani vobec do vypoctu zahrnat nemusi.
3, plniaci tlak RJ zaujima iba z ohladom na ochranu motora proti mech. poskodeniu a poskodeniu turba.
4, pokial vypadne signal z MAF RJ si berie hodnotu pevne definovanu v datovom poli, a ako nahradnu alebo doplnujucu hodnotu pri prepocte davky si moze brat info z MAP.
Pri urceni davky paliva ta vobec plniaci tlak nezaujima a ani ho nemusis brat pri vypocte v uvahu. Pri vypocte vhodneho mnozstva paliva (davky paliva) ta zaujima kolko toho (ake mnozstvo) vzduchu fyzicky (skutocne) v tej spalovacej komore naozaj je. To sa da zistit jedine z MAF. Niesu to ziadne cary ani magia ani veda. Je to vstetko o matematike a fyzike. Je to jednoducho rovnica kde su na zname a nezname. A RJ motora si to vsetko sku...vene rychlo prepocitava
Naposledy upravil(a) TDI tech dne 18 dub 2009, 22:57, celkem upraveno 2 x.
- netopier
- Aktivista
- Příspěvky: 3328
- Registrován: 29 říj 2006, 22:37
- Bydliště: ZVOLEN,SK
- Kontaktovat uživatele:
takt o je samozrejme, ved inak by nemola fungovat elektronicka regulacia tlaku ..Huml píše:jasný, to co tu píšeš nezpochybňuju, jen se mi nezdá že by bylo auto vybavený jen váhou vzduchu a ne i snímačem tlaku, i když nebudu s hodnotama z MAP počítat pro tvorbu směsi, slouží mi jako kontrola, že se mi to změřený množství vzduchu do motoru opravdu dostává, takto jsem to měl na mysli
tak sme sa pochopili
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
to je jasný, že bez toho čidla tlaku by se to třeba blbě regulovalo, ale TDItech psal, že když máš turbo, který regulaci nemá, tak ho nepotřebuješ, ne pro tvorbu směsi, ale pro bezpečnostní kontrolu by tam měl být, protože nedovedu si představit jak jinak by jednotka poznala, že mi třeba praskla hadice za turbem, jedině, že by měla přesně daný maximální možný hodnoty váhy a při jejich překročení by to musela hodit do nouzáku, protože jinak by tam vesele posílala hafo nafty a vzduch nikde a to pak asi moc ekologický není 
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Ono ked je prdnuta hadica za turbom tak tie hodnoty MAF aj MAP akosi obe stracaju zmysel, nakolko ani srnka netusi kolko vzduchu sa do valca dostane
Dym z vyfuku by mal byt neklamnym znakom ze je nieco v nepodriadku... na RJ sa v tom momente spoliehat asi neda...
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Huml: to bezpochyby ano,,,, ja som to skor myslel tak, ze vo vacsine pripadov na to prides podla zvysenej dymivosti, lebo pri vacsich netesnostiach to bude padat do nudzaku kvoli tomu ze sa nedosiahne plniaci tlak, ale pri mensich sa moze pretacat turbina a RJ je v klidku...
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.