olej v převodovce

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Fíša
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 03 pro 2008, 20:10
Odpovědi: 0

olej v převodovce

Příspěvek od Fíša »

Mám passat 1,9TDi 66KW, vyměnil jsem olej v převodovce, původní vypdal že byl nedávno také měněn, byl krásně čirý ale vylilo se pouze 1,5 litrů, což je málo, před výměnou se řadilo bez problémů. po výměně, kde jsem tam nalil cca 2,75 litrů nového oleje se až do ohřádí motoru řadí hůře. když se motor ohřeje jde to docela dobře. Motor mám po výměně všech náplní vč. rozvodů, v servise mi nastavily předvstřik, auto jede super ale přijde mi že je hlučnější, více klape, opět než se ohřeje. prosím o radu co s tím. díky
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33638
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: olej v převodovce

Příspěvek od slovacek.milos »

Fíša píše:Mám passat 1,9TDi 66KW, vyměnil jsem olej v převodovce, původní vypdal že byl nedávno také měněn, byl krásně čirý ale vylilo se pouze 1,5 litrů, což je málo, před výměnou se řadilo bez problémů. po výměně, kde jsem tam nalil cca 2,75 litrů nového oleje se až do ohřádí motoru řadí hůře. když se motor ohřeje jde to docela dobře. Motor mám po výměně všech náplní vč. rozvodů, v servise mi nastavily předvstřik, auto jede super ale přijde mi že je hlučnější, více klape, opět než se ohřeje. prosím o radu co s tím. díky
asi ho máš moc hustý ten olej cos tam dal miloš
Fíša
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 03 pro 2008, 20:10
Odpovědi: 0

Re: olej v převodovce

Příspěvek od Fíša »

slovacek.milos píše:
Fíša píše:Mám passat 1,9TDi 66KW, vyměnil jsem olej v převodovce, původní vypdal že byl nedávno také měněn, byl krásně čirý ale vylilo se pouze 1,5 litrů, což je málo, před výměnou se řadilo bez problémů. po výměně, kde jsem tam nalil cca 2,75 litrů nového oleje se až do ohřádí motoru řadí hůře. když se motor ohřeje jde to docela dobře. Motor mám po výměně všech náplní vč. rozvodů, v servise mi nastavily předvstřik, auto jede super ale přijde mi že je hlučnější, více klape, opět než se ohřeje. prosím o radu co s tím. díky
asi ho máš moc hustý ten olej cos tam dal miloš

myslíš že to má vliv na hlučnost a řazení?
Uživatelský avatar
Package
Aktivista
Příspěvky: 1586
Registrován: 24 led 2006, 07:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Package »

samozrejme ze ma...ked pouzijes inu specifikaciu oleja ako predpisuje vyrobca tak sa menia mazacie vlastnosti a tym padom ti to nemoze fungovat dobre..vypustit a naliat taky ako tam ma ist a dodrzat mnozstvo..
Ropák je ropák....pokiaľ klepe tak ide..
Fíša
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 03 pro 2008, 20:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fíša »

Package píše:samozrejme ze ma...ked pouzijes inu specifikaciu oleja ako predpisuje vyrobca tak sa menia mazacie vlastnosti a tym padom ti to nemoze fungovat dobre..vypustit a naliat taky ako tam ma ist a dodrzat mnozstvo..
specifikaci mám správnou, to vím jistě
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33638
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Fíša píše:
Package píše:samozrejme ze ma...ked pouzijes inu specifikaciu oleja ako predpisuje vyrobca tak sa menia mazacie vlastnosti a tym padom ti to nemoze fungovat dobre..vypustit a naliat taky ako tam ma ist a dodrzat mnozstvo..
specifikaci mám správnou, to vím jistě
tak napiš jakou máš specifikaci, dobré vychytávky oleje má marek77 miloš
Fíša
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 03 pro 2008, 20:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fíša »

slovacek.milos píše:
Fíša píše:
Package píše:samozrejme ze ma...ked pouzijes inu specifikaciu oleja ako predpisuje vyrobca tak sa menia mazacie vlastnosti a tym padom ti to nemoze fungovat dobre..vypustit a naliat taky ako tam ma ist a dodrzat mnozstvo..
specifikaci mám správnou, to vím jistě
tak napiš jakou máš specifikaci, dobré vychytávky oleje má marek77 miloš
koupil jsem tento olej přímo pro můj motor:
http://eshop.autobenex.cz/cz/sortiment/ ... de=E160076
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33638
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

olej je dobrý ale tvé převodovce moc neprospěl miloš
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Trošku divny když splnuje GL-3,4 a 5 ne? ;) není přece možny aby olej splnoval 3 ruzny specifikace.Patří tam jen GL-5

GL-3
Zastaralá
Pro manuální převodovky pracující v režimu střední až vysoké zátěže a pro nápravy s kuželovými ozubenými koly pracujícími v režimu malého až středního zatížení. Provozní podmínky vyžadují mazivo překračující požadavky GL-1 ale nedosahující požadavků GL-4.

GL-4
Současná
Pro nápravy s kuželovými ozubenými koly pracující v režimu střední zátěže nebo nápravy s hypoidním náhonem pracující v režimu střední zátěže. Oleje mohou být používány i ve vybraných manuálních převodovkách a v případech spojení hnací nápravy a diferenciálního převodu.

GL-5
Současná
Pro převody, především hypoidní převody, pro nápravy pracující v různých kombinacích zátěže (vysoká x nízká rychlost, vysoký zkrut a otřesy).
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Fíša
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 03 pro 2008, 20:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fíša »

tuner píše:Trošku divny když splnuje GL-3,4 a 5 ne? ;) není přece možny aby olej splnoval 3 ruzny specifikace.Patří tam jen GL-5

GL-3
Zastaralá
Pro manuální převodovky pracující v režimu střední až vysoké zátěže a pro nápravy s kuželovými ozubenými koly pracujícími v režimu malého až středního zatížení. Provozní podmínky vyžadují mazivo překračující požadavky GL-1 ale nedosahující požadavků GL-4.

GL-4
Současná
Pro nápravy s kuželovými ozubenými koly pracující v režimu střední zátěže nebo nápravy s hypoidním náhonem pracující v režimu střední zátěže. Oleje mohou být používány i ve vybraných manuálních převodovkách a v případech spojení hnací nápravy a diferenciálního převodu.

GL-5
Současná
Pro převody, především hypoidní převody, pro nápravy pracující v různých kombinacích zátěže (vysoká x nízká rychlost, vysoký zkrut a otřesy).
Dal jsem na radu kluků v servise, prý do těchto převodovek lejou tento typ i značku stabilně, a říkal to i dealer z benexu.
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

No vidíš a jak to dopadlo když jsi dal na jejich radu?Nebo možna tedy neumíš řadit :)
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Fíša
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 03 pro 2008, 20:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fíša »

tuner píše:No vidíš a jak to dopadlo když jsi dal na jejich radu?Nebo možna tedy neumíš řadit :)
jak jsi přišel na to že nesplňuje GL-5, podle popisu splňuje GL-3/4 i 5, a když se podíváš na horní část stránky, je tam vyhledávání oleje podle typu mého auta, a vyjel opět tento typ oleje, a pochybuje, že za ty prachy to bude nějaká šitka, a na radu jsem dal proto, protože kluci nebo spíše chlapy se zabývají opravou a servisem spousty let,tak není důvod jim nevěřit. nehledě k tomu tento olej přede mnou nalil do převodovky Fordu GALAx 1,9Tdi 66kw, najeto nějakých 250tkm, majitele jsem potkal po týdnu a říkal že naprostá spokojenost. tak jsem ho koupil taky.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

No tak pozor!!! Ford Galaxy TDi 66kW má převodovky Ford, do kterých se musí používat olej Dexron IID, tedy olej pro automatické převodovky. Nevěřím, že tento olej, který tu prezentuješ, může dobře a spolehlivě pracovat v převodovce Fordu Galaxy. Já totiž Galaxy mám a vím z vlastní zkušenosti, že jakýkoli jiný olej než Dexron IID v této převodovce dělá dost problémy (celkem logicky).

Pro převodovku VW Passat B5 patří olej SAE 75W/90 dle výkonové specifikace API GL-4 nebo GL-4+. Osobně bych nedoporučoval API GL-5, protože přísady použité v takovém typu oleje někdy v synchronizovaných skříních způsobují problémy se zalepováním synchronů a špatným řazením. To může být možná Tvůj problém. Jinak množství oleje do Tvé převodovky je 2,25 litru, čili pokud jsi nalil větší množství, bude to naprosto určitě dost zlobit, protože olej se tlakuje a soukolí mají velké valivé odpory. Ne vždy platí, že čím víc, tím lépe :wink:.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Přesně tak galaxy ma převodovky ford,olej ATF, DEXRON III dle tabulek.Zajimalo by mě kde uvádí GL-4 ja mam ve všech tabulkach nebo DP GL-5 a nebo origo G 052 911A pro 5st 2,25l pro 6st. 3,2
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Oleje splňující specifikaci API GL-5 jsou speciální oleje pro hypoidní (mimoběžně uložená) soukolí rozvodovky. Taková soukolí se v převodovkách VW v žádném případě nevyskytují. Je to specifikum ruských strojů a výjimečně některých jiných, ale VW hypoidní soukolí nepoužívá (a už vůbec ne do společné skříně převodovka/diferenciál). Takže pro převodovky VW naprosto bohatě stačí olej API GL-4. Pokud použiješ olej GL-5, teoreticky se nic stát nemůže (je to jako když do klasického TDi použiješ olej pro PD-čka - prostě je to stejný olej, ale má "něco" navíc). Říká se ale, že použití olejů GL-5 v klasických nehypoidních převodech může způsobovat potíže s řazením, protože dochází k nalepování synchronů na hnaná kola převodovek. Osobně to ale vyzkoušené nemám - vždy jsem používal takové oleje, jaké mi předepsal výrobce (měl jsem Ladu, kde do diferenciálu je nutné používat GL-5 kvůli hypoidnímu soukolí rozvodovky, ale v převodovce je předepsáno GL-4, i když pravdou je, že Rus plnil obě skříně stejným olejem, tak se v tom vyznej...............).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“