olej v převodovce
Moderátoři: šulda, Moderátoři
olej v převodovce
Mám passat 1,9TDi 66KW, vyměnil jsem olej v převodovce, původní vypdal že byl nedávno také měněn, byl krásně čirý ale vylilo se pouze 1,5 litrů, což je málo, před výměnou se řadilo bez problémů. po výměně, kde jsem tam nalil cca 2,75 litrů nového oleje se až do ohřádí motoru řadí hůře. když se motor ohřeje jde to docela dobře. Motor mám po výměně všech náplní vč. rozvodů, v servise mi nastavily předvstřik, auto jede super ale přijde mi že je hlučnější, více klape, opět než se ohřeje. prosím o radu co s tím. díky
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33638
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: olej v převodovce
asi ho máš moc hustý ten olej cos tam dal milošFíša píše:Mám passat 1,9TDi 66KW, vyměnil jsem olej v převodovce, původní vypdal že byl nedávno také měněn, byl krásně čirý ale vylilo se pouze 1,5 litrů, což je málo, před výměnou se řadilo bez problémů. po výměně, kde jsem tam nalil cca 2,75 litrů nového oleje se až do ohřádí motoru řadí hůře. když se motor ohřeje jde to docela dobře. Motor mám po výměně všech náplní vč. rozvodů, v servise mi nastavily předvstřik, auto jede super ale přijde mi že je hlučnější, více klape, opět než se ohřeje. prosím o radu co s tím. díky
Re: olej v převodovce
slovacek.milos píše:asi ho máš moc hustý ten olej cos tam dal milošFíša píše:Mám passat 1,9TDi 66KW, vyměnil jsem olej v převodovce, původní vypdal že byl nedávno také měněn, byl krásně čirý ale vylilo se pouze 1,5 litrů, což je málo, před výměnou se řadilo bez problémů. po výměně, kde jsem tam nalil cca 2,75 litrů nového oleje se až do ohřádí motoru řadí hůře. když se motor ohřeje jde to docela dobře. Motor mám po výměně všech náplní vč. rozvodů, v servise mi nastavily předvstřik, auto jede super ale přijde mi že je hlučnější, více klape, opět než se ohřeje. prosím o radu co s tím. díky
myslíš že to má vliv na hlučnost a řazení?
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33638
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
tak napiš jakou máš specifikaci, dobré vychytávky oleje má marek77 milošFíša píše:specifikaci mám správnou, to vím jistěPackage píše:samozrejme ze ma...ked pouzijes inu specifikaciu oleja ako predpisuje vyrobca tak sa menia mazacie vlastnosti a tym padom ti to nemoze fungovat dobre..vypustit a naliat taky ako tam ma ist a dodrzat mnozstvo..
koupil jsem tento olej přímo pro můj motor:slovacek.milos píše:tak napiš jakou máš specifikaci, dobré vychytávky oleje má marek77 milošFíša píše:specifikaci mám správnou, to vím jistěPackage píše:samozrejme ze ma...ked pouzijes inu specifikaciu oleja ako predpisuje vyrobca tak sa menia mazacie vlastnosti a tym padom ti to nemoze fungovat dobre..vypustit a naliat taky ako tam ma ist a dodrzat mnozstvo..
http://eshop.autobenex.cz/cz/sortiment/ ... de=E160076
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33638
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2767
- Registrován: 24 led 2006, 11:32
- Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno
Trošku divny když splnuje GL-3,4 a 5 ne?
není přece možny aby olej splnoval 3 ruzny specifikace.Patří tam jen GL-5
GL-3
Zastaralá
Pro manuální převodovky pracující v režimu střední až vysoké zátěže a pro nápravy s kuželovými ozubenými koly pracujícími v režimu malého až středního zatížení. Provozní podmínky vyžadují mazivo překračující požadavky GL-1 ale nedosahující požadavků GL-4.
GL-4
Současná
Pro nápravy s kuželovými ozubenými koly pracující v režimu střední zátěže nebo nápravy s hypoidním náhonem pracující v režimu střední zátěže. Oleje mohou být používány i ve vybraných manuálních převodovkách a v případech spojení hnací nápravy a diferenciálního převodu.
GL-5
Současná
Pro převody, především hypoidní převody, pro nápravy pracující v různých kombinacích zátěže (vysoká x nízká rychlost, vysoký zkrut a otřesy).

GL-3
Zastaralá
Pro manuální převodovky pracující v režimu střední až vysoké zátěže a pro nápravy s kuželovými ozubenými koly pracujícími v režimu malého až středního zatížení. Provozní podmínky vyžadují mazivo překračující požadavky GL-1 ale nedosahující požadavků GL-4.
GL-4
Současná
Pro nápravy s kuželovými ozubenými koly pracující v režimu střední zátěže nebo nápravy s hypoidním náhonem pracující v režimu střední zátěže. Oleje mohou být používány i ve vybraných manuálních převodovkách a v případech spojení hnací nápravy a diferenciálního převodu.
GL-5
Současná
Pro převody, především hypoidní převody, pro nápravy pracující v různých kombinacích zátěže (vysoká x nízká rychlost, vysoký zkrut a otřesy).
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Dal jsem na radu kluků v servise, prý do těchto převodovek lejou tento typ i značku stabilně, a říkal to i dealer z benexu.tuner píše:Trošku divny když splnuje GL-3,4 a 5 ne?není přece možny aby olej splnoval 3 ruzny specifikace.Patří tam jen GL-5
GL-3
Zastaralá
Pro manuální převodovky pracující v režimu střední až vysoké zátěže a pro nápravy s kuželovými ozubenými koly pracujícími v režimu malého až středního zatížení. Provozní podmínky vyžadují mazivo překračující požadavky GL-1 ale nedosahující požadavků GL-4.
GL-4
Současná
Pro nápravy s kuželovými ozubenými koly pracující v režimu střední zátěže nebo nápravy s hypoidním náhonem pracující v režimu střední zátěže. Oleje mohou být používány i ve vybraných manuálních převodovkách a v případech spojení hnací nápravy a diferenciálního převodu.
GL-5
Současná
Pro převody, především hypoidní převody, pro nápravy pracující v různých kombinacích zátěže (vysoká x nízká rychlost, vysoký zkrut a otřesy).
jak jsi přišel na to že nesplňuje GL-5, podle popisu splňuje GL-3/4 i 5, a když se podíváš na horní část stránky, je tam vyhledávání oleje podle typu mého auta, a vyjel opět tento typ oleje, a pochybuje, že za ty prachy to bude nějaká šitka, a na radu jsem dal proto, protože kluci nebo spíše chlapy se zabývají opravou a servisem spousty let,tak není důvod jim nevěřit. nehledě k tomu tento olej přede mnou nalil do převodovky Fordu GALAx 1,9Tdi 66kw, najeto nějakých 250tkm, majitele jsem potkal po týdnu a říkal že naprostá spokojenost. tak jsem ho koupil taky.tuner píše:No vidíš a jak to dopadlo když jsi dal na jejich radu?Nebo možna tedy neumíš řadit
No tak pozor!!! Ford Galaxy TDi 66kW má převodovky Ford, do kterých se musí používat olej Dexron IID, tedy olej pro automatické převodovky. Nevěřím, že tento olej, který tu prezentuješ, může dobře a spolehlivě pracovat v převodovce Fordu Galaxy. Já totiž Galaxy mám a vím z vlastní zkušenosti, že jakýkoli jiný olej než Dexron IID v této převodovce dělá dost problémy (celkem logicky).
Pro převodovku VW Passat B5 patří olej SAE 75W/90 dle výkonové specifikace API GL-4 nebo GL-4+. Osobně bych nedoporučoval API GL-5, protože přísady použité v takovém typu oleje někdy v synchronizovaných skříních způsobují problémy se zalepováním synchronů a špatným řazením. To může být možná Tvůj problém. Jinak množství oleje do Tvé převodovky je 2,25 litru, čili pokud jsi nalil větší množství, bude to naprosto určitě dost zlobit, protože olej se tlakuje a soukolí mají velké valivé odpory. Ne vždy platí, že čím víc, tím lépe
.
Pro převodovku VW Passat B5 patří olej SAE 75W/90 dle výkonové specifikace API GL-4 nebo GL-4+. Osobně bych nedoporučoval API GL-5, protože přísady použité v takovém typu oleje někdy v synchronizovaných skříních způsobují problémy se zalepováním synchronů a špatným řazením. To může být možná Tvůj problém. Jinak množství oleje do Tvé převodovky je 2,25 litru, čili pokud jsi nalil větší množství, bude to naprosto určitě dost zlobit, protože olej se tlakuje a soukolí mají velké valivé odpory. Ne vždy platí, že čím víc, tím lépe

Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Oleje splňující specifikaci API GL-5 jsou speciální oleje pro hypoidní (mimoběžně uložená) soukolí rozvodovky. Taková soukolí se v převodovkách VW v žádném případě nevyskytují. Je to specifikum ruských strojů a výjimečně některých jiných, ale VW hypoidní soukolí nepoužívá (a už vůbec ne do společné skříně převodovka/diferenciál). Takže pro převodovky VW naprosto bohatě stačí olej API GL-4. Pokud použiješ olej GL-5, teoreticky se nic stát nemůže (je to jako když do klasického TDi použiješ olej pro PD-čka - prostě je to stejný olej, ale má "něco" navíc). Říká se ale, že použití olejů GL-5 v klasických nehypoidních převodech může způsobovat potíže s řazením, protože dochází k nalepování synchronů na hnaná kola převodovek. Osobně to ale vyzkoušené nemám - vždy jsem používal takové oleje, jaké mi předepsal výrobce (měl jsem Ladu, kde do diferenciálu je nutné používat GL-5 kvůli hypoidnímu soukolí rozvodovky, ale v převodovce je předepsáno GL-4, i když pravdou je, že Rus plnil obě skříně stejným olejem, tak se v tom vyznej...............).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)