galaxy ,sharan i alhambra maji stejny problem a je to vnitrni kloub poloosy,ma slabou stenu a vymacka se,zkus se na ne podivat uz jsem to resil na trech autechrbares píše:já nevím ale mě to dělá Alhambra 85kw taky a chystám se vyměnit dvouhmotnosťák setrvák typuju to u tebe taky na něj
vibrace auta
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 471
- Registrován: 23 led 2006, 22:44
- Bydliště: Mladoboleslavsko...
ServiceMan: Poznám to, podľa mňa to nie je preklz spojky, ale jednoducho priveľký točiaci moment - motor zavibruje, asi dvojhmotnostný zotrvačník? Neviem, ale preklz to asi nebude... Vôbec nevidno, že by stúpli otáčky... Keď mi šmýka spojka, otáčky lietajú ako na automatickej prevodovke, ale nič nedrnčí. Je to častý problém pri chipovaní, naučil som sa s tým žiť- a má to hádam každé chipnuté TDI, čo poznám. Na aute, kde je manometer, vidno, že počas tej sekundy drnčania má tlak turba špičku- hneď ako to zreguluje, prestane to. Toto je len pozorovanie, nedokazuje ani nevyvracia to preklz, ani vibrácie... Áno, obmedzenie Nm pomôže.
Alex: no, nevím...je tu jedna věc...
a to, že ty vibrace nemám na 1, 2 a nekdy i 3převod.....to zabere, protočí kola o 106, ale žádný drnčení, nic takovýho, je to naprosto plynulý...
na 4, 5 při plném plynu už to drnčí...
pravda, koukal jsem při tom na otáčkoměr a neviděl jsem krátkodobý zvýšení otm, možná je ten prokluz tak malý, že se to neukáže...ale přesto je cítit...
No, co ty na to?

a to, že ty vibrace nemám na 1, 2 a nekdy i 3převod.....to zabere, protočí kola o 106, ale žádný drnčení, nic takovýho, je to naprosto plynulý...
na 4, 5 při plném plynu už to drnčí...

No, co ty na to?


Fabia RS - 274PS, 578N.m. - DIESELPOWER - EX
BMW 335Cd - 368PS, 790Nm - DIESELPOWER - EX
Lexus GS300

BMW 335Cd - 368PS, 790Nm - DIESELPOWER - EX
Lexus GS300

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 471
- Registrován: 23 led 2006, 22:44
- Bydliště: Mladoboleslavsko...
Mě to dělá to samý, jako Jim, a to vynechání je takový jakoby kostrbatý, při dvou tisících 4 a 5 drrrrc, vteřina. Když klouzne spojka, tak se tak jako urve a průběh prokluzu je hladkej... Já jsem prapůvodně myslel, že tlk vzduchu v potrubí je tak velkej, že snímač tlaku vzduchu omezí činnost turba, jestli je tedy schopné reagovat takovým fofrem, ale je možný že se pletu... Skusím ho odpojit...
Motorář fakt nejsem...
Motorář fakt nejsem...
Jim: na nízkych prevodových stupňoch to nedrnčí, lebo keď aj dáš plný, tých 2000 preletíš tak rýchlo, že to nestačí začať rezonovať, a okrem toho na 1. nedokážeš motor úplne zaťažiť, lebo hrabe- na 2. to už nie je také zlé. Ani tlak turba a skutočný odovzdávaný výkon na 1 a 2 nie je maximálny... Jednoducho sa to nestihne
Som presvedčený o tom, že to nie je preklz, ale torzné kmity. Preklz je hladký, ako píše ServiceMan. Nie je dôvod, aby to pri preklze drnčalo. Malý preklz necítiš a nezaregistruješ. Všimneš si ho až na otáčkomeri a sluchom - ale nie týmto trasením. Daj si nejakú lepšiu lamelu a uvidíš, že to bude robiť tiež. Ak zmeníš aj zotrvák, možno to prestane. Len výmenou lamely za lepšiu však nie.

Kmitá to pri prekročení nejakej hranice Mk. Možno to RJ rozozná a mierne zníži tlak a palivo, neviem, ale hneď ako poklesne tlak pod tú špičku, ktorú vidno na grafe turbotlaku, hneď to prestane rezonovať. Vidno to aj keď máš v aute manometer. Pridávaš, rastú otáčky a tlak... Tlak zrazu vyskočí povedzme na 1,4 bar, vtedy to zarezonuje - je to presne pri tých kritických otáčkach. Hneď ako tlak klesne, povedzme na 1,3 bar, prestane to. Na tom aute, kde ten manometer je, vidno jednoznačne súvislosť- rezonuje to PRESNE v tej špičke. Trvá to možno pol sekundy, max sekundu. Na mojej oktávii, kde manometer nemám, to rezonuje len občas, niekedy však aj dlhšie - povedzme od tých 2000 to začne a robí to až do 2500, pomaly to ide do stratena.
Tipuju to na tu spojku, měl jsem něco podobnýho, při zřichlování od 1500ot. to zadrnčelo a po chvíli to zmizelo. Po čase začala spojka klouzat jak sviňa, tak jsem to vyměnil a je po problému (nerezonuje a neklouže). Je teda pravda, že jsem to měnil i se setrvákem, protože jsem dával silnější spojku( jinej model), ale měl jsem najeto 34000km, takže nepředpokládám, že by ten setrvák byl špatnej.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 471
- Registrován: 23 led 2006, 22:44
- Bydliště: Mladoboleslavsko...
No koukám, že to není jen můj problém, jak jsem si původně myslel, něco mě napadlo, ale prosím neházejte hned kameny...
Totiž to, že se to děje jen při max tlaku turba a tedy max výkonu je jasný, nemohl by to být zkutečně prokluz spojky, ale tak, že spojka vzhledem k tomu, že není špatná a přesto není schopná přenést výkon, tak neklouzne průběžně, ale smekne se jen při vznícení směsi, smekne se třeba jen o čtvrt otáčky třeba dvacet cyklů. Pak klesne tlak plnění a už je zase spojka schopná v pohodě frčet...
Co myslíte?...
No já Vás všechny vidím =


Totiž to, že se to děje jen při max tlaku turba a tedy max výkonu je jasný, nemohl by to být zkutečně prokluz spojky, ale tak, že spojka vzhledem k tomu, že není špatná a přesto není schopná přenést výkon, tak neklouzne průběžně, ale smekne se jen při vznícení směsi, smekne se třeba jen o čtvrt otáčky třeba dvacet cyklů. Pak klesne tlak plnění a už je zase spojka schopná v pohodě frčet...
Co myslíte?...
No já Vás všechny vidím =




Přesně tohle si myslím, ale ještě bych dodal, že k tomu přispívá ten dvouhmotnosní setrvák, ne že by měl být vadnej, ale vůle(možnost pootočení při propružení) je daleko větší než u odpružené lamely a ta nižší frekvence se na tom podepisuje tímto způsobem. Nevím jestli jsem to popsal dost srozumitelně, ale myslím, že nějak takto to prostě bude, nebo ať sem napíše někdo kdo má jednohmotovej setrvák a dělá mu to to samý.