Někdo něco proti?

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Bydliště: Havířov

Někdo něco proti?

Příspěvek od TDIPOWER »

Zadal jsem do hledání 0W50 a nic kloudného.
Máte někdo něco proti oleji Mobil 1 0W50? Čím míň tu bude příspěvků, tím líp (noteeth) .
Díky

http://www.oleje-eshop.cz/Automobilove-oleje/Mobil/
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

to se maže na chleba?
(rofl)
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

iTD píše:to se maže na chleba?
(rofl)
Tomu sice nerozumím, ale jak jsem to znovu otevřel, tak vidím, že jsem se spletl. Je to 5w50
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
tomáš karbus
Aktivista
Příspěvky: 1521
Odpovědi: 0
Registrován: 09 říj 2006, 22:00
Bydliště: Pozdeň

Příspěvek od tomáš karbus »

hm tak to uz dava smysl
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

tomáš karbus píše:hm tak to uz dava smysl
No, jasně že jsem myslel 5w50, dal jsem na něj odkaz. Sem tam se člověku ty prsty úplně nedomluví s hlavou, no. Stane se (LOL)
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Oleje Mobil1 jsou řazeny mezi špičkové značky olejů !!! Takže rozhodně doporučuji.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Dolezitejsie su vykonnostne hodnoty oleja ako viskozitna trieda.
Takze konkretne o ake vykonnostne parametre sa jedna?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jedná se o špičkový vysokorozsahový olej. Nelze jinak než doporučit. Ovšem je nezbytné, aby olej splňoval normy koncernu VW, jinak je k ničemu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
grim
Přispěvovatel
Příspěvky: 779
Odpovědi: 0
Registrován: 19 bře 2006, 13:58
Bydliště: UH

Příspěvek od grim »

tak jsem to tu prolézal, ať nezakládám zbytečně nové téma a světe div se.. našel jsem přesně to, co jsem hledal.. :).
teď k věci.. dívám se po oleji pro vyšší zatížení a uvažuju právě o tomto oleji - mobil rally formula 5w-50. tady jsou nějaké hodnoty co jsem našel:
Viskozita při 100°C, mm2/s 17,5
Bod tuhnutí °C -54
Bod vzplanutí °C 236

chci to do 1.9 tdi pd, tak mě trošku štve, že to má "jen" 505.00 a ne 505.01. ikdyž.. zase na druhou stranu si říkám, že v tom nemůže být (při takové kvalitě) problém. víte někdo rozdíly mezi 505.00 a 505.01?
ještě jsem přemýšlel o oleji se specifikací 10w-60, ale toto (5w-50) mi přijde jako takový rozumný kompromis. co se týče ceny, tak jsem ho našel balený 1l/244,- a 4l/935,-.
a teď budu rád za nějaké (věcné) připomínky :).
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

grim píše:víte někdo rozdíly mezi 505.00 a 505.01?
Použití olejů VW 505.00 do motorů PD není dovoleno. Oleje VW 505.01 mají prostě "něco navíc", co motory PD nezbytně potřebují a pokud to nemají, bude zle.
Je to totéž, jako když do převodovek s mimoběžně vyoseným soukolím (kde je předepsán olej API GL-5) použiješ obyčejný olej API GL-4. Prostě po nějakém čase soukolí odděláš - a je v tu chvíli úplně jedno, že olej, který jsi do převodů použil, byl špičkový a nejlepší na světě. Prostě byl pro dané zařízení neodpovídající. A přesně totéž se stane s motorem PD při použití jiného než schváleného oleje - po čase se odporoučí.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
grim
Přispěvovatel
Příspěvky: 779
Odpovědi: 0
Registrován: 19 bře 2006, 13:58
Bydliště: UH

Příspěvek od grim »

sice jsem to hledal vcelku dlouho, ale našel jsem to jak píšeš - že pro pd je tam "něco navíc", ale už se mi nepodařilo najít co to je a jak je to zásadní. přemýšlel jsem, že tam dám něco lepšího, ale nakonec hlava jak škopek a nic jsem nevymyslel, protože oleje 5w-50 jsem našel jen 505.00. být tam stejně široká vačka jako u rotačky, tak to asi neřeším, ale už jsem taky viděl prodřené nadzvihátko u pd, tak tam dám valvoline nebo divinol 5w-40 se spec 505.01. ..možná někdo na divinol ohrnuje nos, ale do předchozího motoru jsem to lil delší čas a krásně čistý, atd.. prostě spokojenost.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

no, já jsem byl upozorněn jedním odborníkem na oleje na to, že čím vyšší má olej rozdíl v zimní a letní viskozitě (čím je víc vícerozsahový), např 10W60 atd. tak už je ten olej tak nadopován aditivy, že zase začne klesat střihová stabilita a jiné vlastnosti. Takže bych to fakt nepřeháněl, aby to nebylo nakonec horší než klasika.Do závoďáku asi jo,ale jinak se držet norem výrobce motoru
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Naprostý souhlas. Závoďák má olejovou náplň na jeden závod, tam nemá čas zestárnout. Tyhle oleje do běžných motorů nepatří.

Pokud máte motory na chipu a myslíte si, že těmito oleji motorům pomůžete, mýlíte se. Používejte klasické a především výrobcem schválené oleje splňující VW specifikace a zvyšte účinnost jejich chlazení. V praxi to znamená montáž většího chladiče oleje. Nic víc s olejem nevymýšlejte, víc poserete než vylepšíte. Samozřejmě nezaškodí zkrátit výměnný interval, ale to je vždycky na uvážení majitele.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 31 črc 2009, 08:31, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
grim
Přispěvovatel
Příspěvky: 779
Odpovědi: 0
Registrován: 19 bře 2006, 13:58
Bydliště: UH

Příspěvek od grim »

ok, díky za rady, zase jsem o něco chytřejší. nemůžu vědět všechno a, když si nejsem něčím 100% jistý, tak se radši zeptám a nehraju si na chytrého. ještě jednou díkes ;)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

MirekX píše:no, já jsem byl upozorněn jedním odborníkem na oleje na to, že čím vyšší má olej rozdíl v zimní a letní viskozitě (čím je víc vícerozsahový), např 10W60 atd. tak už je ten olej tak nadopován aditivy, že zase začne klesat střihová stabilita a jiné vlastnosti. Takže bych to fakt nepřeháněl, aby to nebylo nakonec horší než klasika.Do závoďáku asi jo,ale jinak se držet norem výrobce motoru
V časopisu AutoDiesel pan Janda od Cimbu přímo doporučuje používat olej 10w60 do motoru 2.0TDi PD 125kw DPF v Octavii RS tak pak si vyber :?
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“