výkon vs. krouťák

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

bobo
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 11 zář 2006, 15:35
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

výkon vs. krouťák

Příspěvek od bobo »

může mi někdo říci, co je lepší pro akceleraci mít víc ? Výkon nebo krouťák ? Převládá dost názor, že na zrychlení a ani na maximálku není krouťák až zase tak potřeba jako spíše výkon. Díky..
TDi fanoušek
turbo 130 PD - Andre
http://www.vyhodnesplatky.cz
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1420
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

Dole potrebujes kroutak a nahore vykon.Jak stoupaji otacky motoru tak se snizuje kroutivy moment a narusta vykon motoru.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

obecne se tvrdi, ze lide si vybiraji auta podle hodnoty vykonu, ale potom vyuzivaji kroutak. Jinak vztah vykonu a krouticiho momentu a jejich vliv jsem videl nekde popsany na jednom foru
Naposledy upravil(a) Forest dne 08 říj 2006, 22:58, celkem upraveno 1 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
bobo
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 11 zář 2006, 15:35
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bobo »

anydraj píše:Dole potrebujes kroutak a nahore vykon.Jak stoupaji otacky motoru tak se snizuje kroutivy moment a narusta vykon motoru.
dík
TDi fanoušek
turbo 130 PD - Andre
http://www.vyhodnesplatky.cz
Uživatelský avatar
Germi
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 23 led 2006, 19:31
Odpovědi: 0
Bydliště: ČR

Příspěvek od Germi »

S autem hýbe výkon, krouťák Ti jen říká kolik výkonu máš při jakých otáčkách
Uživatelský avatar
chucky
Přispěvovatel
Příspěvky: 739
Registrován: 26 led 2006, 15:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chucky »

no ale když snížím krouták zvýším výkon a naopak
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

chucky píše:no ale když snížím krouták zvýším výkon a naopak
To nie je pravda. Zjednodušene sa dá povedať, že výkon=točiaci moment x otáčky. Keď zvýšiš točiaci moment pri hocijakých otáčkach, je jedno či len pri určitých alebo v celom pásme, tak úmerne tomu zvýšiš výkon presne pri tých otáčkach, kde si zvýšil točiaci moment...
Uživatelský avatar
chucky
Přispěvovatel
Příspěvky: 739
Registrován: 26 led 2006, 15:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chucky »

Alex píše:
chucky píše:no ale když snížím krouták zvýším výkon a naopak
To nie je pravda. Zjednodušene sa dá povedať, že výkon=točiaci moment x otáčky. Keď zvýšiš točiaci moment pri hocijakých otáčkach, je jedno či len pri určitých alebo v celom pásme, tak úmerne tomu zvýšiš výkon presne pri tých otáčkach, kde si zvýšil točiaci moment...
tím bych si nebyl tak jist
Jim
Site Admin
Příspěvky: 1249
Registrován: 23 led 2006, 12:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jim »

chucky píše:no ale když snížím krouták zvýším výkon a naopak
to nee....můžeš mít např. 100kW a 320Nm, to v širším pásmu otáček nebo 400nm, ale v užším pásmu rpm....aspon tak to chápu já, kdyžtak mě opravte... :)
Fabia RS - 274PS, 578N.m. - DIESELPOWER - EX
BMW 335Cd - 368PS, 790Nm - DIESELPOWER - EX
Lexus GS300
Obrázek
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

chucky píše:
Alex píše:
chucky píše:no ale když snížím krouták zvýším výkon a naopak
To nie je pravda. Zjednodušene sa dá povedať, že výkon=točiaci moment x otáčky. Keď zvýšiš točiaci moment pri hocijakých otáčkach, je jedno či len pri určitých alebo v celom pásme, tak úmerne tomu zvýšiš výkon presne pri tých otáčkach, kde si zvýšil točiaci moment...
tím bych si nebyl tak jist
Tak si buď istý. :)

P = Mk*2*PI*n

P - výkon [W]
Mk - točiaci moment [Nm]
PI - 3.14
n - otáčky motora za sekundu [1/s]

Výkon motora je priamo úmerný točiacemu momentu...
Naposledy upravil(a) Alex dne 06 říj 2006, 02:19, celkem upraveno 1 x.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

...tak ne hondacke forum, ale kuriozne tam, kde si nas nejvic berou do ust :roll:

http://www.h-fans.cz/index.php?url=doku ... 2003_vykon
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
titan0306
Aktivista
Příspěvky: 4302
Registrován: 10 bře 2006, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od titan0306 »

Forest píše:...tak ne hondacke forum, ale kuriozne tam, kde si nas nejvic berou do ust :roll:

http://www.h-fans.cz/index.php?url=doku ... 2003_vykon
Kde si co berou do úst?
Tel:776005385 Nový Bor
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Potřebuješ obojí, výkon a krouťák spolu přece souvisí. Z průmyslovky si pamatuju vzorec MK=71620*P/n . Dnes už mi to moc neříká, ale když se navrhovaly převody, tak se s kontrolovalo jestli se nepřekročí pevnost v krutu a tenhle vzorec byl potřeba.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

Alex píše:
chucky píše:
Alex píše: To nie je pravda. Zjednodušene sa dá povedať, že výkon=točiaci moment x otáčky. Keď zvýšiš točiaci moment pri hocijakých otáčkach, je jedno či len pri určitých alebo v celom pásme, tak úmerne tomu zvýšiš výkon presne pri tých otáčkach, kde si zvýšil točiaci moment...
tím bych si nebyl tak jist
Tak si buď istý. :)

P = Mk*2*PI*n

P - výkon [W]
Mk - točiaci moment [Nm]
PI - 3.14
n - otáčky motora za sekundu [1/s]

Výkon motora je priamo úmerný točiacemu momentu...

super vzorecek fakt to funguje :)
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1271
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

výkon prodává auta, krouťák vyhrává závody ;)
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“